Entertainment alle pijlers

Een huis vol

15-12-2014 18:52 3003 berichten
Vanavond op NPO 1 om 19:25 uur, begint weer een nieuwe reeks van "een huis vol".
Alle reacties Link kopieren
Ze Groeide op in een gezin met twee halfbroers.Haar moeder is Macedonisch en haar vader is Duits.Op 4jarige leefdtijd gingen haar ouders scheiden. over moeder nadine
over het plassen voor de loketten bij de boot er schijnen daar allemaal van die mobiele wc te staan maar ja weet ook niet hoever je er vanaf bent maar als je moet moet je
Heb nog eens gekeken

Volgens mij is Samantha helemaal niet zo verkeerd

Ze weet gewoon goed wat ze wil en zegt dat ook

Ik geloof het verhaal niet zo dat Eugene nooit thuis zou zijn. Vind het net allemaal te natuurlijk

En die oudste zoon, Levy, 😍😍😍
Frankly my dear, I don"t give a damn
Hoe vonden jullie dat kermis fragment.

Die kleine sliep en wat zegt moeder Q. "dan maken we haar wakker"

Het kind moest per se ergens in van ma.
vla-flip dat vond ik ook niet echt handig als een kind slaapt slaapt het en maak het niet wakker
quote:Eindeloos schreef op 20 december 2014 @ 19:11:

En voor degenen die zich afvragen, waarom ik zo afgeef op moeder B.

Ik ben stikjaloers.

Zo dat is eruit.......

Op haar leven, haar uiterlijk, haar man, haar kinderen, haar huis, haar bedrijf, haar trouwerij,

haar jurk, haar koekjes...

en op het feit dat ze nu zo langzamerhand echt wel een BN er begint te worden. Ik geloof je gelijk, ik ben ook jaloers
Ja ik vond dat ook zo raar, kind wakker maken voor een attractie. Joh laat dat kind slapen, scheelt er weer een die je in de gaten moet houden. Maar volgens mij is er weinig aan om met zoveel kinderen de kermis te bezoeken, veel te druk en duur en mochten ze nou allemaal maar in 1 ding? Vond het wel leuk dat dat meisje in de booster of hoe je het schrijft ging.

Maar ik vind wel meer gek bij de familie Q. Kind mag niet even schommelen want ojee de kleding is weer vies. En okee die wasmachine is handig maar dan nog, je gaat toch niet als je 2 dagen weg bent een wasje draaien?! Nou en dat er iets vies is, daar zijn het kinderen voor! De kleding met kots even in een emmer met een sopje en klaar.
Dit is echt lachen ik kijk bij mijn berichten en ineens een bericht bij overige had Yalena mij gister een bericht gestuurd met dit : Hoi hoi vind je ona een leuk gezin?

en tsja moet je daar op antwoorden als je het een aparte fam vind en dit kan je niet tegen een kind zeggen
Maar ze zaten wel rustig aan tafel bij de familie Q in de snackbar. Dat moeten we er ook bij zeggen.
quote:fientje1982 schreef op 20 december 2014 @ 23:54:

Maar ze zaten wel rustig aan tafel bij de familie Q in de snackbar. Dat moeten we er ook bij zeggen. Eerlijk is eerlijk, dat was keurig. Ik vind dat mannetje met dat rode haar zó schattig
Ontbijt: Een Smoothie banaan Lunch: Een cracker/avocado en guinoa salade Diner:57 pizza broodjes,13 donuts,2 bakken gefrituurde kipkluif, 9 Rosé
Over ortho en de familie D:

Dat zeker, maar dat vind ik bij de familie B ook! Al die kinderen hebben scheve gebitten met spleten ertussen. Dat vind ik niet meer van deze tijd! T zijn mooie meiden van fam B, maar als ze lachen en je ziet die tanden... vreselijk!
Geldt voor alle families. Bij de Q-tjes zijn het er nog niet zoveel omdat er zoveel kleintjes tussen zitten, maar ik zag bij de oudere kinderen dat er ook wel eens een bezoekje aan de ortho vanaf kon.

En je bent daar toch ook voor verzekerd? of zullen ze uit financieel oogpunt alleen een basispakket of het allergoedkoopste aanvullende pakket hebben? Met zoveel kinderen kun je er donder op zeggen dat er een aantal een beugel nodig hebben.
Ik ben inderdaad verzekerd voor ortho. Hoef niets bij te betalen. De verzekering is iets duurder, maar zeker met zoveel kinderen haal je dat er dubbel en dwars uit!
Ik vind die bruidsjurk van Samantha overigens wel mooi staan. Ze heeft 13 kinderen gekregen, ze hoeft zich niet te schamen
Eens!

Ze is goed afgevallen en best een leuke vrouw om te zien.

Ik vind Samantha prima te pruimen.

En haar gezin ook.

Netjes. Goed opgevoed. Goed in de kleding. Schoon. Likeble. Getalenteerd.

Hun huis ziet er prima uit, niet mijn smaak, maar prima.

En de broers en zussen zijn onderling ook close met elkaar.

Q vind ik in elk opzicht arremoe.

Beperkt in elk opzicht. Knullig. Sneu.

Een echt achterstandsgezin en sociaal en emotioneel zeer zwakbegaafd.

Geeft niks. Maar dan zoveel kinderen? Ik vind het gewoon verwaarlozing. Een totaal liefdeloos gezin waarvan je nu al weet dat alle elf geen wereldverbeteraars zullen worden. Waarschijnlijk zullen ze überhaupt niet (kunnen) gaan studeren. Die rooie vind ik trouwens wel om op te vreten. Die baby ook.

Familie D vind ik niet zoveel van. Ook zij zijn beperkt mijns inziens. En ze zien er ongezond uit. Redelijk asociaal. Maar ik denk wel met t hart qua kinderen op de juiste plaats.

Maar het is zoveel van het zelfde inmiddels. Same old. Same old.

Waar zijn de 'normale' grote gezinnen.

Oh wacht, die bestaan niet?

Wij hebben een gemiddeld groot gezin. Maar niemand deelt een kamer, ze (kunen allemaal) studeren, zwemlessen, rijbewijzen. We sparen voor elk kind. Ze hebben of hadden een beugel. En wij ouders werken gewoon. De boel is netjes opgeruimd, en er wordt elke avond uitgebreid en gezond gekookt, geen potten, pakjes of anderzijds. En wij zijn echt niet die uitzondering.

Vast ubersaai om naar te kijken..
Heb weer even alles bijgelezen, heerlijk topic!

Tja, zodra je op tv komt wordt er een mening over je gevormd. En die zijn vaak toch gebaseerd op aannames, ik doe er zelf ook aan mee. Maar ik was er niet bij en ik ken de families niet! Reden voor mij om niet aan zo'n programma mee te doen. Het lijkt mij zo dat vrijwel ieder mens toch anders doet zodra er een camera voor je neus staat. En het lijkt mij ook wel duidelijk dat er een hoop dingen voor ze betaald wordt. En dat pakken ze wel aan natuurlijk, geef ze eens ongelijk.

En er wordt wel degelijk doelbewust gemonteerd. Alles voor de kijkcijfers uiteraard. Dat pa Q. roept om een zak onder je muil te houden, om maar een voorbeeld te noemen. Hij zal tijdens die uren durende autorit ook vast wel een normaal praatje hebben gehouden wat wij niet te horen krijgen.

Bij de fam. B. lopen wel aardig wat spetters van knullen rond zeg, wauw. En een stel leuke meiden. Dan vraag ik me af, er wordt toch heus wel, op zijn minst, gescharreld. Willen die kinderen, of de ouders de vriendjes/vriendinnetjes bewust buiten beeld houden? Maar daar heb je het weer: allemaal veronderstellingen! En eerlijk is eerlijk, dat jongste jochie zag eruit om op te vreten in dat roomwitte pakje.
Yggdrasil:

Fam. D zou niet zo snel tot mijn vriendenkring behoren, ik vind ze volks. Maar los daar van vind ik die oudste zoon Peter eerlijk gezegd een heel aardig iemand. Althans, dat denk ik zo. In de vorige seizoenen zag je hoe naturel, zorgzaam en rustig hij omging met al die broertjes en zusjes. Hij heeft een normale, leuke vrouw en een prachtig zoontje. Die andere zoon, weet zijn naam niet, hij draagt dit seizoen een heel foute hardroze blouse vind ik het tegenovergestelde, een eng crimineel type. Gingen ook geruchten dat hij inderdaad vast heeft gezeten voor weet ik wat. Begrijpelijk dat de fam. D. niet voor de camera bespreekt.

Kimberley blaast haar ouders zo van tafel af wat intelligentie betreft, ze is ze nu al heel ver voor. Dat zag je mooi met het afdingen op die Marokkaanse markt. Zit op het gymnasium geloof ik. Je kunt je afvragen van wie ze dat geërfd heeft...ik hoop zo dat zij rustig kan studeren en straks naar de universiteit kan.

Er zit in dit gezin dus heel wat verschillen. En ik geloof wel dat deze pa en ma, op hun manier, het beste met ze voorheeft.
quote:intheheart schreef op 21 december 2014 @ 06:18:

Ik ben inderdaad verzekerd voor ortho. Hoef niets bij te betalen. De verzekering is iets duurder, maar zeker met zoveel kinderen haal je dat er dubbel en dwars uit!

Maar dan ga je er dus van uit dat elk scheef tandje dat verder geen problemen geeft recht gezet moet worden, dat we allemaal zo veel mogelijk aan een schoonheidsideaal moeten voldoen. Niet iedereen heeft die behoefte, niet alle ouders maar ook niet alle kinderen.

Maar dat valt me in dit topic steeds toch weer op dat uiterlijk en uiterlijk vertoon dus bij heel veel mensen nog wel heel belangrijk is of misschien wel bijna alles bepalend.

Men heeft het hier over mooie kinderen/mensen en lelijke mensen waar dan ook gelijk maar een lange begaafdheid wordt opgeplakt.

Ik verbaas me dus niet alleen over sommige dingen die ik zie bij de gezinnen maar veel meer op de oppervlakkigheid waarmee dat door sommige hier wordt beoordeeld.

Als mijn begaafdheid wordt afgemeten aan hoe recht mijn tanden staan, hoe knap ik wel niet ben en hoe opgeruimd mijn huis is dan vrees ik dat ik er erg bekaaid af kom. Maar gelukkig heb ik van huis uit geleerd dat er veel belangrijkere dingen in het leven zijn dus zou ik van zo'n vooroordeel niet gelijk een minderwaardigheidscomplex krijgen.

En natuurlijk is het een risico dat als je aan zo'n programma mee doet een ieder een mening heeft. En je weet dat niet een ieder even respectvol zijn mening vertolkt. Maar bedenkt dat dat de kinderen van het gezin minder bewust of helemaal niet gekozen hebben hier aan mee te werken. Breng dan in ieder geval voor die kinderen het respect op om niet met termen als zwakbegaafd en dergelijke te gaan gooien. Want in deze context zegt dat volgens mij mee over diegene die dergelijk uitspraken doet op een paar stukje gemonteerde film dan over diegene waarvan het gezegd wordt.
Een orthodontist doet natuurlijk niet alleen maar scheve tandjes en een scheef tandje is niet het grootste orthodontische probleem wat je kan overkomen. Een wat serieuzer gebitsprobleem kan tot hele nare gevolgen op latere leeftijd leiden en ook dat wordt dan dus niet aangepakt met alle gevolgen van dien.

Als je verzekerd bent heb je dan nog de keus om het scheve tandje het scheve tandje te laten en je kind het later zelf maar te laten regelen als het zelf verzekerd is en zich er aan stoort(wat ik nooit zou doen, maar soit), maar je kind met een serieus gebitsprobleem zorg onthouden vindt ik van een andere orde.

En dat risico neem je dan als je met weinig inkomen een stapel kinderen produceert die je eigenlijk niet kunt betalen.

Vind ik niet fair tegenover de kinderen.

Je ziet zelf hoe mensen reageren op het uiterlijk en dat is niet alleen hier op het forum, maar in de gewone buitenwereld net zo goed.
@Baukje Ik ben dat helemaal met je eens, ik vind ook dat er erg min wordt gesproken over uiterlijkheden van b.v. Mama B, ja ze is aan de maat nou en! Ik zou gemeten aan mijn uiterlijk er ook zeer slecht afkomen, ben niet echt een knapperd en heb scheve tanden maar ben heeeeeeeel gelukkig met mijn gezin, huis, baan en sociale leven.
anoniem_204755 wijzigde dit bericht op 21-12-2014 09:24
Reden: verkeerd geciteerd
% gewijzigd
ik vond het wel treffend dat Samantha toe gaf dat zij zichzelf had verwaarloosd.

Ze heeft vind ik nu wel tijd voor zichzelf verdiend
Ik begin zomaar pro-Samantha te worden 😄
quote:calvijn1 schreef op 21 december 2014 @ 09:24:

Ik begin zomaar pro-Samantha te worden 😄Ik ook een beetje
Ik kan me als eerder gezegd ook niet vinden in de kritiek op moeder b. De vrouw is in de 40 en kijk haar huid bijvoorbeeld. En zo dik is ze niet, en trouwens mag het na zoveel kinderen.

Wat wordt gezegd over orthodontie deel ik wel. Wij hebben can beide kanten echt lelijke tanden en hebben beiden lang beugels gehad en zien er nu enigszins toonbaar uit.

Dus ook voor de kinderen hebben wij daar rekening mee gehouden. Het telt gewoon mee.

Gewicht minder maar met een enorme overbeet zie je er gewoon sullig uit.

Ik deel baukjes mening wel dat geluk meer is dan uiterlijkheden. Aan de andere kant denk ik wel dat de familie q juist op de verkeerde manier richt op uiterlijkheden.

Ik vind het hele programma daarin wat oppervlakkig. Ben idd heel benieuwd hoe het gaat met huiswerk (helpen ze elkaar??), clubjes, ontwikkeling.
quote:haakje schreef op 21 december 2014 @ 09:31:

Ik kan me als eerder gezegd ook niet vinden in de kritiek op moeder b. De vrouw is in de 40 en kijk haar huid bijvoorbeeld. En zo dik is ze niet, en trouwens mag het na zoveel kinderen.

Wat wordt gezegd over orthodontie deel ik wel. Wij hebben can beide kanten echt lelijke tanden en hebben beiden lang beugels gehad en zien er nu enigszins toonbaar uit.

Dus ook voor de kinderen hebben wij daar rekening mee gehouden. Het telt gewoon mee.

Gewicht minder maar met een enorme overbeet zie je er gewoon sullig uit.

Ik deel baukjes mening wel dat geluk meer is dan uiterlijkheden. Aan de andere kant denk ik wel dat de familie q juist op de verkeerde manier richt op uiterlijkheden.

Ik vind het hele programma daarin wat oppervlakkig. Ben idd heel benieuwd hoe het gaat met huiswerk (helpen ze elkaar??), clubjes, ontwikkeling.Heb je gelijk in hoor, mijn dochters hebben ook beugels gehad, ze vonden zelf hun tanden niet mooi en konden ze ook niet goed schoonhouden. Mijn ouders konden dit vroeger voor mij niet betalen en toen ik volwassen was hoefde het niet meer voor mij, ze nemen me maar zoals ik ben en anders niet! Ik heb trouwen ook nog steeds mijn eigen tanden want ik verzorg ze wel goed. dat dan weer wel

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven