Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
11-07-2019 10:37
Mark en Donna met die wasmachine :-)
"kijk, hier moet zeep in, leuk he?"

Kijk.. dat je op je 24e nog weinig of geen kluservaring hebt, snap ik.
Maar Donna die niet weet hoe je een gloeilamp in een fitting draait, en voor het eerst in haar leven een wasmachine van dichtbij ziet.. kom op hoor!
Ze komt nu echt over als een duffe millennium baby.
Wat een verschil met Demi van de familie Rutten.
Het valt me trouwens wel op bij Mark en Donna dat Mark wel erg vaak er een beetje sullig bij staat toe te kijken en weinig uitvoert als Donna ergens mee bezig is.
Alle reacties Link kopieren
Mark vindt de Spaanse taal niet leuk, en schilderen is ook al niet leuk...
Ben benieuwd wat ie dan van koken en poetsen gaat vinden... of van de administratie doen van je eigen bedrijf.
Lorem Ipsum
Mark vindt inderdaad heel veel niet leuk, en heeft een vreemde blik in zijn ogen.

Leuk dat er een spoilertopic is gekomen!
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie schreef:
11-07-2019 12:21
Het valt me trouwens wel op bij Mark en Donna dat Mark wel erg vaak er een beetje sullig bij staat toe te kijken en weinig uitvoert als Donna ergens mee bezig is.
Het is een slome duikelaar. Echt niet iemand die mij zou weten te motiveren om te sporten oid.
Alle reacties Link kopieren
dolfje schreef:
11-07-2019 16:13
Het is een slome duikelaar. Echt niet iemand die mij zou weten te motiveren om te sporten oid.
Ik zat me vanmiddag ineens af te vragen hoe oud die sporthal zou kunnen zijn. Niet van het laatste jaar, er wonen alleen maar ouderen die al genoeg lichaamsbeweging krijgen als ze een keer het dorp door gelopen zijn. Dus waar wordt dat ding echt voor gebruikt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
11-07-2019 18:05
Ik zat me vanmiddag ineens af te vragen hoe oud die sporthal zou kunnen zijn. Niet van het laatste jaar, er wonen alleen maar ouderen die al genoeg lichaamsbeweging krijgen als ze een keer het dorp door gelopen zijn. Dus waar wordt dat ding echt voor gebruikt
Tsja, ze hebben de ruimte, dus waarom zou je het afbreken?
Alle reacties Link kopieren
Wat spreken sommigen al goed Spaans!

Ik vind Elisa vaak te dominant en denkt alles te kunnen bepalen, Verder lijkt ze me wel heel lief. Alleen als ik haar persoonlijk zou kennen zou ik er niet tegen kunnen.

Donna lijkt soms wel van een andere planeet te komen, hoe veel dingen ze nog niet kende. Ik snap ook niet waarom ze sportieve reizen willen organiseren..

John en Juani vind ik hele leuke mensen, je ziet zo dat ze het fijn hebben samen en zichzelf zijn.


Ik ben benieuwd naar alle bedrijven.
Alle reacties Link kopieren
Van een andere planeet :rofl: . Helemaal mee eens :proud: .
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
kintsugi schreef:
10-07-2019 10:52
Ik ga maar een abonnement op Videoland nemen, want ik val gewoon telkens in slaap rond die tijd. :facepalm:
Opnemen! Kun je ook die irritant lange reclames overslaan :D
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
10-07-2019 22:27
Welke Belg met vrouw ?
Diederik en Brenda, uit de serie van vorig jaar (het Italiaanse dorp Ollolai)
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
ik hoor die familie Rutten steeds zeggen, als ze naar een mogelijke campingplaats gaan kijken: "Daar kunnen wel X aantal campers staan, en dan zitten we het hele jaar vol. " Of dan hebben we het hele jaar boekingen.
Vind ik nogal optimistisch gedacht.
En zouden die mensen die daar met hun camper komen zin hebben om te rouleren over een paar plekken die relatief dicht bij elkaar staan.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
turquasi schreef:
11-07-2019 13:13
Mark vindt de Spaanse taal niet leuk, en schilderen is ook al niet leuk...
Ben benieuwd wat ie dan van koken en poetsen gaat vinden... of van de administratie doen van je eigen bedrijf.
Inderdaad, tot nog toe zijn Mark en Donna me best wel tegengevallen.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
12-07-2019 00:39
ik hoor die familie Rutten steeds zeggen, als ze naar een mogelijke campingplaats gaan kijken: "Daar kunnen wel X aantal campers staan, en dan zitten we het hele jaar vol. " Of dan hebben we het hele jaar boekingen.
Vind ik nogal optimistisch gedacht.
En zouden die mensen die daar met hun camper komen zin hebben om te rouleren over een paar plekken die relatief dicht bij elkaar staan.
Vast niet , vooral omdat je volgens mij in Spanje overal met je camper mag staan. Tenminste dat dacht ik. Dus waarom zou je betalen om ergens te staan op een braakliggend terrein als er genoeg gratis plekken zijn.
nlies schreef:
12-07-2019 00:39
En zouden die mensen die daar met hun camper komen zin hebben om te rouleren over een paar plekken die relatief dicht bij elkaar staan.
Ik zou er niet aan moeten denken inderdaad om steeds weer te moeten verschuiven.
Voor 'elke keer een beetje ander uitzicht want anders gaat het ook zo vervelen' of zoiets bizars dat ze zei?
Alle reacties Link kopieren
Goede camperplaatsen hebben wat voorzieningen, oa voor je afval en chemisch toilet. Da's wel zo fijn.

Ik snap best dat ze denken dat mensen met een camper het leuk vinden om steeds op een ander plekje te staan. Maar als ik een camper zou hebben, dan zou ik niet in dezelfde regio blijven hangen.
Lijkt me idd ook niet dat je binnen een straal van 10km met een camper gaat verplaatsen. Dan rij je weer gewoon door naar de volgende regio. Althans, dat lijkt mij het doel van rondreizen met een camper.
Alle reacties Link kopieren
De stelling 'Wij zijn de enigen met een concept' vond ik trouwens hilarisch.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
12-07-2019 09:12
De stelling 'Wij zijn de enigen met een concept' vond ik trouwens hilarisch.
Wie zei dat?
Alle reacties Link kopieren
Wat ziet Juani er leuk uit qua kleding. Leuk mens
Dat pizzading van Donna en Mark wil ik ook.

Belachelijk dat Christiaan en Kirsten met de peuter/baby in het huis waren toen Christiaan wat ging slopen. Al dat stof in de lucht en dus ook lekker in je longen. Die ergernis heb ik al als ik mensen op tv zie slopen of klussen zonder mondkapje, maar dan doen ze het zelf. Dat kind had daar niet moeten zijn.

Ik ben benieuwd of ze steeds dezelfde opdrachten krijgen als in Ollolai.
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
12-07-2019 09:24
Wie zei dat?
Christiaan over hun muurschildering.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
12-07-2019 09:34
Christiaan over hun muurschildering.
Ach, die negeer ik. Wat een irritant geval.


Nu we toch aan het roddelen zijn; wat heeft Elise een ongezond gewicht. Ze steekt af tegen haar sportieve man en zoon.
Daarnaast vind ik haar niet sympathiek; aanwezig en schreeuwerig. Als familie deugen ze wel.
Bergje65 schreef:
12-07-2019 09:25
Wat ziet Juani er leuk uit qua kleding. Leuk mens
En John vind ik er vaak onverzorgd en vies uit zien.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind Elise een lieverd. Ze heeft een sterke persoonlijkheid, maar loopt niet over de anderen heen. Dat ze steeds de leiding neemt/krijgt, lijkt me meer groepsdynamiek. De rest van die familie bestaat echt niet uit makke schapen. Als zij het anders willen, zullen ze dat vast zeggen. Ik vind ze een mooi team.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven