Entertainment alle pijlers

dreamschool 2018

26-02-2018 21:20 168 berichten
Is er al een topic over?
Ik heb voorgaand seizoen ook heel interessant gevonden.
Wie kijkt er ook?
Pijnlijk dat Lucia Jade een hij noemde. Ik hoop echt dat dat niet meer gebeurt nu.
Zo die kim! Wat een verrassing. Heel duidelijk, mooie boodschap, mooie opdracht.
Mmm. Leo Blokhuis. Ik vind hem sowieso niet erg competent qua muziekkennis. Maar nu komt hij wel érg in mijn vakgebied. Muziekles aan een dergelijke doelgroep. En het is werkelijk afschuwelijk. Ironisch genoeg gebruikt hij een thema dat ik ook vaak gebruik. Maar totaal verkeerd op meerdere levels...
Kim snapt iig een aantal essentiële dingen. Connectie maken (laat iets van jezelf zien waar men zich in kan vinden), motiveren (zonder motivatie gaat het je niet lukken) en de stof/les persoonlijk maken....
anoniem_65494a726b7e3 wijzigde dit bericht op 07-03-2018 20:32
3.67% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Persoonlijk vind ik dat er in dit topic wel heel veel aandacht wordt besteed aan de versprekingen van Lucia.

Dreamschool draait toch niet alleen om Jade. Ik geloof dat het eerlijke versprekingen zijn. Als haar gevoel zegt dat Jade nog een jongen is... Ja. Het is wel eerlijk. Jade heeft een punt maar zoals ze zelf ook weet zijn er mensen in deze wereld die het niet zo lieflijk oppakken met Jade als Lucia en mijn inziens pikt Jade dat korreltje wel gretig.

Het is een feit dat Jade nog een jongen is er en grotendeels ook zo uitziet. Laten we eerlijk zijn er zijn echt genoeg homo's die er vrouwelijk uitzien maar toch echt fysiek en mentaal een man zijn. Het is allemaal best verwarrend als je mensen niet persoonlijk kent. Het is Jade die er eigenlijk een heel groot punt van maakt, niet de realiteit wil inzien dat hoezeer ze zich mentaal ook een vrouw voelt de fysieke transitie een lang proces is en dat niet Jan en allemaal aan haar kan ruiken hoe ze zich vanbinnen voelt: een man of dit geval een vrouw.

Lucia geeft haar een kans op gebied van school. Waarom geeft Jade haar niet de kans om te wennen aan haar transitie?

Jade wilt leven in een naïeve bubbel waarin iedereen weet Jade is een zij en hoezeer zij dat ook verdient, zo makkelijk gaat het allemaal niet.
anoniem_365121 wijzigde dit bericht op 05-03-2018 22:15
Reden: Autocorrect
0.31% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eens met Orabelle, mooi verwoord!
Orabelle schreef:
05-03-2018 22:14
Persoonlijk vind ik dat er in dit topic wel heel veel aandacht wordt besteed aan de versprekingen van Lucia.

Dreamschool draait toch niet alleen om Jade. Ik geloof dat het eerlijke versprekingen zijn. Als haar gevoel zegt dat Jade nog een jongen is... Ja. Het is wel eerlijk. Jade heeft een punt maar zoals ze zelf ook weet zijn er mensen in deze wereld die het niet zo lieflijk oppakken met Jade als Lucia en mijn inziens pikt Jade dat korreltje wel gretig.

Het is een feit dat Jade nog een jongen is er en grotendeels ook zo uitziet. Laten we eerlijk zijn er zijn echt genoeg homo's die er vrouwelijk uitzien maar toch echt fysiek en mentaal een man zijn. Het is allemaal best verwarrend als je mensen niet persoonlijk kent. Het is Jade die er eigenlijk een heel groot punt van maakt, niet de realiteit wil inzien dat hoezeer ze zich mentaal ook een vrouw voelt de fysieke transitie een lang proces is en dat niet Jan en allemaal aan haar kan ruiken hoe ze zich vanbinnen voelt: een man of dit geval een vrouw.

Lucia geeft haar een kans op gebied van school. Waarom geeft Jade haar niet de kans om te wennen aan haar transitie?

Jade wilt leven in een naïeve bubbel waarin iedereen weet Jade is een zij en hoezeer zij dat ook verdient, zo makkelijk gaat het allemaal niet.
Leuk geprobeerd, maar wat mij betreft sla je de plank mis met deze reactie.
Laten we eerlijk zijn er zijn echt genoeg homo's die er vrouwelijk uitzien maar toch echt fysiek en mentaal een man zijn.
Jade draagt veel make-up, loopt met een handtas rond, is geen travestiet voor een avondje en geeft ook zelf heel duidelijk aan dat ze zich vrouw voelt. Lucia weet dat Jade in transitie is.

Sommige vrouwen (geboren als vrouw en zichzelf vrouw voelend) zien er heel mannelijk uit maar zodra ik in de gaten heb dat ze toch echt een vrouw is, spreek ik haar ook niet met meneer aan.

Hoe moeilijk kan het zijn om daar rekening mee te houden. Ik ben dol op Lucia maar dat gehij begrijp ik niet.
Ik vind dat Lucia zichzelf op de achtergrond moet houden als het Jade betreft. Het enige wat Lucia tot nu toe heeft gedaan is Jade kwetsen, lijkt het wel. Natuurlijk filmen ze niet alles, maar wat heeft Jade nou aan iemand die haar steeds opnieuw weer "hij" noemt terwijl ze een zij is? En dat gezeur van "ik spreek vanuit mijn gevoel" vind ik zo'n onzin. Alsof dat een goede reden is om haar steeds opnieuw te kwetsen.
Nee, Jade heeft ook hier wel wat aan. Ze weet wel dat het niet vanuit onachtzaamheid of kortzichtigheid gebeurt dat Lucia zich verspreekt. Wat Lucia zei, dat er bij haar een pijn wordt aangeraakt doordat ze er eerder afwijzing van heeft ondervonden maakt haar sterker. Sterker in situaties waarin mensen wel écht onbegrip tonen. Lucia maakt fouten, dit keer een hele pijnlijke maar blijft wel in contact met Jade en blijft in gesprek. Ik denk dat dat haar ondanks de fouten die Lucia maakt wel gaat helpen.
2x is niet nodig.
Russianblue schreef:
06-03-2018 12:58
Nee, Jade heeft ook hier wel wat aan. Ze weet wel dat het niet vanuit onachtzaamheid of kortzichtigheid gebeurt dat Lucia zich verspreekt. Wat Lucia zei, dat er bij haar een pijn wordt aangeraakt doordat ze er eerder afwijzing van heeft ondervonden maakt haar sterker. Sterker in situaties waarin mensen wel écht onbegrip tonen. Lucia maakt fouten, dit keer een hele pijnlijke maar blijft wel in contact met Jade en blijft in gesprek. Ik denk dat dat haar ondanks de fouten die Lucia maakt wel gaat helpen.
Ah zo. Dit begrijp er dan het vage verhaal van lucia.
Russianblue schreef:
06-03-2018 12:58
Nee, Jade heeft ook hier wel wat aan. Ze weet wel dat het niet vanuit onachtzaamheid of kortzichtigheid gebeurt dat Lucia zich verspreekt. Wat Lucia zei, dat er bij haar een pijn wordt aangeraakt doordat ze er eerder afwijzing van heeft ondervonden maakt haar sterker. Sterker in situaties waarin mensen wel écht onbegrip tonen. Lucia maakt fouten, dit keer een hele pijnlijke maar blijft wel in contact met Jade en blijft in gesprek. Ik denk dat dat haar ondanks de fouten die Lucia maakt wel gaat helpen.
Zo had ik het nog niet gezien. Maar moeten die fouten wel vanuit Lucia komen? Zij is eerder de begeleider, het voorbeeld, en nu is ze tegelijkertijd in Jade's ogen een soort pestkop. Zijn dat geen twee rollen die eigenlijk niet horen te mengen?
Alle reacties Link kopieren
Lachattenoir schreef:
06-03-2018 07:13
Leuk geprobeerd, maar wat mij betreft sla je de plank mis met deze reactie.
Ik probeer niks. Slechts mijn visie op het punt.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
06-03-2018 08:58
Jade draagt veel make-up, loopt met een handtas rond, is geen travestiet voor een avondje en geeft ook zelf heel duidelijk aan dat ze zich vrouw voelt. Lucia weet dat Jade in transitie is.

Sommige vrouwen (geboren als vrouw en zichzelf vrouw voelend) zien er heel mannelijk uit maar zodra ik in de gaten heb dat ze toch echt een vrouw is, spreek ik haar ook niet met meneer aan.

Hoe moeilijk kan het zijn om daar rekening mee te houden. Ik ben dol op Lucia maar dat gehij begrijp ik niet.
Ik ben Lucia niet, maar waarom is het zo moeilijk om in te willen zien dat zij er blijkbaar wel moeite mee heeft om zij te zeggen i. p. v. hij... Het is een feit dat ze moeite heeft met het te onthouden. Wat voor andere reden moet ze hebben dan de aangegeven?
anoniem_365121 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 20:35
0.55% gewijzigd
Russianblue schreef:
06-03-2018 12:58
Nee, Jade heeft ook hier wel wat aan. Ze weet wel dat het niet vanuit onachtzaamheid of kortzichtigheid gebeurt dat Lucia zich verspreekt. Wat Lucia zei, dat er bij haar een pijn wordt aangeraakt doordat ze er eerder afwijzing van heeft ondervonden maakt haar sterker. Sterker in situaties waarin mensen wel écht onbegrip tonen. Lucia maakt fouten, dit keer een hele pijnlijke maar blijft wel in contact met Jade en blijft in gesprek. Ik denk dat dat haar ondanks de fouten die Lucia maakt wel gaat helpen.
Dat leer je vanuit vertrouwen en zelfvertrouwen. Niet doordat iemand die je zou moeten vertrouwen je keer op keer kwetst.
Alle reacties Link kopieren
De jongeren uit dreamschool hebben allemaal een zware achtergrond, de een wat heftiger dan de ander. Dan heb ik meer respect voor een meisje die haar medestudenten aanspreekt op het feit dat ze niet de hele tijd moeten zeiken als ze hier zijn gekomen voor zichzelf.
anoniem_365121 wijzigde dit bericht op 06-03-2018 20:34
2.10% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-03-2018 20:26
Dat leer je vanuit vertrouwen en zelfvertrouwen. Niet doordat iemand die je zou moeten vertrouwen je keer op keer kwetst.
Jade is alleen maar bezig om dat als reden aan te voeren om niet door te zetten. People make mistakes. Lucia en Jade. Het enige verschil is dat Jade zich erdoor wil laten belemmeren.
Alle reacties Link kopieren
ZaraZara100 schreef:
06-03-2018 08:58
Jade draagt veel make-up, loopt met een handtas rond, is geen travestiet voor een avondje en geeft ook zelf heel duidelijk aan dat ze zich vrouw voelt. Lucia weet dat Jade in transitie is.

Sommige vrouwen (geboren als vrouw en zichzelf vrouw voelend) zien er heel mannelijk uit maar zodra ik in de gaten heb dat ze toch echt een vrouw is, spreek ik haar ook niet met meneer aan.

Hoe moeilijk kan het zijn om daar rekening mee te houden. Ik ben dol op Lucia maar dat gehij begrijp ik niet.
Zoals gezegd: het is makkelijker als je elkaar kent. Je benoemd vrij oppervlakkige kenmerken en daarbij hoef je geen travestiet te zijn, genoeg homo's zijn vrouwelijk en geen travestiet. Een aanname die zelf als andere keuze suggereert en dat geeft precies het pijnpunt aan over wat Jade kwetst. Lucia en Jade kennen elkaar nog niet goed. Wat is er mis met vertrouwen geven aan Lucia.. Dat Lucia het zal leren..
Orabelle schreef:
06-03-2018 20:29
Jade is alleen maar bezig om dat als reden aan te voeren om niet door te zetten. People make mistakes. Lucia en Jade. Het enige verschil is dat Jade zich erdoor wil laten belemmeren.
Dat zal nou juist (een deel van) haar problematiek zijn.
Lucia doet gewoon dom.

En dan betrekt ze ook nog eens alles op zichzelf. Het raakt haar, blabla.
Orabelle schreef:
06-03-2018 20:32
Zoals gezegd: het is makkelijker als je elkaar kent. Je benoemd vrij oppervlakkige kenmerken en daarbij hoef je geen travestiet te zijn, genoeg homo's zijn vrouwelijk en geen travestiet. Een aanname die zelf als andere keuze suggereert en dat geeft precies het pijnpunt aan over wat Jade kwetst. Lucia en Jade kennen elkaar nog niet goed. Wat is er mis met vertrouwen geven aan Lucia.. Dat Lucia het zal leren..
Wat denk je van geen gezonde ontwikkeling, (heftige) gedrags e/o persoonlijkheidsproblematiek, hechtingsproblematiek.

En dan moet zij vertrouwen aan Lucia geven? Zo werkt het gewoon niet.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-03-2018 20:34
Dat zal nou juist (een deel van) haar problematiek zijn.
Lucia doet gewoon dom.

En dan betrekt ze ook nog eens alles op zichzelf. Het raakt haar, blabla.
True, maar ook realiteit. Jade zal er toch mee om moeten leren gaan. Nu een goede tijd om dat te doen. (bij wijze van) Lucia zal niet de eerste zijn die haar kwetst en zeker niet de laatste.
Orabelle schreef:
06-03-2018 20:37
True, maar ook realiteit. Jade zal er toch mee om moeten leren gaan. Nu een goede tijd om dat te doen. (bij wijze van) Lucia zal niet de eerste zijn die haar kwetst en zeker niet de laatste.
Om er mee te leren omgaan heeft ze vertrouwen en zelfvertrouwen nodig. Dat krijgt ze niet door haar keer op keer te kwetsen. Gewoon NIET.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-03-2018 20:36
Wat denk je van geen gezonde ontwikkeling, (heftige) gedrags e/o persoonlijkheidsproblematiek, hechtingsproblematiek.

En dan moet zij vertrouwen aan Lucia geven? Zo werkt het gewoon niet.

Is het nou ineens Lucia's schuld? Het gedrag is er al bij Jade. Hoe mooi dat mensen zoals ik ervan kunnen leren wat het met een persoon als Jade doet als je die maakt. Maar sorry, Jade kan erin blijven hangen en niet doorzetten met het doel waarvoor ze naar dreamschool kwam of wel doorzetten en het van zich af laten glijden. We hoeven niet allemaal als Jade te zijn om te weten iedereen weleens gekwetst wordt, daar heeft iedereen in z'n leven mee te maken. But the choice is wat je ermee doet..
Orabelle schreef:
06-03-2018 20:41
Is het nou ineens Lucia's schuld? Het gedrag is er al bij Jade. Hoe mooi dat mensen zoals ik ervan kunnen leren wat het met een persoon als Jade doet als je die maakt. Maar sorry, Jade kan erin blijven hangen en niet doorzetten met het doel waarvoor ze naar dreamschool kwam of wel doorzetten en het van zich af laten glijden. We hoeven niet allemaal als Jade te zijn om te weten iedereen weleens gekwetst wordt, daar heeft iedereen in z'n leven mee te maken. But the choice is wat je ermee doet..
Ja hoor. Wat jij zegt.
Alle reacties Link kopieren
Moiren’ schreef:
06-03-2018 20:39
Om er mee te leren omgaan heeft ze vertrouwen en zelfvertrouwen nodig. Dat krijgt ze niet door haar keer op keer te kwetsen. Gewoon NIET.


Het is gewoon realiteit dat het Jade kwetst. En dat Lucia het blijft herhalen. Wat denk jij dat Jade moet doen als het zo door blijft gaan... De handdoek in de ring gooien..

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven