Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 6 (ZONDER SPOILERS)

14-07-2020 22:10 3003 berichten
Alle reacties Link kopieren
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol.
Vanaf maandag 13 juli tien werkdagen lang om 19.00 uur op NPO1!

Gezinnen van seizoen 2020:
    - Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun hoofdbonkende, schreeuwende, kopstootgevende kinderen mee (10-11 stuks)
      - Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 8 kinderen.
        - Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen.
          - Familie Baumgard: bekend van lekkere Eugene en het bakimperium van Samantha, 13 kinderen in Den Haag.
            - Familie Quaedackers: alleenstaande moeder Nadine en haar 12 kinderen uit Heerlen.

            Gezinnen uit eerdere seizoenen die nog wel eens ter sprake komen:
            - Familie Nagelkerke, met moeder baasje Sofie en vader Jan en acht kinderen.
            - Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en Jordy.
            - Familie Adema, het gezin met de vierling
            - Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen
            - Willy Vink en haar 11 kinderen.

            Linkjes naar eerdere topics:

            Deel 1 entertainment/een-huis-vol/list_messages/249622
            Deel 2 entertainment/een-huis-vol-deel-2/list_messages/316491
            Deel 3 entertainment/een-huis-vol-deel-3/list_messages/433888
            Deel 4 entertainment/een-huis-vol-deel-4-zonde ... ges/454679
            Deel 5 entertainment/een-huis-vol-deel-5-zonde ... ges/460340
            Alle reacties Link kopieren
            Tvp.
            Alle reacties Link kopieren
            Bij welke geloofsgemeenschap zitten de Jelies? Ze zongen tijdens de kerkdienst op hele noten, dat is orthodox. En aan de andere kant komen ze op tv en mogen hun dochters op voetbal. Ik vind het ook lieve mensen, en erg fijn dat ze zo rustig praten tegen hun kinderen.
            't Is al met al een heel gedoe
            Alle reacties Link kopieren
            Pingu schreef:
            14-07-2020 23:21
            Bij welke geloofsgemeenschap zitten de Jelies? Ze zongen tijdens de kerkdienst op hele noten, dat is orthodox. En aan de andere kant komen ze op tv en mogen hun dochters op voetbal. Ik vind het ook lieve mensen, en erg fijn dat ze zo rustig praten tegen hun kinderen.
            Ze zijn Reformatorisch. Alleen zijn zij een stuk minder streng in het geloof dan de echte "die hard" Refo's.
            nadiaah79 wijzigde dit bericht op 14-07-2020 23:24
            10.51% gewijzigd
            Alle reacties Link kopieren
            Pingu schreef:
            14-07-2020 23:21
            Bij welke geloofsgemeenschap zitten de Jelies? Ze zongen tijdens de kerkdienst op hele noten, dat is orthodox. En aan de andere kant komen ze op tv en mogen hun dochters op voetbal. Ik vind het ook lieve mensen, en erg fijn dat ze zo rustig praten tegen hun kinderen.
            Reformatorisch.
            Alle reacties Link kopieren
            O, dan blijft het toch bijzonder dat ze geen moeite hebben met tv. Ik ken die wereld een beetje (in Zuid-Holland) en daar is tv nog altijd taboe (internet niet, haha).
            't Is al met al een heel gedoe
            Alle reacties Link kopieren
            Pingu schreef:
            14-07-2020 23:25
            O, dan blijft het toch bijzonder dat ze geen moeite hebben met tv. Ik ken die wereld een beetje (in Zuid-Holland) en daar is tv nog altijd taboe (internet niet, haha).
            Veel van die Refo's hebben geen tv maar wel internet via een dure christelijke provider die de onchristelijke sites blokkeert.
            Nadiaah79 schreef:
            14-07-2020 23:26
            Veel van die Refo's hebben geen tv maar wel internet via een dure christelijke provider die de onchristelijke sites blokkeert.
            Haha, ja, ken ze ook. Maar Refo's hebben nooit problemen gehad met geld verdienen, onze welvaart (VOC) hebben we als landje er aan te danken. Kom zelf uit een vrijzinnig protestant nest.
            Pingu schreef:
            14-07-2020 23:25
            O, dan blijft het toch bijzonder dat ze geen moeite hebben met tv. Ik ken die wereld een beetje (in Zuid-Holland) en daar is tv nog altijd taboe (internet niet, haha).
            In de meeste reformatorische gezinnen die ik gezien heb zijn ze ook niet zo modern gekleed, zoals die oudste dochter, haren in een normaal model, make up op, modern jurkje (dragen de meiden ook broeken trouwens? Want dat ken ik al helemaal niet van reformatorische gezinnen).
            En inderdaad, voetballen met die meiden, zo’n chillplek thuis waar ze met vrienden (meiden en jongens) mag afspreken, ze dwingen haar niet voor wat betreft het geloof (omdat dat geen zin heeft).
            Ik vind het wel leuk om te zien zo...
            Alle reacties Link kopieren
            Ik kijk uitzending 1 nog eens bij 4:26 bv .. daar hangen twee elektrische draden uit de muur bij BB :-o
            en bij Jelies zit een meisje aan tafel schoolwerk te maken ,dat is geen gezinslid..
            byrma wijzigde dit bericht op 14-07-2020 23:51
            Reden: toevoeging
            28.77% gewijzigd
            Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
            Alle reacties Link kopieren
            Miss-Pippilotta schreef:
            14-07-2020 23:40
            In de meeste reformatorische gezinnen die ik gezien heb zijn ze ook niet zo modern gekleed, zoals die oudste dochter, haren in een normaal model, make up op, modern jurkje (dragen de meiden ook broeken trouwens? Want dat ken ik al helemaal niet van reformatorische gezinnen).
            En inderdaad, voetballen met die meiden, zo’n chillplek thuis waar ze met vrienden (meiden en jongens) mag afspreken, ze dwingen haar niet voor wat betreft het geloof (omdat dat geen zin heeft).
            Ik vind het wel leuk om te zien zo...
            ja korte en lange broeken
            Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
            Miss-Pippilotta schreef:
            14-07-2020 23:40
            In de meeste reformatorische gezinnen die ik gezien heb zijn ze ook niet zo modern gekleed, zoals die oudste dochter, haren in een normaal model, make up op, modern jurkje (dragen de meiden ook broeken trouwens? Want dat ken ik al helemaal niet van reformatorische gezinnen).
            En inderdaad, voetballen met die meiden, zo’n chillplek thuis waar ze met vrienden (meiden en jongens) mag afspreken, ze dwingen haar niet voor wat betreft het geloof (omdat dat geen zin heeft).
            Ik vind het wel leuk om te zien zo...
            Ik ook. Ken genoeg gezinnen waar de dochters nog steeds geen broek mogen dragen, maar kennelijk zit er verschil tussen reformatorisch en net iets minder streng en dogmatisch. De protestante kerk is al van het begin van oprichting verdeeld. Zelfs kerkgebouwen hadden op een gegeven moment meerdere deuren om binnen te komen, want de gemeente kon niet door een deur.

            Daarnaast ook invloed vanuit Amerika, de Bethelkerk, die liet wel broeken toe voor vrouwen, misschien zit de familie Jelies bij die kerk.

            Het motto van de Bethelkerk is: "Je mag alles doen waar je zin in hebt, maar je bent pas een ware gelovige als je een ander overtuigt." Evangeliseren is de kern.
            anoniem_394668 wijzigde dit bericht op 15-07-2020 00:03
            7.86% gewijzigd
            Alle reacties Link kopieren
            Dat jochie bij Baumgard vraagt zich af of hij ook een meisje moet uitnodigen voor doperwtjes om verkering te krijgen ,net als zijn vader :rofl:
            een èigen vàllei, een èigen vàllei
            https://www.npostart.nl/een-huis-vol/03 ... KN_1686937

            Een terugblik, bekijk eens het moment vanaf 26 minuten. Wat je letterlijk ziet is een jong gezin met lenige slanke dansende dochters en zonen en een fitte vader die sport en een dominante obesitas moeder die van eten houdt en nu ineens op gezondheid let.

            Vier jaar later zie je een gezin met een vermoeide vader en een nog meer obesitas moeder en kinderen waarvan nog misschien eentje, de jongste, nog energiek rondloopt zonder overgewicht.

            Ik snap dat eten veel stress wegneemt, maar dit gezin laat dat zo overduidelijk zien.

            Ja, Samantha, begin uiteindelijk maar eens je dromen waar te maken en maar een koekjesrestaurant ofso te beginnen ipv je Eugene voortdurend achter zijn reet aan te lopen dat ie niks doet, kom nondedju eens zelf uit je comfort-zone en doe eens aan zelfreflectie en onderneem!

            Sorry, ben even aan het briesen.
            Alle reacties Link kopieren
            Ik moet het nog terug kijken van vanavond.
            Alle reacties Link kopieren
            Ik moet gisteravond nog terugkijken. Vind het wel lekker meekijken.
            Alle reacties Link kopieren
            Volg
            #doeslief
            Alle reacties Link kopieren
            Bij de Jelies en Buddenbruck zie ik een tuin met speeltoestellen, dat mis ik toch bij de Baumgards.
            Dat komt natuurlijk door de serre aanbouw maar ik zie daar ook nooit ( ook niet in vorige seizoenen) een kind buiten spelen.
            apiejapie schreef:
            14-07-2020 22:58
            Dat ben ik wel met je eens hoor. Ben zelf juist van heel strikt in opvoeding vanuit respect naar elkaar toe. Dus dit gezin heeft me eerst ook erg tegen gestaan. En toch zie ik nu dat ze op hun eigen manier wel liefde voor elkaar hebben. Alleen uiten ze het nogal euh....op een bijzondere manier
            Ik vind het echt raar dat in dit topic veel gezegd wordt dat er wel liefde is voor elkaar. In mijn ogen wordt daar veel mee goed gepraat wat zeker niet goed is. In een gezin waar mishandeling voor komt is vaak ook liefde.
            Ik vind dat er bij de BB echt veel mis is.
            Waar is Yoriën eigenlijk?

            Ik moest echt lachen om de naam van de baby van Miquel!
            Miss-Pippilotta schreef:
            14-07-2020 23:40
            In de meeste reformatorische gezinnen die ik gezien heb zijn ze ook niet zo modern gekleed, zoals die oudste dochter, haren in een normaal model, make up op, modern jurkje (dragen de meiden ook broeken trouwens? Want dat ken ik al helemaal niet van reformatorische gezinnen).
            En inderdaad, voetballen met die meiden, zo’n chillplek thuis waar ze met vrienden (meiden en jongens) mag afspreken, ze dwingen haar niet voor wat betreft het geloof (omdat dat geen zin heeft).
            Ik vind het wel leuk om te zien zo...
            En ze laten de kinderen vrij om te kiezen hoe en wat ze geloven! Ze hoeven niet mee naar de kerk.
            Alle reacties Link kopieren
            Nadiaah79 schreef:
            14-07-2020 22:53
            Volgende week dinsdag, aflevering 7. Ik heb inmiddels alle afleveringen al gezien.
            Thanks!
            De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
            Alle reacties Link kopieren
            Andrieske1976 schreef:
            15-07-2020 00:58
            https://www.npostart.nl/een-huis-vol/03 ... KN_1686937

            Een terugblik, bekijk eens het moment vanaf 26 minuten. Wat je letterlijk ziet is een jong gezin met lenige slanke dansende dochters en zonen en een fitte vader die sport en een dominante obesitas moeder die van eten houdt en nu ineens op gezondheid let.

            Vier jaar later zie je een gezin met een vermoeide vader en een nog meer obesitas moeder en kinderen waarvan nog misschien eentje, de jongste, nog energiek rondloopt zonder overgewicht.

            Ik snap dat eten veel stress wegneemt, maar dit gezin laat dat zo overduidelijk zien.

            Ja, Samantha, begin uiteindelijk maar eens je dromen waar te maken en maar een koekjesrestaurant ofso te beginnen ipv je Eugene voortdurend achter zijn reet aan te lopen dat ie niks doet, kom nondedju eens zelf uit je comfort-zone en doe eens aan zelfreflectie en onderneem!

            Sorry, ben even aan het briesen.
            Viel mij ook op dat vader zo ontzettend vermoeid is. Maar kan ook komen dat ie wellicht nu niet kan/kon werken en wel de shabam thuis zit. Na een paar dagen hier alle 8 fulltime binnen thuis ben ik ook compleet afgedraaid 😬.


            Trouwens, de meiden bij de Jellies dragen broeken bij sporten en buitenspelen. De oudste mag nu af en toe een broek aan.
            De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
            Alle reacties Link kopieren
            watdachtjehiervan schreef:
            15-07-2020 08:34
            Ik vind het echt raar dat in dit topic veel gezegd wordt dat er wel liefde is voor elkaar. In mijn ogen wordt daar veel mee goed gepraat wat zeker niet goed is. In een gezin waar mishandeling voor komt is vaak ook liefde.
            Ik vind dat er bij de BB echt veel mis is.
            Waar is Yoriën eigenlijk?

            Ik moest echt lachen om de naam van de baby van Miquel!


            Ja ik vind het heel vreemd zoals de kinderen zich gedragen en ik vind moeder niet zo lief doen en het ook niet goed aanpakken. Snap het wel met zulke ongezeggelijke kinderen. Vader wordt overheen gelopen en het taalgebruik van de kinderen is triest.
            Miquel die niet had gedacht dat zijn vriendin van 17 zo snel zwanger zou zijn, slim zijn ze niet.
            Verder vind ik het qua geld en koopgedrag heel raar. Daar klopt iets niet. Ze leven als grootverdieners. Zeker vreemd vergeleken met Heerlen.
            Alle reacties Link kopieren
            watdachtjehiervan schreef:
            15-07-2020 08:34
            Ik vind het echt raar dat in dit topic veel gezegd wordt dat er wel liefde is voor elkaar. In mijn ogen wordt daar veel mee goed gepraat wat zeker niet goed is. In een gezin waar mishandeling voor komt is vaak ook liefde.
            Ik vind dat er bij de BB echt veel mis is.
            Waar is Yoriën eigenlijk?

            Ik moest echt lachen om de naam van de baby van Miquel!
            Yoriën is toch in het huis in Nederland blijven wonen?
            Ik denk persoonlijk dat hij daar lekker stoned ligt te zijn op de zolder.

            Bij de BB heb ik het idee dat de kinderen moeder aan het uitdagen zijn als de camera's draaien en dat ze zich dan inhoudt qua waarschuwingen e.d. en dat dat grut daar heerlijk misbruik van maakt. Chaos alom.
            De Jelies zijn zoet en lief maar soms is het me wel iets té week.
            Naar de Baumgarts kan ik slecht kijken. Samantha is zo dominant en aanwezig dat ik gewoon de pest aan haar heb.
            Alle reacties Link kopieren
            Ik vind moeder Baumgard ook vreemd hoor. Die lijkt het programma te willen gebruiken voor hun bekendheid om een eethuisje te openen. En haar redenatie dat de mensen die nu het gratis eten in het buurthuis kwamen halen, dat die dan ook wel als klant bij haar eethuisje zouden komen, vond ik nogal dommig. Die mensen hebben amper geld voor eten en halen dus gratis bij het buurthuis. Die gaan dan echt niet ineens geld uitgeven voor broodjes oid bij Samantha.

            En dan die hele verhandeling over het spuuglelijke Action schilderijtje, heel komisch!
            Alle reacties Link kopieren
            Doorenvogels55 schreef:
            15-07-2020 09:01
            Ja ik vind het heel vreemd zoals de kinderen zich gedragen en ik vind moeder niet zo lief doen en het ook niet goed aanpakken. Snap het wel met zulke ongezeggelijke kinderen. Vader wordt overheen gelopen en het taalgebruik van de kinderen is triest.
            Miquel die niet had gedacht dat zijn vriendin van 17 zo snel zwanger zou zijn, slim zijn ze niet.
            Verder vind ik het qua geld en koopgedrag heel raar. Daar klopt iets niet. Ze leven als grootverdieners. Zeker vreemd vergeleken met Heerlen.
            Misschien hebben ze ook flink wat geld, kan toch? Persoonlijk zou ik t niet aan de dingen uitgeven zoals zij doen (zoals een opzichtig oud-bordeelachtig huis, mega tv's enz), maar het zijn hun keuzes.

            Ik zou gillend gek worden in dat gezin. Geef me vijf minuten en ik loop jankend weg vanwege het taalgebruik en de drukte. Maar in sommige gezinnen groeit dat zo, terwijl t op elkaar afgeven niet zegt dat ze niet van elkaar houden. Heb dat bij meer gezinnen gezien, daarom denk ik dat ze wel om elkaar geven. Maar ik zou er horendol van worden. Denk dat de buren in Heerlen ook dolblij zijn dat ze daar grotendeels weg zijn.

            Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
            Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

            Terug naar boven