Entertainment alle pijlers

Familievloggers - deel 8

27-12-2021 23:20 3071 berichten
Schrijf hier mee over wat (en niet met) de verschillende families, onder andere bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van", op social media laten zien.

Let op: Dit is een roddeltopic. We praten over de leuke dingen, maar zijn ook kritisch op alles wat de familievloggers ons laten zien op hun social media kanalen.
Vind je dat niks, dan staat het je vrij zelf een ander topic te openen.

Wil je over mommy vloggers praten, dan kun je terecht in dit topic:
kinderen/mommy-influencers/list_messages/483549
Alle reacties Link kopieren
Kinderen kijken samen een film.
3 minuten later; AM toont haar teamaker met nieuws op de achtergrond..
rituelen moet je instant houden(:
Alle reacties Link kopieren
Saartje%11 schreef:
22-01-2022 08:30
Actieve meelezer , maar eerste keer dat ik reageer.. Ik ben dus zo’n (pleeg)moeder die vaak niet door de ballotage van AM en haar volgers kwam.
Hoe vaak ik een verdrietig kind heb thuis gehad omdat niemand met hem of haar af mocht spreken. Want inderdaad mijn (pleeg) kinderen zijn vaak geen engeltjes ook niet als ze bij iemand anders zijn. En dat afwijzen kwam niet van de kinderen zelf maar juist van de ouders. Sommige kinderen zijn immers heel eerlijk. En zeggen gewoon hardop ik mag niet mer jou spelen van mijn moeder..
Ik snap dat het leuk is populaire kinderen te hebben die zelfs op een feestje mogen komen terwijl j zelf geen feestje geeft . Ik heb kinderen gehad waar zelfs uitnodigingen voor een verjaardagsfeestje werden geweigerd..
En natuurlijk zorgden we er voor dat het toch een topfeest werd want gelukkig is niet iedereen als AM. Maar die selectie aan de poort die AM en haar volgers schaamteloos toegeven. Het selecteren jij mag wel met mijn kind spelen en jij niet , brengt heel veel verdriet en eenzaamheid mee.
Ik wilde het onder haar post zetten maar begrijp dat kritiek lijdt tot ontvolking daarom maar hier


Ik vind dit heel verdrietig en naar en dit gun je niemand om zich zo te voelen :heart: het zou bij mij nooit opkomen om te bepalen met wie mijn kinderen mogen spelen! Bizar en dan ook nog trots dit verkondigen echt deze mensen weten niet hoe ze andere kunnen kwetsen!
Over het spelen..bij sommige vriendjes weet je dat je zelf wat harder moet werken. Soms heb je daar zin in, soms niet.
Sommige ouders hebben nooit zin om wat moeite te doen.
Mijn ervaring is dat als je kinderen meeneemt naar buiten, een speeltuin ofzo het bijna altijd prima gaat.
Of ik ga wat bakken met ze.
Soms ben ik zelf weleens moe, en dan kies ik liever voor gemak. Dat ene vriendje waarmee spelen vanzelf gaat.
Alle reacties Link kopieren
Juul schreef:
22-01-2022 12:31
Dit is hoe denigrerend, grensoverschrijdend gedrag naar vrouwen toe in stand wordt gehouden, het begint in gezinnen.

Lach er maar om, ook al voelt het niet oké -dat wordt in huize Geerts gedaan: pa geeft het voorbeeld en zo leren de jongens te lachen om dit soort opmerkingen en ze zelf ook te maken.

Wat doe je dan als meisje, wat leer je? Meelachen maar, al vind je het niet oké. Je benoemt het, nota bene, maar niemand die luistert en iedereen buldert van het lachen, ook je moeder. Dus wat die je dan: meelachen. Ha ha, dit is onze gezinscultuur, voor ieder gezin liggen de grenzen nu een maal anders he. Dat hartelijk meelachen is aangeleerd gedrag. Er is aangeleerd je gevoel weg te wuiven, om het maar normaal te gaan vinden.

Komt goed van pas in allerlei settings, waar sommige mannen het normaal vinden om zo met vrouwen om te gaan. De rollen liggen vast: mannen mogen opmerkingen maken, vrouwen moeten het niet erg vinden -zeik niet zo, je mag nog blij zijn als het bij alleen opmerkingen blijft- en moeten er maar om lachen.

Annemarie moet opdonderen met haar opmerking dat ze daar in het gezin respectvol met elkaar omgaan.

Ja, ik ben BOOS.

Helemaal mee eens en ook hier BOOS ! :hamer:
Mijn kind had altijd duidelijk de voorkeur voor kinderen die ik liever niet had :rofl:

Maar ook die dagen gaan weer voorbij, dacht ik altijd maar. En nu heeft ze superleuke vrienden en vriendinnen. Ikv ind het leuk om te zien met wie ze afspreekt, met wie ze speelt en hoeveel plezier ze hebben met elkaar.
En met z'n allen zwemmen. Een veredelde badkuip zou ik geen zwembad noemen.
Alle reacties Link kopieren
Vond die opmerking van Maarten over vis ook echt heftig..
Alle reacties Link kopieren
Ja, zwemmen? In de hottub zitten bedoel je...
Vraag aan AM
Mogen de kinderen op een teamsport?

Antwoord, ze zitten al op de leukste teamsport, scouting.


Kortom, nee dat mogen ze niet.
Alle reacties Link kopieren
Ze mogen dus geen teamsport kiezen….
Alle reacties Link kopieren
Scouting is toch geen teamsport :whut:
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
22-01-2022 22:10
Vraag aan AM
Mogen de kinderen op een teamsport?

Antwoord, ze zitten al op de leukste teamsport, scouting.


Kortom, nee dat mogen ze niet.
Ja echt wat een antwoord weer.
Het echte antwoord moet zijn. Nee ze mogen niet op een teamsport want dan moeten we in het weekend mee rijden naar de uitwedstrijden en kantine dienst en sociaal gedrag langs de lijn vertonen.
Daar hebben ze geen zin in dan missen ze het koffie uurtje en ook het slaapuurtje overdag.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap het wel, hier wel teamsportende kinderen (die daarnaast ook op scouting zitten en veel afspraakjes hebben) en het is best een tijdsinvestering.
Wij doen dat met liefde, genieten langs de kant en ik vind het heerlijk om ze daarin bezig te zien. Maar met zo'n groot gezin is dat denk ik niet zo makkelijk. Met 3 is het al een flinke puzzel.

Maar; waarom zegt ze dat niet gewoon? "Nee, dat vinden we niet handig met ons grote gezin. Ze zitten wel op scouting en ons gezin is al een team op zich" is toch ook prima?
Manunui schreef:
22-01-2022 22:39
Ik snap het wel, hier wel teamsportende kinderen (die daarnaast ook op scouting zitten en veel afspraakjes hebben) en het is best een tijdsinvestering.
Wij doen dat met liefde, genieten langs de kant en ik vind het heerlijk om ze daarin bezig te zien. Maar met zo'n groot gezin is dat denk ik niet zo makkelijk. Met 3 is het al een flinke puzzel.

Maar; waarom zegt ze dat niet gewoon? "Nee, dat vinden we niet handig met ons grote gezin. Ze zitten wel op scouting en ons gezin is al een team op zich" is toch ook prima?
Ze heeft zoveel tijd tussen de kinderen zitten.
Ze zou dan nu alleen de tweeling, Guus en Julia moeten supporten en rijden.....
Snap zeker dat dat tijd kost.
Maar dat weet je toch als je voor meerdere kinderen kiest?
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
22-01-2022 22:41
Ze heeft zoveel tijd tussen de kinderen zitten.
Ze zou dan nu alleen de tweeling, Guus en Julia moeten supporten en rijden.....
Snap zeker dat dat tijd kost.
Maar dat weet je toch als je voor meerdere kinderen kiest?
Inderdaad
Dat is goed te doen.
Alle reacties Link kopieren
DientjeF schreef:
22-01-2022 22:20
Scouting is toch geen teamsport :whut:
Scouting is geen sport. Wel heel leuk als je kinderen er van houden.
Onze jongste 2 zitten er op. Ze leren wel veel samen werken etc..
Leuke bijkomstigheid aan scouting is ook dat ze geregeld op kamp gaan :idee:
Alle reacties Link kopieren
Brokkel schreef:
22-01-2022 21:26
En met z'n allen zwemmen. Een veredelde badkuip zou ik geen zwembad noemen.
Die vond ik ook grappig. Vanmorgen. Vanmiddag gaan we zwemmen. Daarna. We gaan zo zwemmen.
Vervolgens met 5 man in een hottub zonder beweegruimte.
Dat die kinderen dat ook zo geweldig vinden. Uit story’s te zien zitten ze er soms uren in. Zeker tijdens de tijd dat ze Corona hadden viel mij dat op.
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
22-01-2022 22:10
Vraag aan AM
Mogen de kinderen op een teamsport?

Antwoord, ze zitten al op de leukste teamsport, scouting.


Kortom, nee dat mogen ze niet.
Haha ik weet vrij zeker dat iedereen die deze story zag, hetzelfde gedacht heeft. Ook al ben je fan van AM, deze is wel heel duidelijk.
Alle reacties Link kopieren
Titatoverbal schreef:
22-01-2022 22:41
Ze heeft zoveel tijd tussen de kinderen zitten.
Ze zou dan nu alleen de tweeling, Guus en Julia moeten supporten en rijden.....
Snap zeker dat dat tijd kost.
Maar dat weet je toch als je voor meerdere kinderen kiest?
Waarom moeten kinderen per se op een teamsport? Ik weet dat sommige ouders daar heel stellig in zijn, maar ik vind dat absoluut geen must. Er zijn zoveel leuke sporten en bezigheden die beter in te passen zijn.

Je hoeft ook niet altijd mee te gaan in wat kinderen allemaal willen. Soms is het niet handig en dan is nee ook een antwoord.
Wat een prachtige foto van AM en Lotje. Ik vind het echt een heerlijk grietje. Net als Sara van de Kraantjes. Ik denk dat ik deze leeftijd ontzettend leuk vindt. Het beginnen met praten, de interactie, het plezier op het snoetje van Lot en Sara.

En ik zeg maar niks over de You-song.
Avelie schreef:
23-01-2022 07:49
Waarom moeten kinderen per se op een teamsport? Ik weet dat sommige ouders daar heel stellig in zijn, maar ik vind dat absoluut geen must. Er zijn zoveel leuke sporten en bezigheden die beter in te passen zijn.

Je hoeft ook niet altijd mee te gaan in wat kinderen allemaal willen. Soms is het niet handig en dan is nee ook een antwoord.
Mee eens, Het lijkt me zo onpraktisch als kinderen uit zo'n groot gezin op verschillende teamsporten willen. Ik zou dat best begrijpen als je als ouder daar nee tegen zegt.

En van mij hoeft niemand op een teamsport.
Ik heb de vragensticker niet ingevuld, maar ik vraag me af wat AM als hobby heeft. En ze gaf aan dat ze veel uren maakt als influencer en daarom behoefte had aan een dag vrij. Ik snap dat het maken van story's je steeds bezighoudt met 'werk'. Ik vraag me af of ze voor zichzelf een stop heeft op samenwerkingen of tijd die daar in gaat zitten. Je ziet nu soms in de agenda overleggen staan en op woensdagavond werkt ze 3 uurtjes. Ik ga ervan uit dat ze ook nog 2-3u per week bezig is met het maken van content. Dus het meetbare deel is in 10 uurtjes gedaan. Het niet-meetbare deel (het maken van story's) is bijna 18u per dag. Zou ze minder story's maken als er minder samenwerkignen zouden zijn? Ik denk het niet.

Ik kan me echt voorstellen dat de samenwerkingen superleuk zijn. Zeker die van de koffie, die van Ot&Sien en de weekendjes weg zijn natuurlijk heel erg leuk voor het gezin. Maar wat je er voor moet doen: de hele dag story's maken en daarna al die DM's over de meest onbenullige dingen... ik zou daar echt op afknappen.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie lieve en begripvolle reacties😘. Hopelijk lezen AM en haar volgers hiermee, en dat zal vast aangezien ze steeds naar dit forum verwijst, en denken ze nog eens na als ze weer op het punt staan een kindje buiten te sluiten.
Wat betreft de ‘vis-opmerking’ van Maarten; en de reactie van AM hierop; dit is toch juist waar het al een hele week in alle media over gaat? Een man maakt een sexueel getinte grap richting een vrouw/meisje en het meisje lacht min of meer mee (of stuurt een smiley) niet omdat ze het leuk vindt maar omdat ze voelt dat ze niet anders kan. Als de baas/leider hier achteraf op aan gesproken wordt: zo gaan wij hier met elkaar om, dat vinden wij humor. Is dat zo? Hoe veilig voelt Julia zich in het team van AM? Met twee broers die vooral met hun eigen dingen bezig zijn en een vader die door iedereen van het team op een voetstuk wordt gezet ? Het is vast grappig bedoeld en helemaal niet gemeen en geroepen voordat er goed over nagedacht is.
Maar dat AM het gaat verdedigen dat vind ik bijzonder . Hoe zo niet gewoon zeggen : O ja nu ik het zo terug zie in mijn stories, inderdaad dit ging iets te ver.
Of Maarten zelf zou ook kunnen reageren net als Tim Hofman nu heeft gedaan over zijn eerdere opmerkingen in spuiten en slikken.
Avelie schreef:
23-01-2022 07:49
Waarom moeten kinderen per se op een teamsport? Ik weet dat sommige ouders daar heel stellig in zijn, maar ik vind dat absoluut geen must. Er zijn zoveel leuke sporten en bezigheden die beter in te passen zijn.

Je hoeft ook niet altijd mee te gaan in wat kinderen allemaal willen. Soms is het niet handig en dan is nee ook een antwoord.
Ik zeg toch niet dat ze op een teamsport moeten?

Ik vind alleen haar antwoord een leugen.

En je maakt mij niet wijs dat van al die kinderen niemand is die zegt, goh mama mag ik net als.vriendje X op voetbal, hockey, tennis, turnen, freerunnen of noem het maar op.
Dan kun je toch gewoon zeggen, vanwege ons grote gezin is de keuze aan sporten wat beperkte voor de kinderen o.dat het anders voor ns nt te doen is?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven