Entertainment alle pijlers

Het Italiaanse Dorp: Ollolai

17-07-2018 20:24 2557 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nieuwe realitysoap bij RTL4, dagelijks om 21:30U: 10 gezinnen krijgen de kans om voor 1 euro een vervallen huis te kopen in Sardinië. Er zijn 5 huizen beschikbaar, de nieuwe eigenaren moeten meer leven in de brouwerij brengen maar ook met een goed ondernemingsplan komen om een bijdrage te leveren aan de plaatselijke economie.
De dorpsraad beslist welke 5 gezinnen er mogen komen wonen.
Wie kijkt er mee?

Met dank aan Nachtvlinder 1977 hier een overzicht van de 5 stellen die inmiddels aan het avontuur begonnen zijn. Hun achtergrond en foto’s vind je op pagina 7 van dit topic.

Brenda Braet (38) & Diederik Braet (36)
Komen uit Ouderkerk a/d Amstel.Brenda en Diederik willen een speel- en leerboerderij voor kinderen opzetten rond Ollolai. Met geiten, een ezel en konijntjes. Daarmee hopen ze bij te dragen aan de verjonging van de bevolking van het 1600 zielen tellende dorpje.

Marije Graafsma (27) & Ovan Abdullah (30)
Komen uit ’t Harde.Hun modelabel willen ze in Ollolai doorzetten en werken met de lokale mensen. Daarnaast willen ze een sleep & experience neerzetten om zo het echte binnenland van Sardinië te leren kennen. Voor hun is dit geen bevlieging, maar iets waar ze al jaren over nadenken. Marije heeft eerder naar het 1 euro project in Ollolai gekeken en was al enthousiast.

Sandra Liebe (47) & Marcello Carlino (45)
Komen uit Hippolytushoef. Dit stel wil in Ollolai een stokerij opzetten, waarbij ze drie lijnen willen realiseren en op de markt gaan brengen. Daarnaast zullen ze een taverne opzetten waar ze de producten kunnen verkopen en waar mensen lekker een drankje en hapje kunnen doen.

Chantal Theunissen (48) & Paul Bax (49)
Komen uit Venlo. De focus leggen Paul en Chantal op de pijnbestrijding en revalidatie patiënten. Er zijn veel mensen die een dergelijke behandeling in het buitenland zouden willen volgen. Ollolai, dat in de Blue Zone ligt, is de perfecte omgeving om intensieve trajecten aan te bieden. Dit willen Paul en Chantal combineren met het aanbieden van een vakantie voor deze mensen.

Danielle van de Heerik (26) & Joey van Essen (31)
Komen uit Den Haag. Plan bruiloften organiseren in Ollolai.
nienkejj wijzigde dit bericht op 26-07-2018 15:34
68.47% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Hey,

Ik zie het vanavond voor het eerst, hebben ze de huizen van tevoren mogen zien? En een voorkeur mogen uitspreken? Of krijgen ze gewoon willekeurig een huis toegewezen en heeft de een geluk en de ander pech.
Ik snap niet helemaal hoe ze de huizen verdeeld hebben.

Wel een leuk programma maar zou niks voor mij zijn haha
Alle reacties Link kopieren
Vind het ook wel een leuk programma, combi van´We zijn er bijna´, ´Ik vertrek´ en ´Het Blok´ :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Ja het blijft tot nu toe vaag hoe de huizen toegewezen zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mayapril schreef:
18-07-2018 22:27
Ja het blijft tot nu toe vaag hoe de huizen toegewezen zijn.
Je zou haast denken dat ze allang wisten voor welk huis te gingen, oftwel dat huizen bekijken is in scène gezet..
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Rare tuinbroek had dat schildermeisje aan. Wel een erg leuk stel. Haar vriend is erg grappig vind ik :biggrin:
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
18-07-2018 23:11
Rare tuinbroek had dat schildermeisje aan. Wel een erg leuk stel. Haar vriend is erg grappig vind ik :biggrin:
Iemand zei op twitter “ ze heeft haar verfroller alvast aangetrokken” :HA:
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
18-07-2018 23:35
Iemand zei op twitter “ ze heeft haar verfroller alvast aangetrokken” :HA:
:rofl: :rofl: :rofl: :rofl:

Ik denk dat dat mode stel het daar niet gaat redden, volgens mij heeft zij nu al heimwee.

En inderdaad, niet helemaal duidelijk hoe nou die huizen zijn toegewezen.
Blijft ook verbazend dat mensen gewoon geen woord van de taal leren, echt...... :facepalm:
Alle reacties Link kopieren
Die dame met het zwarte haar lijkt zo weggelopen te zijn de Adams Family.
En dan met krakering stemmetje Italiaans praten😀
Alle reacties Link kopieren
Froezel schreef:
19-07-2018 10:17
Die dame met het zwarte haar lijkt zo weggelopen te zijn de Adams Family.
En dan met krakering stemmetje Italiaans praten😀
Haha, precies dit dacht ik ook.

Waarom haar hele stem veranderd wanneer ze Italiaans praat is ook mij een raadsel.
Alle reacties Link kopieren
Voor mensen die niet van sociaal op de camping houden, zijn die 2 met zwaar beladen bus, enorm sociaal aanwezig.

Misschien dat ze zichzelf het meest in de weg zitten op een camping. Je krijgt geen rust namelijk als die je buren zijn :hihi:
Alle reacties Link kopieren
Net terug gekeken, tot nu toe wel leuke tv!
Toch vraag ik me af welke stellen het gaan redden.
De mode-ontwerpers en stel met baby (ik ken de namen nog niet) lijken vooral negatieve dingen te zien. Ik kan ze geen ongelijk geven daarin, maar ik doe ook niet mee met zo'n programma. Je weet vooraf dat je huis in slechte staat is.
Ik neem aan dat je na de koop niet zomaar kan stoppen, als je alleen die euro kwijt bent is het niet erg.
Weet iemand hoe lang het programma doorgaat, en of ze al lang aan het filmen zijn?
Alle reacties Link kopieren
Ik kan ook nergens terugvinden hoelang het duurt, maar vind het wel een leuk programma!

Ik ben bang dat vele (vooral de jongere stellen) niet beseffen hoeveel er moet gebeuren. Zoveel spaargeld zullen ze toch niet hebben? Maakt het ook wel weer leuk om naar te kijken, natuurlijk ;)
Alle reacties Link kopieren
blondie-90 schreef:
19-07-2018 15:34
Ik kan ook nergens terugvinden hoelang het duurt, maar vind het wel een leuk programma!

Ik ben bang dat vele (vooral de jongere stellen) niet beseffen hoeveel er moet gebeuren. Zoveel spaargeld zullen ze toch niet hebben? Maakt het ook wel weer leuk om naar te kijken, natuurlijk ;)
Volgens Angela nog 27 afleveringen van 1 uur :sun:

https://www.ad.nl/show/hadden-de-ollola ... ~af4956d1/
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat stel wat likeur stookt niet zo sympathiek over komen. Ik vind haar ook zo raar uit haar ogen kijken op de een of andere manier.
Alle reacties Link kopieren
Leuk artikel, bedankt groentuintje!

Die kleding van die ontwerpers op de foto, verwacht hij hoog water in huis :?:
Als dit hun kledingontwerpen zijn ben ik niet enthousiast, en de italianen in het dorpje ook niet ben ik bang.

Dolfje: ik vind dat stel ook wat apart overkomen.
De "pijnbestrijder" en vrouw vind ik tot nu toe leuker.
Alle reacties Link kopieren
Het zijn nogal excentrieke stellen inderdaad, des te leuker om naar te kijken ;)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik lees ook de twitter reacties over dit programma, dat maakt het nog leuker om naar te kijken ;-D
Voor iedereen een groene tuin
Ik ben heel benieuwd wie van de stellen uiteindelijk hun plannen winstgevend ten uitvoer hebben kunnen brengen.En wie weer gillend naar Nederland terug willen :-D
De afleveringen inmiddels terug gezien. Gezellig daar op de camping.
Jammer dat het niet duidelijk is gemaakt hoe de woningen zijn toegewezen. Zit nogal verschil in de bouwvalligheid en had graag gehoord hoe de verdeling tot stand is gekomen. Verder vind ik het een leuk programma, ik erger me trouwens inmiddels al blauw aan dat drank-stel, die zijn constant aan het hinniken van het lachen. Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-07-2018 19:21
De afleveringen inmiddels terug gezien. Gezellig daar op de camping.
Jammer dat het niet duidelijk is gemaakt hoe de woningen zijn toegewezen. Zit nogal verschil in de bouwvalligheid en had graag gehoord hoe de verdeling tot stand is gekomen. Verder vind ik het een leuk programma, ik erger me trouwens inmiddels al blauw aan dat drank-stel, die zijn constant aan het hinniken van het lachen. Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat.
Daar hoor ik meerdere mensen over, waaronder ik haha. Hoe zijn die huizen nou verdeeld? Het scheelt nogal of je een heel nieuw dak moet plaatsen of alleen wat stucen en verven :@@:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Ik vind ook dat er erg veel verschil in de huizen is (de grootte maar vooral ook hoeveel er moet gebeuren). Dus dat is dan toch niet helemaal eerlijk verdeeld, misschien geloot? Ik wil het weten!!!
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
19-07-2018 19:21
Verder vind ik het een leuk programma, ik erger me trouwens inmiddels al blauw aan dat drank-stel, die zijn constant aan het hinniken van het lachen. Ben benieuwd hoe het allemaal verder gaat.
Ze hebben bij mij ook al de "Posjes irritatie factor".
De drank wordt goed getest denk ik, vandaar het gehinnik?
Alle reacties Link kopieren
De burgemeester heeft alleen blauwe truien geloof ik (O) (O)
Alle reacties Link kopieren
Die burgemeester is wel een slimmerik. De huizen zijn eigenlijk rijp voor sloop en ze worden gratis opgeknapt. Alleen de winnaar krijgt EEN DEEL van de verbouwingskosten vergoed. Wat die verbouwing kost hadden ze toch net zo goed een beter huis kunnen kopen. Met al die leegstand daar kost het vast geen drol.
Alle reacties Link kopieren
Je hebt werkpaarden en luxepaarden, is duidelijk vandaag te zien bij de deelnemers :HA:
Voor iedereen een groene tuin

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven