Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 2 [Gesloten door Moderator]

22-05-2021 15:23 2460 berichten
Bericht van Moderator:
Beste forummers,

We hebben dit topic gesloten. De manier waarop hier over gezinnen/personen wordt gesproken kan echt niet. Wij zullen in de loop van de dag een nieuw topic openen met bepaalde voorwaarden. Het is dus niet toegestaan dit zelf te doen. Erg jammer dat dit nodig blijkt te zijn.

Met vriendelijke groet,

Moderator Viva.


Praat hier mee over wat de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van" en "Een huis vol", op social media laten zien.

Linkje naar het eerste topic::
entertainment/familievloggers/list_mess ... #p32176619
moderatorviva wijzigde dit bericht op 26-07-2021 08:32
Reden: Bericht toegevoegd
39.61% gewijzigd
_melon schreef:
23-07-2021 12:09
Ik zou het best wel willen, ook om te verhuren en hopelijk kunnen we dat in de toekomst ook doen, maar dan wel een echte stacaravan of huisje waar je niet permanent in kan wonen. Niet dat we gewoon een tweede huis kopen en zo starters een kans door de neus boren.
Nou nee dat is echt niet ok. Ik kan overigens geen huis kopen. Althans, niet in de buurt van mijn werk.
Expreszo schreef:
23-07-2021 12:00
Toevallig ben ik zelf op zoek naar een chalet of stacaravan. Niet als investering trouwens. Wil ook niet verhuren. Gewoon een knus plekje ergens met veel bos, als tegenhang voor het wonen in de stad. Boslucht doet mijn (door corona beschadigde) longen erg goed.
Maar eh, het is niet de tijd om te zoeken naar vakantiehuizen. Ze vragen de hoofdprijs nu.
En verder... Tja... Ik zeg maar niks...
Dit gun ik iedereen van harte! Een tweede plek. Maar zodra het extra verhuren erbij komt kijken, wordt er weer nieuw geld gemaakt en dus is het een investering en een verdienmodel. En hoeveel je er ook voor vraagt, de vaste bewoners in de kernen en parken zijn dit spuugzat. Iedere keer maar weer afwachten wie je naast je krijgt. Er is mega veel overlast en veel handhaving. De problemen hieromheen zijn echt niet te overzien.
Er gaan veel basic parken op de schop omdat er luxe huisjes moeten komen voor investeerders.
Liefde voor de natuur is ver te zoeken.
Alle reacties Link kopieren
Expreszo schreef:
23-07-2021 12:17
Nou nee dat is echt niet ok. Ik kan overigens geen huis kopen. Althans, niet in de buurt van mijn werk.
Wij ook niet. Nergens. Niet in deze tijd iig.
_melon schreef:
23-07-2021 12:47
Wij ook niet. Nergens. Niet in deze tijd iig.
Wij konden ons huis kopen toen we erin gingen, maar kregen geen hypotheek.
Ze gaan inmiddels voor 7,5 ton weg. Gewoon, een rijtjeshuis.
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben ons huis heel gunstig gekocht in 2014. En als we nu een huis zouden willen kopen zou dat wellicht ook wel gewoon kunnen, maar dan heb je zo'n bizar hoge hypotheek, dat we dat weer niet willen.

Wij wonen in Friesland, maar 6 ton is nu idd heel normaal voor een vrijstaande woning die vorig jaar nog 3 of 4 ton was.
Ik snap wel dat als je het kan doen je ee 2e huis koopt. Geld op de bank kost geld tegenwoordig. Tenminste als je heel veel hebt haha.

Ik snap dat bijvoorbeeld de mensen in Zeeland enz daar spuugzat van zijn. Je moet maar net geluk hebben met degene die verhuurt en of ze rekening met de omgeving willen houden.

Zelf hebben wij een koophuis en naast ons is het huis ook opgekocht door iemand die het weer verhuurd. Maar wij hebben echt geluk daarmee. Hij verhuurd alleen langere periodes (jaren) en zit echt hoog qua huur dus niet iedereen komt er zomaar in. Hij komt ook netjes vertellen als er een nieuw gezin in komt en wij kunnen hem altijd bellen als er iets niet goed is.
Nou je moet wel echt flink geld op de bank hebben voor het geld kost.
Maar goed.
Als je graag mensen wil laten delen in je weelde dan is het verhuren van een vakantiehuis een beetje naïef natuurlijk.
Want iemand die rond moet komen van 25 euro per week kan ook geen 200 euro missen voor een vakantie.
Sponsor dan het vergeten kind. Of weet ik het. Genoeg initiatieven.
Cnb85 schreef:
23-07-2021 12:59
Zelf hebben wij een koophuis en naast ons is het huis ook opgekocht door iemand die het weer verhuurd. Maar wij hebben echt geluk daarmee. Hij verhuurd alleen langere periodes (jaren) en zit echt hoog qua huur dus niet iedereen komt er zomaar in. Hij komt ook netjes vertellen als er een nieuw gezin in komt en wij kunnen hem altijd bellen als er iets niet goed is.
Dit vind ik ook best aso trouwens. Hele wijken gaan zo bewoond worden door mensen met bakken met geld. Weg diversiteit in de wijk.
Expreszo schreef:
23-07-2021 13:30
Nou je moet wel echt flink geld op de bank hebben voor het geld kost.
Maar goed.
Als je graag mensen wil laten delen in je weelde dan is het verhuren van een vakantiehuis een beetje naïef natuurlijk.
Want iemand die rond moet komen van 25 euro per week kan ook geen 200 euro missen voor een vakantie.
Sponsor dan het vergeten kind. Of weet ik het. Genoeg initiatieven.
Ja zoiets! Maar dat doe je alleen als je ECHT goed wil doen. Niet als je een beetje alsof goed wil doen en je schuldgevoel afloopt met een open dag en een huisje verhuren voor minder dan standaard is. Dan heb je toch echt een bord voor je kop.

En begrijp mij niet verkeerd, niemand moet zich schuldig voelen of zich moeten verantwoorden voor de hoeveelheid geld dat bezit wordt.
Want zo is het leven! Er zijn verschillen. Desalniettemin laat wendy het overkomen alsof ze de mensheid hiermee een bijzondere daad schenkt. Nee wendy, dat doe je niet. Helaas. Dat doe je pas als je flinke delen van je geld belangeloos schenkt aan mensen die het echt nodig hebben.

Ik denk dat Vinnie heel anders in elkaar steekt. En zo ijdel dat zij is, wil ze toch deze zoektocht delen. En dan wil je jezelf verantwoorden voor al je volgers. Want die zijn zo gewend aan je semi goeddoenerij en je sociale uitspraken. Terwijl van beide het sociale kompas niet echt werkt 😆 ze doen wel goed alsof……
Hoppa, bod uitgebracht.
En om te laten zien dat ze echt wel sociaal zijn, noemt ze nog even alle goede doelen waar ze aan schenken.

Jeetje zeg, wat laat zij zich kennen zo. Ik snap op zich prima dat ze een vakantiewoning kopen. Voor hunzelf en als investering. Klaar. Stop aub met alles te verdedigen of goedpraten, dat is zo niet nodig en wordt zelfs knap irritant.
Ik kijk die filmpjes tegenwoordig zonder geluid. Scheelt een hoop ergernis :-D
Volgens mij kickt ze erop om de weelde te delen. Waarom sta je er zo te koop mee? Wendy heeft een hoop neppe idealen tot zo ver.
Dat delen van de goede doelen… Waarom?

Toch ook vreemd een bod uitbrengen en niet eens mee kijken? Je zou toch verwachten van Wendy dat ze het huis moet voelen/ruiken ect.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat er veel kinderen zijn met of zonder beperking waarvoor een middagje bij Wendy thuis heel goed zou zijn, ze zou een soort pgb opvang kunnen doen, daar lijkt ze me heel geschikt voor.
Alle reacties Link kopieren
Dolarde schreef:
23-07-2021 16:08
Ik denk dat er veel kinderen zijn met of zonder beperking waarvoor een middagje bij Wendy thuis heel goed zou zijn, ze zou een soort pgb opvang kunnen doen, daar lijkt ze me heel geschikt voor.
ik zou mijn zoontje idd zo bij haar brengen. Maar....ik denk dat voor haarzelf het beter is als ze zich juist niet op kinderen richt, maar op volwassenen. Omdat ze aangeeft dat dat de aanspraak is die ze mist.
Juist niet met kinderen zeker niet met een pgb. Die hebben stabiliteit nodig. Wendy heeft het al zo zwaar, kun je niet zomaar opgegeven omdat je toch weer met de varkens wilt knuffelen
Alle reacties Link kopieren
Gewoon een paar uurtjes per week, mijn dochter zou wild enthousiast zijn van haar dreadlocks en de beesten en met een enorme plons dat zwembad inspringen of uren op die schommel naar de wolken kijken, of Wendy het ondertussen zwaar heeft zal haar een worst zijn, maar ik denk zomaar dat ze elkaar heel lief zouden vinden.
Mijn dochter zou er prima tussen passen, tussen dat grut van haar. Knuffelen met de beestenboel, trampoline en het zwembad. Meer heeft ze niet nodig. Ik geef haar een pak vegan mergpijpjes ter compensatie.

Ik zou dan een middagje me-time hebben door te slenteren over de boulevard. Lijkt me heerlijk!
Alle reacties Link kopieren
Ik geloof dat ik Annemarie zodra ze terug is niet meer ga volgen. Het is gewoon fijn dat ze er even niet is. Scheelt een hoop ergernis!
Alle reacties Link kopieren
LiquidoNarcotic schreef:
24-07-2021 07:17
Ik geloof dat ik Annemarie zodra ze terug is niet meer ga volgen. Het is gewoon fijn dat ze er even niet is. Scheelt een hoop ergernis!
Het is heerlijk, ik spreek uit ervaring!
reckless schreef:
24-07-2021 08:01
Het is heerlijk, ik spreek uit ervaring!
Eens. Heb haar een tijd geleden ook ontvolgd en ik mis er werkelijk helemaal niks aan..
En Wendy heeft weer een idee. Gokje: kinderfeestjes organiseren voor de minima.
Dopperfles schreef:
24-07-2021 10:21
En Wendy heeft weer een idee. Gokje: kinderfeestjes organiseren voor de minima.
En ondertussen hebben mensen steeds minder kans op een woning door hun kapitalistische gedrag.

De buren zullen blij worden. Eerst geluid en stank van de beesten en straks constant feestjes tot mevrouw het teveel word.

Sinds het commentaar hier geeft Wendy aan alle goeie doelen, minderbedeelden ect. Hoe oprecht die ideeen zijn, ik betwijfel het.
Vind het eigenlijk ook een vreemde opzet. Zoveel kippen nemen, eitjes verkopen en dat geld inzetten voor minder bedeelden…
Alle reacties Link kopieren
Alle kleine beetjes helpen en misschien krijgt ze de smaak te pakken en krijgt ze er zelf ook voldoening uit. Ergens heb ik toch een zwak voor Wendy en denk dat ze oprecht goede bedoelingen heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven