Entertainment alle pijlers

dreamschool 2018

26-02-2018 21:20 168 berichten
Is er al een topic over?
Ik heb voorgaand seizoen ook heel interessant gevonden.
Wie kijkt er ook?
Moiren’ schreef:
27-02-2018 00:47
Het was weer tenenkrommend.

Ik heb vorig jaar samen met mijn lief in een deuk gelegen om een hyperventilerende Lucia, omdat iemand in een boze bui een stoel oppakte. Het is allemaal paniekvoetbal, terwijl je het van mijlenver ziet aankomen.
Tja dan helpt 'Nam-Myoho-Renge-Kyo' ook niet..
En de hele televisie exposure is mi ook niet bevorderlijk in de nogal kwetsbare situaties...
ldp schreef:
26-02-2018 21:38
Ik heb geen idee of de methode deugt of niet, maar vind het wel een bewonderenswaardig initiatief.

Ik vind wat Het Groepje wel een interessante opmerking, over die motivatie. Het lijkt mij ontzettend moeilijk om met ongemotiveerde mensen te werken. Hoe zou je dat aan moeten pakken? Anders dan in dit programma?
Eens. Ik moet het zelf nog terugkijken maar heb wel de eerdere seizoenen gezien. Sluit me wel aan bij dit comment.
Alle reacties Link kopieren
Lucia die Jade maar met hij/zijn/hem blijft aanspreken ? Echt bizar.

Verder denk ik dat de jongeren misschien niet zoveel opsteken van Lucia en die directeur, maar wel gaaf dat ze in aanraking komen met allerlei vakprofessionals, die ze met in aanraking laten komen met diverse dingen en waardoor ze kunnen uitzoeken waar hun talent/passie zou kunnen liggen.
Even if you are on the right track, you will get run over if you just sit there.”
Ik vind Lucia het wel goed doen alleen het concept te kortdurend en te weinig persoonlijke begeleiding. Het zou denk ik inderdaad ook al helpen wanneer ze zelf keuzes konden maken waar ze deel aan willen nemen. Erik vind ik ook tenenkrommend, hij straalt heel veel negativiteit uit.

Een band en / of vertrouwen opbouwen is vaak toch het belangrijkste wat ze nodig hebben om ergens blijvend te komen.

Ik meen me te herinneren dat die opleiding van Jamie Oliver langer duurde met kans op werk, dan kun je veel meer opbouwen. Nu komen ze eigenlijk alleen even proeven, wel jammer.
Alle reacties Link kopieren
Ik kan er maar niet over uit dat Lucia hij bleef zeggen. Ook als ze het er later met Eric over had.
Echt schandalig, ze verliest hiermee echt haar credits

Het is de eerste keer dat ik kijk, dus heb nog niet echt een mening over de methode
Frankly my dear, I don"t give a damn
calvijn1 schreef:
27-02-2018 11:35
Ik kan er maar niet over uit dat Lucia hij bleef zeggen. Ook als ze het er later met Eric over had.
Echt schandalig, ze verliest hiermee echt haar credits

Het is de eerste keer dat ik kijk, dus heb nog niet echt een mening over de methode
Ja dat is wel echt pijnlijk. Wel een signaal voor haarzelf om niet zoveel op de automatische piloot te doen (zoals ze het zelf zegt) dit vergt echte aandacht en betrokkenheid.
Alle reacties Link kopieren
Russianblue schreef:
27-02-2018 11:43
Ja dat is wel echt pijnlijk. Wel een signaal voor haarzelf om niet zoveel op de automatische piloot te doen (zoals ze het zelf zegt) dit vergt echte aandacht en betrokkenheid.
niet automatische piloot. Ze praat vanuit haar gevoel. Nog erger.
Ik vond Lucia altijd een leuk mens, maar ben hierdoor zwaar op haar afgeknapt.

Ook erg dat Erik haar amper corrigeert als ze het er later over hebben.

Maakt wel meteen duidelijk dat er nog flink wat moet gebeuren op het gebied van transgender emancipatie.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
lollypopje schreef:
27-02-2018 11:52
niet automatische piloot. Ze praat vanuit haar gevoel. Nog erger.
Ik vond Lucia altijd een leuk mens, maar ben hierdoor zwaar op haar afgeknapt.

Ook erg dat Erik haar amper corrigeert als ze het er later over hebben.

Maakt wel meteen duidelijk dat er nog flink wat moet gebeuren op het gebied van transgender emancipatie.
Ze benoemde het zelf zo, automatische piloot maar wel vanuit haar gevoel. Ik denk dat ze hier gewoon nog nooit mee te maken heeft gehad en dan volledig op haar gevoel vertrouwd maar niet meer echt open en nieuwsgierig.
Met die telefoons hadden ze denk ik beter direct vanaf het begin (bij aanmelding) moeten duidelijk maken dat die overdag in een kluis blijven. Dan is het direct duidelijk. Als je het nu gaat doen dan komt het over als een straf of iets wegnemen.
Alle reacties Link kopieren
Russianblue schreef:
27-02-2018 11:57
Ze benoemde het zelf zo, automatische piloot maar wel vanuit haar gevoel. Ik denk dat ze hier gewoon nog nooit mee te maken heeft gehad en dan volledig op haar gevoel vertrouwd maar niet meer echt open en nieuwsgierig.
Het is niet dat Lucia een uit de klei getrokken boerin is, die nog nooit met mensen die ‘anders’ zijn te maken heeft gehad.
Ze is zelf lesbisch en in mijn optiek zou dus juist zij moeten begrijpen hoe belangrijk het voor Jade is.
Een keer verspreken a la, maar keer op keer.

Bah!
Frankly my dear, I don"t give a damn
Russianblue schreef:
27-02-2018 11:30
Ik vind Lucia het wel goed doen alleen het concept te kortdurend en te weinig persoonlijke begeleiding. Het zou denk ik inderdaad ook al helpen wanneer ze zelf keuzes konden maken waar ze deel aan willen nemen. Erik vind ik ook tenenkrommend, hij straalt heel veel negativiteit uit.

Een band en / of vertrouwen opbouwen is vaak toch het belangrijkste wat ze nodig hebben om ergens blijvend te komen.

Ik meen me te herinneren dat die opleiding van Jamie Oliver langer duurde met kans op werk, dan kun je veel meer opbouwen. Nu komen ze eigenlijk alleen even proeven, wel jammer.
Wat vind je Lucia goed doen?
Alle reacties Link kopieren
Vorig seizoen vond ik goed. Nu erger ik me heel erg aan Lucia, hoe zij omgaat met Jade kan echt niet. Eric zou haar daar ook meer op moeten corrigeren.
Moiren’ schreef:
27-02-2018 00:47
Het was weer tenenkrommend.

Ik heb vorig jaar samen met mijn lief in een deuk gelegen om een hyperventilerende Lucia, omdat iemand in een boze bui een stoel oppakte. Het is allemaal paniekvoetbal, terwijl je het van mijlenver ziet aankomen.
Eens met alles wat je hierover schrijft. Zodra het interessant wordt (dus ik nieuwsgierig wordt naar hoe iets op te lossen) is het huilen of opgeven vanuit dreamschool.
Ze zijn nog erger dan de leerlingen op dat gebied :-D.
Toch vind ik het leuk te zien hoe deze kinderen even 'bijzonder' worden door de gastlessen van (hen onbekende) vakmensen.
Alleen dat al gun ik iedere leerling, in aanraking komen met professionals met ambitie die ver zijn gekomen.
En wat persoonlijke aandacht.
ldp schreef:
26-02-2018 21:38
Ik heb geen idee of de methode deugt of niet, maar vind het wel een bewonderenswaardig initiatief.

Ik vind wat Het Groepje wel een interessante opmerking, over die motivatie. Het lijkt mij ontzettend moeilijk om met ongemotiveerde mensen te werken. Hoe zou je dat aan moeten pakken? Anders dan in dit programma?
Mijn manier:
- erachter komen waar het gebrek aan motivatie vandaan komt
- reden serieus nemen
- realistische oplossing laten verzinnen, mijn rol is vaak 'de regels' noemen
- in gesprek blijven
- vaak hetzelfde herhalen
- kans blijven geven op te lossen.

Ik werk op een opleiding waarbij nieuwe leerlingen elk jaar weer verbaasd zijn dat ze daadwerkelijk het vak leren waarvoor ze hebben gekozen, de helft heeft daar in eerste instantie geen zin in om allerlei redenen.
Het-groepje schreef:
27-02-2018 16:16
Eens met alles wat je hierover schrijft. Zodra het interessant wordt (dus ik nieuwsgierig wordt naar hoe iets op te lossen) is het huilen of opgeven vanuit dreamschool.
Ze zijn nog erger dan de leerlingen op dat gebied :-D.
Toch vind ik het leuk te zien hoe deze kinderen even 'bijzonder' worden door de gastlessen van (hen onbekende) vakmensen.
Alleen dat al gun ik iedere leerling, in aanraking komen met professionals met ambitie die ver zijn gekomen.
En wat persoonlijke aandacht.
Ik vond Maarten van Rossem echt geniaal vorig jaar.
Ik verbaas me sowieso over het voortdurend op mobieltjes kijken, daar kan je gewoon regels voor opstellen. Respect en contact zijn ver te zoeken.
Opvallend dat Dreamschool dan van Rossem verweet dat hij het niet goed doet. Tsja.
Moiren’ schreef:
27-02-2018 18:16
Ik vond Maarten van Rossem echt geniaal vorig jaar.
Ik verbaas me sowieso over het voortdurend op mobieltjes kijken, daar kan je gewoon regels voor opstellen. Respect en contact zijn ver te zoeken.
Opvallend dat Dreamschool dan van Rossem verweet dat hij het niet goed doet. Tsja.
Ik vond juist niet dat hij het goed deed. veel te veel in zijn eigen bubbel.
Het-groepje schreef:
27-02-2018 19:08
Ik vond juist niet dat hij het goed deed. veel te veel in zijn eigen bubbel.
Ik vond het heel goed dat hij aangaf het niet te kunnen en te willen.
En dat hij normale omgangsvormen verwacht lijkt me vanzelfsprekend. Dat verwacht ik ook en die kinders zijn er wel wat rotter aan toe.
lollypopje schreef:
27-02-2018 11:52
niet automatische piloot. Ze praat vanuit haar gevoel. Nog erger.
Ik vond Lucia altijd een leuk mens, maar ben hierdoor zwaar op haar afgeknapt.

Ook erg dat Erik haar amper corrigeert als ze het er later over hebben.

Maakt wel meteen duidelijk dat er nog flink wat moet gebeuren op het gebied van transgender emancipatie.
Dit. Werkelijk tenenkrommend. En ze ging maar door.
Moiren’ schreef:
27-02-2018 19:24
Ik vond het heel goed dat hij aangaf het niet te kunnen en te willen.
En dat hij normale omgangsvormen verwacht lijkt me vanzelfsprekend. Dat verwacht ik ook en die kinders zijn er wel wat rotter aan toe.
Ja dat laatste vind ik ook van de andere lessen zo vreemd. Zulke lage verwachtingen. Je kunt best wat van ze eisen, daarmee neem je ze ook serieus.
Het mobieltjes probleem is hier ook hardnekkig, ook omdat het enerzijds je 'device' is.
Laatst een gastdocent die een prachtige foto had gemaakt (met zijn mobiel :-P ) van leerlingen die mobiel niet wilden wegleggen, maar toch werden gegrepen door de les. Dus een rijtje jongens hun mobiel, maar die bungelde ergens in hun hand want ze zaten lachend en met wijdopen ogen mee te doen.
Maar zoals erik al zegt: Die strijd zou er niet moeten zijn. Bepaalde lessen ding gewoon weg.
Op elke reguliere school zijn die dingen in de les verboden, tenzij de docent anders aangeeft (kahoot oid).
Door geen verwachtingen te hebben en geen eisen te stellen is er geen enkele motivatie om zich te verbeteren.
Want even eerlijk, bijna geen enkele puber heeft zoveel intrinsieke motivatie dat het zonder stimulering met tienen door het middelbaar rolt.
Moiren’ schreef:
27-02-2018 13:34
Wat vind je Lucia goed doen?
Ja in deze aflevering is dat wat lastiger aan te wijzen. Ze begonnen al met een teaser waarin Lucia, zonder een voor ons zichtbare aanleiding, de groep aanpakte. Geen idee of dat dan gepast was op dat moment. En het lukte haar niet om het contact met goed Jade op te pakken. Dus deze aflevering..mm is meer een gevoel wat ik heb bij haar. Ik vind haar (vooral gebaseerd op de vorige afleveringen) heel betrokken en doet ze echt moeite om tot ze door te dringen. Heel anders dan Erik. Ze verschuilt zich niet achter regels of een systeem maar zoekt wel echt het contact op. Doet ook echt moeite om het contact met Jade weer te herstellen. Ik heb ook wel het idee dat de jongeren voelen dat ze echt moeite wil doen en zich daardoor gezien voelen. Dat vind ik haar goed doen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb vanochtend de aflevering terug gekeken. Wat heeft Lucia voor me afgedaan. Zo lastig is het toch niet. Jade = ze . Niet zo moeilijk. Ik heb meerdere transseksuele op mijn werk gehad en heb me echt nooit vergist. Vind ik ook wel heel erg onbeschoft naar degene toe. Ik wens namelijk ook niet als man aangesproken te worden.
Alle reacties Link kopieren
Russianblue schreef:
02-03-2018 20:28
Ja in deze aflevering is dat wat lastiger aan te wijzen.
Om vervolgens hetzelfde weer fout te doen. Hoe schop je iemand de grond in? mi op deze wijze.
Wat een vaag verhaal van lucia zeg.
Alles gebeurt met een doel en ik ben ook maar een mens, jaja.
Het-groepje schreef:
05-03-2018 20:44
Wat een vaag verhaal van lucia zeg.
Alles gebeurt met een doel en ik ben ook maar een mens, jaja.
Ik vond het wel mooi eigenlijk.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven