Entertainment alle pijlers

Expeditie Robinson 2019. Geen spoilers s.v.p.

29-07-2019 20:59 1661 berichten
[...]

Op 1 september 2019 start een nieuw seizoen van Expeditie Robinson.
Let op: het programma zal veranderen van dag, tijdstip en zender.
Voortaan zal Expeditie Robinson te zien zijn op zondag om 20 uur op RTL 4.
De nabeschouwing zal te zien blijven op RTL5.
Nicolette Kluijver en Kaj Gorgels zullen Expeditie Robinson 2019 presenteren.
Op dit moment zijn nog geen namen van deelnemers bekend.

Geen spoilers s.v.p.

De expeditieleden:
01. Jaap van Deurzen (verslaggever, oudste deelnemer met 66 jaar)
02. Frank van der Lenden (DJ 3FM, 30 jaar)
03. Dionne Slagter (YouTuber, 29 jaar)
04. Anita Heilker (zangeres van de Dolly Dots, 58 jaar)
05. Rob Geus (presentator en Smaakpolitiekeurmeester, 48 jaar)
06. Kalvijn (YouTuber, 23 jaar)
07. Mariana Verkerk (catwalkcoach en ex-model, 59 jaar)
08. Shary-An Nivillac (zangeres, 27 jaar)
09. Eva Koreman (dj 3FM, 35 jaar)
10. Rijk Hofman (presentator, 22 jaar)
11. Hugo Kennis (tv-kok, 33 jaar)
12, Fien Vermeulen (DJ Q-music, 28 jaar)
13. Yvette Broch (oud-tophandbalster, 28 jaar)
14. Eva Cleven (presentatrice Klokhuis, 32 jaar)
15. Tim Coronel (coureur, 47 jaar)
16. Kim Kötter (presentatrice, 37 jaar)
17. Akwasi (rapper, acteur, schrijver, 31 jaar)
18. Thomas Berge (zanger, 29 jaar)
19. Roy Donders stylist van het zuiden, (28 jaar)
20. Berdien Stenberg (fluitiste, 62 jaar)

[...]
moderatorviva wijzigde dit bericht op 17-12-2019 18:00
Reden: spoiler
56.13% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Eric07 schreef:
17-11-2019 21:41
Nou sorry dat vind ik niet. Misschien speelt ze wel slim door niet echt op de voorgrond te treden.
Je hoeft het niet met me eens te zijn, hoor.

Ik vond ER gewoon leuker toen er nog gestemd werd op basis van hoe mensen als Robinson functioneerden of omdat je voor voedsel zorgde ofzo. Ik vind het echt doodsaai om naar mensen die alleen maar zitten te smoezen en roddelen te kijken.
Am Yisrael Chai!
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
17-11-2019 21:44
Je hoeft het niet met me eens te zijn, hoor.

Ik vond ER gewoon leuker toen er nog gestemd werd op basis van hoe mensen als Robinson functioneerden of omdat je voor voedsel zorgde ofzo. Ik vind het echt doodsaai om naar mensen die alleen maar zitten te smoezen en roddelen te kijken.
Het jurkje dat ze op elke eilandraad draagt staat haar anders wel erg goed :-$
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-11-2019 21:42
Deze opmerking snap ik niet. Voor de samensmelting hebben Tim en Hugo nooit samen op een eiland gezeten en ze hebben nooit een bondje gehad en Hugo heeft 0 extra stemmen.
Volgens Hugo was er wel een bondje.
En je hebt gelijk.
Ik dacht met de kennis die wij hebben, namelijk dat de meiden gewoon glashard liegen over op wie ze gingen stemmen en niet met de kennis die Hugo denkt te hebben.
Meeeeeeehhhhhh ik ga op mn bed liggen janken, TIm eruit :'( :cry: , die vond ik
zo'n leuke Robinson...
Stom rotprogramma.... :'(
Alle reacties Link kopieren
fashionvictim schreef:
17-11-2019 21:44
Je hoeft het niet met me eens te zijn, hoor.

Ik vond ER gewoon leuker toen er nog gestemd werd op basis van hoe mensen als Robinson functioneerden of omdat je voor voedsel zorgde ofzo. Ik vind het echt doodsaai om naar mensen die alleen maar zitten te smoezen en roddelen te kijken.
En hier ben ik het dan weer heel erg mee eens. Ik kijk al vanaf de eerste aflevering maar het boeit me ieder jaar minder.
Belachelijk dat ze Tim hebben weggestemd omdat hij een sterke speler is. Niets Robinson meer aan zo wat mij betreft. Heel jammer.
...
Alle reacties Link kopieren
Vroeger was er ook weleens een proef waarbij de laatste afviel of een zwarte stem kreeg. Daardoor vielen zwakkeren eerder af.
fashionvictim schreef:
17-11-2019 21:44
Je hoeft het niet met me eens te zijn, hoor.

Ik vond ER gewoon leuker toen er nog gestemd werd op basis van hoe mensen als Robinson functioneerden of omdat je voor voedsel zorgde ofzo. Ik vind het echt doodsaai om naar mensen die alleen maar zitten te smoezen en roddelen te kijken.
Ik kijk dit seizoen voor het eerst en ik ben het hier mee eens.
Het begin was leuk maar het valt me inmiddels erg tegen, de goede Robinsons worden er steeds uitgemieterd en wat overblijft zijn een stelletje roddeltantes.
Daar vind ik niks aan.
Oh wat vind ik die Akwasi achterbaks. Hij kijkt niemand in de ogen aan. Em dan die hand...dat had van mij wel anders gemogen.
Eigenlijk zijn nu al mijn favorieten weg, dan ga ik nu toch voor Hugo.
Alle reacties Link kopieren
Mugske schreef:
17-11-2019 22:10
Vroeger was er ook weleens een proef waarbij de laatste afviel of een zwarte stem kreeg. Daardoor vielen zwakkeren eerder af.
Precies.

Ik kijk nu niet eens meer, maar lees hier nog wel mee.
Ik ben inmiddels afgehaakt.
Alle reacties Link kopieren
bananana85 schreef:
17-11-2019 20:51
Ik denk dat ze wel uitleg gekregen hebben dat dat niet hoefde, maar hadden ze voor de kijker ook wel even kunnen uitleggen
Dit denk ik dus niet, want Tim vertelde dat hij bij het rekenen met het getal 3,5 aan het stoeien was, dus die was ongetwijfeld wél volgens de normale rekenregels aan het rekenen (ergens in de som stond 7 : 2). Als daarover duidelijke uitleg zou zijn geweest, denk ik eigenlijk dat hij de proef gewonnen zou hebben.

En vorige week al die gekkigheid met die battle tegen Shary-An...
Je hoort de vogels weer, je ruikt de regen nog
Alle reacties Link kopieren
flipje2 schreef:
17-11-2019 22:24
Dit denk ik dus niet, want Tim vertelde dat hij bij het rekenen met het getal 3,5 aan het stoeien was, dus die was ongetwijfeld wél volgens de normale rekenregels aan het rekenen (ergens in de som stond 7 : 2).

Maar bij eilandpraat zei hij ook dat hij ergens een teken verkeerd had gelegd omdat het zakje erop lag (of zoiets, weet het niet meer precies).
Ik denk wel dat ze van tevoren gehoord hebben dat ze gewoon van links naar rechts mochten rekenen, omdat het anders wel érg ingewikkeld zou worden. Dit was al zo zwaar.

Maar goed, ik weet het natuurlijk ook niet.

Wat een duel zeg, met dat ijs.
Wie verzint toch die ongein.

En jee, wat ben ik naïef.
Ik dacht écht dat Akwasi en Yvette een pact hadden met Tim tegen Mariana.
Behalve te onsportief, te smetvrezerig en te neurotisch zou ik dus óók nog te goedgelovig zijn voor dit spel :)
You don't have to fit into the format
Tim is dit jaar de enige echte Robinson. :cheer:
Jammer dat hij er vandaag uitgaat.

Daarmee eindigt voor mij dit seizoen. Het interesseert me echt geen pepernoot welke troela's de finale halen en wie er dan wint. Die bondjes zijn er ooit door het pokertrio ingekomen en maken het programma enorm saai. Plus de manier van uitzenden natuurlijk, waarbij alleen het oeverloze geklets tussen de losers wordt uitgezonden, over wie sterk is en er dus uit moet. De leuke momenten zie je enkel nog tijdens Eilandpraat. Wat een draak van een programma is het geworden.

Tim bedankt! :kneel:
Alle reacties Link kopieren
Uit wie bestond het pokertrio?
You don't have to fit into the format
Alle reacties Link kopieren
Lotte35 schreef:
17-11-2019 23:26
Uit wie bestond het pokertrio?

Fatima Moreira de Melo, Matthias De Meulder en Christophe De Meulder.
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-11-2019 23:35
Fatima Moreira de Melo, Matthias De Meulder en Christophe De Meulder.
Oh ja die waren echt vreselijk. Ik weet niet meer of het daarvoor ook al was met bondjes en complotten maar hen kan me wel goed herinneren ja... bah
Alle reacties Link kopieren
chocolol schreef:
17-11-2019 23:35
Fatima Moreira de Melo, Matthias De Meulder en Christophe De Meulder.


Oké, dank je.
Ik ken alleen Fatima.
You don't have to fit into the format
ramy72 schreef:
17-11-2019 23:24
Tim is dit jaar de enige echte Robinson. :cheer:
Jammer dat hij er vandaag uitgaat.

Daarmee eindigt voor mij dit seizoen. Het interesseert me echt geen pepernoot welke troela's de finale halen en wie er dan wint. Die bondjes zijn er ooit door het pokertrio ingekomen en maken het programma enorm saai. Plus de manier van uitzenden natuurlijk, waarbij alleen het oeverloze geklets tussen de losers wordt uitgezonden, over wie sterk is en er dus uit moet. De leuke momenten zie je enkel nog tijdens Eilandpraat. Wat een draak van een programma is het geworden.

Tim bedankt! :kneel:

Voor dat inderdaad verschrikkelijke pokertrio bestonden er ook al jaren bondjes. Het pokertrio kende elkaar alleen ook nog voor aanvang van ER, waar men in eerdere seizoenen bondjes met voor hen onbekenden sloot op het eiland. Het is inderdaad enorm saaie tv.
Nou Tim is eruit en eigenlijk begin ik ook al het gekonkel zat te worden. Maar ook het5 gekonkel van de programmamakers. Zodra het ze uitkomt veranderen ze af en toe regels of brengen er een nieuwe twist in om het allemaal te beinvloeden.
En ik krijg een steeds grotere hekel aan Nicolette.
Alle reacties Link kopieren
Joanjett schreef:
18-11-2019 00:43
Nou Tim is eruit en eigenlijk begin ik ook al het gekonkel zat te worden. Maar ook het5 gekonkel van de programmamakers. Zodra het ze uitkomt veranderen ze af en toe regels of brengen er een nieuwe twist in om het allemaal te beinvloeden.

Hier heb ik ook een hekel aan. Dat er bondjes zijn en gekonkel vind ik inmiddels bij ER horen, maar hoe de programmamakers het spel beïnvloeden staat mij ook tegen.

Bijvoorbeeld, waarom moest Eva niet duelleren met iemand van winnaarseiland? Waarom ineens de regels veranderen? Ik denk dat het is omdat uitdagers nooit Hugo kiezen omdat die te sterk is. De programmamakers hebben graag een dikke vinger in de pap en hoppa, ineens zijn de regels veranderd en lopen ze alle 3 risico ipv maar 2.

Nog een voorbeeld, waarom bij die ene immuniteitsproef extra gewicht aan de winnaar hangen? Waarom mocht de winnaar niet een zakje af doen als beloning voor zijn goede prestatie? Heel raar, omgekeerde wereld.

Waarom is er een winnaarseiland welke compleet afgezonderd is? Hierdoor wordt de groep uit elkaar getrokken en hebben mensen veel minder zicht op wat de verhoudingen zijn. En sommige mensen lopen hierdoor enorm risico. Reken maar dat als Hugo terug komt, zijn hoofd op het hakblok ligt.

Daarnaast mogen die finalisten die al op winnaarseiland zitten niet stemmen, zo beïnvloed je ook het spel. En ja, ze kunnen hun positie opgeven, maar aangezien alle sterken er ieder jaar na de samensmelting een voor een uitgestemd worden, is die extra ronde veiligheid van het eiland wel fijn. Dus de kosten zijn hoger dan de baten. Dus nu worden de winnaars van de proef eigenlijk extra benadeeld imo.

Zelfs voor de samensmelting is er bemoeienis. Het ene team was veel sterker dan en andere team. En hoppa, toen werden ze gemixt. Dus feitelijk wordt een sterk team dan gestraft.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij veel leuker lijkt is dat na de samensmelting er alleen gestemd kan worden op de kandidaten die als laatste 3 of bijv 5 eindigen van de immuniteitsproef. Dan is het veel interessanter om sterke deelnemers in je bondje te houden om zo je plek veiliger te houden mocht je slecht zijn in Robinson proeven.

Of dat bijv de winnaar van de proef immuniteit krijgt en daarnaast diegenen die als eerste 3 eindigen ook een extra stem. Op die manier beloon je sterke kandidaten.

Maar eigenlijk ben ik bang dat de programmamakers juist niet de sterke kandidaten willen laten winnen/voordeel geven, omdat er dan het jaar erop vast minder BN-ers mee willen doen. Of iets in die trant. (Terwijl er toch tig sterke kandidaten zijn.)
Alle reacties Link kopieren
Ik las het hier al ergens volgens mij, maar ik vind het ook jammer dat in dat eilandpraat nog zoveel leuke momenten gedeeld worden en dat je in de uitzending vooral gekonkel ziet. Is dat echt wat de meeste mensen leuk vinden? Dat maakt het nogal eentonig m.i. Ik zou graag wat meer mix zien. Er mogen best bondjes zijn, maar ik hoef niet iedere vergadering bij te wonen. Eerlijk gezegd vind ik de eilandraden al niet zo spannend meer omdat je wel kun raden wie er uit gaat.
fashionvictim schreef:
17-11-2019 21:44
Je hoeft het niet met me eens te zijn, hoor.

Ik vond ER gewoon leuker toen er nog gestemd werd op basis van hoe mensen als Robinson functioneerden of omdat je voor voedsel zorgde ofzo. Ik vind het echt doodsaai om naar mensen die alleen maar zitten te smoezen en roddelen te kijken.
Mee eens.

De enige echte Robinson van dit jaar ligt er nu uit.
Tim won niet alleen veel proeven, maar hij was ook degene die vis met bakken wist binnen te halen.
Vind het nu echt niet meer leuk.
chocolol schreef:
18-11-2019 01:37
Wat mij veel leuker lijkt is dat na de samensmelting er alleen gestemd kan worden op de kandidaten die als laatste 3 of bijv 5 eindigen van de immuniteitsproef. Dan is het veel interessanter om sterke deelnemers in je bondje te houden om zo je plek veiliger te houden mocht je slecht zijn in Robinson proeven.

Of dat bijv de winnaar van de proef immuniteit krijgt en daarnaast diegenen die als eerste 3 eindigen ook een extra stem. Op die manier beloon je sterke kandidaten.

Maar eigenlijk ben ik bang dat de programmamakers juist niet de sterke kandidaten willen laten winnen/voordeel geven, omdat er dan het jaar erop vast minder BN-ers mee willen doen. Of iets in die trant. (Terwijl er toch tig sterke kandidaten zijn.)
Daar dacht ik gisteravond ook aan, dat ze beter een concept zouden moeten bedenken waardoor men wel gedwongen wordt om de zwakken eerst weg te stemmen. De sterken horen wat mij betreft in de finale terecht te komen. Zometeen zit je met 'n finale van 4 van die zwakke meisjes die niets voor elkaar brengen.
Alle reacties Link kopieren
Voor mij is ER, nu Tim eruit is, klaar. Ik kijk niet meer. Wat een gedrocht van een programma is het geworden.
...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven