Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 14 (ZONDER SPOILERS)

07-01-2022 09:52 3013 berichten
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Gezinnen van het winterseizoen 2021:
- Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila, 11 kinderen, 1 kleinkind
- Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met va Johan en moe Janneke, 9 kinderen en 2 honden.
- Familie Cudogham: Amsterdamse gezin, bestaande uit moeder Cynthia, vader Iven en hun zeven kinderen.

Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen: Familie Nagelkerke, familie Kraan, familie Adema, familie Deijs, papa Jay, familie Baumgard en de familie Quaedackers.
anoniem_636f8b86cbe89 wijzigde dit bericht op 17-01-2022 17:17
32.26% gewijzigd
Ze zullen de gok wel nemen denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
09-01-2022 09:51
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat hij het ook prima vindt thuis. Maar er zal iemand voor geld in het laatje moeten zorgen.
Volgens ligt hij ook graag op de bank. Maar dat moet gezegd hij werkt zelf en hard om de kosten van het gezin te dragen.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo* schreef:
09-01-2022 12:17
Ze zullen de gok wel nemen denk ik.
Dan hoop ik toch echt dat de school dit meldt bij de leerplicht ambtenaar en dat ze een boete krijgen. Ik vind dit soort luxe verzuim toch zo asociaal!
Snaky schreef:
09-01-2022 12:28
Dan hoop ik toch echt dat de school dit meldt bij de leerplicht ambtenaar en dat ze een boete krijgen. Ik vind dit soort luxe verzuim toch zo asociaal!
Tja, het gaat om 1 kind op de basisschool. De rest zal wel gewoon gaan. Melden ze die ene ziek.
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan1 schreef:
09-01-2022 10:55
Ze krijgt op insta hetzelfde commentaar als wat er hier wordt gegeven. Ze hoeft daarvoor hier echt niet mee te lezen.
Ik zie de laatste tijd op social media best wat kritiekpunten, daar reageert Sofie en haar fanclubje dan heel vinnig op. Daarna worden die mensen waarschijnlijk geblokkeerd.
Bijna altijd dezelfde punten als hier, maar hier is het veel kritischer.

Daarna past ze vaak de poppenkast aan. Door dingen niet te zeggen of op voorhand te verdedigen etc. Dus het doet haar wel wat maar het leidt nooit tor andere keuzes als het haar niet goed uitkomt.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo* schreef:
09-01-2022 12:29
Tja, het gaat om 1 kind op de basisschool. De rest zal wel gewoon gaan. Melden ze die ene ziek.
3 op de basisschool nog.
Snaky schreef:
09-01-2022 12:33
3 op de basisschool nog.
Alleen Madelief is mee naar Spanje. Floor en Guus zijn gewoon thuis en kunnen gewoon naar school. Junior gaat niet. Merel en Eline hebben wellicht wel nog vrij. Weet niet of ze op dezelfde middelbare school zitten.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo* schreef:
09-01-2022 12:35
Alleen Madelief is mee naar Spanje. Floor en Guus zijn gewoon thuis en kunnen gewoon naar school. Junior gaat niet. Merel en Eline hebben wellicht wel nog vrij. Weet niet of ze op dezelfde school zitten.
Oh ja natuurlijk was ik vergeten.
Ook al is het een jong kind dit is bewust de leerplicht ontduiken. Ik zie haar in staat om het op school op een cruciaal beroep te gooien. Omdat zij zi vreselijk veel heeft noemen werken in december.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ze gooien het er vaak op dat ze niet weg kunnen in de 'gewone' vakanties. Grappig, want ze zijn altijd weg in de reguliere vakanties.
Schandalig om je kind weg te houden van school zodat jij nog een dag kan zuipen en vreten. Madelief vindt school ook erg leuk, en ik heb niet het idee dat ze veel aan deze vakantie heeft gehad, dus mijn hart bloedt weer eens voor Madelief.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
Expreszo* schreef:
09-01-2022 12:29
Tja, het gaat om 1 kind op de basisschool. De rest zal wel gewoon gaan. Melden ze die ene ziek.
Er zijn heel wat mensen die weten dat ze in Spanje zitten, incl Madelief.
Ik hoop dat ze er iets mee doen.
Alle reacties Link kopieren
Pingu schreef:
09-01-2022 12:49
Ja, ze gooien het er vaak op dat ze niet weg kunnen in de 'gewone' vakanties. Grappig, want ze zijn altijd weg in de reguliere vakanties.
Schandalig om je kind weg te houden van school zodat jij nog een dag kan zuipen en vreten. Madelief vindt school ook erg leuk, en ik heb niet het idee dat ze veel aan deze vakantie heeft gehad, dus mijn hart bloedt weer eens voor Madelief.
Inderdaad aan de foto's te zien heeft ze weinig extra aandacht gehad deze vakantie.
Alle reacties Link kopieren
swimkim schreef:
09-01-2022 12:55
Er zijn heel wat mensen die weten dat ze in Spanje zitten, incl Madelief.
Ik hoop dat ze er iets mee doen.
Als ze Madelief ziek meldt dan liegt ze tegen de school. Dat kan zelf hare koninklijke hoogheid niet maken.
Alle reacties Link kopieren
En ook drie keer studie dag in plaats van studiedag. Dat ze zelf maar eens een studiedag neemt om haar Nederlands bij te spijkeren.
swimkim schreef:
09-01-2022 12:55
Er zijn heel wat mensen die weten dat ze in Spanje zitten, incl Madelief.
Ik hoop dat ze er iets mee doen.
Dat gebeurt aan de lopende band en er zijn maar weinig scholen waar er iets aan gedaan wordt.
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
08-01-2022 22:28
"de Corona" is ook binnengekomen bij familie Deijs.
Beterschap voor hun. Stefan is toch een van de oudste kinderen? Woont die nog thuis?
Stefan is een jaar of 35, de 1 na oudste. Die komt en gaat. Heeft al 2 keer op zichzelf gewoond, paar jaar geleden had die een woning in Monnikendam maar even later was die weer terug bij Marcel en Ingridt in huis. Hij zou ook naar een kliniek in Schotland ivm zijn alcoholverslaving maar geen idee of die daar ook geweest is.
nadiaah79 wijzigde dit bericht op 09-01-2022 13:19
0.93% gewijzigd
Snaky schreef:
09-01-2022 12:41
Oh ja natuurlijk was ik vergeten.
Ook al is het een jong kind dit is bewust de leerplicht ontduiken. Ik zie haar in staat om het op school op een cruciaal beroep te gooien. Omdat zij zi vreselijk veel heeft noemen werken in december.
Met een cruciaal beroep krijg je niet automatisch vrij/toestemming.

Officieel kun je het alleen krijgen als je door je werk niet anders op vakantie kunt als buite de schoolvakanties en je dus geen andere vakantie als gezin samen hebben.

Gezin samen is het al niet... andere vakanties genoeg....
Dus wat is moeilijker als Madelief even ziek te melden?
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
09-01-2022 13:14
Met een cruciaal beroep krijg je niet automatisch vrij/toestemming.

Officieel kun je het alleen krijgen als je door je werk niet anders op vakantie kunt als buite de schoolvakanties en je dus geen andere vakantie als gezin samen hebben.

Gezin samen is het al niet... andere vakanties genoeg....
Dus wat is moeilijker als Madelief even ziek te melden?
Ja en dan moet het kind zelf ook liegen tegen de juf en klasgenootjes. Goed voorbeeld top opvoeding.
Alle reacties Link kopieren
Het recept van de smacaroni staat online :yes:
Alle reacties Link kopieren
DientjeF schreef:
09-01-2022 14:51
Het recept van de smacaroni staat online :yes:
:sick: tot zover de kookkunst van Ivan ….
Haha hoe verrassend. De opmerkingen zijn uitgeschakeld.
Er meldde zich iemand die kind op dezelfde basisschool heeft zitten en zich afvroeg of ze iets gemist had.
Ik vind het hilarisch.
De middelbare heeft idd wel echt studiedag.
Dus alleen Madelief heeft weer het nakijken.
Arm kind. Als we het hebben over achterstanden: zij loopt ze op. Begeleiding in groep 3 zal ook minimaal geweest zijn.
Mag hopen dat het kind bij een lockdown naar school mag. Voor haar. Niet voor die luie ouders.
Wat voor reden gaan ze dan bij Madelief aangeven voor haar afwezigheid? Iedereen weet toch dat ze in Spanje zijn?
Ik zou gisteren al terug gekomen zijn. Of zelfs al vrijdag. Je wil Floor en Guusje toch ook nog even zien voor ze weer naar school moeten (Stan en Noud zijn morgen nog vrij).
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan1 schreef:
09-01-2022 15:21
Wat voor reden gaan ze dan bij Madelief aangeven voor haar afwezigheid? Iedereen weet toch dat ze in Spanje zijn?
Ik zou gisteren al terug gekomen zijn. Of zelfs al vrijdag. Je wil Floor en Guusje toch ook nog even zien voor ze weer naar school moeten (Stan en Noud zijn morgen nog vrij).
Ze geeft dus aan dat ze een brief van school hebben mvt afwezigheid van Madelief. Zo van. We hebben toestemming gekregen.
Hilarisch hoe die moeder dat vraagt. Heel aardig en beleefd terwijl ze duidelijk geen groot fan is van de familie. Anders vraag je dat even privé en niet openbaar. Ze zet ze best beetje te kakken en ik vind dat leuk.
Alle reacties Link kopieren
Snaky schreef:
09-01-2022 12:55
Inderdaad aan de foto's te zien heeft ze weinig extra aandacht gehad deze vakantie.
Ik ben eigenlijk een stille meelezer, maar hoe het er daar aantoe gaat qua aandacht is echt schokkend. Toevallig was ik van de week op het code consultatiebureau waar een poster hangt met “wat is kindermishandeling”

Waaronder ook de volgende punten:

Het kind zonder oppas alleen laten
Het kind treiteren
Het kind niet naar school laten gaan
Opzettelijk niet luisteren naar een kind
Geen aandacht hebben voor de gevoelens van het kind

Ik moest gelijk aan deze mensen denken…
Alle reacties Link kopieren
Wat een rare school, dat ze daar toestemming voor geven.
Goede actie van die moeder inderdaad.
't Is al met al een heel gedoe
Alle reacties Link kopieren
heidewitzka schreef:
09-01-2022 01:21
Het Markland heeft studiedag. Dat is de school van de oudste 4.
De Klinkert niet. Dat is de basisschool voor de jongste 3 meiden.
Er mag best wel eens een melding gedaan worden. Waarom die kinderen wel altijd vrij krijgen? Het is net kerstvakantie geweest en nog een week langer dan normaal ook nog eens. En de familie Nagelkerke moet weer een extra dag er bij hebben.
Inderdaad, ook dat nog. De scholen hebben al een week eerder vakantie gekregen. Waarom moet een kind van hun dan een dag extra vrij? Buiten dat dat asociaal is t.o.v. van andere mensen is het ook zielig voor het meisje. De dag na de vakantie komt iedereen terug op school, vol verhalen. Dag 2 is alweer gewoon ritme. Zo sluit je een kind toch wat buiten. Ouders zullen er thuis en aan het schoolplein ook wel over spreken. Het is dat het zo'n leuk kind is, hopelijk zien haar klasgenoten dat ook zo.
Ze is clever maar had wel moeite met bepaalde leerstof, ik weet niet meer welke maar dat is online gezet (ja, niet mijn schuld) Als ze deze trend doorzetten bij haar broertje..als die steeds school mist.
Ach wat zanik ik nou toch ook..? "hij ken altaid nog bakker worre!"

En zijn zij nou zo dom of arrogant denkend boven elke wet te staan, dat ze dit ook online gooien allemaal? Of allebei?
Dit had gewoon in hun dorp kunnen blijven, allemaal. Zonder kritiek op fb, insta, fora, yt en dan al die kranten- en tijdschriftartikelen online, die ze niet weg kan halen :facepalm:
Wat doe je jezelf, je kinderen en wellicht zaken, toch aan.
Je kon't altaid nog bakker worre

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven