Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
17-07-2019 22:31
Jonge jonge om een T-shirtje serieus .
Ik snap het wel hoor. Anderen krijgen zo totaal geen kans bij de dorpsbewoners, ze dringt zich bij iedereen op.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil ook zo'n schaaltje met vuur waarop Wijnand die worstjes klaarmaakt! Hoe heet dat?
Alle reacties Link kopieren
butterfly- schreef:
17-07-2019 22:52
Ik snap het wel hoor. Anderen krijgen zo totaal geen kans bij de dorpsbewoners, ze dringt zich bij iedereen op.

Het staat de rest vrij om ook te helpen en contact te leggen.
marele schreef:
17-07-2019 22:52
Lichamelijk zal ze zo tegen de 50 zijn.
Geestelijk is ze een jaloerse 4 jarige Calimero.
Nou die is wel een eindje in de vijftig gok ik .
Alle reacties Link kopieren
Found it! Assa Chouriço, da's Portugees.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
17-07-2019 22:31
Jonge jonge om een T-shirtje serieus .
Weet niet hoe lang tevoren ze dat shirt gekregen heeft, maar het had wat spanning weggehaald als ze gewoon gezegd had: ik was bij Marie en die is ziek dus ze vond dat ik haar shirt moest dragen. ik kon er niet onderuit.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Moesten we nou echt 10 minuten kijken naar hoe de puppy's een IKEA bed in elkaar zetten?
yette schreef:
17-07-2019 22:58
Found it! Assa Chouriço, da's Portugees.
Oh echt ik vond het ook een geinig ding.
Eigenlijk vind ik ze alletwee kleuters. Elisa die het erom doet om zonder de rest overal te lopen slijmen in dat dorp en Juani die dan een pruillip trekt. Mijn achting voor Kirsten is zowaar gestegen.
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
17-07-2019 22:53
Het staat de rest vrij om ook te helpen en contact te leggen.
Juist!
nlies schreef:
17-07-2019 22:58
Weet niet hoe lang tevoren ze dat shirt gekregen heeft, maar het had wat spanning weggehaald als ze gewoon gezegd had: ik was bij Marie en die is ziek dus ze vond dat ik haar shirt moest dragen. ik kon er niet onderuit.
Dat denk ik ook maar goed dat heeft ze bewust of niet niet gedaan.
Vond Juany hier wel kinderachtig in laat je niet kennen dan .
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
17-07-2019 22:53
Het staat de rest vrij om ook te helpen en contact te leggen.
Tuurlijk. Maar Elisa is overal bij en altijd op de voorgrond. En dan gaan ze met z'n drieën zingen en zijn er geen shirts, en ineens zit Elisa tussen de vrouwen van het dorp met die kleding aan. Dan snap ik het wel, komt achterbaks over.
Yildizlar schreef:
17-07-2019 23:03
Dat denk ik ook maar goed dat heeft ze bewust of niet niet gedaan.
Bewust. Net zoals ze bij die receptiedame niet wilde vertalen voor Kirsten en Christian.

Maar fair enough, zo overdreven als Elisa zich daar in het dorpsleven heeft gewurmd, zo afzijdig houdt de rest zich. Iedereen is alleen maar met zijn eigen bedoeninkje bezig. Maar dat bedoeninkje staat ook nog ergens. En de hoofdprijs is toch voor degenen die het beste zijn geïntegreerd?
butterfly- schreef:
17-07-2019 23:10
Tuurlijk. Maar Elisa is overal bij en altijd op de voorgrond.
En dit. Als Kirsten en Juani waren gaan helpen broodjes smeren zonder iedereen uit te nodigen was het huis te klein geweest.
Ik voorspel dat bij dat kruis versieren ook gezeik komt .
Elisa mag de attributen van het kruis van Polopos lenen en wat ze niet gebruikt aan de andere geven om te gebruiken.
Daar zal wel weer wat spaak lopen .
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
17-07-2019 22:52
Ik wil ook zo'n schaaltje met vuur waarop Wijnand die worstjes klaarmaakt! Hoe heet dat?
Dat vroeg ik mij ook al af :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
17-07-2019 22:52
Lichamelijk zal ze zo tegen de 50 zijn.
Geestelijk is ze een jaloerse 4 jarige Calimero.
Hahahahaa!
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
17-07-2019 23:03
Dat denk ik ook maar goed dat heeft ze bewust of niet niet gedaan.
Vond Juany hier wel kinderachtig in laat je niet kennen dan .
Ik heb net gehoord/gelezen dat ze 4 is.... ;-)
Alle reacties Link kopieren
Juani is net als elisa, iemand die graa op de voorgrond staat.
Dat zag ik al meteen de eerste aflevering, toen hun beide elkaar troffen.
Het enige verschil is dat elisa mondiger is dan juani.
En hier merk je dan ook meteen de jalousie van juani.
Elke uitzending heeft zij wel iets te klagen over haar.
Het zou juani meer sieren als zij elisa volledig links liet liggen, en ook niet over haar zou klagen of roddelen.
Alle reacties Link kopieren
De familie Rutten vormt een groep binnen een groep. Met zijn 4-en staan ze sterk en dat vind ik niet eerlijk. Het zou heel anders geweest zijn als die zoon en zijn vriendin er niet bij waren geweest.
Alle reacties Link kopieren
butterfly- schreef:
17-07-2019 23:10
Tuurlijk. Maar Elisa is overal bij en altijd op de voorgrond. En dan gaan ze met z'n drieën zingen en zijn er geen shirts, en ineens zit Elisa tussen de vrouwen van het dorp met die kleding aan. Dan snap ik het wel, komt achterbaks over.
Juani wil Elisa liefst helemaal nergens zien.

Diezelfde middag nog vertrokken Kirsten en zij met zijn tweetjes van de rustige camping naar het dorp. Daar gingen ze met een dreumes midden in een stoffige verbouwing dat lied staan oefenen. Die locatie kies je toch alleen als je iemand van de camping er niet bij wil hebben? Of ben ik gek?

Maar als Elisa dan ondertussen een speciaal voor die avond gemaakt shirtje meekrijgt van een uitvalster, is ze asociaal en achterbaks?
yette wijzigde dit bericht op 18-07-2019 10:07
1.56% gewijzigd
Vind die Marc eigenlijk überhaupt wel iets leuk? Nu hoorde ik ook alweer 'niet mijn smaak'.

Echt ik snap niet dat ik die twee in het begin leuk vond om naar te kijken., Doe me dan nu toch maar die Thysa en Wijnand, Had ik in het begin ook niet gedacht.

Elisa vind ik een jankerd. Juani ook.
Alle reacties Link kopieren
butterfly- schreef:
17-07-2019 23:10
Tuurlijk. Maar Elisa is overal bij en altijd op de voorgrond. En dan gaan ze met z'n drieën zingen en zijn er geen shirts, en ineens zit Elisa tussen de vrouwen van het dorp met die kleding aan. Dan snap ik het wel, komt achterbaks over.
Juani wil Elisa liefst helemaal nergens zien.

Diezelfde middag nog vertrokken Kirsten en zij met zijn tweetjes van de rustige camping naar het dorp. Daar gingen ze met een dreumes midden in een stoffige verbouwing dat lied staan oefenen. Die locatie kies je toch alleen als je iemand van de camping er niet bij wil hebben? Of ben ik gek?

Maar als Elisa dan ondertussen een speciaal voor die avond gemaakt shirtje meekrijgt van een uitvalster, is ze asociaal en achterbaks?
Alle reacties Link kopieren
Wel toevallig dat dat shirt dan dezelfde maat is. Die Spaanse vrouwen zijn nogal klein en Elisa is nogal groot.

Maar ook al vind ik haar teveel, de rest doet veel te weinig. Als je Spaans wil leren dan ga je toch lekker op de koffie bij de bewoners. Zo’n Juani en Kirsten hebben toch weinig te doen, dus zat tijd daarvoor.
Cum non tum age
Ze hebben blijkbaar te weinig te doen. Dan gaan mensen zich drukmaken over pietluttige dingen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven