Entertainment alle pijlers

De Mol (Vlaanderen)

06-02-2017 10:45 1385 berichten
Hoe mooi ook gefilmd, de Nederlandse 'Wie is de Mol' heeft voor mij aan charme ingeboet sinds de deelnemers 'bekende Nederlanders' zijn. Het Vlaamse origineel is net wat rauwer en puurder.

2016: seizoen 4 was een pareltje (aflevering 1, 2 , 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9)
2017: seizoen 5 start op maandag 6 februari 2017 op VIER. Alleen voor Vlamingen live te kijken. Voor Nederlanders wordt hier de link naar YouTube gepost. Elf kandidaten gaan samen met presentator Gilles naar Zuid-Afrika: Annelies, Bertrand, Bouba, Davey, Eline, Hans, Jessica, Jolien, Marzena, Robin en Sam.

2018: seizoen 6 is gestart op zondag 25 maart. Op VIER.BE kunnen de afleveringen terug worden gekeken. Ook is daar de nazit te vinden: Café de Mol.

Wie kijkt er ook?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 13-03-2023 16:17
Reden: titel geupdatet
15.68% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Over de vraag over bestemming X https://www.onemorething.nl/2019/04/vtm ... ingdienst/

Nu weer on-topic.
Wat een sfeer weer meteen - mooie omgeving, mooie groep met uitgesproken karakters. En meteen top-proeven.
Hoe graag ik "Steve" ook bezig zie, dit had voor mij niet gehoeven. Ik vraag me af of er nog ergens een twist komt, want dit was wel veel ado about nothing.

Samen met twitter de Mol kijken is trouwens van harte aanbevolen: toffe memes.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook pas aangemeld op goplay.be en ga vanavond de eerste aflevering kijken!
Voor het eerst dat ik de Belgische mol ga volgen. Oudere seizoenen terug kijken staat ook op mijn lijstje.
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
20-03-2023 12:36
Samen met twitter de Mol kijken is trouwens van harte aanbevolen: toffe memes.
Hoe kan ik dat het beste doen? Ik gebruik Twitter (nog) niet, moet ik dan zoeken op een bepaalde hashtag? Ik krijg nu alleen inactieve accounts te zien.

Volgens mij doet het Belgische Mol-forum het dit jaar niet, het is in ieder geval nu gesloten. Dat vind ik jammer, de afgelopen jaren heb ik daar heel fanatiek gelezen en soms ook geschreven. :(
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja zoeken op twitter via #DeMol en bijvoorbeeld het account van Jonathan Loeys is leuk om te volgen voor de grapjes.

https://i.postimg.cc/nhncWLq5/Knipsel.jpg
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Plaatjes plakken gaat weer eens mis bij mij ... daarom maar een linkje :)
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat heerlijk weer, de OG Mol. Lekker los gepresenteerd, geen afstandelijke monologen en deelnemers die geen mediatraining hebben gehad of iets te verkopen hebben.
En live om 20.00 kunnen streamen. Wel met plaspauzes, maar allez.
Alle reacties Link kopieren Quote
dromer schreef:
20-03-2023 12:33
Ik vond trouwens dat er één kandidaat erg verdacht is gemaakt, dus die zal het dan wel niet zijn. Mijn ervaring is dat de mol de eerste paar afleveringen juist heel onopvallend in beeld wordt gebracht. Met die theorie heb ik al wel een andere verdachte...

Mag je in dit topic namen noemen of valt dat onder spoilen?
Ja natuurlijk, anders kan je nooit speculeren over de mol.

En ik ben ook fan van Jonathan Loeys op Twitter.
Alle reacties Link kopieren Quote
belgali schreef:
20-03-2023 12:36
Over de vraag over bestemming X https://www.onemorething.nl/2019/04/vtm ... ingdienst/

Nu weer on-topic.
Wat een sfeer weer meteen - mooie omgeving, mooie groep met uitgesproken karakters. En meteen top-proeven.
Hoe graag ik "Steve" ook bezig zie, dit had voor mij niet gehoeven. Ik vraag me af of er nog ergens een twist komt, want dit was wel veel ado about nothing.

Samen met twitter de Mol kijken is trouwens van harte aanbevolen: toffe memes.
Bedankt voor de link! Ik ga binnenkort eens kijken of het zo lukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Genoten van de eerste aflevering weer. Gelijk al zoveel leuker als de Nederlandse versie. Ik kan alleen de vorige seizoenen niet meer zien. Dat kon eerder wel. Iemand een idee waar we het wel kunnen kijken?
Alle reacties Link kopieren Quote
dromer schreef:
20-03-2023 12:33


Mag je in dit topic namen noemen of valt dat onder spoilen?
Natuurlijk mag dat: de uitzending is geweest.
Alle reacties Link kopieren Quote
dromer schreef:
20-03-2023 14:00
Hoe kan ik dat het beste doen? Ik gebruik Twitter (nog) niet, moet ik dan zoeken op een bepaalde hashtag? Ik krijg nu alleen inactieve accounts te zien.

Volgens mij doet het Belgische Mol-forum het dit jaar niet, het is in ieder geval nu gesloten. Dat vind ik jammer, de afgelopen jaren heb ik daar heel fanatiek gelezen en soms ook geschreven. :(
Op Facebook is ook een Mollengroep vrij actief, zag ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het voor het programma wel beter is dat de eerste afvaller er uit is. Maar aan de andere kant heb ik nu ook sterk het gevoel dat het vooropgezet spel was. Even “snel scoren” met een leuke gimmick.
Disclaimer: ik heb een mannelijk brein.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuke eerste aflevering weer met typische Belgische opdrachten vond ik.

Het scheelt wel dat ik de speculaties en theorieën over de 10e kandidaat niet zo had gevolgd, want dat had niet zo veel meerwaarde. Best grappig die opdracht dat ie niet herkend mocht worden, maar veel meer ook niet. Maar goed, dat mocht de pret verder niet drukken :).
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik had wel iets meer verwacht van de 10e kandidaat dan een ‘BV’ maar goed dat is misschien ook omdat hij hier niet bekend is. Tenminste ik kende hem niet. Ik vind het wel jammer dat hij eruit ligt, vind hem een leuke man zo op het eerste gezicht. Voor Lieselot ben ik blij dat zij wel door is.
Het is de eerste keer dat wij De Mol kijken, heel tof tot nu toe. Veel lagen in de opdrachten en Gilles is ook veel meer onder de kandidaten dan Rik bij WIDM.
Mijn gevoel voor de Mol ligt nu een beetje bij Lancelot en Ruben.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat vind ik juist zo leuk: de sfeerbeelden van de kandidaten met Gilles samen bij het ontbijt of 's avonds bij de borrel. De spellen zijn een aspect, het samen bonden in de loze momenten vind ik ook leuk om te zien - want daarin moet een mol zich ook maar staande zien te houden.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Alle reacties Link kopieren Quote
Dank voor de tips voor Twitter en de Facebook groep! :)

Ik geniet ook altijd enorm van alle gezellige momenten tussendoor. Goede vervanger van al het 'bondjesgedoe' in de NL versie.

Op basis van de eerste aflevering vond ik dat Lancelot vrij verdacht is gemaakt, waardoor ik hem voor nu eigenlijk niet verdenk :idee:
Thomas en Ruben zijn na deze aflevering mijn hoofdverdachten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik verdenk (voor nu) ook Ruben het meest
Alle reacties Link kopieren Quote
Net voor het eerst De Mol gekeken via NPO start, leuk! Ik verdenk voor nu Lancelot, maar die zal het wel niet zijn, dat lag er dan wel erg bovenop.
'Geniet van elke dag, want er komt geen dag terug'
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik moet nog even terugkijken naar het begin toen ze moesten bedenken hoe ze konden bepalen wanneer het uur om zou zijn.
Er was een man die zei dat ze 112 keer moesten draaien terwijl dat 30 seconden liep en het dus 120x draaien zou moeten zijn. Ik weet zijn naam niet, dus ga dat stukje even opnieuw kijken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Het was 32 seconden.

Wij verdenken de wiskunde lerares.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wel jammer zeg. Het is een toffe acteur.
Alle reacties Link kopieren Quote
dromer schreef:
20-03-2023 12:33
Ik vond trouwens dat er één kandidaat erg verdacht is gemaakt, dus die zal het dan wel niet zijn. Mijn ervaring is dat de mol de eerste paar afleveringen juist heel onopvallend in beeld wordt gebracht. Met die theorie heb ik al wel een andere verdachte...

Mag je in dit topic namen noemen of valt dat onder spoilen?

Je bent zo zeker van je zaak dat je bang bent de mol te onhullen? :proud:

Ik vond Ruben in deze aflevering verdachte dingen doen.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
dromer schreef:
20-03-2023 14:00
Hoe kan ik dat het beste doen? Ik gebruik Twitter (nog) niet, moet ik dan zoeken op een bepaalde hashtag? Ik krijg nu alleen inactieve accounts te zien.

Volgens mij doet het Belgische Mol-forum het dit jaar niet, het is in ieder geval nu gesloten. Dat vind ik jammer, de afgelopen jaren heb ik daar heel fanatiek gelezen en soms ook geschreven. :(

Trust Nobody maakt er wel weer een podcast over.
Such fun!1
Alle reacties Link kopieren Quote
Hele leuke aflevering! Had de speculaties over de 10e kandidaat niet gevolgd, dus vond dit wel prima zo. Als het maar niet de opmaat is naar een seizoen met alleen maar bekenden.
Alle reacties Link kopieren Quote
S7rin schreef:
20-03-2023 22:42
Ik denk dat het voor het programma wel beter is dat de eerste afvaller er uit is. Maar aan de andere kant heb ik nu ook sterk het gevoel dat het vooropgezet spel was. Even “snel scoren” met een leuke gimmick.
Dat denk ik dus ook….

Verder weer een prachtige start! De mol Nederland is voor mij een soort opwarmertje voor de mol België.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven