Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - Deel 3

22-12-2018 22:22 3003 berichten
Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.

Geen spoilers s.v.p.

Gezinnen van seizoen 2019-2020
  • Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun hoofdbonkende, schreeuwende, kopstootgevende kinderen mee (10-11 stuks)
  • Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 7 kinderen en 1 op komst.
  • Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen.

Gezinnen uit eerdere seizoenen die nog wel eens ter sprake komen:
- Familie Baumgard, bekend van lekkere Eugene en het bakimperium van Samantha
- Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en Jordi.
- Familie Adema, het gezin met de vierling
- Nadine Quadacker en haar kinderen
- Familie Nagelkerke, bekend als Nagelkerke BV
- Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen
- Familie Vink
anoniem_298027 wijzigde dit bericht op 21-12-2019 14:19
90.25% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
watdachtjehiervan schreef:
17-01-2019 16:17
Daar zijn ze toch echt zelf bij. Dus ook 100 procent hun verantwoordelijkheid dat ze zoveel kinderen hebben.
Voor de lieve vrede laten ze het maar gebeuren.
karin6789 schreef:
17-01-2019 16:23
Voor de lieve vrede laten ze het maar gebeuren.
En na nr. 3 wordt scheiden toch te duur
Fizz schreef:
17-01-2019 14:08
Als ik heel eerlijk ben dan vind ik dat er aan vrouwen die bewust zoveel kinderen op de wereld zetten een steekje los zit. En dan bedoel ik niet een gezin zoals de Adema’s met een onvoorziene meerling.
Ik heb ook echt bewondering voor mijn oma en andere voorouders waar grote gezinnen normaal waren, omdat dat in die tijd nu eenmaal was mede door geen (goede ) voorbehoedsmiddelen, voorlichting, de druk van bv de kerken, laten we de man ook niet uitvlakken. Veel vrouwen stierven in het kraambed noem maar op, andere tijden zij wilden niet bewust grote gezinnen daar zijn goede uitvindingen voor gedaan waar wij de vruchten van plukken maar als het goed ging deden zij alles met hun hardwerkende handen :luiers en kleding die op de hand moesten gewassen, geen vaatwasser, droger, stofzuiger etc.
Alle reacties Link kopieren
Bij papa jay NPO kreeg ik t idee dat ik op een gegeven moment naar de familie von Trapp aan t kijken was,maar goed :vrede zij met u.....
Alle reacties Link kopieren
Mijn grootvader van moederszijde had 14 kinderen bij 3 vrouwen.
Twee stierven in het kraambed.

Oma van vaderszijde( opa nooit gekend) had er "slechts" 7.
Na de geboorte van het laatste kind raakte die opa volledig verlamd door een herseninfarct, moest ze die ook nog eens gaan verzorgen tot aan zijn dood.

Mijn moeder was een van de eerste vrouwen in Nederland die acuut aan de pil ging, zodra dat kon.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
17-01-2019 16:36
Mijn grootvader van moederszijde had 14 kinderen bij 3 vrouwen.
Twee stierven in het kraambed.

Oma van vaderszijde( opa nooit gekend) had er "slechts" 7.
Na de geboorte van het laatste kind raakte die opa volledig verlamd door een herseninfarct, moest ze die ook nog eens gaan verzorgen tot aan zijn dood.

Mijn moeder was een van de eerste vrouwen in Nederland die acuut aan de pil ging, zodra dat kon.
Respect
Alle reacties Link kopieren
Vladimiertje schreef:
17-01-2019 16:37
Respect
Ze hadden geen keus.
Babs87 schreef:
17-01-2019 13:39
Oei... Ik vind sommige opmerkingen hier over sofie en haar gezin wel erg hard en persoonlijk hoor.
Ze wordt echt afgebrand.

Ik vind het mee kletsen over de gezinnen en ja, ook een beetje "roddelen" op basis van wat je op de tv ziet leuk, anders zou ik hier niet meeschrijven. Maar sommige reacties vind ik iets te ver gaan. Zeker ook omdat ze meeleest. Het is ook maar een mens.

Ik wil niemand aanvallen maar wilde dit toch gezegd hebben.

Des te schijnheiliger zou het zijn als we alleen maar aardige dingen zouden schrijven.
Alle reacties Link kopieren
Ben het eens wbt de katten. De rest heb ik nog niet bijgelezen. Moederpoes ligt echt niet rustig met dat gekakel eromheen. Ik zie zo niet dat die er slecht uitziet. Kids mogen naam kiezen, allemaal met een A , dus zeker geen gewoon nestje. Pa en ma draaien het dan toch weer zo dat er wat namen veranderd worden. Sofie kiest iets met - je erachter natuurlijk, laat die kinderen toch een naam kiezen wat maakt het uit, de nieuwe eigenaar kiest toch zelf een naam 🙄en van de naam die Madelief koos blijven ze veilig af, 😜zij heeft de broek aan. Go girl! En by the way Sofie is al vaker gewaarschuwd ; kap met aandacht vragen, ook voor belang van de kids. Ze gaat door, reacties gaan dus ook door. Rond Jay is het stil? Ik las dat Thaila kapster was. Gidiën is naar de kapper geweest het zou idd handig zijn als je het haar van je kids zelf in model kan knippen, dat scheelt toch een aardig centje met zoveel kinderen.
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
karin6789 schreef:
17-01-2019 16:36
Mijn grootvader van moederszijde had 14 kinderen bij 3 vrouwen.
Twee stierven in het kraambed.

Oma van vaderszijde( opa nooit gekend) had er "slechts" 7.
Na de geboorte van het laatste kind raakte die opa volledig verlamd door een herseninfarct, moest ze die ook nog eens gaan verzorgen tot aan zijn dood

Mijn moeder was een van de eerste vrouwen in Nederland die acuut aan de pil ging, zodra dat kon.
Poeh.. Wat een ellende.Goed dat ze dat deed, niet iedere vrouw durfde dat!!
Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
Alle reacties Link kopieren
Babs87 schreef:
17-01-2019 13:39
Oei... Ik vind sommige opmerkingen hier over sofie en haar gezin wel erg hard en persoonlijk hoor.
Ze wordt echt afgebrand.

Ik vind het mee kletsen over de gezinnen en ja, ook een beetje "roddelen" op basis van wat je op de tv ziet leuk, anders zou ik hier niet meeschrijven. Maar sommige reacties vind ik iets te ver gaan. Zeker ook omdat ze meeleest. Het is ook maar een mens.

Ik wil niemand aanvallen maar wilde dit toch gezegd hebben.

Ik wilde iets soortgelijks schrijven, maar dat heb jij nu al voor me gedaan, mooi.

Het lijkt de laatste pagina's wel een wedstrijdje wie er de boel het hardste af kan fikken.
Een theorie stelt dat, als iemand ooit ontdekt waar het Universum precies voor dient en waarom het er is, het meteen zal verdwijnen en vervangen zal worden door iets dat nog bizarder en onbegrijpelijker is. Een andere theorie stelt dat dit al gebeurd is.
Alle reacties Link kopieren
Fizz schreef:
17-01-2019 14:08
Als ik heel eerlijk ben dan vind ik dat er aan vrouwen die bewust zoveel kinderen op de wereld zetten een steekje los zit. En dan bedoel ik niet een gezin zoals de Adema’s met een onvoorziene meerling.
Tsja.. Haha.. Laten we zeggen dat iedereen anders is. Gelukkig maar! Ik zou het zeer zeker nooit willen. Vind 1 kind soms al pittig... Mij kun je opvegen met 8, 10 of 12 kinderen :bonk:
Ammenooit niet :proud:
Babs87 schreef:
17-01-2019 22:30
Tsja.. Haha.. Laten we zeggen dat iedereen anders is. Gelukkig maar! Ik zou het zeer zeker nooit willen. Vind 1 kind soms al pittig... Mij kun je opvegen met 8, 10 of 12 kinderen :bonk:
Ammenooit niet :proud:
Ik heb totaal verschillende kids ,rustig en heel druk .Dat kun je van tevoren niet weten.
Voor je lichaam is het een aanslag zoveel bevallingen en zwangerschappen.
Maar ook ben ik van mening dat je je kinderen als je ze hebt , ook aandacht moet kunnen geven .
En daarnaast hebben ze ook recht op een leven als kind in deze tijd ,wat ze zien bij klasgenootjes bv.
Sportclubjes , zwemles en vaak willen ze iets van merkkleding vanaf een bepaalde leeftijd of een rage artikel van speelgoed.natuurlijk zijn dat luxe overbodige dingen in principe maar ik zou het naar vinden als ik echt overal nee op moet zeggen ,niet omdat ik vind dat ze nu niet werkelijk ALLES moeten hebben wat ` ìn `is ,ze moeten ook leren te sparen voor iets bij ons,puur om de waarde te leren kennen van geld .
Maar als je er 12 hebt bv dan is het toch lastiger om ze allemaal een waveboard te geven of een console ,telefoons noem maar op hoe ouder ze worden hoe duurder de spullen .Schoolreisjes , schoolspullen ,studiegeld , rijlessen .
Een dagje pretpark is met een kleiner gezin tegenwoordig al een behoorlijke aanslag op je rekening ,dat doe je ook niet even met zoveel kinderen.Kinderfeestjes , vakanties nou ja , alles gewoon . Goede schoenen vind ik ook belangrijk. Je kunt als je twee of drie kids hebt ze nu eenmaal meer aandacht geven dan als je er 10 of meer hebt . Je gaat ook makkelijker op bezoek bij familie en vrienden met twee kids dan met 10. Of ergens heen met de auto ,iets simpels als naar het bos, je kunt geen 6 kleine kindjes op je fiets binden .
En dan zag ik bij een aantal gezinnen oa die Deijs familie dat ze op een kamertje lagen stapelbedden en op matrassen op de grond.. dat kan nooit gezond zijn zoveel mensen op 1 kamertje en dan de leeftijden van een jaar of 8 tot ergens achter in de 20. Die oudste gaan op stap komen met een kegel thuis midden in de nacht,lekker.En dan heb ik het nog niet over pubers die zichzelf ontdekken .
Daarnaast heb je ook minder tijd voor jezelf. Bij Nagelkerke hebben ze dan wel een eigen kamer .En Adema volgens mij ook op de vierling na.
Kindjes die bij ouders op de kamer slapen en zelfs in bed omdat er geen plek meer was en moeder werd weer zwanger , hebben ze het nu liggen doen war dat kind naast lag of zo ?
Als ze eenmaal volwassen zijn en de deur uit zal het best gezellig zijn als ze op bezoek komen maar voor het zo ver is hebben ze mij al kunnen opsluiten denk ik :lol:
Tòch vind ik de Buddenbrucks wel gezellig overkomen en de Vinkjes ook ik denk dat die mensen behoorlijk gelukkig zijn !
Maar ik ben toch ook wel blij als ik na mijn werk eens op de bank kan liggen met een goed boek of naar een vriendin kan gaan bv
En dan heb ik het nog niet over het huishouden ,koken ,boodschappen ,de was.. ik moet er echt niet aan denken .
Coerage schreef:
17-01-2019 19:05
Ik wilde iets soortgelijks schrijven, maar dat heb jij nu al voor me gedaan, mooi.

Het lijkt de laatste pagina's wel een wedstrijdje wie er de boel het hardste af kan fikken.
Dan moet je maar niet verder kijken dan dit forum want er zijn echt ergere opmerkingen her en der .
Jan Nagelkerke was gelijk enthousiast over deelname aan het programma, Sofie moest overtuigt worden vertelt ze aan BN De Stem. ‘Ik zat niet te wachten op extra aandacht.
Nu schijnbaar wel ,òòk nadat er tijdens de uitzendingen al op diverse fora en twitter negatieve reacties waren . Gaan ze vloggen dus ja ,als je dat niet wilt dan ga je niet door met je gezin opnemen voor youtube en op facebook posten,toch ?

Ik las dat Thaila een pittige periode had na haar laatste bevalling dat hebben ze niet uitgezonden ,ik hoop dat ze het er ook bij laat nu ,je moet er toch niet aan denken dat zij wegvalt :-|

En verder zag ik een raag over de dochter van de Baumgards die een ongeluk gehad heeft ,ik zag ergens een foto van hun waar zij in rolstoel zit ,ze heeft ook insta en zit daar niet in rolstoel dus ik vermoed dat het nog niet helemaal 100% gaat helaas maar ze gaat er wel voor
Coerage schreef:
17-01-2019 19:05
Ik wilde iets soortgelijks schrijven, maar dat heb jij nu al voor me gedaan, mooi.

Het lijkt de laatste pagina's wel een wedstrijdje wie er de boel het hardste af kan fikken.
Gelukkig zijn er genoeg andere topics waar je kunt lezen ,niemand die je bedreigt hoop ik om hier te komen lezen ?
Anders ga ik een doneeractie opzetten voor je hoor ,dan hoef je maar te piepen .
Knalerwt schreef:
18-01-2019 09:50
Gelukkig zijn er genoeg andere topics waar je kunt lezen ,niemand die je bedreigt hoop ik om hier te komen lezen ?
Anders ga ik een doneeractie opzetten voor je hoor ,dan hoef je maar te piepen .
Maw je mag niet zeggen dat je het niet netjes vind hoe mensen die men niet kent afgezeken worden
Dat zegt mij meer over jou dan over de mensen die afgezeken worden.
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
18-01-2019 13:33
Maw je mag niet zeggen dat je het niet netjes vind hoe mensen die men niet kent afgezeken worden
Dat zegt mij meer over jou dan over de mensen die afgezeken worden.
Vrijheid van meningsuiting ,maar netjes .
Vladimiertje schreef:
18-01-2019 13:52
Vrijheid van meningsuiting ,maar netjes .
Netjes?
Alle reacties Link kopieren
Vlinder1963 schreef:
18-01-2019 14:52
Netjes?
Spreek voor mij,zelf .leven en laten leven vlinder.....
Vlinder1963 schreef:
18-01-2019 13:33
Maw je mag niet zeggen dat je het niet netjes vind hoe mensen die men niet kent afgezeken worden
Dat zegt mij meer over jou dan over de mensen die afgezeken worden.
dat mag je best zeggen, maar je hoeft niet te verwachten dat iemand zich er iets van aantrekt. Verder is het je eigen keuze om hier te lezen
Moeder Baumgard vertelde dat ze zwanger-zijn heerlijk vond. Ze voelde zich dan zo goed en lekker. Bij alle andere ouders had ik het idee dat het hen overkomen was.

Dat intrigeert me dan wel: waarom kies je bewust voor zo'n groot gezin. Nou ja, zij hebben er zelf ook geen antwoord op, dus ik ga het antwoord ook niet vinden. Maar 'een steekje los' is wel iets dat in me opkomt.
Idris schreef:
18-01-2019 19:05
Moeder Baumgard vertelde dat ze zwanger-zijn heerlijk vond. Ze voelde zich dan zo goed en lekker. Bij alle andere ouders had ik het idee dat het hen overkomen was.

Dat intrigeert me dan wel: waarom kies je bewust voor zo'n groot gezin. Nou ja, zij hebben er zelf ook geen antwoord op, dus ik ga het antwoord ook niet vinden. Maar 'een steekje los' is wel iets dat in me opkomt.
Moeder B had toch ook relatieissues met vader B?
Had vader B niet al een eerste leg ofzo
Vlinder1963 schreef:
18-01-2019 13:33
Maw je mag niet zeggen dat je het niet netjes vind hoe mensen die men niet kent afgezeken worden
Dat zegt mij meer over jou dan over de mensen die afgezeken worden.
Nee, dat maak je er zelf van. Als je het niet leuk vindt dan zoek je iets wat je wel leuk vindt om te lezen, bedoel ik 😉 Mensen die uit vrije wil in de media komen weten dat er meningen komen over hun.
S-Meds schreef:
18-01-2019 19:13
Moeder B had toch ook relatieissues met vader B?
Had vader B niet al een eerste leg ofzo
Ja en ja.

Maar relatieissues of kinderen uit een vorige relatie verdwijnen niet als je er zelf 10 uitbroedt. En meer kinderen is ook geen garantie voor een langer en gelukkiger leven samen.

Los dat er bij de vrouwen een steekje los zit, hebben de mannen ze ook niet alle 24 in het kratje. Ik denk dat mijn man een rolberoerte krijgt als ik zeg dat ik er nog een stuk of 7 wil.
Alle reacties Link kopieren
Idris schreef:
18-01-2019 19:45


Los dat er bij de vrouwen een steekje los zit, hebben de mannen ze ook niet alle 24 in het kratje. Ik denk dat mijn man een rolberoerte krijgt als ik zeg dat ik er nog een stuk of 7 wil.
Oh lord ja mijn vent ook :hyper:

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven