Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 20 (ZONDER SPOILERS)

03-03-2023 22:05 3011 berichten
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen: Familie Jelies, familie Buddenbruck, familie Zeldenrust, familie Nagelkerke, familie Kraan, familie Adema, familie Deijs, papa Jay, familie Baumgard en de familie Quaedackers.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Ga ik over nadenken.
Alle reacties Link kopieren
Deel 20 al.


We gaan zo vaak mogelijk op bezoek bij familie in Nederland (incl onze 9 kinderen.)
Wat heerlijk als je zo simpel en eenvoudig kunt denken.
Dat kan nog vies tegenvallen. Op zich mooi dat ze initiatief tonen maar het lijkt me niks voor hun. Jennie die net enthousiast was voor een opleiding hier. Dat jongste meisje dat nog niet naar school gaat. Waar beginnen ze toch aan?
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
03-03-2023 23:45
Vreselijk ook dat stukje op IG bij de Jelies en de kro.ncrv.
Ik zie ook daar dezelfde twijfels als hier.
Het is ook niet dat mensen het hun niet gunnen maar echt "waar begin je aan"
Veel begrijpen het niet.
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Waar Stan van de Kraantjes naar de Internationale school gaat in Luxemburg en voor de andere kinderen ook een school geregeld is, ben ik benieuwd hoe dat bij de Jelies gaat lopen. De Kraantjes zijn sowieso 3 jaar verzekerd van een baan en dus inkomsten (incl kinderbijslag) en zij niet.
Ik maak me wel zorgen om de kinderen van de Jelies en het onderwijs. Als Jennie slaagt dit jaar, wat kan ze dan doen in Spanje. Hier zou nog een startkwalificatie moeten halen, ben je dat daar ook verplicht?

Ik zou ook bang zijn voor een bepaald gevoel van eenzaamheid. Vooral als je geen duidelijk plan hebt voor daar.
Ik ben benieuwd hoe dit verder gaat lopen. Deze move had ik eerder verwacht bij de Nagelkerkjes, ook zo onbezonnen en naïef, maar wel met al een onderkomen in Spanje. En broodbakken kun je overal eveneens als ais maken.
Alle reacties Link kopieren
Ik verwacht dat jennie thuis blijft na dit schooljaar. Zij wilde onderwijsassistent gaan doen, nou dat gaat in Spanje niet gebeuren. Ze kan geen opleiding volgen als je de taal niet beheerst. Dus ik denk dat ze gaat werken.

Ik kan er echt niet bij dat ze dit gaan doen. Ik gun het ze maar wel als er goed over nagedacht is en dat betwijfel ik. Er zijn teveel verliezers in dit verhaal. Ik gun jennie een goede opleiding waarmee ze een betere baan kan krijgen. Ik gun Aïda haar vriendje, ook al is ze zo jong. Ik gun harry zijn vriendjes en dat spelen rondom huis en het voetbal. Ik gun wilbertine (toch?) Dat ze gewoon lekker naar de kleuterklas kan waar ze nu net gestart is. Ik gun alle kinderen gewoon het leven dat ze nu hebben.

Nu de hond naar een trimsalon gaat, is dat weer een perfecte gelegenheid om weer nieuwe goede vrienden op te doen!
Alle reacties Link kopieren
Ik vraag me af of ze er kunnen aarden. Ze leken mij zo honkvast,echte urkers.
En idd de kinderen zouden de oudsten het echt leuk vinden?
Alle reacties Link kopieren
Ik blijf het van de Jelies ook onbegrijpelijk vinden. Het past gewoon niet bij ze. Ondanks dat Janneke ook zelf een stem heeft denk ik dat het toch vooral vanuit Johan komt. Die ruikt geld en is overal volgens mij veel gemakkelijker in, ziet niet zo snel beren op de weg en laat het maar op zich afkomen. Dat je hier kinderen kinderen in meesleept vind ik kwalijk. Óf het is niet allemaal zo naïef als ze het ons doen geloven en worden ze achter de schermen begeleid en ligt er wel al een heel plan voor alles klaar. Zo niet dan is dit gedoemd om te mislukken. Ik acht ze er zelf gewoon niet toe in staat om dit op te zetten. Al zou ik ze het best wel gunnen daar iets moois en goedlopends op te zetten.
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
04-03-2023 00:15
Deel 20 al.


We gaan zo vaak mogelijk op bezoek bij familie in Nederland (incl onze 9 kinderen.)
Wat heerlijk als je zo simpel en eenvoudig kunt denken.
Dat kan nog vies tegenvallen. Op zich mooi dat ze initiatief tonen maar het lijkt me niks voor hun. Jennie die net enthousiast was voor een opleiding hier. Dat jongste meisje dat nog niet naar school gaat. Waar beginnen ze toch aan?
Hoe dan? Vliegen met 11 is onbetaalbaar. Met de auto ook. Je moet met 2 busjes gaan. En waar wil je gaan logeren als je met 11 komt?
Echt deze mensen zijn kinderlijk simpel.
Alle reacties Link kopieren
En is dat op Insta een foto van voor en na de beurt van Loewie bij de trimsalon? Op de eerste foto ziet de vacht er niet echt uit alsof het elke dag geborsteld wordt. Is het nieuwe er nu al af en dient het beestje alleen nog om te showen en er vooral geen werk aan hebben?
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
04-03-2023 07:25
Ik blijf het van de Jelies ook onbegrijpelijk vinden. Het past gewoon niet bij ze. Ondanks dat Janneke ook zelf een stem heeft denk ik dat het toch vooral vanuit Johan komt. Die ruikt geld en is overal volgens mij veel gemakkelijker in, ziet niet zo snel beren op de weg en laat het maar op zich afkomen. Dat je hier kinderen kinderen in meesleept vind ik kwalijk. Óf het is niet allemaal zo naïef als ze het ons doen geloven en worden ze achter de schermen begeleid en ligt er wel al een heel plan voor alles klaar. Zo niet dan is dit gedoemd om te mislukken. Ik acht ze er zelf gewoon niet toe in staat om dit op te zetten. Al zou ik ze het best wel gunnen daar iets moois en goedlopends op te zetten.
Ja ik vind het ook een heel bijzonder verhaal tot nu toe..
Alle reacties Link kopieren
De Jelies, hun huis in Tollebeek is zo goed als verkocht, in Spanje is nog niks geregeld, Johan en Janneke gaan binnenkort een weekje naar Spanje en ze willen in de zomervakantie al verhuizen. Ik weet niet hoor maar over 4 maanden is het al zomervakantie, er is in Spanje nu nog niks geregeld (zeggen ze) en willen er dus al over 4 maanden al gaan wonen. Ondertussen moet Jennie eindexamen doen, wat als ze niet slaagt? Wat als ze op zo’n korte termijn niet kunnen emigreren?

Ik ben benieuwd hoe dat komt…
Alle reacties Link kopieren
ririanneke schreef:
04-03-2023 07:38
En is dat op Insta een foto van voor en na de beurt van Loewie bij de trimsalon? Op de eerste foto ziet de vacht er niet echt uit alsof het elke dag geborsteld wordt. Is het nieuwe er nu al af en dient het beestje alleen nog om te showen en er vooral geen werk aan hebben?
Dat gaat ze dan vies tegenvallen. Zulke rassen hebben veel vachtverzorging nodig. Anders krijgt Loewie klitten en moet ‘ie kort. Maar da’s nie mooi!
Alle reacties Link kopieren
makiko schreef:
04-03-2023 00:19
Ik zie ook daar dezelfde twijfels als hier.
Het is ook niet dat mensen het hun niet gunnen maar echt "waar begin je aan"
Veel begrijpen het niet.
Ik denk ook dat veel mensen de Jelies juist gunnen dat ze gelukkig zijn en dat ze zich niet in het ongeluk storten om het zo maar te zeggen.

Stel dat Johan die fam Meiland als voorbeeld neemt dan vergist hij zich flink. Kunnen ze wel veel geld verdienen met zichzelf en hun leven tentoonstellen, maar die zijn inmiddels wel een karikatuur van zichzelf geworden.
En de media is genadeloos, daar is Janneke toch helemaal niet tegenop gewassen. Daar is ze veel te veel oprecht zichzelf voor.
Alle reacties Link kopieren
Tvp
Alle reacties Link kopieren
Zou hun geloof niet een heel grote rol gespeeld hebben? Een van mijn beste vriendinnen is zeer gelovig. Zij leeft haar leven voor een groot deel op basis van gebed en signalen van God (en bij haar pakt dat eigenlijk nog altijd goed uit ook, hoe onbezonnen haar beslissingen ook lijken).
Alle reacties Link kopieren
Jennie zal wel gaan werken in Spanje want studeren zonder dat je Spaans kent lijkt me uitgesloten. Ik weet eigenlijk niet of de Jelies kinderen goed Engels spreken?
Alle reacties Link kopieren
Catootje schreef:
04-03-2023 07:58
De Jelies, hun huis in Tollebeek is zo goed als verkocht, in Spanje is nog niks geregeld, Johan en Janneke gaan binnenkort een weekje naar Spanje en ze willen in de zomervakantie al verhuizen. Ik weet niet hoor maar over 4 maanden is het al zomervakantie, er is in Spanje nu nog niks geregeld (zeggen ze) en willen er dus al over 4 maanden al gaan wonen. Ondertussen moet Jennie eindexamen doen, wat als ze niet slaagt? Wat als ze op zo’n korte termijn niet kunnen emigreren?

Ik ben benieuwd hoe dat komt…
Dan verdienen ze deze zomer toch ook niks?
Alle reacties Link kopieren
TanteTruus schreef:
04-03-2023 08:26
Zou hun geloof niet een heel grote rol gespeeld hebben? Een van mijn beste vriendinnen is zeer gelovig. Zij leeft haar leven voor een groot deel op basis van gebed en signalen van God (en bij haar pakt dat eigenlijk nog altijd goed uit ook, hoe onbezonnen haar beslissingen ook lijken).
Kennissen van mij zijn naar Bangladesh geweest vanwege het geloof en die organisatie die er achter zat stuurde om de zoveel tijd een bedelbrief. Misschien dat ze “gesteund” worden door hun “broeders en zusters”.
Alle reacties Link kopieren
Dolarde schreef:
04-03-2023 08:45
Dan verdienen ze deze zomer toch ook niks?
Inderdaad dan moet hun bedrijf nog opgestart worden, ondertussen hebben ze wel 9 monden (11) te voeden.
Alle reacties Link kopieren
Zouden ze misschien denken dat het leven daar goedkoper is?
In de aflevering vertelde Janneke dat het steeds moeilijker werd om rond te komen?
Hnt

In Spanje is de leerplicht tot 16 jaar. Ik denk dat Jennie dan zal gaan werken in het eigen bedrijf. De kinderen zie ik niet naar een internationale school gaan, lokaal onderwijs nog wel. In principe hebben ze na een half jaar de taal prima onder de knie (mits er geen leer problemen zijn).

Uit eigen ervaring, mijn kinderen kregen naast de lessen 4 uur extra per week om de taal onder de knie te krijgen (ander land). Na een maand of 3 / 4 ging het prima, vooral omdat ze de hele dag ondergedompeld worden in de taal. Nu wordt er gestudeerd.

Voor de kleintjes zal het makkelijker gaan omdat die meer bij de basis beginnen van de taal. Maar degene met nu al leer problemen weet ik het niet.

Het programma (als ze daarvoor betaald worden, geen idee welke zender) zal dan meer iets als de Meilandjes moeten zijn, als ze maar 1 x meedoen is de inkomstenbron snel uitgeput. De plannen op basis van misschien iets op het oog hebben enz, daar redden ze het niet mee.

Uit eigen ervaring, wij zijn 5 jaar aan het voorbereiden geweest en 1 jaar actief zoeken naar een geschikte plek om ons te vestigen. We hadden een prima financieel plan, alleen kan je nooit alle problemen voorkomen. Er zijn onverwachte dingen die je gewoon niet kan incalculeren.

Houden ze rekening met onverwacht verwoestend noodweer, stormen, regen, overstromingen, een aardbeving enz. Het zijn dingen die je kan overkomen. Stel dat ze daar een camping hebben en er komt een nieuwe corona golf waardoor alles op slot gaat. Zie dan maar 11 mensen te onderhouden zonder inkomen.

Ze worden in het begin misschien begeleid door een tv programma, maar daarna sta je op eigen benen. Zie het maar voor elkaar te krijgen.
Snellie schreef:
04-03-2023 09:53
Zouden ze misschien denken dat het leven daar goedkoper is?
In de aflevering vertelde Janneke dat het steeds moeilijker werd om rond te komen?
Het leven kan goedkoper zijn, maar inkomen ligt ook veel lager. Ook a nemen ze 2 ton overwaarde mee op hun huis, dan nog is zo’n bedrag zo op.
Alle reacties Link kopieren
Een jaar daar wonen, een jaar op tv, een jaar inkomsten, kids een jaar eruit. En dan zijn ze weer terug.
Alle reacties Link kopieren
Ik meld me na 1000 jaar ook weer eens.
And who can say why your heart cries, when your love lies? Only time

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven