Entertainment alle pijlers

Fan van bordspelletjes :-)

05-04-2009 23:57 295 berichten
Hallo!!



Ik vind bordspelletjes spelen echt ontzettend leuk!!! Alleen, ik hoor dat niet zo vaak van mensen dat zij bordspelletjes leuk vinden. Vaak wordt dat volgens mij geassocieerd met geitenwollensokken en vroegahhh Ganzenbord,mens-erger-je-niet of Monopoly spelen met het gezinnetje



Zijn er dus meer bordspelletjesliefhebbers?? Zo ja, wat vindt je leuk om te spelen en welke spellen absoluut niet? Hoe vaak speel je?



Voor de niet-liefhebbers: waarom vindt je bordspelletjes niet zo leuk?



Ik trap af:

Ik heb geen specifiek voorkeur voor 1 of 2 spellen. Wat ik wel leuk vind is kaartspellen zoals Boonanza of Saboteur, vanwege minimaal spelopzet en maximaal fun.



Wat ik wel echt belangrijk vind en wat een spel in mijn ogen echt leuk maakt is dat er geen tot weinig kanselement in het spel zit. Tactiek speelt een grote rol. Meerdere manieren tot winst of punten verkrijgen maakt het spannend en uitdagend.

Verder vind ik het leuk als het of mooi eruit ziet of simpel maar ingenieus in elkaar zit.



Oh ja, kan je tegen je verlies??



Ik: ja
Alle reacties Link kopieren
Ja, een datumprikker! Dat vind ik altijd heel leuk!

Heb je al onze mailadressen? Die van mij is gewoon mijn nick bij hotmail.

Ik heb de komende tijd veel vrij, dus ik kan vaak. Ik denk dat overdag in het weekend wel mijn voorkeur heeft. En een geschikt cafe valt wel te vinden in die steden, dat kunnen we zoeken als de datum geprikt is.

Als je het druk hebt, wil ik ook wel datumprikkeren, maakt me niks uit.
Alle reacties Link kopieren
quote:delphicat schreef op 10 december 2009 @ 18:54:

Ja, een datumprikker! Dat vind ik altijd heel leuk!

Heb je al onze mailadressen? Die van mij is gewoon mijn nick bij hotmail.

Ik heb de komende tijd veel vrij, dus ik kan vaak. Ik denk dat overdag in het weekend wel mijn voorkeur heeft. En een geschikt cafe valt wel te vinden in die steden, dat kunnen we zoeken als de datum geprikt is.

Als je het druk hebt, wil ik ook wel datumprikkeren, maakt me niks uit.Ik stem ook voor!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb je een vriendenuitnodiging gestuurd, Gavia, is misschien handig voor emailuitwisseling en datumprikkerij.
Alle reacties Link kopieren
quote:delphicat schreef op 10 december 2009 @ 21:50:

Ik heb je een vriendenuitnodiging gestuurd, Gavia, is misschien handig voor emailuitwisseling en datumprikkerij.Check
Oke, dan zal ik binnenkort een datumprikker de deur uitdoen.



Maarre, wordt het Amsterdam, Utrecht of Tilburg??

Voor veel mensen wel belangrijk om te weten denk ik.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is er in Tilburg een poging ondernomen, ik zeg: Amsterdam of Utrecht!
Alle reacties Link kopieren
Tilburg is geprobeerd en mislukt.

De volgende een kans.

ik ga morgen (vandaag intussen zie ik op de klok, bij de club spelen. Van vroeg in de middag tot laat in de avond
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
quote:Lovestar schreef op 18 december 2009 @ 14:37:

Oke, dan zal ik binnenkort een datumprikker de deur uitdoen.



Maarre, wordt het Amsterdam, Utrecht of Tilburg??

Voor veel mensen wel belangrijk om te weten denk ik.Misschien handig om eerst een datum te prikken en aan de hand daarvan een plek? Een soort meeste stemmen gelden?
Alle reacties Link kopieren
up
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
We houden vrijdagavond 29 jan. een (1e) spelletjesavond bij mij thuis in Utrecht. Mocht je ook mee willen doen, stuur me dan ff een mailtje (ananasje74@hotmail.com)



groetjes,

Wendy
Alle reacties Link kopieren
quote:Wenny74 schreef op 25 januari 2010 @ 23:12:

We houden vrijdagavond 29 jan. een (1e) spelletjesavond bij mij thuis in Utrecht. Mocht je ook mee willen doen, stuur me dan ff een mailtje (ananasje74@hotmail.com)



groetjes,

WendyDat lijkt me misschien wel wat, Wendy. Ik mail je.
Up!

Zin in spelletjesavond in Groningen-stad op een donderdagavond?
Alle reacties Link kopieren
Beetje(veel ) te ver weg nostradame

wel leuk dat t topic weer herrezen is

En is de spelletjesavond bij wenny doorgegaan?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Goh wat jammer, vind ik een leuk spelletjes topic gebeurt er niks meer op!!



Misschien een leuk idee dit topic nieuw leven in te blazen!



Ik ben wel in voor een spelletjesavond/middag!



Ik woon in Heemskerk (tussen Haarlem en Alkmaar in)



Wie doet er mee?



Nog even omhoog gooien
O leuk, topic weer up



Kent iemand Tempus? We hebben het spel ooit gekregen maar nooit gespeeld. Lijkt ingewikkeld maar ook wel leuk.



Het is dat ik de afgelopen weekenden druk ben geweest, maar ik kan nog steeds uren Carcassonne spelen. Volgend weekend een weekendje weg met een hele groep, misschien neem ik het wel mee.
Ik speelde vroeger altijd bordspellen met m'n broers. Dàgen lang Monopoly of Risk. Dat mocht dan gelukkig al die dagen op de eettafel blijven staan (en aten we aan de bar)
Ik speel het liefste Monopoly. Scrabble vind ik heel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Leuk

Zelf ben ik fan van Carcassone, Kolonisten van Catan, en Ticket to Ride. Ik ben sinds een week begonnen met Dungeons and Dragons, weet nog niet of ik het leuk vind



Monopoly duurt me te lang.... Oude spelletjes die ik vroeger leuk vind en nu stiekem ook nog zijn Levensweg en Muizenval
Alle reacties Link kopieren
Dat is lang geleden, het spelletjes toppic.

Voor een meeting in Tilburg is altijd animo.
Alle reacties Link kopieren
Gezocht: spelletjesmensen in de provincie zeeland 0113/0118



Kolonisten, risk, munchkin, rummicub, vanalles :D
Alle reacties Link kopieren
O! Is hier een topic over? Wauw! In dat geval:

Gezocht: spelletjesmensen in regio Utrecht.



Ik wil alles wel spelen.
Als je niks aardigs te zeggen hebt, kun je ook je mond houden.
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig zijn wij als gezin echte spelletjes mensen (en als we het nog niet waren zijn we het wel geworden van een jaar lang van vrijdag tot en met zondag zonder tv, internet of telefoon).



Wij spelen voornamelijk: Kolonisten en Mahjongg (het gezelschapsspel, niet het computerspelletje!).

Sinds we wat ouder zijn worden er mer sinterklaas eigenlijk geen cadeautjes maar gedaan maar toch krijgen we als kinderen ieder jaar een nieuw spel... dit jaar is dat Puerto Rico geworden (met dank aan dit forum!). Een heel tof bordspel waarbij de factor geluk voor een heel groot deel er uit is gehaald... super leuk!



Vriend speelde thuis NOOIT spelletjes (type: spelletjes zijn stom! allemaal!)... en stond na 2 weken bij ons over de vloer te zijn geweest in het weekend iedere ochtend als eerste beneden te kijken welk spelletje we nu weer gingen doen... hihi



Succes met het zoeken naar mede-spelletjes-spelers!
Alle reacties Link kopieren
Misschien is het handig om een overzichtje te maken van wie waar mensen zoekt



Utrecht:

Maria1966



Provincie Zeeland:

Duha



Tilburg:

Tea_time



Haarlem/Alkmaar:

Cathelyne



Voor degenen die zich aan het lijstje willen toevoegen: kopieer het hele lijstje en zet jezelf er tussen
Alle reacties Link kopieren
Oh wat leuk, ik weet niet meer of ik hier al een keer heb geschreven dat ik gek ben op kaart- en bordspelletjes. Vroeger ging ik met 3 andere elke 2 weken een avondje kaarten. Canasta. Helaas nu niet meer maar zou het best wel weer willen. Ik vind het ook leuk om andere spellen te leren kennen.
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven