Werk & Studie alle pijlers

Werken terwijl je op de camping staat

24-01-2023 09:52 80 berichten
Toen wij onze vouwwagen kochten hadden we het idee dat we dan vaker met de vouwwagen eropuit zouden trekken. Bijvoorbeeld in de meivakantie of Hemelvaart/Pinksteren. Tot op heden is dat al vijftien jaar niet gelukt.
Of de kinderen en ik hadden niet gelijk vakantie, of we hadden andere verplichtingen, of het werd geen kampeerweer. Of er was wegens prachtig weer geen plekje meer te vinden zo last-minute.

Inmiddels gaan we zonder de kinderen maar door mijn werk nog wel altijd gebonden aan de schoolvakanties.

Nu hebben we het plan opgevat om in juni de vouwwagen, bij mooi weer, een ruime week op een camping in de buurt te zetten en dan van daaruit te gaan werken. Van vrijdag tot zondag de week erna. Ik kan dan op de fiets naar werk, man kan dan op de fiets naar huis om thuis te werken of met de auto naar kantoor. Met een beetje geluk kunnen we dan ieder ongeveer zes dagen op de camping vertoeven, waarvan vier hele dagen samen.

Ik zie ook nog wel wat bezwaren dus ben op zoek naar ervaringen van anderen. Iemand wel eens zoiets gedaan? Hoe beviel het?
Vrienden van mij . Zes weken op een camping in de buurt . Hij de eerste 3 weken aan het werk . Zij de laatste 3 weken
Beviel hun goed .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik sta in het voorseizoen op de camping met de caravan en ga ook wel vanuit daar naar mijn werk soms. Wat voor bezwaren zie je er aan? Is toch weinig anders dan vanuit thuis naar je werk gaan, of mis ik iets?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zie zelf de toegevoegde waarde niet zo, maar op zich kan dat prima toch?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee nooit gedaan maar super leuk idee!
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat is de toegevoegde waarde van op werkdagen op de camping staan?
Coffee is never my cup of tea
Alle reacties Link kopieren Quote
Irregular_Choice schreef:
24-01-2023 09:57
Ik sta in het voorseizoen op de camping met de caravan en ga ook wel vanuit daar naar mijn werk soms. Wat voor bezwaren zie je er aan? Is toch weinig anders dan vanuit thuis naar je werk gaan, of mis ik iets?
Misschien als je veel nette kleding aan moet, ofzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Kan je man niet op de camping werken?

Welke bezwaren zie je dan?
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn vader deed dat vroeger ook. Stonden wij 6 weken op een camping en hij ging dan 3 weken vanuit daar naar zijn werk en kwam in de avond weer thuis.
Je hoeft niet eens persé in de buurt van je werk te staan, als je een auto hebt.
Je kunt het leven ook met een vrolijk gezicht serieus nemen - Irmgard Erath
Irregular_Choice schreef:
24-01-2023 09:57
Ik sta in het voorseizoen op de camping met de caravan en ga ook wel vanuit daar naar mijn werk soms. Wat voor bezwaren zie je er aan? Is toch weinig anders dan vanuit thuis naar je werk gaan, of mis ik iets?

We 'moeten' dan ongeveer om zes uur op staan. En hoe zachtjes je ook doet, je maakt geluid. De zware ritsen van de tent horen de buren echt wel. De waterkoker etc. Hoe fijn gaan de buren dat vinden.

Verder qua boodschappen. Kleine koelkast dus elke dag/om de dag op pad voor eten.
Marianneke schreef:
24-01-2023 10:00
Wat is de toegevoegde waarde van op werkdagen op de camping staan?

Gewoon, het heerlijk in de natuur zijn na het werk. En dan dus twee weekenden kamperen. Voor een enkel weekend pakken wij de hele vouwwagen niet in, maar op deze manier kunnen we twee weekenden weg.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 24-01-2023 10:21
0.58% gewijzigd
Poeszie schreef:
24-01-2023 10:02
Kan je man niet op de camping werken?

Welke bezwaren zie je dan?

Man zou op de camping kunnen werken maar zijn werk bestaat uit overleggen en vergaderen en bellen. Ik denk dat hij eventuele buren al snel in de weg zit.
Doreia* schreef:
24-01-2023 10:02
Mijn vader deed dat vroeger ook. Stonden wij 6 weken op een camping en hij ging dan 3 weken vanuit daar naar zijn werk en kwam in de avond weer thuis.
Je hoeft niet eens persé in de buurt van je werk te staan, als je een auto hebt.

Dat klopt! Maar reistijd en milieu zijn ook overwegingen die daarbij voor mij meespelen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Lijkt me heerlijk. Thuis ben je geneigd toch even die was er tussendoor te doen, je huis aan de kant te hebben. Als je werkt vanaf de camping is er denk ik toch meer dat buiten gevoel, vakantie gevoel. Andere omgeving, meer buiten zijn, gewoon relaxter.
Denk aan de egels en eekhoorns in de herfst en winter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik zou t niet doen.
Klinkt totaal niet relex en dat is toch de rede dat je na de camping gaat
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
24-01-2023 10:07
Gewoon, het heerlijk om de natuur zijn na het werk. En dan dus twee weekenden kamperen. Voor een enkel weekend pakken wij de hele vouwwagen niet in, maar op deze manier kunnen we twee weekenden weg.

Gewoon doen dus!
Alle reacties Link kopieren Quote
Andersom schreef:
24-01-2023 10:04
We 'moeten' dan ongeveer om zes uur op staan. En hoe zachtjes je ook doet, je maakt geluid. De zware ritsen van de tent horen de buren echt wel. De waterkoker etc. Hoe fijn gaan de buren dat vinden.

Verder qua boodschappen. Kleine koelkast dus elke dag/om de dag op pad voor eten.
Er zijn toch ook mensen die vroeg een fietstocht maken, of gaan vogelkijken ofzo?
Alle reacties Link kopieren Quote
Wij staan weleens een weekje op de camping. De kinderen hebben dan vakantie en gaan hun gang. Ik werk vanuit de caravan “thuis” en partner rijdt naar zijn werk en komt s’avonds dan op de camping. Toch er even uit, andere omgeving en lekker kneuterig koken en relaxen.
Ideaal niet altijd. Maar bezwaren kun je altijd bedenken. Gewoon doen.

Voor seizoen is het vast rustiger qua buren
SweetFirefly schreef:
24-01-2023 10:10
Lijkt me heerlijk. Thuis ben je geneigd toch even die was er tussendoor te doen, je huis aan de kant te hebben. Als je werkt vanaf de camping is er denk ik toch meer dat buiten gevoel, vakantie gevoel. Andere omgeving, meer buiten zijn, gewoon relaxter.

Dat is inderdaad het gevoel dat ik erbij heb. Er blijft dan echter wel een kind thuis, dus thuis blijft het dan niet zo onberispelijk als dat er het achterlaten bij vertrek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja hoor kan prima, gebeurde bij ons opde camping ook altijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Prima plan lijkt me. Vind de bezwaren ook wat gezocht allemaal.
Om de dag boodschappen doen, is toch niet zo’n ding, je rijdt vanuit je werk langs de supermarkt, en klaar.
Die buren slapen wel door als er een rits opengaat hoor. En hoe druk is het in juni eigenlijk op een camping. De meeste mensen die er staan zijn vaak met de caravan (veel tenten zie je niet in het voorseizoen), binnen hoor je dan veel minder.
Je kunt ook een beetje te moeilijk denken, het gaat om een weekje hè……..
c_est_moi wijzigde dit bericht op 24-01-2023 10:19
5.84% gewijzigd
summer is a state of mind
Lorem_Ipsum schreef:
24-01-2023 10:15
Er zijn toch ook mensen die vroeg een fietstocht maken, of gaan vogelkijken ofzo?

Ja misschien wel, misschien ook niet.

Ik ken het 'vanaf de camping werken' alleen van Franse municipal campings. Seizoenarbeiders die dan op een campings slapen. Soms totaal geen last van, maar vaak genoeg dus wel. Die staan 5:00 uur op en denken dan dat het geluid dat ze maken niet uitmaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Natuurlijk zijn er vaker mensen die in alle vroegte van een camping vertrekken omdat ze nog een end moeten reizen. En ritsen hoor je 's nachts ook want sommige mensen moeten naar de wc op onmogelijke tijden.

Maar iedere dag de ontbijtshow om zes uur 's ochtends zou bij mij toch wel irritatie opwekken als buur.

Je kunt er wel wat aan doen om zo weinig mogelijk lawaai te maken. Bv. waterkoker en ontbijt ook overslaan en koffie met een boterham op je werk doen. En in de vroege ochtend geen hele gesprekken met elkaar voeren dus een beetje in stilte.

Maar heel relaxed lijkt me dat allemaal niet.

Ik zou in jullie geval dan toch eerder een huisje huren, of zo. Tenzij je een plek kunt vinden die niet te dicht op anderen staat. Zou je ook met de camping kunnen overleggen.
merano wijzigde dit bericht op 24-01-2023 10:25
4.64% gewijzigd
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren Quote
Doe het gewoon. Als het niet werkt, ga je weer naar huis. Geen man overboord.
Wat eten we vanavond?
merano schreef:
24-01-2023 10:21
Natuurlijk zijn er vaker mensen die in alle vroegte van een camping vertrekken omdat ze nog een end moeten reizen. En ritsen hoor je 's nachts ook want sommige mensen moeten naar de wc op onmogelijke tijden.

Maar iedere dag de ontbijtshow om zes uur 's ochtends zou bij mij toch wel irritatie opwekken als buur.

Je kunt er wel wat aan doen om zo weinig mogelijk lawaai te maken. Bv. waterkoker en ontbijt ook overslaan en koffie met een boterham op je werk doen. En in de vroege ochtend geen hele gesprekken met elkaar voeren dus een beetje in stilte.

Maar heel relaxed lijkt me dat allemaal niet.

Ik zou in jullie geval dan toch eerder een huisje huren, of zo. Tenzij je een plek kunt vinden die ver van iedereen af staat.

Tja, het gaat ons er ook om dat we wat vaker gebruik maken van de vouwwagen. Het gaat ons echt om het campingleven. Huisje huren vind ik dan echt te duur worden voor dit doel.
anoniem_65b93a10517d3 wijzigde dit bericht op 24-01-2023 10:26
0.05% gewijzigd

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven