Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop ook dat er andere opdrachten zijn in vergelijking met vorig jaar. Het viel mij tegen dat de opdracht weer een muurschildering was :-[
Alle reacties Link kopieren
Mijn gevoel zegt dat Donna een actrice is en dat ze en (aangedikt) rol speelt. Geen idee hoor. Maar soms zijn mensen die aan tv programma's mee doen ook acteurs.

Zo was er een dame in married at first site, een heel gezin bij wereld reis op wielen. Ik twijfel dan of die meedoen en toevallig acteur zijn of dat ze via een bureau gescout zijn.
_Branwen_ schreef:
13-07-2019 15:53
Misschien volgen ze elkaar op Facebook.
Achh niet aan gedacht, heb zelf geen facebook vandaar :-$
Alle reacties Link kopieren
Gele_Suikerspin schreef:
13-07-2019 16:49
Ik hoop ook dat er andere opdrachten zijn in vergelijking met vorig jaar. Het viel mij tegen dat de opdracht weer een muurschildering was :-[

Het was idd een dezelfde opdracht als in Ollolai, maar dat vond ik eigenlijk niet storend.
Zo'n opdracht, het versieren/beschilderen van een muur, laat heel duidelijk zien hoe creatief, ijverig en gemotiveerd de koppels zijn.
Mark en Donna zakte dus meteen door het ijs.
Alle reacties Link kopieren
Weet iemand hoe die Elisa zo vloeiend Spaans kan spreken?
Voor iedereen een groene tuin
GroenTuintje schreef:
15-07-2019 13:03
Weet iemand hoe die Elisa zo vloeiend Spaans kan spreken?
Misschien les gehad, net als ik. Of er vaak op vakantie geweest of een talenreis, of een Spaanstalige ex. Kan van alles zijn.

In mijn geval woont mijn ex in Spanje en heb ik toen om die reden de taal geleerd. Ik spreek het ook vloeiend, al gebruik ik het nu niet meer zo vaak omdat mijn relatie al 2 jaar voorbij is. .
Alle reacties Link kopieren
BigLizzie schreef:
15-07-2019 13:17
Misschien les gehad, net als ik. Of er vaak op vakantie geweest of een talenreis, of een Spaanstalige ex. Kan van alles zijn.

In mijn geval woont mijn ex in Spanje en heb ik toen om die reden de taal geleerd. Ik spreek het ook vloeiend, al gebruik ik het nu niet meer zo vaak omdat mijn relatie al 2 jaar voorbij is. .
Ja zoiets zou goed kunnen, incl een talenknobbel hebben :biggrin:
Voor iedereen een groene tuin
Familie Rutten heeft toch altijd op de markt gestaan, misschien wel zn toeristenmarkt, waar veel toeristen komen, en ze het spaans regelmatig heeft kunnen oefenen.
Alle reacties Link kopieren
Utakar schreef:
15-07-2019 13:32
Familie Rutten heeft toch altijd op de markt gestaan, misschien wel zn toeristenmarkt, waar veel toeristen komen, en ze het spaans regelmatig heeft kunnen oefenen.
Ze verkochten tweedehands spullen op de markt geloof ik.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Klopt: https://sterrenoptv.nl/familie-rutten-j ... p-polopos/
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
noa schreef:
13-07-2019 14:54
Ik heb het gisteren gemist en kan t niet terug kijken. Weet iemand waar ik op internet de muurschilderingen kan vinden?
https://justfly.nl/beginnende-herrie-in ... p-polopos/

Voor de liefhebbers: er staat ook een Polopos-bingokaart op die site, met dingen als "Christiaan gebruikt de term quality time" :biggrin:
Life's not about waiting for the storm to pass... It's about learning to dance in the rain.
Alle reacties Link kopieren
heel die site van Christiaan rept niet over zijn vrouw... :-[ dat ongeluk is erg natuurlijk maar ik zie hem al helemaal voor me als wielrenner denkend dat het wegdek de wereld van hem is. Overigens, voor iemand die denkt te kunnen vertellen hoe je leven succesvol maakt stuit hij wel regelmatig op fouten/tekortkomingen van hemzelf die makkelijk voorkomen hadden kunnen worden. (De afmetingen van het huis, het zwembad op het dak, de taal leren, de muurschildering die waardeloos is en qua planning wat betreft het weer echt letterlijk in het water viel... en dan ga ik het nog maar niet hebben over de opvoeding.)

Over dat zinnetje van Elisa 'dan staat het het hele jaar vol' kan ik het echt in mijn broek doen trouwens, zelfs een hotel in de Cariben zit niet het hele jaar 'vol'... laat staan een saai spaans dorp met kiezelstrand.
Lorem Ipsum
Die bingokaart geweldig ! Ik print hem uit kijk altijd met mijn zoons met volop commentaar er bij .
Alle reacties Link kopieren
Die bingokaart kwam vorige week ook op Twitter (#Polopos) langs. Plus nog wat leuke opmerkingen waarnaar ik helaas niet kan linken. Best leuk om af en toe te bekijken.
Alle reacties Link kopieren
Lunaloona schreef:
15-07-2019 14:20
https://justfly.nl/beginnende-herrie-in ... p-polopos/

Voor de liefhebbers: er staat ook een Polopos-bingokaart op die site, met dingen als "Christiaan gebruikt de term quality time" :biggrin:
Thanks! Ik vind dat ezeltje erg mooi
Cum non tum age
GroenTuintje schreef:
15-07-2019 13:23
incl een talenknobbel hebben :biggrin:
dat helpt ook hahahaha
Alle reacties Link kopieren
Ik vind John en Juani echt heerlijk zichzelf blijven. Ik vond die muurschildering van Thysa en Wijnand echt fantastisch mooi. Hopelijk gaan ze hun koffietentje ook een beetje zo doen.

Kan niet wachten op een nieuwe aflevering vanavond.
Alle reacties Link kopieren
Die Daniël Rutten is kampioen wakeboarden vd wereld zelfs.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
15-07-2019 18:31
Die Daniël Rutten is kampioen wakeboarden vd wereld zelfs.
Wow, wat leuk!

Logisch dat je daar niet mee wil voetballen :rofl:
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
12-07-2019 23:18
Twitter #Polopos is trouwens leuk tijdens de uitzending.

Maar omg wat ik daar tegenkwam ... hier werkt Christiaan dus aan:
http://machtigleven.nl/
Een website ter ere van zichzelf! Hij heeft namelijk 'bewust zijn ideale leven ontworpen'! Tsjonge wat een creep. Die vent vindt zichzelf echt fantastisch @(
Beetje late reactie van mij maar ben even aan het bijlezen. Maar wat een eigendunk heeft hij.
Alle reacties Link kopieren
De realiteitszin van moeder Rutten is ver te zoeken: O leg een paar keien weg in zee en je bent klaar.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik vind John toch zo ontzettend leuk, heerlijk authentiek en zo’n leuke humor!
Alle reacties Link kopieren
Dolfijn911 schreef:
15-07-2019 22:07
Ik vind John toch zo ontzettend leuk, heerlijk authentiek en zo’n leuke humor!
Vind ik ook :) . Leuke persoonlijkheid.
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
Je krijgt het gevoel of alles een strijd is..
Nee tuthola, het is geen gevoel, je zit in een wedstrijd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het de afgelopen week weinig kunnen kijken, maar waar ik me altijd zo over verbaas is dat enorme enthousiasme op basis van niks
Die deelnemers hebben hun auto nog niet koud geparkeerd in dat dorp, lopen een rondje en roepen meteen: "oooohhhhh wat is het hier leuk!! Oohh ik zie ons hier echt hélemaal wonen"

Op basis waarvan? Vier vervallen straten en een verlaten dorpsplein?
Die mensen laten zich meteen zo meeslepen en denken totaal niet meer realistisch.
Ik vind het ook altijd best zielig als zo'n stel dan zo'n baby hierin meesleept. Leuk, als je daar dan als kind moet opgroeien in niemandsland met alleen een paar bejaarde dorpsbewoners.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven