Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos Deel 2 - Geen Spoilers s.v.p.

25-08-2019 07:45 752 berichten
Hier deel 2 aangezien deel 1 van het topic vol is.

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.

Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten

Link naar deel 1:

entertainment/het-spaanse-dorp-polopos- ... #p30069408
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
25-08-2019 11:52
Terugvindpost.
Dankjewel!
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
25-08-2019 11:35
ja op iedere pagina zit wel iemand die de negatieve reacties verwijdert. , of dat nu op de facebook is of op de beoordelingssite voor camperplaatsen (daar verdwenen ook ineens 3 van de 4 reacties zodat het "gemiddelde'cijfer nu een 10 werd
Echt? Jeetje
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
25-08-2019 09:17
@MeredithGrey de bidon is op FB 12 euro (inclusief verzendkosten) en het kaartspel maar liefst 15 euro. Zo'n bidon is toch gewoon merchandise? Die zou je toch gewoon gratis moeten krijgen als je bij hen een sportvakantie boekt?
In de aflevering maakte een bordje dat ze 6 euro waren, vandaar dat ik dit bedrag noemde. En dat het gratis moet vind ik onzin. Het zijn ondernemers waarom moeten ze dingen gratis weggeven.
Seriously?
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
25-08-2019 09:17
@MeredithGrey de bidon is op FB 12 euro (inclusief verzendkosten) en het kaartspel maar liefst 15 euro. Zo'n bidon is toch gewoon merchandise? Die zou je toch gewoon gratis moeten krijgen als je bij hen een sportvakantie boekt?

Misschien krijgen hun gasten de bidon ook wel gratis. Er staat nergens vermeld dat dat niet zo is.
Op deze manier kunnen de mensen die geen sportvakantie bij hen boeken ook in het bezit komen van de bidon. Daar hebben hun fans echt wel €12 (incl. verzendkosten!) voor over.
Altijd van je afsnijden
Alle reacties Link kopieren
Buenas tardes! (Tvp)
Alle reacties Link kopieren
Naar wat ik begrijp:
De familie Rutten verstuurd de bedrukte shirts vanuit Spanje
Juani verstuurt de tassen vanuit Nederland
De bidons..... ik gok Spanje
Alle reacties Link kopieren
tvp
Alle reacties Link kopieren
Ah hier is het nieuwe topic.
Ik heb de laatste aflevering nog niet gezien, straks of morgen even doen.

Ik vind €24,95 voor die tassen echt idioot. Als souvenir koop ik meestal een magneet of een klein beeldje oid voor in mijn souvenir kast van hooguit €3,-.
Tvp.
Alle reacties Link kopieren
Bonvida schreef:
25-08-2019 11:48
Nou ik zou trots zijn als iemand mijn ontwerp zou gebruiken dat betekent dar het mooi gevonden wordt ik zou het wel signeren , misschien wordt het ontwerp wel ook voor andere dingen gebruikt dan zou ik als ik thysa was wel kijken of ze er ook geld uit kan halen en misschien heeft ze wel al een onderlinge afspraak hierover met juani
Voor Thysa is het ontwerpen van afbeeldingen gewoon haar werk, haar bron van inkomsten. Dus trots heeft hier niets mee te maken.
Dus als jij bij de bakker werkt en trots bent op het feit dat je de donuts netjes in de doos krijgt dan wil je toch ook gewoon je loon.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
25-08-2019 11:53
Precies, Juani lijkt me niet iemand die vrienden de kans ontneemt wat geld te verdienen, zeker als ze het goed kunnen gebruiken.
( Ze zou misschien wel mensen die ze niet mag lichtelijk benadelen, bewust, en dan zoals bij Harry’s mogelijke pups “Oops” zeggen. )
Maar ze had ook een andere afbeelding kunnen nemen. De kaart van Polopos, een foto die ze zelf genomen heeft. Maar daar had ze dan wat werk voor moeten doen. En dit was makkelijk. En dan nog niet eens het benul hebben om het plaatje wat groter te maken zodat het meer tas zou bedekken.
Het is gewoon weer luiigheid geweest.
Desalniettemin vind ik het idee van tas wel heel leuk. Plaatje groter, wapen van Polopos op de andere kant (en niet zo narcistisch je eigen naam) én ik had een andere kleur gekozen ipv het ontzettend besmettelijke creme.
Alle reacties Link kopieren
aloha66 schreef:
25-08-2019 15:59
Maar ze had ook een andere afbeelding kunnen nemen. De kaart van Polopos, een foto die ze zelf genomen heeft. Maar daar had ze dan wat werk voor moeten doen. En dit was makkelijk. En dan nog niet eens het benul hebben om het plaatje wat groter te maken zodat het meer tas zou bedekken.
Het is gewoon weer luiigheid geweest.
Desalniettemin vind ik het idee van tas wel heel leuk. Plaatje groter, wapen van Polopos op de andere kant (en niet zo narcistisch je eigen naam) én ik had een andere kleur gekozen ipv het ontzettend besmettelijke creme.
Als ze een eigen foto gebruikt zou Thysa er niets aan verdienen. Zo gezien gunt ze haar inkomsten en misschien vond ze die afbeelding gewoon mooi.
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
25-08-2019 16:11
Als ze een eigen foto gebruikt zou Thysa er niets aan verdienen. Zo gezien gunt ze haar inkomsten en misschien vond ze die afbeelding gewoon mooi.
Win-win
Bergje65 schreef:
25-08-2019 16:12
Win-win
En het is natuurlijk een enorme eer, ze mag er best ook trots op zijn!
Alle reacties Link kopieren
whateverever schreef:
25-08-2019 16:11
Als ze een eigen foto gebruikt zou Thysa er niets aan verdienen. Zo gezien gunt ze haar inkomsten en misschien vond ze die afbeelding gewoon mooi.

Ik denk niet dat Juani daar zo over nagedacht heeft.
Ik denk dat ze de afbeelding gewoon mooi vond.
aloha66 schreef:
25-08-2019 15:56
Voor Thysa is het ontwerpen van afbeeldingen gewoon haar werk, haar bron van inkomsten. Dus trots heeft hier niets mee te maken.
Dus als jij bij de bakker werkt en trots bent op het feit dat je de donuts netjes in de doos krijgt dan wil je toch ook gewoon je loon.
De muurschilderingen waren in opdracht van de burgemeester, dus ze zijn eigendom van Polopos en degene die ze hebben geschilderd hebben geen recht op geld als dit ontwerp door derden gebruikt wordt. Als een andere ondernemer de afbeelding op een ansichtkaart wil zetten mag dat ook gewoon.
Alle reacties Link kopieren
Is dit Juani’s rode jurk?
https://m.facebook.com/121411595166864/ ... &source=54

Zo ja dan is het merk Munthe.
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
25-08-2019 19:04
Is dit Juani’s rode jurk?
https://m.facebook.com/121411595166864/ ... &source=54

Zo ja dan is het merk Munthe.

Kak, ik zie nu dat hij niet linkt naar de foto Maar naar de webwinkel.
Alle reacties Link kopieren
Poging 2
https://m.facebook.com/121411595166864/ ... &source=54
Alle reacties Link kopieren
Helaas. Kun je de jurk zelf posten?
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
25-08-2019 19:37
Helaas. Kun je de jurk zelf posten?
Bij mij linkt hij wel goed door naar de jurk.
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
25-08-2019 20:14
Bij mij linkt hij wel goed door naar de jurk.
Bij mij naar de homepage van de FB site
Alle reacties Link kopieren
https://www.facebook.com/12141159516686 ... =3&sfns=mo

Poging 3 :)
Alle reacties Link kopieren
Aaarg ik geef het op
Facebook pagina van Kok Oisterwijk
8 november 2018
Alle reacties Link kopieren
Gezien! Volgens mij is het niet de jurk. Deze is plissé, die van Juani niet

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven