Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
12-07-2019 23:11
Een onwijs goed concept bedacht Christiaan , nou nee niet echt .

Haha, ze waren inderdaad erg overtuigd van hun kunstwerk.
Ik vond het niet veel bijzonders.
Mark en Donna hebben prutswerk geleverd.
Dan dat ezeltje met dat mandje op zijn rug.. echt prachtig!
redbulletje schreef:
12-07-2019 23:23
Ik ook. Ik zou ze die 5000 hebben laten delen. Die twee staken met kop en schouders boven de rest uit.

Wel jammer dat de 2 mooiste aan de zijkanten/achterkant zitten en dat de amateuristische broddelwerkjes van ver af te zien zijn.
Die met die baby hadden t helemaal bont gemaakt met al die geschreven tekst en frutsels die alleen maar herkenbaar zijn als je er met je neus bovenop staat: hallo, het is een muurschildering, die moet je van 100 meter afstand kunnen herkennen!
Helemaal mee eens wat een gepruts van C en K . Ook dat met die slotjes nou origineel hoor die kennen we nog niet .
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
12-07-2019 23:18
Twitter #Polopos is trouwens leuk tijdens de uitzending.

Maar omg wat ik daar tegenkwam ... hier werkt Christiaan dus aan:
http://machtigleven.nl/
Een website ter ere van zichzelf! Hij heeft namelijk 'bewust zijn ideale leven leven ontworpen'! Tsjonge wat een creep. Die vent vindt zichzelf echt fantastisch @(
Niet echt iets om Polopos op de kaart te brengen. Hij zal die 20000 vast niet gewonnen hebben
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij voelden burgemeester en aanhang zich best voor paal staan op de foto met die ezel
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik vond ook die van Thysa en Wijnand het mooist, vooral om een muurschildering van een grote afstand gezien moet worden. Dat snapte die andere 3 stellen geloof ik niet :bonk:
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
12-07-2019 23:29
Volgens mij voelden burgemeester en aanhang zich best voor paal staan op de foto met die ezel

Ik vraag mij eerlijk waar af of Mark en Donna zich niet voor lul voelden staan bij het presenteren van hun muurschildering.
Ik zou ze voor straf dat stuk muur weer wit laten verven.. wat een gepruts.
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
12-07-2019 23:28
Niet echt iets om Polopos op de kaart te brengen. Hij zal die 20000 vast niet gewonnen hebben
Je weet het niet hè? Misschien begint hij wel een sekte. De eerste idolate volgeling is er al.
Alle reacties Link kopieren
Fam Rutten,
Leuk, gezellig maar wat hier van uit gaat komen.. dat moet ik nog wel eens zien. Elise, tja ze heeft twee kanten. En ik denk dat ze voor de tv nog meer haar best doet om zich in te houden.

Mark en donna, zucht. Ze vinden alles leuk maar vooral de onbelangrijke dingen. Beetje moe word ik van ze. Doen het minst en nog geen moeite doen voor de muurschilderingen. Prima het was hun ding niet maar het werk wat ze leverde... hoe kun je ze nog serieus nemen? Kindertjes..

Thysa en wijnand, niet mijn stel. Vooral is niet mijn type. Ben ook benieuwd naar hun idee van een koffiehuis. Maar kunst dat past wel goed bij ze.

John en juani, leuk en grappig. Begint wel op te vallen dat John veel dingen niet leuk vind. Beetje zeurderig, het liefst is hij volgens mij niet in gezelschap met anderen. En die vette 3 haartjes op zijn hoofd kan hij beter wegscheren, bah. Hij kan wel goed werken. Lelijkste huis, druk bezig.. ik ben zéér benieuwd naar het eind resultaat.

Kirsten en christiaan, Blijft een raar idee dat ze niet iedereen uitnodigen. Hoe leuk ze zich voordoen om allemans vriend te willen zijn, de toon is wel gezet hierdoor. Beetje achter de elleboog. Vind ze ook erg afhankelijk zijn van elkaar. Vooral kirsten is zonder hem minder stabiel. Hertje met trillende poten idee. Leuk voor de kleine en naar elkaar maar of hun idee geld gaat opleveren..
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
12-07-2019 23:18
Twitter #Polopos is trouwens leuk tijdens de uitzending.

Maar omg wat ik daar tegenkwam ... hier werkt Christiaan dus aan:
http://machtigleven.nl/
Een website ter ere van zichzelf! Hij heeft namelijk 'bewust zijn ideale leven ontworpen'! Tsjonge wat een creep. Die vent vindt zichzelf echt fantastisch @(
Vraag me dus echt af of er nou echt mensen bestaan die dit lezen en op in gaan. De manier van praten, mooier maken dan wat het is daar pak je toch geen mens mee?!!
Bergje65 schreef:
12-07-2019 09:48
Ik denk dat dat komt omdat ik haar de uitstraling vindt hebben van een zigeuner of een kamper
Grappig dat je dat zegt, wij dachten hier precies hetzelfde. :)
_Branwen_ schreef:
12-07-2019 22:44
Maar die van Thysa en Wijnand is mi gewoon de mooiste.
Vond ik ook heel terechte winnaars. Niemand laten invliegen, gewoon alles zelf gedaan en het zag er ook gewoon echt mooi uit.

Die mega jaloerse blikken van de Ruttens trok ik slecht. Die hadden al zelf gewonnen in hun beleving volgens mij.
Alle reacties Link kopieren
CherryBlossom- schreef:
12-07-2019 23:55
Vraag me dus echt af of er nou echt mensen bestaan die dit lezen en op in gaan. De manier van praten, mooier maken dan wat het is daar pak je toch geen mens mee?!!
Inderdaad. Het eerste dat in mij opkwam was “de evangelische omroep” of “Jehova”.
Het ontwerp hadden de Ruttens wel zelfgemaakt en die gast heeft alleen maar een beetje mee helpen spuiten. Dat zie ik niet als valsspelen. Bovendien hadden ze een leuke toevoeging met het mandje aan de ezel. Wel iets waar toeristen een selfie mee willen maken.

Het ontwerp van het kunstkoppel was verder natuurlijk wel het sterkst. Hun schildering had eigenlijk over die lange kant die te zien is vanaf de aanrij weg te zien moeten zijn. Dat zou mij als rondrijdende toerist zeker even die kant uit trekken.
Alle reacties Link kopieren
Die ballen van Mark en Donna en de hartjes van de familie met dat kindje :mrgreen:
Ik kan ook niet tekenen, maar juist dan zou ik slim zijn net als de Ruttens!

Ik vind het weer leuke tv.

Deze burgemeester lijkt een stuk meewerkender dan die in Ollolai. Of ligt het eraan dat het in Spanje ook echt allemaal wat makkelijker is?
Alle reacties Link kopieren
Bergje65 schreef:
13-07-2019 08:48
Inderdaad. Het eerste dat in mij opkwam was “de evangelische omroep” of “Jehova”.
De namen Christiaan en Kirsten, komen beiden van Christus :)

Maar die had het niet zoveel over zichzelf.

De site van Christiaan gaat over hoe hij het licht zag. Hoe hij zijn leven succesvol aanpakte. En die levenservaring wil hij delen. Niet dat die levenservaring indrukwekkend is, maar hij gelooft er in elk geval zelf in.

Ik zie vooral iemand die mensen die slimmer zijn dan hijzelf, zo snel mogelijk buiten sluit of onterecht bekritiseerd. Waarschijnlijk omdat ze een bedreiging vormen voor zijn zelfverheerlijking.
Alle reacties Link kopieren
Terechte winnaars van de muurschildering! Mooi en lekker kleurrijk.
Suikerwafel schreef:
13-07-2019 09:06
Die ballen van Mark en Donna en de hartjes van de familie met dat kindje :mrgreen:
Ik kan ook niet tekenen, maar juist dan zou ik slim zijn net als de Ruttens!

Ik vind het weer leuke tv.

Deze burgemeester lijkt een stuk meewerkender dan die in Ollolai. Of ligt het eraan dat het in Spanje ook echt allemaal wat makkelijker is?
De Ruttens konden ook best zelf tekenen.
Alle reacties Link kopieren
gizzmo-returns schreef:
13-07-2019 12:10
De Ruttens konden ook best zelf tekenen.
Zeker. Het resultaat was dan ook prachtig.
Wel vond ik ze ontzettend slechte verliezers met die grumpy gezichten en ook nog de opmerking van Elisa: "ik zeg maar zo,, ik zeg maar niks!" zwakjes hoor...
Daarbij heeft familie Rutten met 5 paar handen aan hun muurschildering gewerkt.
De winnaars deden het met z'n tweetjes.. terechte winnaars.
Al ben ik echt verliefd op het ezeltje met dat mandje op zijn rug.. zo lief en ook zo mooi gemaakt.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het gisteren gemist en kan t niet terug kijken. Weet iemand waar ik op internet de muurschilderingen kan vinden?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
13-07-2019 14:54
Ik heb het gisteren gemist en kan t niet terug kijken. Weet iemand waar ik op internet de muurschilderingen kan vinden?
https://www.rtl.nl/gemist/het-spaanse-dorp-polopos/
Had de serie opgenomen, nu helemaal bij.
Net als Ollalai heerlijk om naar te kijken, en ik verheug me al op maandag :hyper:

Las dat Polopos 1703 inwoners had in 2018, dus geen 60

Vind het ongeloofwaardig, dat Pa Rutten ziet dat er iemand komt aanlopen en meteen weet dat het zijn oude vriend is die hij 34 jaar niet heeft gezien
Oemayra schreef:
13-07-2019 15:51
Vind het ongeloofwaardig, dat Pa Rutten ziet dat er iemand komt aanlopen en meteen weet dat het zijn oude vriend is die hij 34 jaar niet heeft gezien
Misschien volgen ze elkaar op Facebook.
Alle reacties Link kopieren
Oemayra schreef:
13-07-2019 15:51
Had de serie opgenomen, nu helemaal bij.
Net als Ollalai heerlijk om naar te kijken, en ik verheug me al op maandag :hyper:

Las dat Polopos 1703 inwoners had in 2018, dus geen 60

Vind het ongeloofwaardig, dat Pa Rutten ziet dat er iemand komt aanlopen en meteen weet dat het zijn oude vriend is die hij 34 jaar niet heeft gezien
Polopos is een gemeente van 27 km². Ik neem aan dat ze met die 60 personen alleen de inwoners het dorpje bedoelen.
Alle reacties Link kopieren
Oh en over het herkennen van die vriend - vader Rutten zal door die weekopdracht vast eerder die week al aan die vriend waarmee hij vroeger grafitti deed, hebben gedacht.
Alle reacties Link kopieren
Ik had wel het idee dat de Ruttens een groter stuk muur hadden. Dus in verhouding omdat zij met 4 zijn.

Inderdaad er jammer van de 2 lelijke muurschilderingen. Ik hoop dat die over worden geverft en dan in de stijl van de andere 2 die wel mooi gelukt zijn.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven