Entertainment alle pijlers

Het Spaanse Dorp: Polopos - Geen Spoilers s.v.p.

20-06-2019 07:15 3073 berichten
Ik dacht, ik maak maar vast een topic aan voor het vervolg van 'Het Italiaanse Dorp Ollolai'

Het Italiaanse dorp: Ollolai krijgt een opvolger in Het Spaanse dorp: Polopos. Ook dit keer emigreren weer vijf Nederlandse koppels om het uitgestorven plaatsje nieuw leven in te blazen.

Net als eerder bij Ollolai trokken ook uit Polopos (inwonersaantal: 60) in de provincie Granada veel bewoners weg voor een spannender leven in de stad. Aan de Nederlanders de schone taak om weer wat leven in de brouwerij te brengen en hopelijk een toeristenstroom op gang te brengen. Net als in het eerste, succesvolle seizoen, mogen 10 stellen die geïnteresseerd zijn in een Spaans avontuur hun idee voor Polopos voorleggen aan een Dorpsraad. Zij beslissen welke vijf koppels mogen verhuizen.

Veel te doen is er niet voor de nieuwe bewoners. Winkels zijn er niet meer, er is alleen nog een SRV-wagen en twee kleine cafés. Op het eind kiezen de bewoners van Polopos welke Nederlanders het best geïntegreerd zijn en wie het meest heeft gedaan om het dorp op de kaart te zetten. Zij winnen 20.000 euro. Destijds trok Het Italiaanse dorp: Ollolai best wat Nederlandse toeristen naar het pittoreske plaatsje.


Wie gaat er ook kijken?

De deelnemers:

Familie Rutten: camperplaats, wakeboardbaan, koffiehuis, studioverhuur, winkel en markt.
Mark en Donna: B&B en sportieve vakanties
Thysa en Wijnand : Kunstenaarsstudios en koffiehuis
John en Juani: B&B en motortochten
Kirsten en Christiaan met Lucas: Luxe verblijf met wellnessfaciliteiten
anoniem_648d7f72e2b6c wijzigde dit bericht op 07-08-2019 08:55
12.57% gewijzigd
tryagain schreef:
20-07-2019 16:20
Maar waarom dan zo aanhalen dat alle andere stellen van alles moeten doen in tegenstelling tot de Ruttens? Dat snap ik dan niet.
Het is toch een feit dat zij met vier volwassenen zijn? Daarmee hebben ze toch simpelweg twee keer zoveel menskracht als de rest?

En ja, er zijn inderdaad meer dingen die het scheef trekken. Zoals dat de panden in een totaal verschillende staat verkeerden en dat Kirsten en Christaan geld hebben om alles uit te besteden. En blijkbaar is ook alles geoorloofd. Je zou dus ook vrienden voor een maand kunnen laten invliegen en die met alles laten helpen, inclusief de weekopdrachten.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
20-07-2019 16:24
Het is toch een feit dat zij met vier volwassenen zijn? Daarmee hebben ze toch simpelweg twee keer zoveel menskracht als de rest?

En ja, er zijn inderdaad meer dingen die het scheef trekken. Zoals dat de panden in een totaal verschillende staat verkeerden en dat Kirsten en Christaan geld hebben om alles uit te besteden. En blijkbaar is ook alles geoorloofd. Je zou dus ook vrienden voor een maand kunnen laten invliegen en die met alles laten helpen, inclusief de weekopdrachten.
Ik zie het probleem dus niet.

Jürgen en Daniël doen alles zelf. Lijkt.
Christiaan en Kirsten niet.
Donna en Mark zetten een hek neer.
Thysa en Wijnand.... geen idee wat ze doen. Beetje koken en koffie drinken.
Juani doet niks. John werkt best hard maar krijgt hulp van minstens 2 locals.
Alle reacties Link kopieren
tryagain schreef:
20-07-2019 14:48
Spanjaarden zijn gek op kleine kinderen, zo zou je ook kunnen stellen dat dat stel met kind een puntje voor heeft. Dat andere stel heeft hun jeugd mee... zo hebben ze allemaal wel hun eigen voordelen.
En hoezo laten helpen door die vriend, dat andere stel doet zelf helemaal niets. Die laten hun huis door een aannemer doen en hebben dus echt de hele dag de tijd om aan de week opdracht te knutselen. Geen idee wat die twee de hele dag doen maar iig niet werken in het huis. Maar daar valt niemand over, over een klein beetje hulp bij een ontwerp wat ze zelf hebben gemaakt en allemaal aan meegewerkt hebben daar is heisa over. Dat snap ik niet hoor.
Nee precies...vooral omdat Pa Rutten zelf ook Grafiti artist is...Bovendien vond ik dat mandje met die ezel ook super leuk gevonden. Waar die vriend dan weinig aan gedaan had. Maar het winnende koppel had ook een mooi muurtje...dat moet gezegd worden. Ik vind allen dat gejammer over die hulp van die vriend overdreven.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
20-07-2019 16:24
Het is toch een feit dat zij met vier volwassenen zijn? Daarmee hebben ze toch simpelweg twee keer zoveel menskracht als de rest?

En ja, er zijn inderdaad meer dingen die het scheef trekken. Zoals dat de panden in een totaal verschillende staat verkeerden en dat Kirsten en Christaan geld hebben om alles uit te besteden. En blijkbaar is ook alles geoorloofd. Je zou dus ook vrienden voor een maand kunnen laten invliegen en die met alles laten helpen, inclusief de weekopdrachten.
Ja er is iid een heleboel scheef....
Alle reacties Link kopieren
En dát is nou tv maken :HA:

Ik word langzaam wel erg moe van juani. Er komt écht veel jaloerzie bij kijken. Wat zou haar goed doen als ze zelf een projectje opzoekt, wellicht wordt ze daar ook leuker op.
Alle reacties Link kopieren
Fossa schreef:
18-07-2019 22:25
Goh, wat is Christian een kopie van zijn vader zeg. Zoals die 'heel erg leuk' zegt. Maar ik blijf het raar vinden dat er bij vier drie stellen geklust wordt en dat een stel gewoon geen vieze handen maakt.

Ben benieuwd of ze straks ook echt beoordeeld worden op het integreren, want daarin scoren Christian en Kirsten natuurlijk vrijwel nul. Alleen Donna en Mark doen het nog slechter. Die heb ik werkelijk nog met geen enkele dorpsbewoner zien praten...
Welles, ze praten toch steeds met die Brit? :hihi:

wat die ouders betreft, die vond ik juist wel leuk... dacht bij mezelf oh die kunnen er ook niks aan doen dat hun zoon zo gek heeft uitgepakt... maarja de kerel schijnt een smak te hebben gemaakt met de fiets, dat doet rare dingen met je natuurlijk
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
19-07-2019 09:48
Wellicht speelt het ook mee dat de zoon van Elisa wél met zn ouders mee is gegaan, en de zoon van Juani niet.
woahh :lightbulb: dat zou best kunnen
Lorem Ipsum
Alle reacties Link kopieren
Straks een item met interview met deelnemers uit polopos in boulevard! Allemaal even kijken of terugkijken dus als je nieuwsgierig bent!

Jullie ook bij vlagen last van een irritante reclame over de reacties? Pagina verversen hielp gelukkig
Alle reacties Link kopieren
https://www.rtlboulevard.nl/video/tv-fr ... aanse-dorp
Alle reacties Link kopieren

Mag niet spoileren maar.... maar...... maar...... maar toch....
Alle reacties Link kopieren
Ik zag trouwens op een kaartje dat de huizen van Juani en John en de familie Rutten naast elkaar. Zijn dus letterlijk buren!
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
22-07-2019 21:20
Ik zag trouwens op een kaartje dat de huizen van Juani en John en de familie Rutten naast elkaar. Zijn dus letterlijk buren!
Heb je een link van dat kaartje? Lijkt mij ook leuk om te zien :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
GroenTuintje schreef:
22-07-2019 21:33
Heb je een link van dat kaartje? Lijkt mij ook leuk om te zien :)

Op Juanis Facebookpagina
Heeft iemand al de leeftijden van de deelnemers kunnen ontdekken ?
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
22-07-2019 21:19
Mag niet spoileren maar.... maar...... maar...... maar toch....
Wat bedoel je?

Het was vandaag bij rtl boulevard vooraf aan de aflevering van vanavond op ook rtl. Ze gaan zelf natuurlijk niet spoileren op hun eigen program.
Alle reacties Link kopieren
Benieuwd naar morgen!

Waarom ze wel op de vergadering komen maar niet mee doen. Als je niet mee wil doen, mag je ook niet mee beslissen vind ik.

Wat vinden jullie van de gang van zaken?

Ze kregen bij de muur volgens mij ook het dubbele aan oppervlakte. Dus dat de jury dat door trekt begrijp ik wel.
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
22-07-2019 21:42
Heeft iemand al de leeftijden van de deelnemers kunnen ontdekken ?
Critiaan en kirsten zijn 31 a 30.

De rest weet ik. Zo. 123 niet.
Gele_Suikerspin schreef:
22-07-2019 22:26
Benieuwd naar morgen!

Waarom ze wel op de vergadering komen maar niet mee doen. Als je niet mee wil doen, mag je ook niet mee beslissen vind ik.

Wat vinden jullie van de gang van zaken?

Ze kregen bij de muur volgens mij ook het dubbele aan oppervlakte. Dus dat de jury dat door trekt begrijp ik wel.
Terecht precies wat Wijnand zei als twee mensen uitnodigingen uitdelen kunnen er steeds nog twee klussen . Maar ze moeten bij de dorpsraad zijn en niet bij de andere deelnemers .
Alle reacties Link kopieren
Yildizlar schreef:
22-07-2019 22:31
Terecht precies wat Wijnand zei als twee mensen uitnodigingen uitdelen kunnen er steeds nog twee klussen . Maar ze moeten bij de dorpsraad zijn en niet bij de andere deelnemers .
Wat Wijnand zei klopt niet helemaal.
Kisten en Christiaan doen niks zelf. En hebben tijd om te gaan, en de werkzaamheden gaan gewoon door.

Of moet iedereen samen gaan?
Want als Juani alleen gaat. Werkt John ook gewoon door.
Donna en Mark zullen wel samen gaan.
Alle reacties Link kopieren
Juani is 51, Mark is 27, Donna is 24 en de rest weet ik (nog) niet
Alle reacties Link kopieren
Ze hadden beter kunnen zeggen dat van elk stel één iemand zou gaan flyeren.

Ik vind het ook niet helemaal eerlijk, maar in Polopos is niks eerlijk. Voor èlke gewonnen weekprijs geldt al dat de familie Rutten de winst moet gebruiken voor vier personen in plaats van voor twee. En nu moeten ze voor hetzelfde geld dus ook nog dubbel zoveel uren werken.
Alle reacties Link kopieren
Ik snap niet dat ze zich zo laten kennen.
Alle reacties Link kopieren
yette schreef:
22-07-2019 22:55
Ze hadden beter kunnen zeggen dat van elk stel één iemand zou gaan flyeren.

Ik vind het ook niet helemaal eerlijk, maar in Polopos is niks eerlijk. Voor èlke gewonnen weekprijs geldt al dat de familie Rutten de winst moet gebruiken voor vier personen in plaats van voor twee. En nu moeten ze voor hetzelfde geld dus ook nog dubbel zoveel uren werken.
Je kunt ook zeggen: ze gebruiken de winst voor dat ene project. Zij werken toevallig met 4 aan een project. Ik heb het vanavond maar half gezien, maar het was dus de beslissing van de jury om die 4 de dubbele hoeveelheid te geven. maar had ik goed gezien dat er kaartjes waren voor 5 euro per stuk en voor 10 euro. Hoe werkt dat dan?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren
marele schreef:
22-07-2019 21:40
Op Juanis Facebookpagina
Okay, ik heb geen fb :)
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren
nlies schreef:
22-07-2019 23:12
Je kunt ook zeggen: ze gebruiken de winst voor dat ene project. Zij werken toevallig met 4 aan een project. Ik heb het vanavond maar half gezien, maar het was dus de beslissing van de jury om die 4 de dubbele hoeveelheid te geven. maar had ik goed gezien dat er kaartjes waren voor 5 euro per stuk en voor 10 euro. Hoe werkt dat dan?
De kaartjes zijn voorzien van foto's. Hoe meer kaartjes met jou foto worden ingeleverd tijdens het feest, hoe meer je verdient. Alleen krijgt de familie Rutten €5,- per ingeleverd kaartje en de rest krijgt €10,- per kaartje.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven