Entertainment alle pijlers

Films en series algemeen (geen spoilers!)

12-11-2019 12:40 2150 berichten
Er is al een Netflix topic, maar er zijn natuurlijk nog veel meer films en series te vinden.

Waar kijk jij momenteel naar, wat raad je anderen aan en waar kijk je naar uit?

Geen spoilers s.v.p., en geef ook even aan wáár je de film of serie kunt kijken.
moderatorviva wijzigde dit bericht op 12-11-2019 13:49
Reden: Vraag van schrijver
11.18% gewijzigd
The Mentalist komt op Fox vanaf 5 okt.
https://www.foxtv.nl/programmas/fox/the-mentalist

Heerlijke kijktv.
Alle reacties Link kopieren Quote
Love life met Anna Kendrick op Videoland. Ben nog niet meteen heel enthousiast maar ook nog niet afgehaakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
1917 staat op Prime. die film schijnt heel goed tr zijn.
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
@Lollypopje, 1917 schijnt idd een topper te zijn met 10 Oscarnominaties :cheer: . Waarvan 2 voor beste camerawerk en visuele effecten.Dat laatste ws omdat het is gemonteerd alsof het 1 take (1 lang shot) is. Dat schijnt het realiteitseffect van de film nog meer te verhogen.Alsof je je bijna zelf in de loopgraven of in de mijnenvelden bevindt :O
Voor geinterresseerden in historie,oorlogsvoering en beroemde personen is er nu bij Ziggo op History Channel,op de donderdagavond de serie Warriors Way.Het behandelt de achtergrond, opleiding en plek in de samenleving van soldaten en hun leiders door de geschiedenis heen.Afgelopen week waren de Kelten te zien en o.a. hun legendarische Queen-Warrior Boudica.Daarvoor de Orde van de Tempeliers en hun fascinerende geschiedenis.Maar ook individuele 'warriors' als bv de ninja's uit de Japanse cultuur komen nog aan bod.Evenals de Russische legendarische Nighthawks (de Nachtheksen).Russische vrouwelijke vliegeniers uit WO2 ,die in hun houten vliegtuigjes dood en verderf zaaiden onder de nazi's.Maar er een hoge prijs voor betaalden.Mooie serie over krijgskunst,individuele moed en historie :-]
Vraag blijft,why is the rum gone?
Vanavond op Comedy Central een "Pandemic Special" van South Park. Benieuwd naar. Na 22 jaar nog steeds één van m'n favoriete series. Heerlijk dat sarcasme.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben nu bezig met seizoen 3 van Klem op npo, wil daarna ook het 2e seizoen van papadag gaan zien

Videoland heb ik stopgezet, teveel trash
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
17-09-2020 15:59
Ik heb me al 2 avonden vermaakt met Baywatch op Videoland. Het is zo slecht en toch ook hilarisch dat ik nog even verder kijk. Die muziek en die lange zwoele blikken in het niets :P
Kan me herinneren dat ik destijds geprobeerd heb een paar afleveringen te kijken.Maar als liefhebber van toch wel beetje een verhaal, na 2 afleveringen gedesillusioneerd afgehaakt.Zelfs Pamela kon daar niets aan veranderen :-]
Favoriete oudere series met een goed verhaal en tempo zijn hier o.a. Tour Of Duty en Magnum P.I. Vind bij de laatste ook de originele serie veel beter dan de remakes uit 2018/2019.Maar ok,wel Tom Selleck fan hier :applause:
Vraag blijft,why is the rum gone?
Alle reacties Link kopieren Quote
Nighttripper schreef:
02-10-2020 19:42
Kan me herinneren dat ik destijds geprobeerd heb een paar afleveringen te kijken.Maar als liefhebber van toch wel beetje een verhaal, na 2 afleveringen gedesillusioneerd afgehaakt.Zelfs Pamela kon daar niets aan veranderen :-]
Favoriete oudere series met een goed verhaal en tempo zijn hier o.a. Tour Of Duty en Magnum P.I. Vind bij de laatste ook de originele serie veel beter dan de remakes uit 2018/2019.Maar ok,wel Tom Selleck fan hier :applause:
Remakes zijn zelden goed.

Ik kijk af en toe nog een aflevering van Baywatch, tijdens het sporten of strijken of als ik aan het forummen ben. Hoef niet op te letten in elk geval :P
Alle reacties Link kopieren Quote
@Dolfje,lol...als een soort achtergrondmuziek dus ipv de radio :biggrin:
En ja,herkenbaar wat je zegt ,weet ook niet wat het is met die remakes.Of dat dan een soort nostalgie is of zo?Gelukkig komen er nog steeds veel goede,nieuwe series uit.Dus hoeven we voorlopig niet te lijden onder al teveel remakes ;)
Vraag blijft,why is the rum gone?
Ik kijk nu naar The Morning Show, bij gebrek aan andere series. Gaat over een nieuwsshow waar Me Too toestanden spelen.
Zo'n dramaserie is eigenlijk niets voor mij maar deze valt me helemaal niet tegen. Het acteerwerk van Jennifer Aniston en Reese Witherspoon is echt ontzettend goed (ik las later dat ze er twee miljoen dollar PER AFLEVERING voor krijgen, dus dat mag ook wel), en ook Steve Carell (!) is erg goed als charmante nestor slash viespeuk. Het geeft ook goed weer hoe dat misbruik gebeurt en hoe hypocriet iedereen doet alsof ze van niets weten. Tot dat niet meer lukt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Nighttripper schreef:
02-10-2020 22:17
@Dolfje,lol...als een soort achtergrondmuziek dus ipv de radio :biggrin:
En ja,herkenbaar wat je zegt ,weet ook niet wat het is met die remakes.Of dat dan een soort nostalgie is of zo?Gelukkig komen er nog steeds veel goede,nieuwe series uit.Dus hoeven we voorlopig niet te lijden onder al teveel remakes ;)
Ja zoiets. Gewoon luchtig vermaak.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weer een paar afleveringen van 'Nachtdieren' van Ryanne van Dorst gezien.Waarin zij s'nachts op zoek gaat naar mensen die nog wakker zijn.Als medeliefhebber van de nacht (what's in a nickname :-] ) is het weer genieten van die boeiende wereld.Kunstenaars die alleen s'nachts rust en inspiratie vinden,dronepiloten die stiekum oefenen,uitvaartverzorgers die nog aan het werk zijn,fantasyliefhebbers die buiten in het bos hun fantasy-hobby beoefenen,een dominatrix die haar klanten bedient etc.
Te zien op de dinsdagen bij de NPO3 om 22.00.
"In Nachtdieren trekt Ryanne er in haar Mustang s'nachts op uit,op zoek naar mensen die nog op zijn.Wie zijn deze mensen? En waarom zijn ze nog wakker? Kunnen ze niet slapen of wíllen ze niet slapen? In Nachtdieren onderzoekt Ryanne van Dorst het mysterie van de nacht. Zodra de klok twaalf slaat trekt ze met haar Mustang door de straten van Nederland op zoek naar mensen die nog wakker zijn."
Vraag blijft,why is the rum gone?
Op Videoland is inmiddels seizoen 4 van Fargo begonnen. Met Chris Rock (!) als mafiabaas. ;-D

Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vind het eerste seizoen nog steeds het beste.
Alle reacties Link kopieren Quote
RikM schreef:
25-10-2020 20:23
Op Videoland is inmiddels seizoen 4 van Fargo begonnen. Met Chris Rock (!) als mafiabaas. ;-D

Ik weet nog niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vind het eerste seizoen nog steeds het beste.
Ik zag het en wilde al vragen of iemand het al gezien had. Seizoen 3 vond ik niet zoveel aan en twijfel ik zelfs over of we dat afgemaakt hebben.

Wij hebben op Videoland Bureau 040 gekeken van Ewout Genemans die meeloopt met de politie. Best interessant.
Nu kijken we The Alienist op Netflix.
Ik ben hard toe aan "feel good" series. Iemand tips?
Virgin River
redbulletje schreef:
26-10-2020 11:32
Virgin River

Alles op Netflix al gezien, vandaar dat ik het hier vroeg.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
26-10-2020 11:43
Alles op Netflix al gezien, vandaar dat ik het hier vroeg.
Heb je ook Videoland? A million little things is heel mooi maar niet perse feelgood want ook heel zielig.
dolfje schreef:
26-10-2020 12:11
Heb je ook Videoland? A million little things is heel mooi maar niet perse feelgood want ook heel zielig.

Ook al gezien inderdaad, dat is wel het soort series dat ik graag kijk als ik even niks wil
This is us bv vind ik ook heerlijk.
Merys schreef:
26-10-2020 11:43
Alles op Netflix al gezien, vandaar dat ik het hier vroeg.
Virgin River komt een dezer dagen met een 2e seizoen op Netflix.
Alle reacties Link kopieren Quote
Merys schreef:
26-10-2020 12:14
Ook al gezien inderdaad, dat is wel het soort series dat ik graag kijk als ik even niks wil
This is us bv vind ik ook heerlijk.
Dat was inderdaad mijn volgende tip!
Hm even denken hoor. Ik hou ook erg van series als Chicago Fire, PD en Med Station 19 etc.
Op Videoland staan ook alle seizoenen van Brothers and sisters zag ik. Dat was ook leuk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Weeds op Amazon?

You, Me, Her op Netflix?
I do cross stitch; so you know that I have the patience to stab something a thousand times
Alle reacties Link kopieren Quote
Iemand die "Lieve Mama" op Videoland kijkt? Ik heb aflevering 1 gezien en het is echt retespannend. Ik heb het boek niet gelezen dus ben heel benieuwd hoe het verder gaat.
mevrouwiglesias wijzigde dit bericht op 26-10-2020 12:52
0.29% gewijzigd
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.
Alle reacties Link kopieren Quote
mevrouwiglesias schreef:
26-10-2020 12:46
Iemand die "lLieve Mama" op Videoland kijkt? Ik heb aflevering 1 gezien en het is echt retespannend. Ik heb het boek niet gelezen dus ben heel benieuwd hoe het verder gaat.
Ja ik heb het gezien en ik vond het tegenvallen. Had het boek wel gelezen maar dat was al zo lang geleden dat ik niet meer wist hoe het verder ging.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
26-10-2020 12:47
Ja ik heb het gezien en ik vond het tegenvallen. Had het boek wel gelezen maar dat was al zo lang geleden dat ik niet meer wist hoe het verder ging.
Tegenvallen want? Te ongeloofwaardig? Ik vind het tot nu toe wel goed geacteerd. Ben fan Rifka en Aiko (puberdochter).
Ik ben verantwoordelijk voor wat ik schrijf, niet voor wat u leest.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven