Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1396 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit op Salim en Bart.

Vond het weer een gave aflevering!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fantastische aflevering !
Die eetproef en de onderhandelingen, heerlijk !
Alle reacties Link kopieren Quote
Geweldige aflevering weer!

De onderhandelingen waren geweldig om naar te kijken!

Ik zit nu op Dorien als mol...is een gevoel..
Alle reacties Link kopieren Quote
Puntje van mn stoel weer!
Alle reacties Link kopieren Quote
In België heb je nadien moltalk, dit was iemand opgevallen en vond ik wel een goede:
(selecteer om te kunnen lezen !)
Gilles zegt als hij naar de kandidaten gaat die buiten de loods zitten: Selim en Dorien hebben zoPAS gekozen of jullie voor extra geld of pasvragen gaan
--> zou dit een manier zijn om de mol te briefen? Dus dat Bart en Christian de naam doorgeven, wilt niet zeggen dat ze het risico op geld willen nemen. Ze kunnen de mol zijn en weten dat er geen geld extra te verdienen valt!
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt mij wat vergezocht. Zopas is een normaal woord in Vlaanderen om dat te zeggen denk ik
Alle reacties Link kopieren Quote
Wollenbol schreef:
30-03-2020 08:05
Lijkt mij wat vergezocht. Zopas is een normaal woord in Vlaanderen om dat te zeggen denk ik
Ow ik vind er wel wat inzitten hoor. Denk dat ze in Vlaanderen ook heel goed zojuist zouden kunnen gebruiken...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb moltalk niet gezien, ik verdenk Bart en Christian ook niet echt. Maar ik weet ook niet wie wel :-) dus, ik ben nutteloos in dit proces
Ik zit nog steeds op Jolien. Waarom weet ik niet echt. Voorgevoel.
.
anoniem_370403 wijzigde dit bericht op 01-05-2020 14:30
99.21% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
chentolove schreef:
29-03-2020 23:58
In België heb je nadien moltalk, dit was iemand opgevallen en vond ik wel een goede:
(selecteer om te kunnen lezen !)
Gilles zegt als hij naar de kandidaten gaat die buiten de loods zitten: Selim en Dorien hebben zoPAS gekozen of jullie voor extra geld of pasvragen gaan
--> zou dit een manier zijn om de mol te briefen? Dus dat Bart en Christian de naam doorgeven, wilt niet zeggen dat ze het risico op geld willen nemen. Ze kunnen de mol zijn en weten dat er geen geld extra te verdienen valt!
Dit hoef je toch niet wit te maken? Het is toch alleen maar 'misschien een aanwijzing' en absoluut geen spoiler.

Als ze het in Cafe de Mol zeggen dan zal het ook de Vlamingen wel opgevallen zijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een vette aflevering weer!
Dorien is niet de mol, dan had ze nooit gezegd dat ze de telefoon voelde trillen.

Ik zit nog steeds op Jolien en ook een beetje op Alina en Salim.
Zo jammer dat Laure eruit moest. Vond ik een erg leuke kandidaat. En was ook een beetje mijn verdachte. Nu heb ik geen idee. Salim heeft wel hele rare mollenacties.
Alle reacties Link kopieren Quote
Geweldige aflevering!

Wat mij opviel was toen de kandidaten campagne voor zichzelf moesten voeren voor het volksvertegenwoordigerschap, Salim de nadruk legde op zijn kwaliteiten om de juiste personen voor de juiste proeven te selecteren. Terwijl het tot dat punt nog niet duidelijk was dat de volksvertegenwoordigers deze taak inderdaad zouden hebben...
De rest van de groep gebruikten de argumenten ‘ik kan snel beslissingen nemen’ (Laure), ‘het is voor een keer geen fysieke rol’ (Dorien) en ‘ik heb mezelf bij een proef nog niet eerder als persoon naar voren geschoven’ (Jolien)

Very strange als je’t mij vraagt ;-)
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
Charlotte717 schreef:
30-03-2020 17:29
Geweldige aflevering!

Wat mij opviel was toen de kandidaten campagne voor zichzelf moesten voeren voor het volksvertegenwoordigerschap, Salim de nadruk legde op zijn kwaliteiten om de juiste personen voor de juiste proeven te selecteren. Terwijl het tot dat punt nog niet duidelijk was dat de volksvertegenwoordigers deze taak inderdaad zouden hebben...
De rest van de groep gebruikten de argumenten ‘ik kan snel beslissingen nemen’ (Laure), ‘het is voor een keer geen fysieke rol’ (Dorien) en ‘ik heb mezelf bij een proef nog niet eerder als persoon naar voren geschoven’ (Jolien)

Very strange als je’t mij vraagt ;-)
Dit vind ik niet per se iets zeggen. Gilles zei dat deze vertegenwoordigers de beslissingen die ze normaal als groep maken zouden maken.
De meeste beslissingen zijn over verdeling van de rollen.
Gave aflevering weer! Ik zit er helemaal in. Ik heb alleen echt nog geen enkel idee wie het is. Wat betreft het woord van Gilles tijdens de opdracht. Het zou een manier kunnen zijn om de mol op de hoogte te brengen. Ze hebben dat twee jaar geleden (geloof ik) toen ook is gebruikt waarbij de positie van een bepaald woord in de zin de mol liet weten wie de afvaller was.
Ik wilde de aflevering gaan terugkijken maar er staat nog niks online, of was er geen aflevering?
Murrmurr schreef:
05-04-2020 20:20
Ik wilde de aflevering gaan terugkijken maar er staat nog niks online, of was er geen aflevering?
Aflevering staat pas rond half 10/10 uur online.
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
05-04-2020 20:20
Ik wilde de aflevering gaan terugkijken maar er staat nog niks online, of was er geen aflevering?
Was ook wel vroeg geweest, de aflevering was toen net begonnen ;-)
Ohhh ik dacht dat het op zaterdag op tv was en zondagmiddag op internet :):)
Alle reacties Link kopieren Quote
Steengoed alweer, manman , de mindfucks en plotse veranderingen blijven zich opstapelen
Alle reacties Link kopieren Quote
Ahhh na deze aflevering vond ik zo ongeveer iedereen verdacht, behalve aline en Salim.

Wat is de Belgische variant toch ontzettend goed!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat Jolien een rood scherm kreeg
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ervan overtuigd dat de mol wist wie de afvaller is en er qua geld dus voordeel bij had om niet de rode pijl te laten afgaan, maar of die nu van Jolien, Bart of Christian geweest zou zijn? Ik ben er nog niet uit.. . ;-D
Alle reacties Link kopieren Quote
Murrmurr schreef:
05-04-2020 20:20
Ik wilde de aflevering gaan terugkijken maar er staat nog niks online, of was er geen aflevering?
Nee begint iets voor 8 uur en duurt tot 21.10 ongeveer. Ik kijk meestal niet vanaf 8 uur omdat er 2 of 3 keer reclame in zit, ik neem afleveringen automatisch op op de digicorder en schakel dan rond 20u15 in bij het begin en dan kan ik de reclames doorspoelen en eindig ik ongeveer op hetzelfde tijdstip als op tv :-)

Ik vond het heel opvallend dat Salim en Jolien zoveel risico namen met het maken met die foto van Willy Sommers. Volgens mij hadden ze al 3 goede foto's en ze bleven maar doorgaan, met het risico dat de bodyguards hun zouden doorhebben. Vond ook de actie dat Bart en Alina naar het gras gingen erg verdacht, maar dat was verteld door Dorien en Christian toch?

Damn it, ik kan er echt niet achter komen dit seizoen wie het is..

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven