Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 20 (ZONDER SPOILERS)

03-03-2023 22:05 3011 berichten
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen: Familie Jelies, familie Buddenbruck, familie Zeldenrust, familie Nagelkerke, familie Kraan, familie Adema, familie Deijs, papa Jay, familie Baumgard en de familie Quaedackers.
Alle reacties Link kopieren
Na mijn gedwongen afwezigheid beetje bij gelezen en als ik het goed begrijp is toen ook iemand geband omdat het een deelnemer was...
Alle reacties Link kopieren
Wie is de Mol? :mrgreen:
Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat er op de achtergrond (televisieprogramma, kerk) wel al opties in Spanje zijn. Die ze straks met de tv ploeg in dat weekje voor het eerst gaan zien.
Marcel heeft weer een update geplaatst. Hij heeft kanker, maar het is waarschijnlijk wel goed te behandelen. Zijn kanker komt vanuit het HPV-virus.
Alle reacties Link kopieren
HNT!

Het zou voor de jelies goed zijn om eens een pauze te nemen van social media. Volgens mij groeit het allemaal enorm boven hun hoofd, ze voelen (Janneke in ieder geval) verplicht om dagelijks wat te posten en trekken zich alle (negatieve) berichten erg aan. Lekker even alles op slot tot ze het hele Spanje gebeuren hebben uitgezocht. Ben aan de andere kant toch wel erg benieuwd naar het verloop, hoe ze alles gaan regelen met name voor de kinderen qua scholing.
Alle reacties Link kopieren
Brokkel* schreef:
04-03-2023 17:08
Marcel heeft weer een update geplaatst. Hij heeft kanker, maar het is waarschijnlijk wel goed te behandelen. Zijn kanker komt vanuit het HPV-virus.

Hopelijk komt het goed met hem.

Ook heeft hij nog een nieuwtje gepost. Er is weer een baby op komst. Dochter Kimberley en haar vriend Maurice verwachten hun 2e kind.
Ik kan me voorstellen dat je je met Engels kan redden in super toeristisch gebied. Maar daarbuiten? Vergeet het maar.
Ik denk dat ze vreemd aangekeken gaan worden daar.
Ben ook heel benieuwd hoe ze het met scholen gaan doen. Priveschool? Kunnen ze dat betalen? Denk het niet.
Het onderwijs is sowieso heel anders dan in Nederland.
En dan geen woord Spaans spreken...
Ik snap niet zo goed dat de Kraantjes niet naar hun nieuwe huis gaan om daar lekker uit te pakken en te settelen. Ik snap dat ze moe zijn, maar gaan ze dan na het uitpakken ook weer een week vakantie houden om bij te komen? Of gaan ze dan vol aan de bak om de camping succesvol te laten draaien? Het kampeerseizoen gaat bijna beginnen...
Alle reacties Link kopieren
Expreszo* schreef:
04-03-2023 17:54
Ik snap niet zo goed dat de Kraantjes niet naar hun nieuwe huis gaan om daar lekker uit te pakken en te settelen. Ik snap dat ze moe zijn, maar gaan ze dan na het uitpakken ook weer een week vakantie houden om bij te komen? Of gaan ze dan vol aan de bak om de camping succesvol te laten draaien? Het kampeerseizoen gaat bijna beginnen...
Maandag is de steuteloverdracht van hun oude woning. Dus ik denk dit weekend even in een park om te overbruggen en dan begin volgende week weg. Anders moeten ze toch maandag weer even terug.
Expreszo* schreef:
04-03-2023 17:52
Ik kan me voorstellen dat je je met Engels kan redden in super toeristisch gebied. Maar daarbuiten? Vergeet het maar.
Ik denk dat ze vreemd aangekeken gaan worden daar.
Ben ook heel benieuwd hoe ze het met scholen gaan doen. Priveschool? Kunnen ze dat betalen? Denk het niet.
Het onderwijs is sowieso heel anders dan in Nederland.
En dan geen woord Spaans spreken...
Dat denk ik eigenlijk ook.

En nee, privéonderwijs zullen zij niet kunnen betalen. Ik denk overigens ook niet dat dat nodig/wenselijk is voor die kleintjes. Die kun je beter meteen onderdompelen in het Spaanse. De oudere kinderen daarentegen, en vooral Jennie...
Alle reacties Link kopieren
Loewie is vandaag meegenomen naar de hockey. Gelukkig heeft hij lekker kunnen slapen in zijn teddytas. En vanavond gaan Jan en Sofie uit eten met hun goede vrienden/bubble tea leveranciers. Benieuwd hoe lang ze het met deze vrienden vol houden. Over de goede vrienden uit Spanje hoor je ze al een tijdje niet meer...
Rosalind* schreef:
04-03-2023 18:35
Dat denk ik eigenlijk ook.

En nee, privéonderwijs zullen zij niet kunnen betalen. Ik denk overigens ook niet dat dat nodig/wenselijk is voor die kleintjes. Die kun je beter meteen onderdompelen in het Spaanse. De oudere kinderen daarentegen, en vooral Jennie...
Jennie is in Spanje niet meer leerplichtig. Ik denk dat zij thuis gaat helpen met alles knap maken en voor de kleintjes zorgen.

Zou wel zonde zijn, ze had eindelijk weer zin in school en vervolgopleiding.
Alle reacties Link kopieren
Naadje79 schreef:
04-03-2023 17:32
Hopelijk komt het goed met hem.
Akelig, dat is te hopen inderdaad.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Maretakje24 schreef:
04-03-2023 18:43
Jennie is in Spanje niet meer leerplichtig. Ik denk dat zij thuis gaat helpen met alles knap maken en voor de kleintjes zorgen.

Zou wel zonde zijn, ze had eindelijk weer zin in school en vervolgopleiding.
Volgens mij vind Jennie school en leren helemaal niet leuk en is ze blij dat ze daar straks vanaf is
Maretakje24 schreef:
04-03-2023 18:43
Jennie is in Spanje niet meer leerplichtig. Ik denk dat zij thuis gaat helpen met alles knap maken en voor de kleintjes zorgen.
Vast. Maar dat zou wel heel erg jammer zijn.
In het laatste seizoen van EHV vonden Johan en Janneke het nog zo belangrijk dat ze een opleiding ging doen.
En nu? Een Spanjaard aan de haak slaan en zsm zelf een gezin stichten?
Rosalind* schreef:
04-03-2023 19:20
Vast. Maar dat zou wel heel erg jammer zijn.
In het laatste seizoen van EHV vonden Johan en Janneke het nog zo belangrijk dat ze een opleiding ging doen.
En nu? Een Spanjaard aan de haak slaan en zsm zelf een gezin stichten?
Ik hoop uiteraard dat ze een verdere opleiding gaat doen. Maar vanaf 16 ben je daar niet meer leerplichtig.
Hopelijk vinden ze een opleiding nog steeds belangrijkere voor haar, hoewel ik twijfel ivm de taal.
Alle reacties Link kopieren
[...].
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2023 12:32
Reden: Bashen
99.50% gewijzigd
Maretakje24 schreef:
04-03-2023 19:46
Ik hoop uiteraard dat ze een verdere opleiding gaat doen. Maar vanaf 16 ben je daar niet meer leerplichtig.
Hopelijk vinden ze een opleiding nog steeds belangrijkere voor haar, hoewel ik twijfel ivm de taal.
Als ze dat werkelijk vinden, moeten ze niet naar Spanje emigreren.
Want Jennie was in NL al niet echt gemotiveerd. Dat wordt in Spanje niet beter natuurlijk.
Alle reacties Link kopieren
[...]
[/quote]

Allemaal aannames?
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2023 12:34
Reden: Quote verwijderd
96.39% gewijzigd
een èigen vàllei, een èigen vàllei
Alle reacties Link kopieren
Een vriendin van mij is een jaar geleden geëmigreerd naar Spanje alla familie jelies. En dat gaat alles behalve rooskleurig ze hoppen van huurhuis naar huurhuis. En kids redden het qua taal inmiddels wel op school zijn 11 en 14 maar qua aansluiting niet. En andere vakken zijn opeens ook een stuk lastiger. Mijn vriendin heeft niet zo zeer spijt over haar emigratie maar wel over de voorbereiding ernaar toe. Het valt allemaal vies tegen. Ik hoop dat de jelies zich toch wel iets beter voorbereid hebben.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2023 12:34
Reden: Quote en reactie verwijderd
99.83% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
scottiewinkie schreef:
04-03-2023 20:19
Allemaal aannames?
Absoluut. 100%

Maar ja zonder verdere info moet je wat he? :hyper:
Alle reacties Link kopieren
sambuca- schreef:
04-03-2023 20:42
Absoluut. 100%

Maar ja zonder verdere info moet je wat he? :hyper:
Dan hoop ik dat je er faliekant naast zit.
Dat klinkt heel eng.
een èigen vàllei, een èigen vàllei
Alle reacties Link kopieren
scottiewinkie schreef:
04-03-2023 20:44
Dan hoop ik dat je er faliekant naast zit.
Dat klinkt heel eng.
Hoop ik eerlijk gezegd ook.
Alle reacties Link kopieren
[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 05-03-2023 12:33
Reden: Quote en reactie verwijderd
99.58% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven