Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 20 (ZONDER SPOILERS)

03-03-2023 22:05 3011 berichten
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen: Familie Jelies, familie Buddenbruck, familie Zeldenrust, familie Nagelkerke, familie Kraan, familie Adema, familie Deijs, papa Jay, familie Baumgard en de familie Quaedackers.
Ik hoop echt dat Jennie een vervolgopleiding gaat doen.
Op je zestiende met slechts een vo diploma op zak...dat is wel vragen om gedoe. Ze zou easy in de kinderopvang passen.
Expreszo* schreef:
04-03-2023 21:51
Ik hoop echt dat Jennie een vervolgopleiding gaat doen.
Op je zestiende met slechts een vo diploma op zak...dat is wel vragen om gedoe. Ze zou easy in de kinderopvang passen.
Ik ook. Maar hoe dan? Dat gaat toch niet lukken in een taal die je niet spreekt?
Zij zou in NL moeten blijven, bij familie. En die opleiding die ze koos doorzetten.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo* schreef:
04-03-2023 21:51
Ik hoop echt dat Jennie een vervolgopleiding gaat doen.
Op je zestiende met slechts een vo diploma op zak...dat is wel vragen om gedoe. Ze zou easy in de kinderopvang passen.
Ze zou onderwijsassistent gaan doen toch. Die zou ze ook via bv de LOI kunnen volgen. Dat zijn officiële mbo-opleidingen. Enige probleem is dan de stage. Daar zou ze dan tzt voor terug naar NL moeten. Maar als zij oprecht een toekomst in Spanje zien zitten is een Nederlandse mbo-opleiding wellicht ook geen handige keuze.
Alle reacties Link kopieren
minnimouse schreef:
04-03-2023 22:31
Ze zou onderwijsassistent gaan doen toch. Die zou ze ook via bv de LOI kunnen volgen. Dat zijn officiële mbo-opleidingen. Enige probleem is dan de stage. Daar zou ze dan tzt voor terug naar NL moeten. Maar als zij oprecht een toekomst in Spanje zien zitten is een Nederlandse mbo-opleiding wellicht ook geen handige keuze.
Die kinderen overzien dat toch allemaal niet? Ik las dat Jennie met haar vriendinnen allemaal plannen aan het maken is om elkaar op te zoeken. Vriendinnen naar Spanje en Jennie naar Nederland. Ik ben bang dat het kind en de zusjes daaronder van een koude kermis thuis gaan komen.
Alle reacties Link kopieren
Arnica25 schreef:
04-03-2023 23:18
Die kinderen overzien dat toch allemaal niet? Ik las dat Jennie met haar vriendinnen allemaal plannen aan het maken is om elkaar op te zoeken. Vriendinnen naar Spanje en Jennie naar Nederland. Ik ben bang dat het kind en de zusjes daaronder van een koude kermis thuis gaan komen.
Het zal wel mooi voorgeschoteld zijn door va. En moe en va weten zelf niet wat ze kunnen verwachten, als ze daar maar 1x geweest zijn, voor vakantie nb.
Ik vrees ook dat het tegenvalt.
Je kon't altaid nog bakker worre
Ik denk dat onderwijsassistent niet bij haar past (ik weet dat ze dat koos, maar denk ik gewoon) Zou als ik haar was lekker BBL kinderopvang gaan doen, meteen geld verdienen. Idd bij familie wonen ofzo.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo* schreef:
04-03-2023 23:35
Ik denk dat onderwijsassistent niet bij haar past (ik weet dat ze dat koos, maar denk ik gewoon) Zou als ik haar was lekker BBL kinderopvang gaan doen, meteen geld verdienen. Idd bij familie wonen ofzo.
Jennie wilde zelf graag naar Spanje. Ik zie haar hier niet blijven wonen.
Alle reacties Link kopieren
Arnica25 schreef:
04-03-2023 23:18
Die kinderen overzien dat toch allemaal niet? Ik las dat Jennie met haar vriendinnen allemaal plannen aan het maken is om elkaar op te zoeken. Vriendinnen naar Spanje en Jennie naar Nederland. Ik ben bang dat het kind en de zusjes daaronder van een koude kermis thuis gaan komen.
Nee dat zou goed kunnen. Ik zou ook niet weten wat de juiste oplossing is.
Alle reacties Link kopieren
Arnica25 schreef:
04-03-2023 23:18
Die kinderen overzien dat toch allemaal niet? Ik las dat Jennie met haar vriendinnen allemaal plannen aan het maken is om elkaar op te zoeken. Vriendinnen naar Spanje en Jennie naar Nederland. Ik ben bang dat het kind en de zusjes daaronder van een koude kermis thuis gaan komen.
die komen 1 keer en dan is het nieuwtje eraf en is het vooral gedoe en duur. andersom net zo. zien wij ook met onze familie: in het begin wil iedereen langs komen maar valt dat even tegen.
Alle reacties Link kopieren
Het lijkt wel of wij ons beter voorbereiden op hun vertrek dan zij zelf :hyper:
Alle reacties Link kopieren
Is bekend wat ze gaan doen in Spanje? Johan zet zijn klusbedrijf daar voort?
Geen motto
sambuca- schreef:
04-03-2023 20:42
Absoluut. 100%

Maar ja zonder verdere info moet je wat he? :hyper:
Nee hoor. Ik vind je post veel te ver gaan. Baseer je op feiten en wat je ziet.
Alle reacties Link kopieren
net als velen hier (en elders) vind ik dit ook echt helemaal niks voor de Jelies!
Totaal niet goed over nagedacht en ik verwacht ze ook binnen 3 jaar wel weer terug.
Alle reacties Link kopieren
emanina schreef:
05-03-2023 09:25
Is bekend wat ze gaan doen in Spanje? Johan zet zijn klusbedrijf daar voort?
Hij wil tiny houses gaan bouwen en appartementen verhuren voor de minima zodat die ook naar Spanje op vakantie kunnen. Denkt er niet bij na dat de reis er naartoe ook geld kost en dat het voor velen goedkoper is om gewoon in Nederland te kamperen op een simpele camping.

Snap ook niet dat die opeens weer als ZZP'er aan de slag wil. Hij was vorig jaar juist gestopt met zijn bedrijf en in loondienst bij een buurman gaan werken omdat een vast inkomen beter is dan een wisselend inkomen als ZZP'er.
Alle reacties Link kopieren
Het interview met Johan op de lokale radiozender van Urk is van Facebook verwijderd. Op verzoek van Janneke. Johan had niets mogen zeggen over dat skyhigh tv een serie met ze gaat maken waar ze goed betaald voor krijgen. De serie komt vanaf januari op NPO.
Het blijft een vreemd verhaal, want Janneke was afgelopen week zelf live op dezelfde radiozender. De presentator vroeg wat de reden was dat ze naar Spanje verhuizen. De reden zei Janneke is dat ze rust wil. Ze zijn hier zo bekend dat ze geen rust meer hebben. Er komen steeds mensen aan de deur. Ook moet ze steeds meer nadenken hoe ze dingen opschrijft want alles komt gelijk in de media terecht. Dus ze wil weg en ze wil rust. Maar geen woord over een jarenlange droom. De emigratie naar Spanje is volgens haar wel voor altijd.
Alle reacties Link kopieren
Het interview met Janneke is terug te vinden bij Visser & de vries op Facebook. Wel in het Urks maar het is goed te volgen. Het zal binnenkort ook wel verwijderd worden.
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk is het allemaal heel triest, Johan ziet het grote geld binnenkomen en ze overzien de gevolgen van deze verhuizing niet. Ik vind het vooral voor Janneke en de kinderen heel verdrietig. Het zijn hele goede mensen denk ik, maar ook heel naïef en goedgelovig. Ik hoop dat ze goede begeleiding krijgen bij deze stap.
Alle reacties Link kopieren
Misssunshine-1 schreef:
05-03-2023 11:38
Het interview met Johan op de lokale radiozender van Urk is van Facebook verwijderd. Op verzoek van Janneke. Johan had niets mogen zeggen over dat skyhigh tv een serie met ze gaat maken waar ze goed betaald voor krijgen. De serie komt vanaf januari op NPO.
Het blijft een vreemd verhaal, want Janneke was afgelopen week zelf live op dezelfde radiozender. De presentator vroeg wat de reden was dat ze naar Spanje verhuizen. De reden zei Janneke is dat ze rust wil. Ze zijn hier zo bekend dat ze geen rust meer hebben. Er komen steeds mensen aan de deur. Ook moet ze steeds meer nadenken hoe ze dingen opschrijft want alles komt gelijk in de media terecht. Dus ze wil weg en ze wil rust. Maar geen woord over een jarenlange droom. De emigratie naar Spanje is volgens haar wel voor altijd.
Waar heb je dat gelezen?
Misssunshine-1 schreef:
05-03-2023 11:38
Het interview met Johan op de lokale radiozender van Urk is van Facebook verwijderd. Op verzoek van Janneke. Johan had niets mogen zeggen over dat skyhigh tv een serie met ze gaat maken waar ze goed betaald voor krijgen. De serie komt vanaf januari op NPO.
Het blijft een vreemd verhaal, want Janneke was afgelopen week zelf live op dezelfde radiozender. De presentator vroeg wat de reden was dat ze naar Spanje verhuizen. De reden zei Janneke is dat ze rust wil. Ze zijn hier zo bekend dat ze geen rust meer hebben. Er komen steeds mensen aan de deur. Ook moet ze steeds meer nadenken hoe ze dingen opschrijft want alles komt gelijk in de media terecht. Dus ze wil weg en ze wil rust. Maar geen woord over een jarenlange droom. De emigratie naar Spanje is volgens haar wel voor altijd.
Als Janneke rust wil hoeft ze niet te emigreren. Gewoon stoppen met fb en Instagram, niet meer op tv komen, uitnodigingen voor interviews afslaan enz. Dan weet heel snel niemand meer wie J&J zijn.
Peertjes schreef:
05-03-2023 11:52
Waar heb je dat gelezen?
Dat zit in het fragment van Visser&de Vries. De reden van hen om Janneke te bellen.

Als ze rust willen, kunnen ze ook stoppen met het dagelijkse verhaaltje en EHV.
Rosalind* schreef:
04-03-2023 22:30
Ik ook. Maar hoe dan? Dat gaat toch niet lukken in een taal die je niet spreekt?
Zij zou in NL moeten blijven, bij familie. En die opleiding die ze koos doorzetten.
Heel erg out of the box.

Je zou ook kunnen zeggen ze gaat in Spanje eerst een jaar aan haar Spaans werken. Misschien een baantje in de horeca ernaast en dan na een jaar een opleiding in Spanje starten.

Er is niet mis met iets langer nadenken over je vervolgopleiding. In Nl zie je dat weinig. Gaan de meeste na havo/vwo gewoon direct studeren. Maar in bv de VS gaan ze ook veel.vaker.eerst werken en daarna studeren.
Dan kun je wel vaak een betere studiekeuze maken.

Maar goed neemt niet weg dat ik de jellies er niet de types voor vind om te emigreren en al.helemaal niet naar Spanje.
Ik ben bang dat m'n Janneke haar familie heel.erg gaat missen.
Alle reacties Link kopieren
Dat ze rust wil?
Mensen aan de deur?
Dan mieter je de social media eraf, geeft geen interviews meer en stopt met op tv komen.
Binnen een maand ben je vergeten.
makiko wijzigde dit bericht op 05-03-2023 12:08
1.27% gewijzigd
Je kon't altaid nog bakker worre
Alle reacties Link kopieren
Maretakje24 schreef:
05-03-2023 11:55
Als Janneke rust wil hoeft ze niet te emigreren. Gewoon stoppen met fb en Instagram, niet meer op tv komen, uitnodigingen voor interviews afslaan enz. Dan weet heel snel niemand meer wie J&J zijn.
Precies dan kunnen ze lekker in hun eigen omgeving blijven. Geef het even tijd maar over een jaar weet niemand het meer en hebben ze gewoon rust thuis. De mensen om hun heen kennen hun toch al.
Vandaag is wat gisteren nog toekomst was
Alle reacties Link kopieren
Heb het interview gehoord inmiddels. Vind het wat tegenstrijdig allemaal. Enerzijds opgelucht Johan het gezegd heeft, maar het interview moet wel verwijderd worden. Het was een langgekoesterde droom, maar ze willen rust van de media en dat lukt in Nederland niet. Maar wel ingaan op een aanbod van een tv programma. Lekker vaag allemaal.
Alle reacties Link kopieren
Peertjes schreef:
05-03-2023 11:52
Waar heb je dat gelezen?
misssunshine-1 wijzigde dit bericht op 05-03-2023 12:15
Reden: Er was al op geantwoord
64.43% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven