Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1357 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:chentolove schreef op 21 februari 2017 @ 23:50:

[...]





Voor mij is de mol iemand die invloed uitoefent en niet iemand die geen woord zegt tijdens opdracht (toen samen met Marzena) .

Daarom denk ik niet dat zij het is.Ja in die opdracht misschien niet. Maar ze kon ook stilletjes de routes verkeerd tekenen...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het een erg spannende leuke serie van de Mol. Ik vind het "gewone Vlaming" aspect leuker dan bekende Nederlanders. Deze kandidaten gaan echt voor het geld waardoor de mol veel subtieler te werk moet gaan. De opdrachten zijn ook gaaf.
Toch bizar... ik had Robin eigenlijk al afgestreept als mol, maar als ik fora lees dan zijn er heel veel aanwijzingen richting hem in de eerste afleveringen.... kan beter niet lezen en zelf in mijn tunneltje kruipen



Verdenk nog steeds Annelies, Davey en Hans.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zit op Robin, Annelies en Davey.

Ook op die volgorde.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verdenk Eline en Bertrand.
Eline had volgens mij eigenlijk het rode scherm. Robin heeft veel gefoefeld he, allez. Hij liet telkens de tijd wegtikken bij dat springkussen en herkende die mooie door Hans gekleide pinguin niet eens! Bertrand is onhandig maar volgens mij echt alleen om zichzelf verdacht te maken. Echt leuke opdrachten. Heb erg gelachen om die lanceringen en die dronken droppies op boeventocht.
Ik dacht dus ook dat Eline een rood scherm had!
En wat denken jullie van Annelies? Een godsdienstlerares. Zou die zomaar de boel bij elkaar kunnen foefelen? Lijkt mij dat ze zich heel schuldig zou voelen om te jokken en dingen achter te houden. Net als dat Eline zich enorm schuldig voelde over haar rode scherm en de oorzaak was dat Marzepein eruit moest. Vandaar die dikke tranen, leek mij.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:pussywillow schreef op 23 februari 2017 @ 13:10:

En wat denken jullie van Annelies? Een godsdienstlerares. Zou die zomaar de boel bij elkaar kunnen foefelen? Lijkt mij dat ze zich heel schuldig zou voelen om te jokken en dingen achter te houden. Net als dat Eline zich enorm schuldig voelde over haar rode scherm en de oorzaak was dat Marzepein eruit moest. Vandaar die dikke tranen, leek mij.
I can keep my mouth shut, but you can read the subtitles on my face.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:pussywillow schreef op 23 februari 2017 @ 13:10:

En wat denken jullie van Annelies? Een godsdienstlerares. Zou die zomaar de boel bij elkaar kunnen foefelen? Lijkt mij dat ze zich heel schuldig zou voelen om te jokken en dingen achter te houden. Net als dat Eline zich enorm schuldig voelde over haar rode scherm en de oorzaak was dat Marzepein eruit moest. Vandaar die dikke tranen, leek mij.Misschien is ze wel helemaal geen godsdienstlerares?
Vanaf aflevering 1 op Davey. Voor nu blijf ik daarbij. ( Heb een 3tal reserves)

En wat een heerlijke opdrachten vaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Voor mij blijft Eline op 1 staan als verdachte... Ik weet niet waarom maar ik vind Hans zo gewoon dat hij meteen ook weer verdacht wordt voor mij.

Hehe, wat een logica. Vond het wel terug superleuke opdrachten (zeker de dievenopdracht in het museum).

Heb me wel enorm aan Annelies zitten ergeren, ze brengt echt niets bij aan de groep of het spel. Van mij mag ze er snel uitliggen (de mol is ze, volgend mij, sowieso niet. Daar is ze te lui voor en te weinig aanwezig bij de belangrijke opdrachten).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond de laatste aflevering wat minder leuk (behalve de struisvogels ). Volgende week weer met vrienden/familie, dat vind ik niet zo'n leuk onderdeel...

Ik zit nu echt grotendeels op Robin.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:AnAppleADay schreef op 23 februari 2017 @ 13:17:

[...]





Misschien is ze wel helemaal geen godsdienstlerares?Inderdaad of misschien heeft ze decennialang een ander beroep gehad en is ze onlangs na een middle life crisis voor leerkracht gegaan. Wil echt niks zeggen.
Veritas vos liberabit
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb geen verdachten omdat de kijker het simpelweg niet KAN weten.



De montage is zo goed gedaan dat iedereen het kan zijn en dat is natuurlijk het leuke van het programma. Als we nu al wisten wie het was zouden we niet meer kijken. Het stoort me gewoon dat de camera op bepaalde momenten heel erg inzoomt op de expressie van een kandidaat om dan de indruk te wekken dat die de mol is. Volgende scène hetzelfde met een ander persoon. Dus je kan het gewoon niet weten



Is wel een van mijn lievelingsprogramma's
Veritas vos liberabit
Ik vraag me echt af of een mol zo ontzettend opvallend zou gaan spelen als Robin nu doet... vond hem overduidelijk aan het mollen bij de opdracht met het doolhof. Ik kan me niet voorstellen dat de rest hem dan niet gaat verdenken en dat wil je toch niet als mol?



Blijf bij Davey en Annelies op 2, maar hou Robin ook in de gaten.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Charlotte717 schreef op 01 maart 2017 @ 14:13:

[...]





Inderdaad of misschien heeft ze decennialang een ander beroep gehad en is ze onlangs na een middle life crisis voor leerkracht gegaan. Wil echt niks zeggen.Nee hoor, ze is echt al wel jaren godsdienstleerkracht. Ik hoorde het onlangs nog van iemand die bij haar in de klas had gezeten.
jammer, Bertrand eruit. Vorige week met zijn poep in de lucht het alarm af laten gaan, deed me nog even denken dat hij de mol was, maar allez. Robin is een grote foefelaar. Annelies vind ik ook niet de meest gezellige kandidaat. Soms lijkt ze zich af te zonderen. De opdrachten zijn wel echt zwaar, die 30 km fietsen en dan in het donker aankomen, poe.
Alle reacties Link kopieren Quote
quote:Elle87 schreef op 01 maart 2017 @ 16:45:

[...]





Nee hoor, ze is echt al wel jaren godsdienstleerkracht. Ik hoorde het onlangs nog van iemand die bij haar in de klas had gezeten.Dan zal het wel. Conclusies over het al dan niet 'mol zijn' op basis van beroep zijn volgens mij niet doorgrond. Cathy, de winnares van vorig jaar had ook als beroepsstatus 'huisvrouw', maar beschikte toch over drie universitaire diploma's.
Veritas vos liberabit
Verdachte in 't spel? Check.



Ik zit op Sam.

Te opvallend onopvallend.



En check op de site van Vier es zijn favo muziekgroep?
Alle reacties Link kopieren Quote
Er zou blijkbaar een rode draad door de afleveringen lopen en dat zou een pinguïn zijn (mij was dat nooit opgevallen, maar ok). En de Zuid-Afrikaanse benaming voor een pinguïn is 'pikkewyn' en wie heeft tijdens de vorige aflevering wijn gestolen (van Gilles)? Davey!

Haha, zo ver gezocht dat ik er bijna in geloof.
Alle reacties Link kopieren Quote
tvp.



Ik was seizoen 2016 aan het kijken, maar kon daarna het topic niet meer vinden met de link naar youtube. Nu eerst die even afkijken en dan door naar het nieuwe seizoen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ah leuk toch een topic over De Mol in Belgie, zo gaaf, veel leuker als bij ''ons''. Deze kandidaten zijn tenminste gewoon ''echt'', hebben geen imago hoog te houden, het zijn geen acteurs, etc. Ze zijn gewoon zichzelf. Behalve de mol dan natuurlijk haha. Heerlijk hoe primair ze reageren op elkaar, zo ''echt'', authentiek. Wat een verschil met Wie is de Mol in Nederland. Bij ons is iedereen is zo ''gemaakt''. Iedereen maakt zich ook verdacht hier, daar kun je als kijker gewoon niks mee. Iedereen zit hier te mollen. Ze spelen hier in Nederland ook niet mee voor het geld maar voor de ervaring en hun imago. Dat geld hebben ze hier helemaal niet nodig. Zo heel veel wordt er over het algemeen ook niet verdiend. In Belgie daarentegen wordt het gewoon keihard gespeeld voor de knikkers. En dat zijn leuke bedragen ook nog. 30.000 euro, dat gaat ergens over. Niks geen gemaaktheid, ze vloeken ook wat af bij De Mol in Belgie haha, heerlijk! Die taal ook, hoe ze spreken, geweldig! Ik heb De Mol Belgie vorige week pas ontdekt en vervolgens heel seizoen 2016 in een aantal dagen teruggekeken en ik begon daarbij al een beetje in mijzelf te denken in het Vlaams, zo leuk, zo'n leuke taal!

Daarbij vind ik de montage, de beelden ook geweldig. Vorig seizoen, dat ze daar hingen aan die brug, wauw! En nu ook weer, prachtige opnames! Ik ben echt fan, supergoed programma!



Spoiler over seizoen 2016 in het wit:

Ik zat trouwens in seizoen 2016 geheel op Hanna. Jeetje wat vond ik haar verdacht! Nooit maar dan ook nooit gedacht dat het Gilles zou zijn..
In een vroeg seizoen van De Mol (die met de dierenarts) ging de mol de fout in: die liep te drentelen waar er vaart gemaakt moest worden en een andere kandidaat zag dat. In de reguliere uitzending was het niet te zien, maar bij de evaluatie wel. Vond ik menselijk. Er is ook ooit een briefje van de productie aan de mol gevonden in een prullenbak op de hotelkamer. Maar ik weet niet meer of dat in Vlaanderen of Nederland was.
Haha ik zou wel meer van die molblunders willen horen. Vraag me af wat ze zouden dien als de mol zich in een vroeg stadium verspreekt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven