Entertainment alle pijlers

Films en series algemeen (geen spoilers!)

12-11-2019 12:40 2150 berichten
Er is al een Netflix topic, maar er zijn natuurlijk nog veel meer films en series te vinden.

Waar kijk jij momenteel naar, wat raad je anderen aan en waar kijk je naar uit?

Geen spoilers s.v.p., en geef ook even aan wáár je de film of serie kunt kijken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2019 13:49
Reden: Vraag van schrijver
11.18% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Account2 schreef:
04-07-2020 08:47
et als bij mijn man(nen) moet ik kunnen lachen en huilen( op een goede manier) bij een serie. ;-)
Maar lachen vind ik ook zeker belangrijk.

Maar qua serieuze series staat bij mij toch wel Grey's anatomy en This is us in mijn top 3.
Ja bij mij ook! Tranen met tuiten bij This is us!
Alle reacties Link kopieren Quote
This is Us is inderdaad goed. Alleen zit één personage nogal in mijn irritatiezone.
Bij Downton Abbey heb ik dat niet daar zijn ook de vervelende personages fantastisch.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
Wie Lollypopje?
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
04-07-2020 09:42
Wie Lollypopje?
Randall zit nogal in mijn irritatiezone, zijn vrouw ook een beetje.
Ik zit dan echt in mijn hoofd commentaar te leveren.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Klaar met Vera :( (NPO plus)

10 seizoenen gezien nu en een jaar wachten op seizoen 11
Catastrofe einde seizoen 1. Kijkwijzer zei: humor met seksueel en dan nog wat.
Ik vind het op een volwassenen versie van girls lijken. Met LenaDunham.
Ook alweer 8 jaar oud.
Korte afleveringen met Prinses Lea als moeder. Ik vind haar een erg leuke rol hebben. Ze past prima in het script.
Ik moest even zoeken, maar hier is dan een trailer. Scoort hoog.
Ach, 2019 heeft 4e seizoen. Prinses is tot 2016 te zien geweest.

Verder zijn er op BBC F1 weer meerdere series waarvan het seizoen 1 wordt herstart.
THE SPLIT met Barry Atsma is met 2e seizoen.
Catastrophe is met uitzenden van 2e seizoen op BBCF1
Is alleen geschikt voor volwassenen.
Carrie Fisher als moeder en de ander cast vind ik soms iets te overdreven, maar lang geleden dat ik zo moest lachen om bepaalde grappen.
Engelse droge humor en Amerikaanse botte directe reacties samen.

Knap gedaan ook die overgang van einde eerste seizoen naar opening tweede.
Dan die taart met de foto van moeder met kind.
Is een soort van COLD FEET maar dan als Sex in the city.

Met 3rd rock from the sun moest ik ook lachen. Had net zo'n idiote wendingen er in.
Ik zit CB Strike te kijken op ziggo een mooi in elkaar gezet detective serie. Een BBC serie
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteravond is op NPO 2 het tweede seizoen van Das Boot begonnen. Spannende serie. Het eerste seizoen kan je terug kijken op NPO plus.
Alle reacties Link kopieren Quote
ow ja seizoen 1 heb ik op npo gezien, dat is idd een heel goede serie! tzt maar weer es npo nemen om seizoen 2 ook te kijken dan. :-)
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ook seizoen 1 gezien en idd erg goede serie! Thnx voor de tip,Roerdomp :-]
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren Quote
Ontdek net Dexter op Amazon. Nog nooit gezien, dus maar eens aan begonnen.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
Van Dexter al veel goede berichten gehoord,Lollypopje,dus je zit wel even goed,denk ik :-] .Hier overigens bewust geen Amazon e.d..Kom anders helemaal niet meer voor m'n tv vandaan ,soort van zelfbescherming :biggrin: .
Nu wel de drama serie "Rome" aan het kijken op Ziggo movies XL. De serie gaat over het Romeinse keizerrijk,de politiek,het dagelijks leven,de oorlogen en intriges zo rond de tijd van Julius Ceasar. Historisch behoorlijk adequaat en echt ijzingwekkend goed.Baal nu al dat ik hem al bijna helemaal gezien heb :@@:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Rome is al wat ouder, maar erg goed in elkaar gezet.
Heeft nog steeds een hoge score op IMDB
Een detail vond ik wel grappig. De soldaten die Cleopatra begeleiden als ze onderweg zijn voor een bezoek aan Julius Ceasar. Ze wil een kind met hem.
De laatste aflevering van de eerste keer op BBCF1.

The Split seizoen 2;
Flesh and Blood seizoen 1;
ABC murders (Agatha Christies Poirot)
Die zijn niet allemaal meteen terug te kijken.
Bij het overschakelen en via kijken vanaf begin.
Is het mogelijk om die voor een beperkte tijdsspanne alsnog te doen.
Je kan dan ook pauzeren om een ander programma te kijken op een andere zender.

Bij meerdere series wordt dan een herhaling vanaf 1e seizoen opnieuw herhaald.
Is altijd wel de moeite om in de gaten te houden.
Alle reacties Link kopieren Quote
@Pumps_italiaans klopt ,Rome is al wat ouder maar idd echt de moeite waard.Zelf trouwens gefascineerd door de geschiedenis van het Romeinse rijk. Hun ongelooflijke kennis en techniek van wegen,militaire strategieen,educatie,wetgeving,aquaducten,architectuur etc.Zelfs flatgebouwen en CV verwarming in huizen kenden ze al :wtf:. Mooi contrast trouwens met de corruptie,wrede meedogenloosheid en decadentie die uiteindelijk tot haar val leidde.
Aanrader trouwens als je van geschiedenis houdt,is de serie "Barbarians Rising".Waargebeurde verhalen van volkeren en hun leiders die het waagden om tegen de Romeinse overheersing in opstand te komen.Spartacus is natuurlijk het beroemdste voorbeeld.Maar Boudica,de Britse Queen-Warrior was misschien nog wel het dichtst bij de eindoverwinning.Dacht dat die werd uitgezonden op FOX,hij wordt iig vaker herhaald.
Zit nu trouwens te wachten op het het slot van Vikings (2e deel van laatste seizoen ) bij Ziggo.Ook een uitstekende serie :-]
Vraag blijft,why is the rum gone?
Last Kingdom gaat verder met seizoen 4 op BBC F1 the Dane and viking.

Vanmorgen Catastrophe gekeken en echt... lang niet meer zo gelachen om een serie. Klinkklare onzin, maar daarom juist leuk.
Is een beetje wat ze met De luizenmoeder probeerden.
Gelukkig maar twee afleveringen van minder dan 1 uur per week.

VPRO had gisteren op NPO een Britse film over een epidemie. Alleen stukje begin en eind gezien.
Waarom kannibalisme en vampirisme zo populair zijn op het moment.
Frikandel broodje (mini-snack) met rode saus smaakt niet minder, maar kinderen kijken toch anders. Het leek wel een verfilming van een van die games.
Games of thrones is ook daarop gebaseerd. Heeft een verhaallijn en niet alleen dead people. Voor zover ik weet.

Vikings kijk ik niet, want die is te lang.
Ik keek wel naar RED BAG over Nederlandse stammen. Met rollen voor Rutger Hauer, Renee Soutendijk en enkele andere acteurs in typisch Nederlandse films van films uit vorige eeuw van o.a. Paul Verhoeven.
Een film Pathfinder met hetzelfde onderwerp heb ik wel gekeken. Die zat goed in elkaar voor zover ik me herinner. Een indiaan die eerst Viking was.
Last Kingdom gaat dus verder met seizoen 4 op BBC F1 the Dane and viking.

Wil iemand waarschuwen als Cold feet, Game of the thrones met volgend seizoen komen?
Game of the thrones is voor mij seizoen 6. Ja, ik heb geduld en weinig tijd om alles z.s.m. te kijken. Dan komt er een lange periode dat alles al is gezien.
BBC F1 kijk ik zelf wel. Heb de zoekfunctie anders en beter weten te gebruiken.
kost me nu iets minder tijd als ik er aan denk tenminste.
Alle reacties Link kopieren Quote
Last Kingdom tijdje gevolgd en zeker aardige serie.Maar omdat ik tegelijk Vikings volg en het eenzelfde soort verhaal en in zelfde tijd speelt, gekozen alleen de laatste te blijven volgen.Het werd anders wel een beetje veel Noormannengeweld :hamer: :biggrin:
Red Bag ken ik niet, Redbad wel trouwens.Als bioscoopfilm geflopt,maar niet eens terecht vind ik zelf.Best wel een aardige historische epos over de strijd van de middeleeuwse Friese koning Redbad,
Pathfinder heb ik idd over gelezen,maar was ik alweer vergeten.Maar wil ik idd ook nog 's zien :-]
Maar ok,dat wordt een andere keer,nu eerst op vakantie :cheer2:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Pumps_italiaans schreef:
19-07-2020 14:25
Last Kingdom gaat dus verder met seizoen 4 op BBC F1 the Dane and viking.
Super 👌🏻 dank je voor het melden
Nu The Deer Hunter, 1 van mijn favoriete films :cheer2:
Alle reacties Link kopieren Quote
"For life" op videoland heeft mijn aandacht. Gister drie afleveringen gekeken. Ik vind het goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb the pier seizoen 2 gekeken, vond het wel echt n stuk minder dan seizoen 1 hoor.
.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nou For life afgekeken, wat een goeie serie. Jammer dat er maar 1 seizeon op staat. Nu wachten op seizoen 2, hopen dat videoland dus wel door gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren de dvd Pet Sematary gekocht,een paranormale horror naar het boek van Stephen King. Dit is de remake uit 2019 (er is er ook 1 gemaakt in 1989).
De verfilming is ok :-] Een erg spannend en boeiend verhaal,met soms prima shock effecten. Enige wat jammer is,is dat het verhaal behoorlijk is ingekort.Heb het boek ooit gelezen en dat is echt bloedstollend soms.Miste af en toe behoorlijk wat achtergrond info,die de film juist goed zou hebben gedaan.Langer kan soms ook beter zijn.
Maar desondanks een aanrader, goed voor een avondje heerlijk griezelen! o_o
Afbeelding
nighttripper wijzigde dit bericht op 07-08-2020 01:08
12.56% gewijzigd
Vraag blijft,why is the rum gone?

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven