Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos Deel 2 - Geen Spoilers s.v.p.

25-08-2019 07:45 752 berichten
Hier deel 2 aangezien deel 1 van het topic vol is.

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.

Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten

Link naar deel 1:

entertainment/het-spaanse-dorp-polopos- ... #p30069408
Alle reacties Link kopieren
Wappert schreef:
26-08-2019 16:26
Wat ik raar vind is dat er al weken niet meer gesproken is over de wakeboardbaan van de fam. Rutten, wat is daarmee gebeurd? Zijn die plannen helemaal overboord gegooid?
ergens in de eerste weken stonden ze met zijn allen op een stuk strand en volgens Eliza was dat uitermate geschikt om te wakeboarden. Net zoals ze later dat stukje grond uitermate geschikt vond voor een camperplaats. Zoon vond het minder geschikt, of eigenlijk helemaal niet, dus dat is niet doorgegaan, want het was zijn plan. Dus ik denk dat Eliza niet de kans heeft gehad er haar plan van te maken, en daar ook een leuke crowdfunding voor op te zetten
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
ggrr foutmelding eerst, dan toch dubbel geplaatst
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Vivamensje schreef:
26-08-2019 17:02
Ik denk dat dat een moeilijke klus wordt, dus nog wat tijd zal kosten. Ik kan me ook herinneren dat John en Juani honden wilden opvangen, daar hoor ik ze al heel lang niet meer over. En Christiaan en Christel wilden een luxeverblijf met zwembad, dat is nu toe een opblaasjacuzzi geworden!
Ondernemen vereist idd ook vergunningen, geduld en kapitaal, zeker in Spanje.
Je kunt niet verwachten dat mensen een huis opknappen, Spaans leren, integreren en een goedlopend bedrijf hebben opgebouwd in een korte tijd.
Wel dat ze op al die vlakken of iig de meeste vooruitgang geboekt hebben.
Daarnaast hebben ze ook tijd in de opdrachten moeten steken en in de opnames van het programma zelf.
Als dat niet een deel van hun tijd opgeslokt had waren ze misschien al verder.
Of helemaal niet in Polopos.😂
Blondie456 schreef:
26-08-2019 14:36
T en W hebben nog niet veel opgeknapt aan hun huis dus ik vind niet dat ze moeten winnen.
Het is geen klusprogramma, het gaat erom wie trekt bezoekers naar het dorp en wie is goed geïntegreerd.
Vivamensje schreef:
26-08-2019 17:02
Ik denk dat dat een moeilijke klus wordt, dus nog wat tijd zal kosten. Ik kan me ook herinneren dat John en Juani honden wilden opvangen, daar hoor ik ze al heel lang niet meer over. En Christiaan en Christel wilden een luxeverblijf met zwembad, dat is nu toe een opblaasjacuzzi geworden!
Ik heb begrepen dat het zwembad niet mogelijk was, omdat het te zwaar is voor de constructie van het dak.
Vandaar de opblaas jacuzzi ...

Honden opvang voor toeristen kan pas beginnen als die er ook zijn :-D
Kan me niet voorstellen dat die opvang voor de plaatselijke bevolking is, die gaan vaak anders met honden om.
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
26-08-2019 19:27
Ik heb begrepen dat het zwembad niet mogelijk was, omdat het te zwaar is voor de constructie van het dak.
Vandaar de opblaas jacuzzi ...

Honden opvang voor toeristen kan pas beginnen als die er ook zijn :-D
Kan me niet voorstellen dat die opvang voor de plaatselijke bevolking is, die gaan vaak anders met honden om.

Ze willen ergens daar beneden een zwembad maken tenminste daar ging het laatst over. Maar het loopt helemaal schuin af. Maar volgens Christiaan kun je dat wel even ophogen
Hondenopvang was niet het idee van J. En J. Maar van een ander stel die het niet geworden is. En de 20000 mag niet in het huis worden geïnvesteerd, maar moet te goede komen aan polopos. Zo heb ik het tenminste begrepen.
marele schreef:
26-08-2019 21:13
Ze willen ergens daar beneden een zwembad maken tenminste daar ging het laatst over. Maar het loopt helemaal schuin af. Maar volgens Christiaan kun je dat wel even ophogen
Dit was volgens mij een fake plan. Je moet toch iets bedenken om binnen te komen. Dat was met coach en wijn door verkopen niet gelukt.
Alle reacties Link kopieren
grasklokje schreef:
26-08-2019 21:27
Hondenopvang was niet het idee van J. En J. Maar van een ander stel die het niet geworden is. En de 20000 mag niet in het huis worden geïnvesteerd, maar moet te goede komen aan polopos. Zo heb ik het tenminste begrepen.
huis of onderneming volgens mij
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Jezus wat een tokkies die gasten .
Lekker hond meteen op bed .
Alle reacties Link kopieren
    Yildizlar schreef:
    26-08-2019 22:01
    Jezus wat een tokkies die gasten .
    vond ze wel bij de familie passen
    De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
    nlies schreef:
    26-08-2019 22:08
      vond ze wel bij de familie passen
      :proud:
      De volkszangers maken het plaatje af
      Alle reacties Link kopieren
      Yildizlar schreef:
      26-08-2019 22:09
      :proud:
      De volkszangers maken het plaatje af
      blij dat ik daar niet op vakantie ben toevallig
      De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
      Alle reacties Link kopieren
      Wel stom dat Jurgen, toen die andere Nederlandse zanger er was, zei; “nou ik heb er nog nooit van gehoord”. En nu een of andere vage Henkie laat optreden op zijn eigen feest.
      Alle reacties Link kopieren
      marele schreef:
      26-08-2019 22:24
      Wel stom dat Jurgen, toen die andere Nederlandse zanger er was, zei; “nou ik heb er nog nooit van gehoord”. En nu een of andere vage Henkie laat optreden op zijn eigen feest.
      Tja, voor de mensen in Polopos is iedere Nederlandse volkszanger onbekend.
      Waarom dan veel geld uitgeven ?
      Ze vermaken zich toch wel.
      Alle reacties Link kopieren
      whateverever schreef:
      26-08-2019 22:28
      Tja, voor de mensen in Polopos is iedere Nederlandse volkszanger onbekend.
      Waarom dan veel geld uitgeven ?
      Daar heb ik het toch niet over?
      Hij verwijt eerst iemand dat zij een onbekende volkszanger naar het dorp haalt, en doet vervolgens hetzelfde.

      Overigens heeft die Julio Iglesias gast meegedaan met een Spaanse versie van Idols en volgens mij is hij zelfs tot in de finale gekomen. Dus die man was toch wel enigszins bekend bij Spanjaarden.
      Alle reacties Link kopieren
      marele schreef:
      26-08-2019 22:34
      Daar heb ik het toch niet over?
      Hij verwijt eerst iemand dat zij een onbekende volkszanger naar het dorp haalt, en doet vervolgens hetzelfde.

      Overigens heeft die Julio Iglesias gast meegedaan met een Spaanse versie van Idols en volgens mij is hij zelfs tot in de finale gekomen. Dus die man was toch wel enigszins bekend bij Spanjaarden.
      Daar heb je een punt idd.
      En die zanger konden ze eerder kennen dan een Nederlandse volkszanger als hij zover was gekomen bij zo’n show.

      Dat is meten met 2 maten.
      whateverever wijzigde dit bericht op 26-08-2019 22:42
      2.40% gewijzigd
      Alle reacties Link kopieren
      Dat korte zwarte jurkje stond Eliza eigenlijk niet zo goed
      Die eerste gasten die de fam geboekt hadden zijn niet de mensen die we nu zagen. Elisa was blij en zei dat Gonny en weet ik niet meer wie kwamen maar deze namen kloppen niet.
      Alle reacties Link kopieren
      Blondie456 schreef:
      26-08-2019 22:43
      Die eerste gasten die de fam geboekt hadden zijn niet de mensen die we nu zagen. Elisa was blij en zei dat Gonny en weet ik niet meer wie kwamen maar deze namen kloppen niet.
      Gonny en reisgenoot hebben misschien als eerste geboekt maar komen later pas.
      Dan zijn deze mensen als nog de eerste gasten, alleen niet de eerste boekers.
      whateverever schreef:
      26-08-2019 22:47
      Gonny en reisgenoot hebben misschien als eerste geboekt maar komen later pas.
      Dan zijn deze mensen als nog de eerste gasten, alleen niet de eerste boekers.
      Oke , dat kan ook.
      Alle reacties Link kopieren
      Blondie456 schreef:
      26-08-2019 22:51
      Oke , dat kan ook.
      Ik typ ook maar wat ik rond 11 uur s avonds denk maar het zou wel goed kunnen.😂
      Ik vind Thysa steeds minder sympathiek worden met dat overdreven gedoe nu haar "kunstwerken" ook in Spanje zijn en ze nu echt thuis is. Het vluchtige wat we konden zien was hetzelfde als van een kind van 8 of zo en dat noemen ze kunst. Ik vind het wel vermakelijke tv want ik lig dubbel.
      Blondie456 schreef:
      26-08-2019 23:00
      Ik vind Thysa steeds minder sympathiek worden met dat overdreven gedoe nu haar "kunstwerken" ook in Spanje zijn en ze nu echt thuis is. Het vluchtige wat we konden zien was hetzelfde als van een kind van 8 of zo en dat noemen ze kunst. Ik vind het wel vermakelijke tv want ik lig dubbel.
      Tja, dat heb ik dan weer met de cultuur die de familie Rutten meebrengt. Mijn god, zo'n polonaise met een of andere C-artiest...En dan weer die smurfenchampagne...

      Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
      Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

      Terug naar boven