Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - Deel 3

22-12-2018 22:22 3003 berichten
Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Geen spoilers s.v.p.

Gezinnen van seizoen 2019-2020
  • Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun hoofdbonkende, schreeuwende, kopstootgevende kinderen mee (10-11 stuks)
  • Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 7 kinderen en 1 op komst.
  • Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen.

Gezinnen uit eerdere seizoenen die nog wel eens ter sprake komen:
- Familie Baumgard, bekend van lekkere Eugene en het bakimperium van Samantha
- Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en Jordi.
- Familie Adema, het gezin met de vierling
- Nadine Quadacker en haar kinderen
- Familie Nagelkerke, bekend als Nagelkerke BV
- Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen
- Familie Vink
anoniem_298027 wijzigde dit bericht op 21-12-2019 14:19
90.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Isabellarose- schreef:
25-12-2018 16:17
Die Danique ziet er zelf ook niet uit alsof ze het wiel heeft uitgevonden. Misschien is er ook wel wat met haar?
:facepalm:
Omdat ze is aangeschoven bij die bankscenes maar er niets is uitgezonden waar ze iets zegt? Jeetje.

Volgens mij woont ze gewoon zonder problemen op zichzelf en werkt ze.
Alle reacties Link kopieren
Er is niks mis met Danique. Ze studeert ergotherapie aan de hogeschool en heeft een relatie.
Alle reacties Link kopieren
krulllenbol schreef:
25-12-2018 15:39
Ik heb nergens gezegd dat zij dat moet doen. Maar als zij dat zou doen dan zou dat fijn zijn voor iedereen. Voor haar ouders en de thuisblijvende broertjes en voor de jongens die dan hun energie kwijt kunnen.

Zij hoeft helemaal niets, maar zoals je zelf zegt wat is er mis mee om elkaar te helpen. Uiteindelijk zijn het wel haar familieleden. Maar nogmaals dat zij niet in beeld is in een huis vol betekent niet dat zij ook uit beeld is.
Je zegt inderdaad niks over moeten, sorry ik reageerde beetje heftig wellicht. Komt vooral omdat ik dit in mijn omgeving dus wel veel zie. Kinderen die van ouders moeten komen helpen, terwijl ze op kamers wonen, druk zijn met werk en studie of om andere redenen niet meer thuis wonen. Ik vind dat lastig om te zien dat moeten, want ouders kiezen voor hun kinderen en ik vind niet dat je kinderen kunt dwingen om dit soort dingen te doen. Als je thuis woont heb je gewoon taakjes om te doen omdat je nou eenmaal met zijn allen in een huis woont maar ik heb moeite met ouders die hun oudere, uitwonende kinderen dwingen op hun jongere broertjes of zusjes te passen.
Maar nogmaals, ik zie inderdaad dat je niks schrijft over moeten dus heb wellicht te snel gereageerd uit persoonlijke frustratie.
"After all this time?" "Always."
Bij thuis wonen verwacht ik dat kinderen meehelpen bij normale gezinssituaties als licht huishoudelijk werk of een keer oppas. Maar bij uitwonende kinderen niet meer. Die hebben eigen zorg voor eigen woonplek en natuurlijk kun je elkaar helpen oa bij een klus doen, maar niet als babysit. Ik begreep ook niet waarom vader niet alleen een taart op kan halen en tegelijkertijd even 2 koters meeneemt zodat het in huis wat rustiger is. En geef ze gesloten bekers met een rietje, scheelt ook veel geknoei. Bij ons mochten ze trouwens alleen drinken zittend aan keukentafel met zeil er op. Dan is met een doekje eventueel morsen zo opgeruimd. Drinken moet even een rustmoment zijn en niet al lopend/stoeiend.
Och, die Yoriën. Hij doet het echt niet slecht met deze kinderen en Thaila en Rob zijn alleen maar aan het mopperen. Wees blij dat hij het doet. Echt hoor, waarom met z'n tweeën een taart halen? Als Rob thuis was gebleven, was het echt niet beter geweest. Vorige week zagen we Thaila met die kinderen in het appartement. Nou, dat was ook niet echt een succes.
Sofie moet ophouden met haar verkleinwoorden: schooltje, maillootje, mesje, kwartiertje.
Alle reacties Link kopieren
https://youtu.be/8YIYFITHdNo daar staat een interview met Thaila en Rob daar hoor je ook dat ze toch wel mogen beslissen wat er wel of niet wordt uitgezonden.Rob zegt dat ze er geen gebruik van gemaakt hebben tot nu toe en dat hij zelf ook denkt oops , wat zei ik daar ? Na het eerste seizoen heeft hij de kids drie weken niet naar school gebracht :rofl:

Ze zeggen ook dat ze opdrachten krijgen : ga naar de supermarkt met de kinderen ,ga kleren kopen met zijn allen . Ik koop alles online zegt moeder dan . ;-)

Ze zijn zichzelf denk ik ,niet anders dan als er geen camera bij is en die andere gezinnen maken misschien wèl gebruik van het weglaten van dingen . :mrgreen: neemt niet weg dat we dus zien wat we zien
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
krulllenbol schreef:
25-12-2018 17:12
Er is niks mis met Danique. Ze studeert ergotherapie aan de hogeschool en heeft een relatie.
Ja , dat zagen we in het vorig seizoen maar zegt niks.Misschien is het wijsheid :idee: :high5:
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
25-12-2018 22:32
Vorige week zagen we Thaila met die kinderen in het appartement. Nou, dat was ook niet echt een succes.
Yoriën deed het beter , ja
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
En dan ook hè, wat verwacht je als je de kinderen een vrije opvoeding geeft (eigen woorden van Rob). Dan moeten ze zich ineens wel gedragen omdat er iemand jarig is?

Niet weten wat voor school je kind gaat doen is een dikke facepalm.
Alle reacties Link kopieren
Ik irriteer mij zo aan Jay. En aan dat half NL verliefd op hem lijkt te zijn. Die man loopt continu te zeuren en te zuchten over hoe zwaar het is. Ik vind dat die man heel vaak "ik" zegt. Ben benieuwd hoe het er daar echt aan toe gaat daar..

De domheid van de buddenbrucks vind ik afschuwelijk. Heb er geen woorden voor hoeveel medelijden ik met die kinderen he .
Grappig, ik vind Jay juist wel leuk, maar ben in de minderheid zo te lezen ;-)
Alle reacties Link kopieren
Het eerste seizoen vonden meer mensen Jay leuk. Maar met deze serie is dat minder heb ik zo het idee. Of ze hem bewust zo geportretteerd hebben of niet, maar het gaat wel allemaal om Jay nu. En vooral over hoe zwaar hij het heeft.
Ik zou bijna het beroemde liedje van Brigitte Kaandorp erin gooien.
Ach weet je wat, het is Kerst, hier is-ie: https://www.youtube.com/watch?v=ci9VDT0EtGI

:proud:
Only action impacts the drift | A year from now you may wish you had started today
ik kijk ook elk seizoen.
Ik vraag me af of het veel gespeeld is .


Ik vind Jay niet zo leuk meer als vorig seizoen , het lijkt net alsof hij zichzelf wil promoten hoe goed hij wel niet is en hoe zwaar hij het heeft.En Sirma wilde een graantje meepikken om weer in the picture te komen of heeft ze hem opgegeven voor het programma ?
Kids zien er netjes uit , gedragen zich zo te zien leuk en goed , het huis is ook netjes er zijn echt mensen die meer reden om te klagen hebben .
Die kinderen zijn cute

Fam. Nagelkerke ziet er allemaal netjes en leuk uit .Wordt wat kriegel van dat zoete gedoe .

De Buddenbrucks lijken de enige te te zijn die gewoon ongeneerd zichzelf zijn :rofl:
grasklokje schreef:
25-12-2018 21:51
Bij ons mochten ze trouwens alleen drinken zittend aan keukentafel met zeil er op. Dan is met een doekje eventueel morsen zo opgeruimd. Drinken moet even een rustmoment zijn en niet al lopend/stoeiend.
Yorrien probeerde dat ook voor elkaar te krijgen. Met z'n 'alleen een paard eet staand' opmerkingen :-P) . Lukte niet helemaal met al die ongeleide projectielen, maar een stuk beter dan z'n moeder toen die er alleen voor stond omdat hij met pa en zusje naar het ziekenhuis was. Die kreeg een halve zenuwinzinking. Er vloog onder leiding van Yorrien maar één broodje door de kamer en dat werd (onder enig protest) opgeruimd, verder bleef de rommel redelijk beperkt tot de eettafel volgens mij.
Idris schreef:
25-12-2018 22:35
Sofie moet ophouden met haar verkleinwoorden: schooltje, maillootje, mesje, kwartiertje.
Zou ze dat in de slaapkamer ook doen ? :applause:

Ik vind het allemaal te lieflijk en reclameachtig daar : veel roze ,Blond servies, merkkleren
popcornmachine,suikerspinmachine,een bar .Tuurlijk komen er klanten op af die de serie zien.
Je hoort wel als de ouders geirriteerd zijn dat ze geirriteerd zijn maar ze houden zich zo in .
Je mag best je stem verheffen.Ook als de camera aanstaat .

Ik ben fan van Félice
balderdash schreef:
26-12-2018 12:56
Ik irriteer mij zo aan Jay. En aan dat half NL verliefd op hem lijkt te zijn. Die man loopt continu te zeuren en te zuchten over hoe zwaar het is. Ik vind dat die man heel vaak "ik" zegt. Ben benieuwd hoe het er daar echt aan toe gaat daar..
Helemaal eens met dit alles. Jay vind ik zwaar irritant en een enorme zelfingenomen zeikerd.
Star² schreef:
26-12-2018 13:01
Grappig, ik vind Jay juist wel leuk, maar ben in de minderheid zo te lezen ;-)
Ik vind Jay ook leuk erger me meer aan het hoge von Trapp gehalte bij de nagelkerkjes ( om in de verkleinwoorden te blijven )
Knalerwt schreef:
27-12-2018 00:59
Zou ze dat in de slaapkamer ook doen ? :applause:

Ik vind het allemaal te lieflijk en reclameachtig daar : veel roze ,Blond servies, merkkleren
popcornmachine,suikerspinmachine,een bar .Tuurlijk komen er klanten op af die de serie zien.
Je hoort wel als de ouders geirriteerd zijn dat ze geirriteerd zijn maar ze houden zich zo in .
Je mag best je stem verheffen.Ook als de camera aanstaat .

Ik ben fan van Félice
Goedkope marketing.
Alle reacties Link kopieren
Hahahaha het is hier ook nooit goed;)
Zeur je niet en heb je veel meisjes met wat minder temperament dan ben je te netjes en nep.
Geef je als ouder eerlijk aan dat het zwaar is dan ben je een zeur.
Heb je juist weer veel temperamentvolle jongens dan kan je niet opvoeden.

Wel grappig om te lezen.
Ik vind het juist heel oprecht dat Jay aangeeft dat het zwaar is want echt alle respect hoor zoveel kinderen alleen opvoeden. 0 tijd voor jezelf hebben. Ik heb 2 kinderen en een partner en ik klaag ook ( misschien nog wel meer;).
Jay doet het toch fantastisch. Mooie lieve kinderen. Helaas moeten ze hun moeder missen. Wil wel nog steeds graag weten waarom moeder weg is gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat je dit uit vrije wil doet.

Familie Oudenbosch, wat een opgewekte ouders. Ik geloof wel dat dat hun persoonlijkheid is. De kinderen zijn ook " makkelijk" van karakter. Ze zijn gemaakt voor zo n groot gezin. Geweldig! En dan nog zo royaal kunnen leven ook. Ze werken keihard maar hebben zo te zien ook nog voldoende tijd voor alle kinderen en komen niets te kort. Alleen maar respect voor hun! Ik doe het zelf niet na met 2! Kinderen.

Familie bb, lijkt het wat zwaarder te hebben. Kleine woning, weinig buitenruimte en veel temperamentvolle jongens. Dat is echt een stuk pittiger om die groot te brengen. Hoop voor ze dat het over een paar jaar wat rustiger wordt. De oudsten lijken het goed te doen. Ik zou zelf helemaal gek worden dus heb echt respect voor hoe hun dit doen.
Ik vind het eerlijk aangeven dat het zwaar is, prima. Maar elke aflevering hoor ik Jay wel 3x zeggen hoe zwaar het is en hoe moeilijk hij het heeft. Ik vond hem vorig jaar echt leuk, maar nu is hij echt een zeikerd aan het worden. En ja, het zal zwaar zijn, maar als je dat heel vaak zegt, wordt het er niet gemakkelijker op.
Idris schreef:
27-12-2018 13:17
Ik vind het eerlijk aangeven dat het zwaar is, prima. Maar elke aflevering hoor ik Jay wel 3x zeggen hoe zwaar het is en hoe moeilijk hij het heeft. Ik vond hem vorig jaar echt leuk, maar nu is hij echt een zeikerd aan het worden. En ja, het zal zwaar zijn, maar als je dat heel vaak zegt, wordt het er niet gemakkelijker op.
Precies dit.
Alle reacties Link kopieren
Hij komt niet negatief op me over, van mij mag hij ventileren en misschien moet hij leren wat meer om hulp te vragen.
Als ik het tv programma zie, zie ik geen klagende man eerlijk gezegd ( ik zal er eens op letten).
Alle reacties Link kopieren
juliadenders schreef:
27-12-2018 12:12
Hahahaha het is hier ook nooit goed;)
Zeur je niet en heb je veel meisjes met wat minder temperament dan ben je te netjes en nep.
Geef je als ouder eerlijk aan dat het zwaar is dan ben je een zeur.
Heb je juist weer veel temperamentvolle jongens dan kan je niet opvoeden.

Wel grappig om te lezen.
Ik vind het juist heel oprecht dat Jay aangeeft dat het zwaar is want echt alle respect hoor zoveel kinderen alleen opvoeden. 0 tijd voor jezelf hebben. Ik heb 2 kinderen en een partner en ik klaag ook ( misschien nog wel meer;).
Jay doet het toch fantastisch. Mooie lieve kinderen. Helaas moeten ze hun moeder missen. Wil wel nog steeds graag weten waarom moeder weg is gegaan. Ik kan me niet voorstellen dat je dit uit vrije wil doet.

Familie Oudenbosch, wat een opgewekte ouders. Ik geloof wel dat dat hun persoonlijkheid is. De kinderen zijn ook " makkelijk" van karakter. Ze zijn gemaakt voor zo n groot gezin. Geweldig! En dan nog zo royaal kunnen leven ook. Ze werken keihard maar hebben zo te zien ook nog voldoende tijd voor alle kinderen en komen niets te kort. Alleen maar respect voor hun! Ik doe het zelf niet na met 2! Kinderen.

Familie bb, lijkt het wat zwaarder te hebben. Kleine woning, weinig buitenruimte en veel temperamentvolle jongens. Dat is echt een stuk pittiger om die groot te brengen. Hoop voor ze dat het over een paar jaar wat rustiger wordt. De oudsten lijken het goed te doen. Ik zou zelf helemaal gek worden dus heb echt respect voor hoe hun dit doen.
Beste Julia, wat een fijne reactie om te lezen. Jij ziet en brengt de nuance erin 😊
Leuk dat er iemand meeschrijft uit het programma maar als het nu de bedoeling is dat we iedereen met poezenpootjes gaan behandelen haak ik af .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven