Entertainment alle pijlers

Fan van bordspelletjes :-)

05-04-2009 23:57 295 berichten
Hallo!!



Ik vind bordspelletjes spelen echt ontzettend leuk!!! Alleen, ik hoor dat niet zo vaak van mensen dat zij bordspelletjes leuk vinden. Vaak wordt dat volgens mij geassocieerd met geitenwollensokken en vroegahhh Ganzenbord,mens-erger-je-niet of Monopoly spelen met het gezinnetje



Zijn er dus meer bordspelletjesliefhebbers?? Zo ja, wat vindt je leuk om te spelen en welke spellen absoluut niet? Hoe vaak speel je?



Voor de niet-liefhebbers: waarom vindt je bordspelletjes niet zo leuk?



Ik trap af:

Ik heb geen specifiek voorkeur voor 1 of 2 spellen. Wat ik wel leuk vind is kaartspellen zoals Boonanza of Saboteur, vanwege minimaal spelopzet en maximaal fun.



Wat ik wel echt belangrijk vind en wat een spel in mijn ogen echt leuk maakt is dat er geen tot weinig kanselement in het spel zit. Tactiek speelt een grote rol. Meerdere manieren tot winst of punten verkrijgen maakt het spannend en uitdagend.

Verder vind ik het leuk als het of mooi eruit ziet of simpel maar ingenieus in elkaar zit.



Oh ja, kan je tegen je verlies??



Ik: ja
Alle reacties Link kopieren
grappig dat je in de titel praat over bordspellen en je voorkeuren 2 kaartspellen zijn

voorkeur kaartspellen op het ogenblik :Dominion , wel een stuk duurder dan de spellen die jij noemde.

bordspellen vind ik op het ogenblik stoneage leuk, en ook alhambra, maar dan met wat uitbreidingen erbij.

ik houd niet van spellen waarbij veel onderhandeld moet worden.

Verder kan mn spellentop wel wisselen omdat ik vrij veel nieuwe spellen leer



en ik verlies liever in een leuke partij dan dat ik win van iemand die eigenlijk de moeite niet neemt om de spelregels te snappen, dus ja ik kan wel tegen mn verlies, maar winnen is leuker ;))



en ik speel ong 1 avond in de week, op de spellenclub waar ik lid van ben, verder komt er weinig van , buiten de club weinig medespelers
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het spel Shadows over Camelot erg leuk. Een spel waarbij je moet samenspelen tegen het spel.



Railroad Tycoon vind ik ook erg leuk, van treinstation naar treinstation sporen bouwen, Kolonisten, Carcasonne.



Ik speel regelmatig bordspelen, maar ik speel mee met wat anderen meenemen.

Zelf heb ik: Genius (vind ik een beetje saai), Puorto Rico, Set (erg grappig voor tussendoor) en nog aantal spellen.



Waar en met wie speel jij?
Alle reacties Link kopieren
Niemand wil meer bordspelletjes met mij doen want als ik op het punt sta te verliezen, gooi ik het bord van de tafel en wil ik niet meer verder spelen.



Verder speel ik altijd vals om bovenstaande situatie te voorkomen. Maar meestal heeft mijn tegenstander dit wel in de gaten en is hij/zij opeens degene die wil stoppen met het spelletje.



Ik vind spelletjes dus stom.



(Vroeger reageerde reageerde ik dus echt zo met spelletjes , wellicht dat dat ervoor gezorgd heeft dat ik nu nog steeds een gruwelijke hekel aan bordspelletjes heb).
Alle reacties Link kopieren
" Niemand wil meer bordspelletjes met mij doen want als ik op het punt sta te verliezen, gooi ik het bord van de tafel en wil ik niet meer verder spelen. "



de enige regel om lid te worden van onze club is : tegen je verlies kunnen, het iig zo beheersen daat de spellen niet door de kamer vliegen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:nlies schreef op 06 april 2009 @ 00:38:

" Niemand wil meer bordspelletjes met mij doen want als ik op het punt sta te verliezen, gooi ik het bord van de tafel en wil ik niet meer verder spelen. "



de enige regel om lid te worden van onze club is : tegen je verlies kunnen, het iig zo beheersen daat de spellen niet door de kamer vliegen



Gelukkig ambieer ik het niet om me bij een spellenclub aan te sluiten Nlies!



Mijn reactie was er ook één met een
Alle reacties Link kopieren
Catan

Scrabble

Risk

Leuk!
Alle reacties Link kopieren
quote:Belle_ schreef op 06 april 2009 @ 00:42:

[...]





Gelukkig ambieer ik het niet om me bij een spellenclub aan te sluiten Nlies!



Mijn reactie was er ook één met een



Hoeft ook niet hoor , clublid worden dus

moest alleen door jouw opmerking aan die "regel" van ons denken.

En de wereld zou saai worden als iedereen dezelfde interesse had he
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:[message=3034157,noline]nlies schreef op 06 april 2009

en ik speel ong 1 avond in de week, op de spellenclub waar ik lid van ben, verder komt er weinig van , buiten de club weinig medespelersIk ben ook helemaal gek van spellen, maar ik wist niet dat daar clubs voor zijn! Waar vind je die??? (Ben erg benieuwd, is misschien wel wat voor me.)
Catan vind ik leuk. Maar heb laatst een paar keer het NL top 40 spel gespeeld, dat was helemaal hilarisch.



Ik zou nou wel eens een keer beter tegen mijn verlies moeten kunnen, maar moet mezelf echt bewust beheersen hoor om het leuk te houden.
Alle reacties Link kopieren
Qwirkle is mijn nieuwste aanwinst!

Verder: Odysseus, Petersburg, Superfive, De bezeten fles, Take five en nog altijd Triominos en Rummikub (af en toe).

Ik zit al jaren te denken of ik bij een spellenclub zal gaan. Toch maar eens kijken of er eentje in de buurt zit!
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn helemaal gek op barricade, spelen we vaak even aan het einde van de middag als we uit ons werk komen.

De verliezer moet dan ook nog eens de "loser dance" doen: http://www.youtube.com/watch?v=Ri0FTw1E ... re=related



En met vrienden doen we vaak blufpoker, ook altijd erg leuk!
still crazy after all these years
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het Wolvenspel (of de nacht van de wolven, ik weet de titel niet precies) helemaal te gek. Maar dat is niet echt een bordspel. Daar krijg je een rol toebedeeld en je hebt 1 leider die zegt wanneer het dag en nacht is, en er zijn 3 wolven die de burgers moeten doden en de burgers moeten de wolven ontmaskeren. Je moet het wel met een hele groep spelen en een beetje een sfeertje maken in huis, met enge muziek en kaarsen enzo. Je ziet dan ook dat mensen in de overdag situaties pacts gaan sluiten en dat je elkaar niet kunt vertrouwen enzo. Heeel gaaf om te doen.
Stressed is just desserts spelled backwards
kolonisten van catan is heel erg leuk (vind ik)

En ja ik kan tegen mijn verlies. Soms.
Alle reacties Link kopieren
Meerdere favorieten. Speel de laatste tijd veel Skip bo en Canasta, omdat dat heel makkelijk met z'n tweeen te spelen is.

Verder blijft Catan leuk of iets simpels als Jenga, met het puntje van je tong uit je mond dat ene balkje verwijderen dat de hele toren instabiel maakt. Geweldig!
Alle reacties Link kopieren
@ Maleficent: dat wolvenspel is leuk! Alleen lastig om een leuke groep hiervoor te verzamelen.



En natuurlijk kan ik tegen mijn verlies. Soort van.
Alle reacties Link kopieren
Monopoly, Risk, Catan, en eigenlijk alles...



Heb mijn man voor zijn verjaardag het spel van Risk voor twee personen gegeven, en we zitten dus regelmatig 's avonds te risken met z'n tweeen. We waren al een tijdje op zoek naar een spel dat je goed met z'n tweeen kunt spelen en dit is ideaal. Het kaartspel van Catan vind ik dan weer tegenvallen.



Machiavelli heb ik ook nog liggen, en het bierspel, maar dat spelen we niet vaak ivm gevolgen achteraf
Heb laatst voor vermaak van kinderen van vrienden een klein airvoetbalspelletje aangeschaft, vind het zelf nog het leukst denk ik . Zit er nu erg over te denken om een airhockeytafel te kopen voor op zolder....



Is geen bordspel, nou ja, groot bord op poten.
Jaah! Kolonisten (zowel het bord- als het kaartspel), Risk, Rummycub, Carcassonne, etc. Laatst voor het eerst in zeker 10 jaar weer een ouderwets potje Monopoly gespeeld. Letterlijk ouderwets: ik heb de editie uit 1961 bij mijn moeder van zolder gehaald. Van mijn vader geweest en het was al oud toen ik klein was . Leuk!!



Ticket to Ride is ook een erg leuk bordspel, moeten jullie eens proberen. En verder ben ik helemaal verslaafd aan het oude traditionele Chinese gezelschapsspel Mahjongg (nee, niet dat ook verslavende klikspelletje op de computer: Echte Mahjongg is een beetje rummycub-achtig, maar dan nog véél leuker!



We hebben nog een paar spellen liggen die we nog niet hebben gespeeld: Ticket to Ride het kaartspel, Machiavelli, Tempus. Wordt de hoogste tijd!
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben zaterdag Huis van Anubis gespeeld.(bordspel)

Echt superspel om elkaar eens flink te narren haha

Echt heel leuk om met vrienden te spelen



gekopieerd uit je openingspost:

Wat ik wel echt belangrijk vind en wat een spel in mijn ogen echt leuk maakt is dat er geen tot weinig kanselement in het spel zit. Tactiek speelt een grote rol. Meerdere manieren tot winst of punten verkrijgen maakt het spannend en uitdagend.



Speel machiavelli!!!! echt een nummer 1 hier onder onze spelletjesverslaafde vriendengroep.....
Alle reacties Link kopieren
Oh nee, echt helemaal niet leuk.

Al jaren niet meer gedaan dus. Blegh.



Ik vind het al teveel moeite om te proberen de spelregels te begrijpen, bij een nieuw spel. En ik win heel veel liever dan dat ik verlies (niet dat ik ooit een bord door de kamer heb gegooid, dat niet).
Alles is mooi wanneer het echt is - Sara Kroos
Alle reacties Link kopieren
Hey, cool topic! Kan ik weer nieuwe spelideeën opdoen om onze spelletjesverzameling mee uit te breiden.



Catan, Carcassonne en Machiavelli zijn hier favoriet.



Arteman speelt graag Risk, maar is daarbij zo fanatiek, dat ik het niet graag met hem speel (tenzij we samen in een team zitten).
Alle reacties Link kopieren
wat gebeurt er bij het spelletje carcassonne?
Alle reacties Link kopieren
Catan (bord en kaart en met én zonder uitbreidingen bij beide)

Monopoly

Stratego

Top 40 spel

Herken de hits

Het goud van de farao

30 seconds

party en co
Fortis et liber
Leuk topic.



Ik ben weg van Kahuna, een bordspel voor 2 personen. We spelen het minder vaak dan ik zou willen, want vriend is geen spelletjesfanaat. (Soms chanteer ik hem: 'eerst Kahuna, dan seks!')



Ik denk dat het voor ons echt een zomerding is: picknickend in het park, op vakantie in het zand, we het afgelopen zomer zelfs meegenomen naar Japan. Het is een leuk strategisch spel en echt voor 2 personen, dus je hebt niet het gevoel dat je nog extra spelers mist. Ben blij hier nog meer spelletjes te zien. Ik ga eens googlen.



xZoete

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven