Entertainment alle pijlers

Een Huis Vol - deel 7 (ZONDER SPOILERS)

22-08-2020 23:26 3002 berichten
Alle reacties Link kopieren
GEEN SPOILERS S.V.P. Op het spoilen van afleveringen die nog niet op televisie zijn geweest staat een ban.

Klets hier mee over de families uit Een Huis Vol. Vanaf maandag 21 december tien werkdagen lang om 19.00 uur op NPO1!

Gezinnen van seizoen 2020:
    - Familie Buddenbruck, ook wel afgekort als BB. Rob en Thaila verhuizen van Heerlen naar Duitsland en nemen al hun kinderen mee (10-11 stuks)
      - Familie Kraan: Samengesteld gezin van Linda en Ivan uit Boskoop, 8 kinderen.
        - Familie Jelies: Gelovig gezin uit Tollebeek, met vader Johan en moeder Janneke, 8 kinderen.

        Gezinnen uit eerdere seizoenen die hier ook ter sprake komen:
        - Familie Nagelkerke, met moeder Sofie en vader Jan en acht kinderen. Inmiddels over op vloggen.
        - Familie Deijs, Marcel en Ingridt en heel veel kinderen en prins Jordy.
        - Familie Adema, het gezin met de vierling.
        - Papa Jay en zijn 5 lieve kinderen.
        - Willy Vink en haar 11 kinderen.
        - Familie Baumgard: bekend van lekkere Eugene en het bakimperium van Samantha, 13 kinderen in Den Haag.
        - Familie Quaedackers: alleenstaande moeder Nadine en haar 12 kinderen uit Heerlen.

        Linkje naar eerdere topic:

        Deel 6 entertainment/een-huis-vol-deel-6-zonde ... ges/465425

        (in deel 6 staan links naar de topics daarvoor)
        cookielover wijzigde dit bericht op 18-11-2020 15:19
        39.66% gewijzigd
        Alle reacties Link kopieren
        glitglam schreef:
        17-09-2020 16:00
        Dat intro dat met zijn allen gedaan moet worden steeds ;Hallo wij zijn de nagelkerkjes, leuk da je.. etc.
        Waarom 'moeten' die kinderen wat elke keer met zn allen meezeggen?
        Het is duidelijk dat ze daar flauw van zijn (logisch!) , en het komt er verveeld en heeel langgerekt uit.. Dan kunnen ze dat beter met zn tweeen doen, Jan en Sofie, en laat die kinderen lekker.
        Maar dan krijg je er 1 die zegt Leuk dat jullie kijken naar deze vlog van vandaag en de ander zegt leuk dat jullie kijken naar onze vlog van vandaag en dan wat dom lachen naar elkaar omdat ze er ná àl die bijkletsmomenten nog steeds niet over uit zijn wat nu DE openingszin is.
        Er was nog een afsluiter waar in heel slecht nederlands Tot de volgende keer ,we vinden het heel leuk als leuk als je abonneer op kwam maar dat was geen succes. Want daar draait het wel om ! Ze willen naast bn-er toch ook wel centjes verdienen . Per 1000 views krijgt een youtuber gemiddeld zo’n 1,- euro . Maar zij doen het alleen als document voor later .
        een èigen vàllei, een èigen vàllei
        Alle reacties Link kopieren
        scottiewinkie schreef:
        17-09-2020 16:14
        Maar dan krijg je er 1 die zegt Leuk dat jullie kijken naar deze vlog van vandaag en de ander zegt leuk dat jullie kijken naar onze vlog van vandaag en dan wat dom lachen naar elkaar omdat ze er ná àl die bijkletsmomenten nog steeds niet over uit zijn wat nu DE openingszin is.
        Er was nog een afsluiter waar in heel slecht nederlands Tot de volgende keer ,we vinden het heel leuk als leuk als je abonneer op kwam maar dat was geen succes. Want daar draait het wel om ! Ze willen naast bn-er toch ook wel centjes verdienen . Per 1000 views krijgt een youtuber gemiddeld zo’n 1,- euro . Maar zij doen het alleen als document voor later .
        Ik haaaat dat neppe stukje aan het begin en eind zo erg he!
        Allemaal zo half in koor maar net niet goed zo die zinnetjes opdreunen. Echt waaarom.
        Alle reacties Link kopieren
        Nidorina schreef:
        17-09-2020 20:45
        Ik haaaat dat neppe stukje aan het begin en eind zo erg he!
        Allemaal zo half in koor maar net niet goed zo die zinnetjes opdreunen. Echt waaarom.
        Deze mensen hebben ipv een stamboom een geldboom. Onder elk kind het bedrag dat ze binnen geharkt hebben .
        Afbeelding


        Ik schrik eigenlijk van het feit dat vloggers zo betaald krijgen .Is dit geen kinderarbeid ? Niet dat de Nagelkerke kinderen zwaar lichamelijk werk doen maar ALLES wordt gewoon maar gefilmd ,geen privacy ,ze hebben nog niet echt zicht op wat het bereik is en dat dit hun hun hele leven gaat achtervolgen. Ze kunnen ook niet echt aangeven of ze dit willen daardoor.
        Er zijn toch ook vloggers waar kinderen steeds speelgoed moet testen en aanprijzen ,zo zielig . Ze MOETEN nog opnames doen dus nee ,ze kunnen niet afspreken vandaag of naar een kinderfeestje ,een soort kindermishandeling is dat in mijn ogen en als ze er vroeg genoeg mee beginnen weet zo'n kind niet beter.
        een èigen vàllei, een èigen vàllei
        Alle reacties Link kopieren
        Vandaag zag ik Madelief een werkboekje uit haar tas halen,dat zat er al een dag in. Zou ze dan zelfs de tassen niet nakijken ?
        Ik keek altijd of er een brief in zat . ( of een lekkende beker , stenenverzameling ,of beschimmelde appel ) De laatste 2 vlogs zegt Junior iets en ze kijken allemaal van : huh wat zegt hij eigenlijk ?
        Maar Sofie blijft volhouden dat ze begrijpt wat hij bedoelt.
        Best erg als er iets mis is met het kereltje en de ouders blijven volhouden dat het een kind wat later is dan het andere.
        een èigen vàllei, een èigen vàllei
        lachwekkend bericht van Sofie :

        Jan is met Guusje naar de tandarts gegaan want ze klaagde over kiespijn. Junior ook mee gegaan want ik zag een vlekje op zijn kies maar dat was gelukkig niks. Tandarts bezoeken doet Jan meestal omdat ik dat echt vreselijk vind.

        net als koken , de kindjes voorlezen , boodschappen doen , werken , noem maar op
        Alle reacties Link kopieren
        Een eerste stap zou bv kunnen zijn dat ze wat meer oefenen met junior en het praten, door oefeningen/spelletjes te doen of meer boekjes (zelf!) voorlezen, en in de gaten houden of er ook voldoende vooruitgang in zit. Maar dat kost dus wel tijd en aandacht.
        Alle reacties Link kopieren
        Lekker voorbeeld zo’n kleinzerige moeder bij de tandarts en alles draait om haar, niks ergers in de wereld dan Sofie en haar kiezen, maar vervolgens komen de pepernoten en ijs en snoep weer voorbij en lees je op instagram dat Guusje met kiespijn naar de tandarts moest, hoe zou dat nou komen, niet met mama natuurlijk want die heeft ook daar geen zin in
        Dolarde schreef:
        17-09-2020 22:44
        Lekker voorbeeld zo’n kleinzerige moeder bij de tandarts en alles draait om haar, niks ergers in de wereld dan Sofie en haar kiezen, maar vervolgens komen de pepernoten en ijs en snoep weer voorbij en lees je op instagram dat Guusje met kiespijn naar de tandarts moest, hoe zou dat nou komen, niet met mama natuurlijk want die heeft ook daar geen zin in
        Maar ze snoepen niet? :hamer:
        (Koekendag, ijsjes halen, baksels proeven, blikjes fris bij het eten..)
        Alle reacties Link kopieren
        Expreszo schreef:
        17-09-2020 22:49
        Maar ze snoepen niet? :hamer:
        (Koekendag, ijsjes halen, baksels proeven, blikjes fris bij het eten..)
        En Jan en Sofie poetsen elke avond na, vooral bij Madelief :sarcastic:
        Alle reacties Link kopieren
        En Sofie poetst het beste van allemaal! ( controleer je het dan niet bij de kinderen?)
        Alle reacties Link kopieren
        En Junior heeft vlekjes op z’n tanden? Natuurlijk niet van die fles!
        Alle reacties Link kopieren
        Dolarde schreef:
        17-09-2020 23:00
        En Junior heeft vlekjes op z’n tanden? Natuurlijk niet van die fles!
        Bamm !
        Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.
        Alle reacties Link kopieren
        Dolarde schreef:
        17-09-2020 22:44
        Lekker voorbeeld zo’n kleinzerige moeder bij de tandarts en alles draait om haar, niks ergers in de wereld dan Sofie en haar kiezen, maar vervolgens komen de pepernoten en ijs en snoep weer voorbij en lees je op instagram dat Guusje met kiespijn naar de tandarts moest, hoe zou dat nou komen, niet met mama natuurlijk want die heeft ook daar geen zin in
        Ja dit.
        :lol:
        Die flesjes van Junior waar hij uren aan lurkt zitten vol met suikers. Er werd vandaag in de vlog een zak met pepernoten van 2 kilo ongeveer rondgedeeld, van die taai-taai achtige suikerdingen die lekker in de gaten van je kiezen blijven zitten. Een snoepje per dag was het motto, maar wel duopenotti op een witte boterham bij het ontbijt in drie lagen en fristi en chocomel, bij het avondeten weer een blikje frisse suikers.

        Onee, light-cola, alsof dat helpt.

        Ik voel mij niet een food-controller of zoiets en ik vind een patatje-oorlog ook heerlijk, maar dat suikervreten bij deze familie is behoorlijk veel.

        Elise zat ook weer lekker te bunkeren aan tafel met haar mond open, maar later zei Jan tegen Guusje dat ze met haar mond dicht moest eten.

        Hmmmm, zou ie dan toch weten hoe het heurt? :rofl:
        Alle reacties Link kopieren
        Jan heeft een heel verhaal over dat pepernoten ook wel olienootjes worden genoemd alleen snapt hij niet waarom want het zijn geen noten. Maar olienootjes zijn toch pinda’s? Oliedom misschien?
        Olienootjes zijn inderdaad pinda’s. Geen pepernoten dus. :)

        Ik hou zelf best van snoep, maar krijg al kiespijn als ik zie wat de Nagelkerkjes aan zoete rommel naar binnen werken. Eten ze überhaupt wel eens iets dat gezond is? Het valt me mee dat al die kinderen niet tonnetje rond zijn van de liters frisdrank, koeken, snoep en andere zooi.
        Alle reacties Link kopieren
        Die blikjes fris ook bij het eten. Ik snap al niet dat je fris drinkt bij het eten maar waarom een blikje? En duur en onnodige belasting voor de afvalstroom.
        Ik koop alleen weleens blikjes voor op vakantie ofzo.
        Die blikjes zijn handig om weg te pleuren want wie wil er nu lege flessen naar een winkel gaan retourneren? Weet je wel hoeveel werk dat is ? En stel dat je nagel afbreekt .Al die tijd dat dat kost kun je zó veel beter besteden aan je kindjes!
        Ze mogen 1 snoepje per dag , ze zijn niet gek hoor die Jan en Sofie !
        1 snoepje per kind ,per dag . Meer niet . Stel dat Sofie misgrijpt ?! Ze mogen natuurlijk wel chocolademelk , drinkyoghurt en fruitsapjes bij het ontbijt want dat is heel gezond .Je moet toch vitamientjes en hoe heet dah ? calcium binnen krijgen.Als ze dan een frisdrankje mogen dan is dat light want dat is zóveel beter door de gezonde zoetstof en de heerlijke citroenzuur is zo goed voor je tandjes daar krijg je een frisse mond van . En wit brood vinden ze lekkerderder ,liefst met Nutella ,hagelslag of andere zoetigheid. De tandjes poetsen schiet er wel eens bij in , eigen woorden van Jan en Sofie . Maar geen paniek want ze eten dan wel heel gezond in de avond . pokebowl met heel veel groenten of aardappeltjes gebakken in frituurvet met cordon bleu uit de frietpan . En anders is er altijd nog soep met broodjes om al die dikmakers van overdag te compenseren en natuurlijk mag je af en toe best eens flink zondigen met pasta ( drie soorten saus) en frietjes op Vrijdag . Omdat het anders ook wat saai wordt mogen ze ook nog 1x per week mee uit eten en kiezen wat ze willen .Dat er dan geen groenten gekozen worden is de keus die een kind zelf maakt daar bemoeien Jan en Sofie zich niet mee ,die willen ook gewoon rustig eten .Om de week af te sluiten of te beginnen is er de mislukte bekend gemaakte Koekendag .Een koekje van eigen deeg moet kunnen ; je moet wel reclame maken natuurlijk,er was zelfs een liedje van maar dat werd ook een flop .Als er iemand jarig is krijgt die een doosje bonbons uit eigen zaak , goed voor de kijkertjes die kunnen dat dan bestellen want geen hond heeft een zaak waar ze bonbons verkopen zonder de portokosten in de buurt. Als toetje pakt men vaak ais uit eigen zaak ,dat is gelijk weer goede reclame vlogmateriaal !
        Alle reacties Link kopieren
        Yipyapper schreef:
        18-09-2020 11:27
        En stel dat je nagel afbreekt .
        Een blikje openmaken is pas slecht voor je nagels.....
        Maar dat die kids niet moddervet zijn is echt een wonder ja.
        Alle reacties Link kopieren
        Het is allemaal zo in contrast met hoe ze in het begin wilden overkomen , ik geloof dat zelfs de BB en Jelies nog gezonder eten, het interesseert ze allemaal niks en de kinderen pakken gewoon wat ze willen zonder te vragen
        Bij de Jelies wordt ook heel veel gesnoept. Maar verder eten ze wel normaal.
        Alle reacties Link kopieren
        freekenkaat schreef:
        18-09-2020 11:37
        Een blikje openmaken is pas slecht voor je nagels.....
        Maar dat die kids niet moddervet zijn is echt een wonder ja.
        Het scheelt dat ze sporten. Voor de rest leven ze erg ongezond.
        't Is al met al een heel gedoe
        Ze maken ook altijd reclame voor die tandarts.
        in een vlog al een paar keer ,met hockey de bitjes aanmeten en in een huis vol zat de man ook .Dat werd nu ook weer een stukje uitgezonden in de vlog .Marcel mag niets zeggen over een huis vol en zij wel? terwijl dit het enige gezin is die er geld aan over houdt . Ze hebben het ook in hun bio's staan . Ik denk dat ze samenwerken met die tandarts ,eerst flink ijs en koeken verkopen en dan de tandarts aanprijzen .Weer een projectje van Sofie.
        Jammer dat Sofie van het fietsen geen familie uitje maakt i.p.v. trainen op de hometrainer.
        Ik vond het heerlijk toen de kinderen klein waren, in het zitje voorop mee en onderweg praten over wat je ziet. Goed voor de woordenschat van junior.
        Alle reacties Link kopieren
        damesbril schreef:
        18-09-2020 12:18
        Jammer dat Sofie van het fietsen geen familie uitje maakt i.p.v. trainen op de hometrainer.
        Ik vond het heerlijk toen de kinderen klein waren, in het zitje voorop mee en onderweg praten over wat je ziet. Goed voor de woordenschat van junior.
        Jaaa dat op de fiets dat vond ik ook heel leuk ,gezellig voor op .Mijn oudste was een behoorlijk groot kind die moest al snel achterop ,wat vond ik dat jammer.De jongste was een heel klein en licht kind en heeft tot 4 ( en iets langer) nog voorop kunnen zitten dat was wel extreem lang volgens mij maar ja ; hij kon daar nog makkelijk in qua gewicht en lengte . ( en dat was er zo een die die riempjes losklikte en ging staan als hij achterop zat ) Daarna het zelf fietsen ,trots zijn ze dat ze dat kunnen en lekker naar buiten met de kinderen . En natuurlijk moeten ze het ook leren om gewoon op straat te kunnen fietsen . Bij dit gezin mag Floor ,groep 7 ? ) nog niet alleen fietsen .
        Ik fietste op mijn 7de alleen naar school en ik woonde midden in het stadcentrum. Gemakzucht is dat ook vaak bij Sofie. Jan moet alles doen van koken ,tot voorlezen en de kinderen leren fietsen . De juf leert ze veters strikken .Oma leert ze zindelijk worden ? Nou ja zij doet gewoon echt niks dat is onderhand wel heel duidelijk. Wat al vaker is gezegd en nu ook hierboven ; Het Huis Vol etiketje heeft al lang losgelaten ,zo perfect als ze overkwamen , zijn ze totaal niet !

        Buiten ,beweging en met de kinderen bezig dat zijn 3 dingen die deze moeder niks vindt ,dat gaat hem niet worden !
        Een dag zonder latte anais, is als een vrieskist zonder ais.

        Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
        Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

        Terug naar boven