Entertainment alle pijlers

De Sleutel

15-10-2019 21:59 152 berichten
Wie kijkt?

Ik hou van Beau. :heart:
Alle reacties Link kopieren
(dubbel)
Ik ga ook morgen kijken, ben wel heel benieuwd na jullie commentaren
Alle reacties Link kopieren
Het was weer een mooie aflevering.
Alle reacties Link kopieren
In deze aflevering werd ik wel geraakt door Sunil.
Zo vreselijk kan je leven, je psyche en je hele welzijn compleet kapot gemaakt worden door flink getraumatiseerd te zijn.
Ik vind het een heftig besef. Veel valt en staat met hoeveel veerkracht iemand bezit , hoe sterk je sociale vangnet is en welke hulp je krijgt.
Bij deze man is zo vreselijk veel mis gegaan in zijn leven, zo geknakt.
En dan zie je dat onder al dit trauma iets heel zachtaardigs zit, wat enorm in contrast staat met het gedrag dat hij ook heeft onder flinke invloed.
Pittige kluif om deze man uit deze ellende te krijgen.
Getver zeg, hoe kapot je iemand kan maken is hier wel zeer verdrietig te zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb net gekeken. Cassandra heb ik niet meegekregen vorige week helaas. Ik vond het mooi om te zien hoe blij mensen zijn en dat ze een kans krijgen. Nick, zo jong en ellendige jeugd en nu zo postief, opgewekt en vol toekomstplannen. Verstandige jongen lijkt me er zijn er voor minder aan lager wal geraakt. Jammer dat we zijn reactie niet konden zien omdat het fout ging met de sleutel. Sunil raakte me. Wat triest maar ook wat een lieve persoonlijkheid zit er onder dat masker. Ik hoop dat ze het gaan redden in hun nieuwe huis. Rigo krijg ik geen hoogte van, dacht eerst dat hij intelligent was en wist wat hij deed, ik vind het niet fijn om te zien dat die geit de vloer onder pist en schijt.En het bed etc etc, die vloer is verpest nu. Waar anderen heel zuinig en respectvol omgaan met hun gekregen woning doet hij dit niet. Jammer.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ik weet ook niet wat ik van Rigo vind.
Vond het in de voorstukjes van de volgende aflevering respectloos overkomen.
Maar goed, ik heb sowieso weinig met mensen die zo hard tegen systemen willen schoppen.
Verder prima hoor, maar blijf er dan ook van weg waar mogelijk en zet je keuze voort als je het anders niet passend krijgt zoal je vindt dat het moet passen.

Ik hoop ook dat de jonge deelnemers met deze kans een mooie toekomst in het vooruitzicht gaan krijgen.
Alle reacties Link kopieren
Oprechte nieuwsgierigheid; wat zijn dat voor woningen waar ze intrekken?
Ze zullen het tzt zelf moeten bekostigen, dus lijken me geen vrije sector huurwoningen.
Het is ze allemaal heel gegund hun leven weer op de rit krijgen, maar ergens moet ik er niet aan denken om Sunil als buurman te krijgen...
Ik vind het een fascinerend programma met uitgesproken karakters
Wie naar het verleden kijkt, staat met zijn rug naar de toekomst...
Alle reacties Link kopieren
Chart schreef:
23-10-2019 11:54
Oprechte nieuwsgierigheid; wat zijn dat voor woningen waar ze intrekken?
Ze zullen het tzt zelf moeten bekostigen, dus lijken me geen vrije sector huurwoningen.
Het is ze allemaal heel gegund hun leven weer op de rit krijgen, maar ergens moet ik er niet aan denken om Sunil als buurman te krijgen...
Ik vind het een fascinerend programma met uitgesproken karakters
Sociale huurwoning ?
Hoe zeer ik hun een eigen plek gun waar hij zich veilig voelt ik denk ook niet dat ik Sunil of Rigo als buurman wil . Sunil kreeg zo te zien als ik me goed herinner een woning waar nog 3 andere brievenbussen zaten , 3 buurwoningen in 1 gebouw. Het lijkt me ook niet slim om zo'n persoon te zetten tussen alcoholisten of drugsverslaafden . Dus kom je tussen "de gewone man" Die man is heel kwetsbaar zo te zien .Ik zie hem ook niet binnen een jaar ergens werken en zijn woning netjes hebben en alles op rit dat zie ik Nick eerder voor elkaar krijgen.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook sterk mijn bedenkingen of sunil het red op deze manier.
Mij lijkt met zijn zeer ernstige problematiek eerst opname een stuk passender.
Alle reacties Link kopieren
Deze mensen wonen in een sociale huurwoning. Tenminste van Rigo weet ik dat het zo is. En ja in dergelijke panden wonen bijzonder diverse personen bij elkaar. Niet altijd om even vrolijk van te worden. Ze zijn niet altijd even zuinig en proper. En geluidsoverlast zal ook niet vreemd zijn denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Citaat uit BD : Wethouder Tilburg: Rigo had woning niet aan Beau te danken
TILBURG - Het feit dat de Tilburgse dakloze Rigo weer een woning heeft gekregen, had niets te maken met de inspanningen van Beau van Erven Dorens. Dat zei wethouder Oscar Dusschoten maandag in het vragenhalfuurtje van de gemeenteraad.


De Lijst Smolders riep daar de vraag op of het gebaar van Van Erven Dorens voor Rigo geen rechtsongelijkheid inhield voor de vele Tilburgers die soms al lange tijd op een woning wachten. ,,Hoe nobel de doelstelling op zich ook is, dat kan niet de bedoeling zijn", aldus Cees van Dijk.

Lees ook
Tiwos meldt: ‘Woonsituatie van Rigo in Tilburg gered, alle dieren weg’
Tiwos meldt: ‘Woonsituatie van Rigo in Tilburg gered, alle dieren weg’
Lees meer
Volgens wethouder Dusschooten (VVD, wonen) berust dat op een misverstand. Rigo heeft zijn woning te danken aan het project Housing First. Sinds vele jaren proberen Traverse (maatschappelijke opvang) en de Tilburgse corporaties op die manier een aantal daklozen met de steun van een eigen woning in de rug, vooruit te helpen. Dusschooten: ,,Het heeft niets te maken met de inspanningen van RTL-4 of met die van Van Erven Dorens. En het gaat niet ten koste van het woningaanbod voor reguliere woningzoekenden.”

Popie-Jopiegedrag
De wethouder zag echter geen taak voor de gemeente om te trachten het beeld van ‘het popie-jopiegedrag’ van Beau, zoals Van Dijk dat noemde, rond de uitzending actief bij te stellen. ,,Je kunt ook zeggen: Traverse en in dit geval Tiwos hebben een mooie kans gekregen om te laten zien dat Tilburg werkelijk een stad is waar iedereen erbij hoort.”


Ik vond de wachttijd die Nick noemde ook erg hoog , ik huur zelf niet ik heb er geen idee van dat je zolang moet wachten tegenwoordig ..
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Ik kom graag mee kletsen. Ik ben ook gek op Beau en zijn programma's. Hij doet het heel respectvol allemaal vind ik!

Nu allebei de afleveringen gezien. Rigo weet ik niet zo goed, ik vind het ergens Ondankbaar hoe hij doet, al is het na zoveel jaren op straat ook wel weer te begrijpen misschien? Ik denk wel dat hij echt psychiatrische hulp ook nodig heeft. Hij denkt in mijn ogen wel heel erg in complotten en wanen.

Sunil (ja hij heet denk ik echt zo, is een bekende Hindoestaanse naam) wat een zielige man. Zo kapot gemaakt. Ik hoop dat hij er komt en dat hij veel hulp gaat krijgen én accepteert. Het lijkt me onder alles een lieve man en volgens mij heeft hij wel echt een sterke wil om te veranderen.

Cassandra en Nick ook beide trieste verhalen maar heb er bij hen (vooral Nick) wel het vertrouwen in dat ze het gaat redden.

Overigens over wie wat betaald;ik dacht dat ze de sleutel krijgen, maar wel zelf verantwoordelijk zijn voor het financieren van de woning etc. Dat zei Beau ook tegen Sunil, dat hij achter z'n uitkering enz aan moest dacht ik.
Ik kijk uit naar volgende week, maar niet naar de verpeste vloer van Rigo z'n huis. Wat vreselijk on respectvol.
Alle reacties Link kopieren
mabelle schreef:
23-10-2019 14:38
Deze mensen wonen in een sociale huurwoning. Tenminste van Rigo weet ik dat het zo is. En ja in dergelijke panden wonen bijzonder diverse personen bij elkaar. Niet altijd om even vrolijk van te worden. Ze zijn niet altijd even zuinig en proper. En geluidsoverlast zal ook niet vreemd zijn denk ik.
Niet alle bewoners van sociale huurwoningen zijn bijzondere mensen hoor.
Ik woon er ook in en ben belachelijk doorsnee met een schoon en goed onderhouden huis.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
29-10-2019 15:45
Niet alle bewoners van sociale huurwoningen zijn bijzondere mensen hoor.
Ik woon er ook in en ben belachelijk doorsnee met een schoon en goed onderhouden huis.
Nee gelukkig niet ,dat zou wat zijn .
;)
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Byrma schreef:
29-10-2019 16:51
Nee gelukkig niet ,dat zou wat zijn .
;)
Ik denk en hoop dat mabelle uit België komt en een sociale huurwoning daar iets anders is dan in Nederland.
Het kwam op mij behoorlijk kwetsend over als ik eerlijk ben.
Alle reacties Link kopieren
granny71 schreef:
29-10-2019 17:04
Ik denk en hoop dat mabelle uit België komt en een sociale huurwoning daar iets anders is dan in Nederland.
Het kwam op mij behoorlijk kwetsend over als ik eerlijk ben.
Ik denk dat mabelle bedoelt dat er diverse soorten mensen wonen in sociale huurwoningen. En de meeste minpunten opsomt die je kunt tegenkomen ?Beetje ongelukkig verwoord want natuurlijk zijn de meeste mensen die wonen in een sociale huurwoning " gewone " mensen. Tenminste bij ons in de woonplaats is dat wel zo .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Ik was echt geraakt deze uitzending door Sjaak en zijn verhaal . Knap dat hij werkt terwijl hij geen eigen woning /plek heeft , echt petje af voor deze man .Wat er daarvoor mis gegaan is met hem en zijn familie /vrienden weet ik niet exact maar ik gun hem het beste ,wat treurig dat je zo alleen bent maar ook heel bewonderingswaardig dat je dan nog zin hebt om door te gaan om te proberen er wat van te maken en werk te hebben etc etc in zijn situatie van dakloze zonder vrienden en familie . Sunil zal toch iets van hulp nodig hebben om er te komen denk ik ,erg treurig allemaal .Ook voor hem hoop ik dat het allemaal goed gaat komen .Nick en Cassandra komen er wel , ook sterke mensen.Alleen bij Rigo twijfel ik er aan , ik heb de indruk dat hij niet echt terug wil de maatschappij in .
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
granny71 schreef:
29-10-2019 15:45
Niet alle bewoners van sociale huurwoningen zijn bijzondere mensen hoor.
Ik woon er ook in en ben belachelijk doorsnee met een schoon en goed onderhouden huis.
Hier nog eentje.

Beetje jammer dat generaliserende bericht van Mabelle,.
Alle reacties Link kopieren
Tja ik snap wel wat Mabelle zegt.
Er zijn steeds meer mensen die in de sociale woningbouw wonen die problemen hebben.
https://nos.nl/artikel/2303368-leefbaar ... rlast.html

Ik werk zelf met deze doelgroep en al mijn cliënten wonen in een sociale huurwoning.
Vergeet niet dat iemand met een normaal inkomen tegenwoordig niet eens in aanmerking komt voor een sociale huurwoning. Vroeger kon een directeur gewoon een woning huren naast, tegenwoordig alleen mensen met een lager inkomen.

Ontopic...mooi programma.
Housing first zal zeker bij een groep werken, mits zij de juiste begeleiding erbij krijgen.
Helaas zijn er weinig woningen beschikbaar.
Alle reacties Link kopieren
Wie kijkt ook weer.

Wat een bende bij die Rigo in huis,wat zal het daar stinken. :sick:
Je zal de buurman of buurvrouw maar zijn.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
jennie77 schreef:
05-11-2019 21:54
Wie kijkt ook weer.

Wat een bende bij die Rigo in huis,wat zal het daar stinken. :sick:
Je zal de buurman of buurvrouw maar zijn.
Afschuwelijk he? En wat een respectloze ondankbare vent met zijn "dat paardje geeft me meer plezier dan jouw sleutel". Beau was ook met stomheid geslagen.

In tegenstelling tot het Rotterdam project vind ik dit moeilijk om naar te kijken omdat ik op dat meisje na die types niet trek. Je zal er naast wonen.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
Je zal ook maar zo'n meisje die bij dit programma werkt zijn. Wat een ellende met die Sunil.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
05-11-2019 22:28
Je zal ook maar zo'n meisje die bij dit programma werkt zijn. Wat een ellende met die Sunil.
Waarom hebben ze hem ook niet eerst op laten nemen en of afkicken
Ipv eerst een sleutel.Je wordt toch bang van die vent hoor,zo agressief.
Bedenk niet wat je wilt hebben, maar geniet van wat je hebt
Alle reacties Link kopieren
Byrma schreef:
23-10-2019 12:29
Sociale huurwoning ?
Hoe zeer ik hun een eigen plek gun waar hij zich veilig voelt ik denk ook niet dat ik Sunil of Rigo als buurman wil . Sunil kreeg zo te zien als ik me goed herinner een woning waar nog 3 andere brievenbussen zaten , 3 buurwoningen in 1 gebouw. Het lijkt me ook niet slim om zo'n persoon te zetten tussen alcoholisten of drugsverslaafden . Dus kom je tussen "de gewone man" Die man is heel kwetsbaar zo te zien .Ik zie hem ook niet binnen een jaar ergens werken en zijn woning netjes hebben en alles op rit dat zie ik Nick eerder voor elkaar krijgen.
De buren zijn inderdaad niet heel blij:

https://www.ad.nl/binnenland/sunil-vero ... ~a7a5aee3/
Alle reacties Link kopieren
Ik had het gelezen van de buren ,net de aflevering gekeken. Tsja het idee is eerst een huis en van daaruit de problemen aanpakken. Heftig hoe Sunil reageert , hij weet zelf wel waarom en ook dat het fout is ,ik weet niet of hij echt fysiek geweld kan plegen tegen iemand die hij ziet als vriend ,wat een brok ellende en het nog opnemen voor zijn ouders. Ik vrees dat dat nooit echt goed gaat komen . Rigo begrijp ik ook niet , het lijkt alsof hij expres zijn kont tegen de krib gooit om een statement te maken . Ik snap echt niet dat iemand tussen keutels en urine kan leven en zich niet doucht. De bok en het paardje kunnen in tuin en tuinhok dan heeft hij ze bij zich en toch blijft zijn huis schoon maar ja hij doet wat hij wil. De andere drie komen er denk ik wel ,mooi om te zien.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven