Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1385 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een saaie finale dit jaar.
Vond het andere jaren veel spectaculairder en spannender.
Maar heb toch weer genoten van dit seizoen en de leukste aflevering moet nog komen. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Die molsalamander was dus wel een hint. Ik heb nog een poll ingevuld vandaag met deze uitkomst haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
09-05-2021 22:35
Die molsalamander was dus wel een hint. Ik heb nog een poll ingevuld vandaag met deze uitkomst haha.
Is dat zo? Dat weten we toch nog niet zeker? In België zijn er altijd maar heel weinig hints.
Alhoewel, ik heb ook halverwege de finale de switch gemaakt naar Lennart omdat er ineens allemaal op-z’n-kop-beelden waren, maar dat zal ook wel weer geen hint zijn :proud:
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
09-05-2021 22:37
Is dat zo? Dat weten we toch nog niet zeker? In België zijn er altijd maar heel weinig hints.
Alhoewel, ik heb ook halverwege de finale de switch gemaakt naar Lennart omdat er ineens allemaal op-z’n-kop-beelden waren, maar dat zal ook wel weer geen hint zijn :proud:
Heb jij ooit iemand gehoord die zo'n beestje heeft? Mijn man zei direct zie jewel jij zei t al vanaf aflevering 1 dat beest. Ik had Lennart altijd als 2e mol. Wel leuk dat Annelotte gewonnen heeft. Dat hij Isi die nacht heeft geprobeerd niet op de knop te laten drukken dacht ik ook al haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
09-05-2021 22:37
Is dat zo? Dat weten we toch nog niet zeker? In België zijn er altijd maar heel weinig hints.
Alhoewel, ik heb ook halverwege de finale de switch gemaakt naar Lennart omdat er ineens allemaal op-z’n-kop-beelden waren, maar dat zal ook wel weer geen hint zijn :proud:
Deze mol zag ik niet meteen aankomen, maar net als jij, met al die op-z'n-kop-beelden in de finale moest het eigenlijk wel.

Goede mol 😀
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
09-05-2021 22:42
Heb jij ooit iemand gehoord die zo'n beestje heeft? Mijn man zei direct zie jewel jij zei t al vanaf aflevering 1 dat beest. Ik had Lennart altijd als 2e mol. Wel leuk dat Annelotte gewonnen heeft. Dat hij Isi die nacht heeft geprobeerd niet op de knop te laten drukken dacht ik ook al haha.
Nou ja, z’n vrienden zouden het wel weten of hij zo’n beest heeft of niet lijkt me?
Al kan het natuurlijk wel dat hij het toevallig al had en dat ze het dan handig als hint konden gebruiken.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
09-05-2021 22:49
Nou ja, z’n vrienden zouden het wel weten of hij zo’n beest heeft of niet lijkt me?
Al kan het natuurlijk wel dat hij het toevallig al had en dat ze het dan handig als hint konden gebruiken.
Ja of speciaal aangeschaft.
Ik ben benieuwd naar volgende week!
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
09-05-2021 22:54
Ja of speciaal aangeschaft.
Ik ben benieuwd naar volgende week!
Als hij hem speciaal aan heeft geschaft dan weet zijn omgeving dat toch? Dan valt het teveel op...
Alle reacties Link kopieren Quote
Geweldige mol. En chapeau voor mezelf dat ik er in de voorlaatste aflevering achter kwam :proud:

Ongelooflijk dat niemand tot de finale zijn naam had ingevuld!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had ergens onderweg wel eens op hem gestemd, maar door die 10.000 euro actie had ik hem geschrapt. Dat zou een Mol nooit doen - veel te opvallend. Dus wel lef dat hij dat gewoon wel gedaan heeft.
In de finale heeft hij dan juist wel zijn best gedaan. Ik vond het tot het einde wel spannend wie nu achter het gordijn zou staan.
Tof dat Annelotte en de winst en een hondje heeft nu :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Echt een toffe mol! Grappig dat niemand eerder zijn naam had opgeschreven. Toen Annelotte als winnaar werd bekroond was ik even verward, is het nou echt Sven? Ze heeft een goede keuze gemaakt om op het allerlaatste moment van mol te switchen. :)
Alle reacties Link kopieren Quote
iroh schreef:
10-05-2021 11:07
Echt een toffe mol! Grappig dat niemand eerder zijn naam had opgeschreven. Toen Annelotte als winnaar werd bekroond was ik even verward, is het nou echt Sven? Ze heeft een goede keuze gemaakt om op het allerlaatste moment van mol te switchen. :)
Ik had dat ook ik dacht huh is het Sven?
Omdat ze gezegd had dat ze op Sven ging invullen.
Alle reacties Link kopieren Quote
AnAppleADay schreef:
09-05-2021 22:37
Is dat zo? Dat weten we toch nog niet zeker? In België zijn er altijd maar heel weinig hints.
Alhoewel, ik heb ook halverwege de finale de switch gemaakt naar Lennart omdat er ineens allemaal op-z’n-kop-beelden waren, maar dat zal ook wel weer geen hint zijn :proud:
Kan je dat uitleggen, want ik volg de logica erachter niet :whut:
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo deze zag ik echt niet aankomen! Ik dacht sinds vorige week dat het Sven was, en dat vond ik stom want dat was te opvallend. En toen won Annelotte en dacht ik 'zie je wel, wat saai'. Staat Lennart daar :bye: leuk, ben benieuwd naar volgende week! Moest al lachen om die beelden dat hij Isi weg zat te jagen bij die knop, haha, overigens echt superleuk dat de hond met Annelotte mee naar huis mag. Dubbele winst voor haar! Genoten van dit seizoen.
Wat als?
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
10-05-2021 20:24
Kan je dat uitleggen, want ik volg de logica erachter niet :whut:
Er was een theorie, ik weet niet precies waar die vandaan kwam, dat Lennart in elke aflevering op z’n kop te zien is (met een drone, of omdat hij een koprol doet, of ergens over een reling hangt etc)
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
10-05-2021 11:50
Ik had dat ook ik dacht huh is het Sven?
Omdat ze gezegd had dat ze op Sven ging invullen.
Haha ik dacht toen Annelotte won juist: dan is het zeker Lennart.
Sowieso dat ze niet al aan het begin een soort spoiler gaan geven om de spanning van dat moment weg te halen.
Up
Alle reacties Link kopieren Quote
Heel fijn, ik kon hem al een uur niet vinden!!

Echt onder de indruk van Lennart. En fijn voor de makers dat de winaar uiteindelijk wel op de goeie mol zat, beetje een domper als je winnaar zelfs niet de mol had geraden :proud:

Wel jammer dat ze niets van de verstopactie in het kasteel lieten zien. Ik bedoel, daar heeft ie niet zitten mollen toch, iedereen werkte daar onwijs leuk mee!
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand van jullie een hond die aansloeg op de toon tijdens het kijken?
Alle reacties Link kopieren Quote
Poke-girl schreef:
16-05-2021 22:51
Heeft iemand van jullie een hond die aansloeg op de toon tijdens het kijken?

Nee, maar dat vond ik de leukste hint.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
16-05-2021 22:43
Heel fijn, ik kon hem al een uur niet vinden!!

Echt onder de indruk van Lennart. En fijn voor de makers dat de winaar uiteindelijk wel op de goeie mol zat, beetje een domper als je winnaar zelfs niet de mol had geraden
:proud:

Wel jammer dat ze niets van de verstopactie in het kasteel lieten zien. Ik bedoel, daar heeft ie niet zitten mollen toch, iedereen werkte daar onwijs leuk mee!
Sven zat toch aan het begin van de finaleaflevering op Lennart, ook toen pas....
Dus als Annelotte op Sven was blijven zitten was Sven de winnaar geweest.
Of bedoel je dat het fijn is dat in de laatste aflevering toch twee mensen op de mol zaten?

Ik hoorde ergens, ik denk bij de trust nobody podcast (zij hebben de finalisten gesproken), dat Annelotte vlak voor de finale naar Lennart was geswitched omdat hij die dag niet net zo zenuwachtig was voor de test als zij en Sven, alsof zijn spel al gespeeld was. En hij daardoor voor haar door de mand viel. Erg opmerkzaam :idee:
"Want iedereen verdient een 23ste kans"
Remco Veldhuis (Een lang verhaal kort)
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat een leuke laatste aflevering!
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
16-05-2021 22:53
Nee, maar dat vond ik de leukste hint.
Ja ik ook! Maar geen hond helaas.
Alle reacties Link kopieren Quote
MarindaH schreef:
16-05-2021 22:43
Heel fijn, ik kon hem al een uur niet vinden!!

Echt onder de indruk van Lennart. En fijn voor de makers dat de winaar uiteindelijk wel op de goeie mol zat, beetje een domper als je winnaar zelfs niet de mol had geraden :proud:

Wel jammer dat ze niets van de verstopactie in het kasteel lieten zien. Ik bedoel, daar heeft ie niet zitten mollen toch, iedereen werkte daar onwijs leuk mee!
Daar had ie zich wel verstopt met de fles wijn bij zich en je zag hem geregeld drinken :-D.

Benieuwd hoe vol die fles wijn nadien nog was :mrgreen:.

Dat die proef gelukt is lijkt mij eerder toeval.
En niet te hard willen opvallen naar Anne-Lotte.
Is dit nu later?
Ik snap geen donder van het leven
Ik weet nog steeds niet wie ik ben
Alle reacties Link kopieren Quote
Flashy schreef:
09-05-2021 22:35
Die molsalamander was dus wel een hint. Ik heb nog een poll ingevuld vandaag met deze uitkomst haha.
Was geen hint, puur toeval :mrgreen:

Ik dacht steeds dat Sven op Annelotte zat op het eind. En dat Annelotte de enige is die Lennart ooit als mol heeft genoemd. Maar als ze gelijk waren geëindigd kan dat niet en zaten ze dus beide op Lennart.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven