Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1385 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
22-03-2021 12:31
In hetzelfde rijtje:
Katrien die zegt: ‘nee, ik ben niet de Mol..... komt dat een beetje over?’
Maar die zegt geen ja ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
22-03-2021 13:04
Maar die zegt geen ja ;)
Klopt, maar ik vond het wel zo mollenuitspraak
Alle reacties Link kopieren Quote
Het valt me altijd op dat de programmamakers het spel veel harder maken in België. In Nederland zou dit begin nooit kunnen, zijn wij dan zo gevoelig geworden? En ja het komt natuurlijk ook omdat Nederland met BN'ers werkt, maar eigenlijk geloof ik ook niet dat ze zo'n start zouden doen met onbekende Nederlanders. Heb wel weer enorm zitten genieten!
Alle reacties Link kopieren Quote
Fantastisch weer en heel vet filmpje op het eind!
Ik ben ook geneigd de jonge, blonde vrouwen uit te sluiten, maar vond Jasmien wel verdacht in haar voorstelfilmpje. Katrien ook en Philip ook..
Alle reacties Link kopieren Quote
Maki15 schreef:
22-03-2021 14:14
Het valt me altijd op dat de programmamakers het spel veel harder maken in België. In Nederland zou dit begin nooit kunnen, zijn wij dan zo gevoelig geworden? En ja het komt natuurlijk ook omdat Nederland met BN'ers werkt, maar eigenlijk geloof ik ook niet dat ze zo'n start zouden doen met onbekende Nederlanders. Heb wel weer enorm zitten genieten!
Onbekenden gaan ook zelf veel harder het spel spelen. Die spelen echt voor het geld, want voor veel van hen is het toch een flink bedrag. Die BN’ers boeit het niet, dat zag je nu ook met Rocky die het weg gaf. Die zijn veel meer bezig met hoe ze over komen op tv en hun imago. En dat maakt ook dat de Nederlandse versie minder leuk is.
Afgelopen jaar werd het enigszins geprobeerd met die twist bij de lasergame opdracht. Toen mochten ze elkaar afschieten, maar kwam Joshua met z’n “unite” aankakken. In België was hij al afgeschoten nog voor hij bij de U aan was gekomen :mrgreen:
Alle reacties Link kopieren Quote
Mwah, Bart speelde vorig jaar toch echt net zo lief voor Artispunten.
Ik heb niet het idee dat ze meer voor het geld gaan in België, wel minder voor de fame.
Volgens mij is voor de meesten de ervaring het belangrijkste. Dus daarom gaan ze wel ‘all in’
Alle reacties Link kopieren Quote
Hamer schreef:
22-03-2021 12:21
Geweldige uitzending. Mijn molverdachten: Lennart, Katrien en Kevin.
Doe mij dan maar weer Sven en Anne-Lotte.

Een café-baas die ineens geen fluit van sterke drank blijkt te kennen?
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
O ja, de Artispunten haha!
En gelijk had hij eigenlijk ook.

Ik vond het weer een leuk begin!
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
22-03-2021 22:13
Mwah, Bart speelde vorig jaar toch echt net zo lief voor Artispunten.
Daarom zeg ik ook “voor veel van hen”. Er zijn er zeker een aantal die het ook niet “nodig” hebben nee, maar ook die zijn minder met hoe ze over komen en hun imago bezig dan al die onbekende “BN’ers”. Die kunnen zichzelf hiermee in de spotlight zetten en dan moet je natuurlijk wel leuk overkomen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Maki15 schreef:
22-03-2021 14:14
Het valt me altijd op dat de programmamakers het spel veel harder maken in België. In Nederland zou dit begin nooit kunnen, zijn wij dan zo gevoelig geworden? En ja het komt natuurlijk ook omdat Nederland met BN'ers werkt, maar eigenlijk geloof ik ook niet dat ze zo'n start zouden doen met onbekende Nederlanders. Heb wel weer enorm zitten genieten!
Ik weet niet of ik het harder zou noemen. Het spel is dichter bij de basics gebleven. Kijk naar de opdrachten van deze week: "probeer reserve-kandidaten af te schieten", "vertel in korte tijd zo veel mogelijk over 3 onderwerpen", "zoek de namen van medekandidaten". In Nederland verzinnen ze er bij elke opdracht zo veel haken, ogen, vrijstellingen en plottwisten bij dat je als kijker geeneens meer begrijpt wat de opdracht nú eigenlijk was.

Ik vond het achteraf overigens wel raar dat ze dat filmpje over de twee mollen pas ná de test lieten zien. Stel je voor dat er iemand uit was gevlogen die zijn test had ingevuld in de veronderstelling dat Noah niet de Mol kon zijn. Dan zou die zich na afloop toch wel genaaid hebben gevoeld.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
23-03-2021 10:34
Ik weet niet of ik het harder zou noemen. Het spel is dichter bij de basics gebleven. Kijk naar de opdrachten van deze week: "probeer reserve-kandidaten af te schieten", "vertel in korte tijd zo veel mogelijk over 3 onderwerpen", "zoek de namen van medekandidaten". In Nederland verzinnen ze er bij elke opdracht zo veel haken, ogen, vrijstellingen en plottwisten bij dat je als kijker geeneens meer begrijpt wat de opdracht nú eigenlijk was.

Ik vond het achteraf overigens wel raar dat ze dat filmpje over de twee mollen pas ná de test lieten zien. Stel je voor dat er iemand uit was gevlogen die zijn test had ingevuld in de veronderstelling dat Noah niet de Mol kon zijn. Dan zou die zich na afloop toch wel genaaid hebben gevoeld.
Ik vind de Belgische juist altijd meer twists en onderdelen hebben in opdrachten. Maar de voice-over en de animaties leggen het altijd heel duidelijk uit. Wij moeten het met een korte uitleg van Rick doen.

En over die test: zou het zo zijn dat er sowieso niemand uit ging dit keer? Dat ze er vanuit gingen dat er tenminste één naam werd gevonden en ze het zo hebben gespeeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
23-03-2021 10:34
Ik weet niet of ik het harder zou noemen. Het spel is dichter bij de basics gebleven. Kijk naar de opdrachten van deze week: "probeer reserve-kandidaten af te schieten", "vertel in korte tijd zo veel mogelijk over 3 onderwerpen", "zoek de namen van medekandidaten". In Nederland verzinnen ze er bij elke opdracht zo veel haken, ogen, vrijstellingen en plottwisten bij dat je als kijker geeneens meer begrijpt wat de opdracht nú eigenlijk was.

Ik vond het achteraf overigens wel raar dat ze dat filmpje over de twee mollen pas ná de test lieten zien. Stel je voor dat er iemand uit was gevlogen die zijn test had ingevuld in de veronderstelling dat Noah niet de Mol kon zijn. Dan zou die zich na afloop toch wel genaaid hebben gevoeld.
Dat is zeker zo, hoewel ik de opdrachten afgelopen seizoen beter vond in WIDM (waarschijnlijk doordat vanwege corona de lokale bevolking minder kon worden ingezet), maar ik denk niet dat in Nederland ooit een opdracht zoals opdracht 1 van de mol zou voorkomen. Wat dat betreft zijn de Belgische makers veel harder voor de kandidaten en wordt er ook minder geschuwd. Zo werd een paar jaar geleden het seizoen begonnen met de deelnemers begraven onder de grond, ik denk niet dat ze dat ooit in Nederland zouden doen (ze hebben pas bij de verraders een poging gedaan, maar dat was een heel slap aftreksel van de opdracht bij de mol destijds).
Maki15 schreef:
23-03-2021 10:45
Dat is zeker zo, hoewel ik de opdrachten afgelopen seizoen beter vond in WIDM (waarschijnlijk doordat vanwege corona de lokale bevolking minder kon worden ingezet), maar ik denk niet dat in Nederland ooit een opdracht zoals opdracht 1 van de mol zou voorkomen. Wat dat betreft zijn de Belgische makers veel harder voor de kandidaten en wordt er ook minder geschuwd. Zo werd een paar jaar geleden het seizoen begonnen met de deelnemers begraven onder de grond, ik denk niet dat ze dat ooit in Nederland zouden doen (ze hebben pas bij de verraders een poging gedaan, maar dat was een heel slap aftreksel van de opdracht bij de mol destijds).
Inderdaad, toen ik dat van die kisten zag in de verraders dacht ik ook meteen ppfffff slap gejat van de Mol.
Verder echt weer een geweldige aflevering van de Vlaamse de Mol.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fantastisch begin! Het heeft mijn aandacht nu al meer getrokken dan het hele vorige seizoen in NL.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
23-03-2021 10:34


Ik vond het achteraf overigens wel raar dat ze dat filmpje over de twee mollen pas ná de test lieten zien. Stel je voor dat er iemand uit was gevlogen die zijn test had ingevuld in de veronderstelling dat Noah niet de Mol kon zijn. Dan zou die zich na afloop toch wel genaaid hebben gevoeld.
Ik gok van niet.

Je gaat er gewoon vanuit dat er 1 mol is. Klaar.
Als je er dan uit gaat omdat je op de verkeerde zat én te traag was is dat toch écht gewoon "pech gehad".

Het filmpje wil inderdaad een soort shock-effect geven, maar tegelijk is het ook logisch dat ook Noah de Mol zou kunnen zijn.
En dat ze misschien de 1ste Mol er al uitgeknikkerd hebben vanuit de productie.

En dat die 1ste 5 vragen - na de 1ste proef - misschien gewoon voor de fun waren :-).
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Je zal maar Jens zijn ... heel hard op verheugd en dan natgeregend in een maisveld die bmw's zien vertrekken ;)
daar ging al mijn 1e molverdachte lol

Echt een coole 1e aflevering. Ik vond die koekoeksklokjes zo grappig. Ik stel me dan voor dat 1 van de mensen van de productie zo'n winkeltje in loopt met "hallo wir sind von Belgischen Fernsehen und wir möchten gern kleine zettel in die klochen stecken " en dan een heel verwarde Duitser
:-D
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb gisteravond de eerste aflevering gezien, heerlijke tv!

Vooral de eerste opdracht vond ik echt spannend en zie ik inderdaad niet gebeuren in de Nederlandse versie. Noah zou nog steeds de mol kunnen zijn, maar de kans lijkt me toch wel vrij klein dat uitgerekend hij dan in de auto terecht komt. En dat zou dan betekenen dat Jens in eerste instantie de mol was toch?, maar dan zat hij op een niet handige plek. Ik zou als mol er juist voor hebben gekozen één van de aanvallers af te schieten (dus of 1e linie, of zoals Dami in de 2e linie of het liefst nog in de laatste linie rechtstreeks schieten op de aanvallers die nog over zijn), dan heb je zelf de meeste invloed. Dus niet de positie van Jens, Samina? of Philip.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan ook nog zo zijn dat de mol in de aanvallersgroep een 'kogelvrij' pak aanhad ofzo, zo hadden ze het ook kunnen spelen. Dat hij niet de mol kon zijn was gewoon geen optie. Maar ze moeten het toch nog even aanstippen, op deze manier.

Geweldige aflevering weer. Ik merk dat ik bij de NL versie sneller afgeleid ben, hier wil ik echt ALLES zien. En niet van die storende aandachtvragende testimonials tussendoor, heerlijk!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
24-03-2021 00:36
Je zal maar Jens zijn ... heel hard op verheugd en dan natgeregend in een maisveld die bmw's zien vertrekken ;)
daar ging al mijn 1e molverdachte lol

Echt een coole 1e aflevering. Ik vond die koekoeksklokjes zo grappig. Ik stel me dan voor dat 1 van de mensen van de productie zo'n winkeltje in loopt met "hallo wir sind von Belgischen Fernsehen und wir möchten gern kleine zettel in die klochen stecken " en dan een heel verwarde Duitser
Ik vond Jens ook zo sneu! Hij had er echt het meeste zin in van allemaal volgens mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
24-03-2021 09:24
Kan ook nog zo zijn dat de mol in de aanvallersgroep een 'kogelvrij' pak aanhad ofzo, zo hadden ze het ook kunnen spelen. Dat hij niet de mol kon zijn was gewoon geen optie. Maar ze moeten het toch nog even aanstippen, op deze manier.

Geweldige aflevering weer. Ik merk dat ik bij de NL versie sneller afgeleid ben, hier wil ik echt ALLES zien. En niet van die storende aandachtvragende testimonials tussendoor, heerlijk!
In dat geval was het nog sneuer geweest voor Jens want dan was er dus nog geen mol in het spel geweest en was hij er alleen uitgegaan omdat hij het langzaamste was (of random).
Alle reacties Link kopieren Quote
Mag ik ook nog even zeggen dat ik Gilles zo heerlijk vind - af en toe die vilaine lachjes als hij weet wat er nog gaat komen. Je ziet hem gewoon genieten van het spel en de kandidaten.
Rik presenteert De Mol. Gilles ademt en leeft De Mol.
Ja sorry hoor, ik heb een "kleine" crush op Gilles :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
24-03-2021 09:28
In dat geval was het nog sneuer geweest voor Jens want dan was er dus nog geen mol in het spel geweest en was hij er alleen uitgegaan omdat hij het langzaamste was (of random).

Nou ja, de kans is groot dat dat sowieso de reden is. Het meest waarschijnlijk is dat de mol gewoon al in de bestaande groep zat.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
24-03-2021 09:29
Mag ik ook nog even zeggen dat ik Gilles zo heerlijk vind - af en toe die vilaine lachjes als hij weet wat er nog gaat komen. Je ziet hem gewoon genieten van het spel en de kandidaten.
Rik presenteert De Mol. Gilles ademt en leeft De Mol.
Ja sorry hoor, ik heb een "kleine" crush op Gilles :)
Je bent niet de enige :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
24-03-2021 09:29
Mag ik ook nog even zeggen dat ik Gilles zo heerlijk vind - af en toe die vilaine lachjes als hij weet wat er nog gaat komen. Je ziet hem gewoon genieten van het spel en de kandidaten.
Rik presenteert De Mol. Gilles ademt en leeft De Mol.
Ja sorry hoor, ik heb een "kleine" crush op Gilles :)
Je bent zeker niet alleen :flirting:
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
24-03-2021 09:29
Mag ik ook nog even zeggen dat ik Gilles zo heerlijk vind - af en toe die vilaine lachjes als hij weet wat er nog gaat komen. Je ziet hem gewoon genieten van het spel en de kandidaten.
Rik presenteert De Mol. Gilles ademt en leeft De Mol.
Ja sorry hoor, ik heb een "kleine" crush op Gilles :)
Ik een grote, al jaren 😉

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven