Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

donderdag 20 juni 2019 om 07:15
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'
Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.
Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.
Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.
Wie gaat er ook kijken?
De deelnemers:
Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.
Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.
Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.
Wie gaat er ook kijken?
De deelnemers:
Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
vrijdag 23 augustus 2019 om 12:02
Nou idd, als het nou kwalitatief mooie bekers waren, of bedrukte Doppers.Lila_Lilly_ schreef: ↑23-08-2019 11:24Sorry maar ik vind die bidon verkoop echt zo stom. Wie koopt nou zo'n bidon? Zoiets geef je toch gewoon gratis weg bij zo'n sportvakantie! Had echt plaatsvervangende schaamte. Logo is ook echt lelijk en onprofessioneel en ik snap niet wat het logo met sport te maken heeft? Ze doen echt hun best maar zijn zo bleu en weten van toeten noch blazen.![]()
Voor iedereen een groene tuin
vrijdag 23 augustus 2019 om 13:06
Volgens mij de camera man van RTL, Christiaan en Kirsten en Thysa en Wijnand.Vivamensje schreef: ↑23-08-2019 12:17Ik gun iedereen de overwinning. Iedereen doet op zijn eigen manier zijn best.
Ik ben wel heel nieuwsgierig wie er over een paar jaar nog zit.

vrijdag 23 augustus 2019 om 13:18
Ik denk alleen pa en ma Rutten. Daniel en Demi in kustplaats. En heel misschien Wijnand en Thysa, maar denk dat het te stil en benauwd voor hen wordt. De rest gaat er met gierende banden vandoor. Naar de luxe en gezelligheid van thuisVivamensje schreef: ↑23-08-2019 12:17Ik gun iedereen de overwinning. Iedereen doet op zijn eigen manier zijn best.
Ik ben wel heel nieuwsgierig wie er over een paar jaar nog zit.

vrijdag 23 augustus 2019 om 13:26
En toch vind ik dat bij twee studenten anders dan een volwassen stel dat altijd als zelfstandige heeft gewerkt . Ik zou verwachten dat die wel reserves hebben .

vrijdag 23 augustus 2019 om 14:10
Hier ben ik het eigenlijk wel mee eens, maar ik dacht, laat ik proberen iets positiefs over Mark te zeggen.
En voor iemand die sportlessen geeft, moet hij echt even lekker vlot rechtop leren staan.

vrijdag 23 augustus 2019 om 15:23
Ik zit net de aflevering van gisteren terug te kijken en snap niet zo goed waar Christiaan en Kirsten zo lyrisch over doen. Ja, natuurlijk is het geinig om je 'eigen' wijn van de band zien te rollen, maar wat bedoelen ze als ze het hebben over maanden van hard werk?
Hebben ze het land bewerkt, de druiven geteeld? Geoogst wellicht? Hebben ze de wijn gemaakt?
Wat nou ondernemings- en marketingplan? Ze hebben een deal gesloten met Wijnvoordeel. Ze hebben iemand anders een etiket laten maken. En toen hebben ze wat foto's van zichzelf op een website gezet. Echt, waar gaat dit over?
Hebben ze het land bewerkt, de druiven geteeld? Geoogst wellicht? Hebben ze de wijn gemaakt?
Wat nou ondernemings- en marketingplan? Ze hebben een deal gesloten met Wijnvoordeel. Ze hebben iemand anders een etiket laten maken. En toen hebben ze wat foto's van zichzelf op een website gezet. Echt, waar gaat dit over?

vrijdag 23 augustus 2019 om 15:27
Nee hoor, ik heb toen ook gezegd dat ik dit een suffe actie vond.2019 schreef: ↑23-08-2019 10:13Als het beestje maar een naam heeft, het blijft geld in zamelen en Donna en Mark vonden het blijkbaar prima dat Juani dat voor ze deed.
Maar he de familie Rutten begint een actie en het word meteen afgekraakt, Juani begint een actie voor geld en dat is blijkbaar prima.
Meten met 2 maten,
https://www.doneeractie.nl/mountainbike ... pos/-37377

vrijdag 23 augustus 2019 om 15:33
Het heeft helemaal niks met crowdfunding te maken. Bij een normaal crowdfundingproject investéér je ergens in. Vaak is het een lening die in een aantal jaren terugebetaald moet worden. Dit is gewoon je hand ophouden.butterfly- schreef: ↑23-08-2019 14:13Die crowdfunding staat helemaal nergens op. Gaan ze dit ook doen voor de winkel, koffiebar, studio's, wakeboardbaan? Dit is niet hoe een bedrijf werkt. 'Fans' laten betalen voor je veel te dure stuk asvalt waar je rijk van wil worden.

vrijdag 23 augustus 2019 om 15:36
Stel nou dat de Ruttens blijven, maar Daniël verhuurt zich als bouwvakker, Demi als kapster, Jürgen als graffiti artiest, Elisa gaat op de markt van La Mamola staan en in de zomer verhuren ze nog een paar weken een studio, Mogen ze dan dat huis houden?
Dat is namelijk het scenario waar ik denk dat ze op gaan uitkomen.
vrijdag 23 augustus 2019 om 15:36
Zit er dik in die lui zitten nergens mee die gaan door roeien en ruiten.butterfly- schreef: ↑23-08-2019 14:13Die crowdfunding staat helemaal nergens op. Gaan ze dit ook doen voor de winkel, koffiebar, studio's, wakeboardbaan? Dit is niet hoe een bedrijf werkt. 'Fans' laten betalen voor je veel te dure stuk asvalt waar je rijk van wil worden.

vrijdag 23 augustus 2019 om 15:39
In ieder geval kunnen ze dan het huis huren waar John en Juani nu in zitten als huurders.Fossa schreef: ↑23-08-2019 15:36Stel nou dat de Ruttens blijven, maar Daniël verhuurt zich als bouwvakker, Demi als kapster, Jürgen als graffiti artiest, Elisa gaat op de markt van La Mamola staan en in de zomer verhuren ze nog een paar weken een studio, Mogen ze dan dat huis houden?

vrijdag 23 augustus 2019 om 15:50
Hahahaha...wij hebben een makelaardij...en bij ons op werk zeggen ze dat het huis waarschijnlijk € 50.000 waard is maar nu het op de buis is dat ze er dit berag aan gekoppeld hebben..
Hoewel hij wel al in prijs gedaald is...ach..tegenwoordig is het toch wat de gek er voor geeft. We staan soms te kijken welke bedragen langs komen...
Hoewel hij wel al in prijs gedaald is...ach..tegenwoordig is het toch wat de gek er voor geeft. We staan soms te kijken welke bedragen langs komen...

vrijdag 23 augustus 2019 om 16:25

vrijdag 23 augustus 2019 om 16:28
vrijdag 23 augustus 2019 om 16:37
Ja ik snap niets van het wijn verhaal dus iedereen kan diezelfde wijn met een andere etiket verkopen in nederland tegen verschillende prijzen?Fossa schreef: ↑23-08-2019 15:23Ik zit net de aflevering van gisteren terug te kijken en snap niet zo goed waar Christiaan en Kirsten zo lyrisch over doen. Ja, natuurlijk is het geinig om je 'eigen' wijn van de band zien te rollen, maar wat bedoelen ze als ze het hebben over maanden van hard werk?