Entertainment alle pijlers

Familievloggers

18-11-2020 13:26 3154 berichten
Klets hier mee over wat verschillende families, oa bekend van tv programma´s zoals "Waar doen ze het van" en "Een huis vol", op social media laten zien.
Ja de wetgeving loopt natuurlijk ook nog achter in veel gevallen in dit social media tijdperk.
Voor televisie is er wel een regelgeving voor minderjarigen maar niet voor bv youtube.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een tijdje gekeken naar verschillende vloggers maar ik zie vaak hetzelfde gebeuren. Namelijk dat de kinderen steeds meer worden ingezet. Ik denk dat de aandacht, de inkomsten en gratis spullen die de ouders krijgen via de kinderen zo verslavend zijn. En wat ik me afvraag is hoe vloggers het gaan doen als de kinderen groter worden en de schattigheidsfactor afneemt. Krijgen ze maar weer een kind erbij.
Alle reacties Link kopieren
Een moeder van een klasgenootje probeert ook te familie vloggen op Instagram. Het is best raar dat ik van haar meer weet dan van andere vrouwen waar ik bevriend mee ben. Echt alles komt voorbij, ook dingen die ik eigenlijk niet wil weten. Maar goed als zij er blij van wordt.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het totale gekte, met al die vloggers trouwens, mijn zoon denkt dat het normaal is dat ze in lambo’s en Audi Rs6-en rijden. En zwembaden bij/ in hun huis hebben.
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk is het wel zo dat iedereen die hier toch zegt te kijken wel 'enablers' zijn van dit soort 'familievloggers' waarbij de kinderen uitgebuit worden voor geld.
Wellicht een oneerlijk waardeoordeel, maar toch.

Toevoeging:

Ik draag ook kleding van H&M dus uiteraard ben ik zelf net zo schuldig aan zulks gedrag. Zeker niet roomser dan de Paus.
esterinside wijzigde dit bericht op 18-11-2020 17:04
Reden: toevoeging
24.43% gewijzigd
EsterInside schreef:
18-11-2020 17:02
Natuurlijk is het wel zo dat iedereen die hier toch zegt te kijken wel 'enablers' zijn van dit soort 'familievloggers' waarbij de kinderen uitgebuit worden voor geld.
Wellicht een oneerlijk waardeoordeel, maar toch.

Toevoeging:

Ik draag ook kleding van H&M dus uiteraard ben ik zelf net zo schuldig aan zulks gedrag. Zeker niet roomser dan de Paus.
Ik kijk via insta, volg ze niet. Ze verdienen wel aan mijn views, maar ik weiger duimpjes omhoog oid.
Hier hetzelfde. Ik geef geen likes en abonneer ook nergens op. Vlogs kijk ik weinig, ik volg ook vnl op Instagram.

Wat me opvalt bij de familie Geerts: veeel koffie met slagroom en zoetigheid. Vaak een speciaal nagerecht uit de oven. Elke dag borrelen met kaas oid. Daarentegen zie ik relatief kleine porties warm eten (izouden die pubers geen enorme honger hebben?). Ik zou dichtgroeien geloof ik.
En ma Geerts gaat elke middag slapen! Hoe doet ze dat, met zoveel kinderen??
Rosalind schreef:
18-11-2020 17:33
Hier hetzelfde. Ik geef geen likes en abonneer ook nergens op. Vlogs kijk ik weinig, ik volg ook vnl op Instagram.

Wat me opvalt bij de familie Geerts: veeel koffie met slagroom en zoetigheid. Vaak een speciaal nagerecht uit de oven. Elke dag borrelen met kaas oid. Daarentegen zie ik relatief kleine porties warm eten (izouden die pubers geen enorme honger hebben?). Ik zou dichtgroeien geloof ik.
En ma Geerts gaat elke middag slapen! Hoe doet ze dat, met zoveel kinderen??
Jaaaa, ik kijk daar ook vol verbazing naar!
Ik zou dichtgroeien daar van alle lekkers.
En dat slapen: de jongste twee slapen allebei tussen de middag. Ik denk dat het afgelopen is als Jet daarmee stopt.
Normaal gesproken is de rest natuurlijk niet thuis.
Ik neem aan dat zij de nachten voor haar rekening neemt.
Dus op zich: slim!
Heb wel eens De Bellinga's gekeken. Vreselijk zeg, zou verboden moeten worden dit, hoe die kinderen worden uitgebuit. En nu komt er nog een baby bij, dus weer genoeg content voor het komende jaar.

En in plaats van die kinderen op een sport of hobby te zetten waarbij ze samen zijn met leeftijdsgenootjes, worden ze de studio ingeschopt om liedjes op te nemen. Want dat brengt geld in het laatje.
Alle reacties Link kopieren
Wat mij betreft mag dit verboden worden. Ik ik zag laatst op de nos dat ze bezig zijn met wetgeving.

Een minderjarig model/zanger/acteur etc moet aan zeer strikte eissen voldoen. Terwijl zijn even oude influencer onbeperkt mag/moet werken.

Want dat is wat dit is. Een succesvolle vlog of kanaal is heel erg veel werk! En de kinderen zijn daarbij een verdienmodel. Terwijl hun privacy volledig wordt geschonden en ze er geen enkele inspraak in hebben. Ze worden immers betaald om producten aan te prijzen en zoveel mogelijk likes te krijgen. Dus moet je alles laten zien. Moeten ze deelnemen aan bepaalde zaken of activiteiten omdat dat leuk is voor de camera of het bedrijf. En wat te denken aan zaken die in beeld komen die (op latere leeftijd) wellicht minder leuk zijn? Ook vind ik dat de privacy van andere mensen in dit soort vlogs vaak geschonden wordt omdat ze ongevraagd in beeld komen.
Inderdaad. En voor youtube zouden dezelfde strenge regels moeten gelden.
Privacy van kinderen is net zo belangrijk als privacy van volwassenen.
En je zal die Daniel en Fara Bellinga maar als ouders hebben die niks om je privacy geven en je uitbuiten om geld aan je te verdienen.
Dan ben je nu dus nog onbeschermd en dat terwijl kinderarbeid verboden is en we steeds strengere regels rond privacy hebben.
LAgirl82 schreef:
18-11-2020 15:20
Klopt. Maar ze zijn helaas in de klas van mijn dochter wel bekend en dan willen zij ook kijken, en ik wil niet dat mijn kinderen zonder toezicht naar Youtube kijken.
Ik praat er wel met mijn kinderen over.

Hoe oud is je kind dan?
Als ouder kun je je jongere kind ook gewoon zeggen dat je niet naar dat soort programma’s kijkt
evelien2010 schreef:
18-11-2020 18:01
Ook vind ik dat de privacy van andere mensen in dit soort vlogs vaak geschonden wordt omdat ze ongevraagd in beeld komen.

Inderdaad. En in principe is dat dus wel verboden.
Alle reacties Link kopieren
Perlala_Gadeon schreef:
18-11-2020 18:07
Hoe oud is je kind dan?
Als ouder kun je je jongere kind ook gewoon zeggen dat je niet naar dat soort programma’s kijkt
Juist. Het kwam hier gewoon niet aan en nu talen ze er niet naar.
Honey, you should see me in a crown
Perlala_Gadeon schreef:
18-11-2020 18:07
Hoe oud is je kind dan?
Als ouder kun je je jongere kind ook gewoon zeggen dat je niet naar dat soort programma’s kijkt

Mijn dochter is 8 jaar.
In de klas praten ze erover en ze wil er graag naar kijken omdat ze niet buiten de boot wil vallen.
En dan heb ik liever dat ze samen met mij kijkt en dat ik wat toezicht hou op wat er allemaal langskomt, dan dat ze het ergens stiekem gaat doen.
Hoe zeer ik die Fara ook niet kan uitstaan!
Ik ga wel ook met mijn dochter het gesprek aan over wat realistisch is en wat niet, en over dingen als privacy en verwachtingen.
Ik kan wel alles buiten houden, maar wat leren ze daarvan?
Alle reacties Link kopieren
LAgirl82 schreef:
18-11-2020 18:12
Mijn dochter is 8 jaar.
In de klas praten ze erover en ze wil er graag naar kijken omdat ze niet buiten de boot wil vallen.
En dan heb ik liever dat ze samen met mij kijkt en dat ik wat toezicht hou op wat er allemaal langskomt, dan dat ze het ergens stiekem gaat doen.
Hoe zeer ik die Fara ook niet kan uitstaan!
Ik ga wel ook met mijn dochter het gesprek aan over wat realistisch is en wat niet, en over dingen als privacy en verwachtingen.
Ik kan wel alles buiten houden, maar wat leren ze daarvan?
In dit geval dat het niet 'OK' is om de privacy van kinderen te schenden en ze financieel uit te buiten. Dat lijkt mij een waardige les, niet dan?
LAgirl82 schreef:
18-11-2020 18:12
Mijn dochter is 8 jaar.
In de klas praten ze erover en ze wil er graag naar kijken omdat ze niet buiten de boot wil vallen.

Misschien ben ik dan heel ouderwets, maar ik voedde op die leeftijd nog best normerend op. Een paar jaar later en je hebt als ouders al heel veel minder invloed.
Perlala_Gadeon schreef:
18-11-2020 19:29
Misschien ben ik dan heel ouderwets, maar ik voedde op die leeftijd nog best normerend op. Een paar jaar later en je hebt als ouders al heel veel minder invloed.

Prima. Ik weet dat het heel populair is bij mijn dochter in de klas, en ik maak deze keuze.
Alle reacties Link kopieren
Er wordt al jaren geroepen dat er een wet komt, maar ondertussen zijn die kinderen al jarenlang iedere dag aan het werk. Ik snap niet dat hier geen spoed achter gezet wordt.
Met name de Bellinga kinderen moeten zo snel mogelijk beschermd worden tegen hun ouders.

Mijn dochter kijkt nu Enzo Knol.
Eerst dacht ik nee hè, niet weer zo'n ventje dat uit de hoogte doet..
Maar ik merk dat ik steeds vaker mee kijk en het gewoon echt leuk vind. Ik weet ook dat hij niet scheldt en vloekt en mn dochter leert best wel wat van zijn vlogs.
Ha, daar zijn jullie. :cheer2: Morgen even bijlezen.
Prada :hello:
prada schreef:
18-11-2020 23:08
Ha, daar zijn jullie. :cheer2: Morgen even bijlezen.
Jaaaa!!! Gezellig!!
Dag schatjes van me :high5:

Dinsdag is Sofie bij Fred van Leer op TLC lees ik net.
prada schreef:
18-11-2020 23:16
Dag schatjes van me :high5:

Dinsdag is Sofie bij Fred van Leer op TLC lees ik net.
Ik vrees dat ik het niet kan zien (woon niet in NL) :'(
Rosalind schreef:
18-11-2020 23:20
Ik vrees dat ik het niet kan zien (woon niet in NL) :'(
Zal ik de uitzending voor je filmen? 8-)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven