Entertainment alle pijlers

Het thuis gezellig maken.

02-08-2011 21:17 95 berichten
Ik heb een nieuwe manier om het thuis gezellig te maken en mijn voicerecorder helpt me daarbij.

Ik interview thuis vriendinnen, prietpraat, en neem dat op.

Of ik laat ze korte verhalen inspreken of we spreken samen dialogen in.

Later wanneer ik alleen ben en me verveel dan luister ik mijn voicerecorder af en heb lol.

Wie heeft nog andere manieren om het gezellig te maken met bezoek?

Ik ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk, ieder zijn lol. Gelukkig vraag je of ze het geen probleem vinden. Hier dubbelnicken hoeft natuurlijk niet voor ondersteuning, dat er mensen zo reageren komt door je eigen posting gedrag om bij elke scheet die je dwars zit een topic te openen en dan nooit meer te reageren.



Maar goed weer van je te horen.



Wat wordt je volgende topic?
Als je tot over je oren in de soep zit, zie je de gehaktballen pas naast je drijven
Alle reacties Link kopieren
Dat volgende topic is er al MV ...



Filmen met je mobiele camera.



ze spoort niet !
Dames en ook heren is het een probleem om zonder gezeik gewoon antwoord te geven op mijn vraag?

Hoe maken jullie het thuis gezellig met je bezoek vroeg ik.

Zet je een pot koffie en kijk je tv, ga je roddelen over je andere vrienden, ga je klaverjassen.....wat doen jullie om het gezellig te maken.
Alle reacties Link kopieren
Gezellig, toch? Doet me denken aan vroeger:





Autopsies tonen onomstotelijk de injectieschade aan.
Triest

Zorg gewoon dat je bezoek krijgt waarmee het sowieso gezellig is en val ze niet lastig met die onzin van je.
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 13 augustus 2011 @ 08:26:

wat doen jullie om het gezellig te maken.Bij ons is het gewoon altijd gezellig,hebben we geen rare dingen voor nodig....
Alle reacties Link kopieren
quote:Jaja007 schreef op 13 augustus 2011 @ 10:35:

Gezellig, toch? Doet me denken aan vroeger:



[afbeelding]

[afbeelding]Ahhhhhhhh een Holly Hobbie pop, die had ik vroeger ook!
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Wat is jullie definitie van gezelligheid, dames en heren?

Want mijn definitie is blijkbaar een gekke.
quote:cynthiao schreef op 14 augustus 2011 @ 03:38:

Wat is jullie definitie van gezelligheid, dames en heren?

Want mijn definitie is blijkbaar een gekke.



Ik haal gewoon echte vrienden in huis.



En als dat even niet het geval is kan ik daar prima mee leven zonder dat ik noodgrepen als opgenomen gesprekken moet aanwenden.



Cynthia, gaat het wel goed met je? Je geeft de indruk dat je niet tegen alleen zijn kan? Waarom is dat?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tickel schreef op 13 augustus 2011 @ 14:51:

[...]



Ahhhhhhhh een Holly Hobbie pop, die had ik vroeger ook! Ik ook! Was er verzot op! *Down memorylane...*
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het altijd gezellig Cynthiao. Daar hoef ik helemaal niks speciaals voor te doen. Zeker niet van die gekke toneelstukjes.
Hebben jullie dan een training gedaan aan de toneelschool en cabaret gevolgd waardoor jullie anytime anyplace het gezellig kunnen maken?
Alle reacties Link kopieren
Serieus, als je dit soort dingen doet vind ik het niet verwonderlijk dat je vriendschappen éénrichtingverkeer zijn.
@Cyntiao, ik heb het je al eens eerder gezegd, maar herhaal het nu nog maar een keer. Ga naar je huisarts toe, en vraag even om wat oxazepammetjes, of haldol en een verwijs naar de psychiater. Echt waar, hoe jij jezelf beschrijft, hoe jij denkt, wat je doet, dat is echt niet "normaal" (in hoeverre je natuurlijk van normaal kan spreken). en ik zeg dat echt met de beste bedoelingen, echt waar!
Alle reacties Link kopieren
Huh? Een training aan de toneelschool en cabaret???? Serieus??



Waarom in hemelsnaam denk je dat dat nodig is om het gezellig te hebben? Wat dacht je van gewoon je huis gezellig inrichten en opruimen, een grote pot thee zetten met een lekker koekje/taartje erbij en al dan niet een gezellige vriendin om gewoon mee te praten of een goed boek erbij. Het hoeft allemaal niet zo ingewikkeld te zijn.
Nellletje,

jij bent een van de weinigen die een normaal antwoord geeft op mijn vraag.

Ja, wat je beschrijft is een manier om het gezellig te maken als je in je eentje bent.

Waar ik benieuwd naar ben is echter wat doe je met vrienden op bezoek. Praten alleen maar en is een uurtje bezoek dan genoeg en neem je dan weer afscheid?
@Cynthiao , je lokt die reactie's ook uit. De dingen die jij zeggen , zijn vaak echt op zijn zacht gezegd typisch te noemen, en jouw reactie naar Nelletje toe, is de eerste "normale" reactie in dit topic. Het erge is waarschijnlijk nog dat je hetzelf niet in ziet. Of je maakt alleen trollen aan, dat kan ook nog.



Maar om antwoord te geven op jouw vraag, die je aan nelletje stelde.

Als ik vrienden op bezoek heb, dan praten we, kijken we tv (afhankelijk van het moment dat de vrienden komen, en met welk doel ze er zijn) eten we samen wat, etc. de duur van een bezoek kan wisselen van een 1,5 uur tot bijna de hele dag. Nogmaals, het is maar net wat de reden is voor het bezoek.
Alle reacties Link kopieren
Bezoek heb ik op afspraak.

Ik weet dat ze komen dus ik maak het huis toonbaar en verheug me.

Als de bel gaat doe ik de deur open en begroet ze enthousiast, soms met een zoen en soms zonder.

Dan gaan we samen naar binnen en vraag ik wat ze willen drinken. Vaak is dat koffie of thee dus dat ga ik dan maken. Ook pak ik er wat lekkers bij.

Dan gaan we met zijn allen aan tafel of op de bank zitten en vertellen we eventuele nieuwtjes. Afhankelijk of iemand iets groots te vertellen heeft gaan we daar kort of lang over door. We reageren op elkaar door wat een ander vertelt aan te vullen met een mening of eigen ervaring. Als we zijn bijgepraat zijn er vaak andere onderwerpen waar we over praten, gedeelde interesses, studie, politiek, nieuws, een film die we laatst gezien hebben, boeken dat we aanraden, etc.

Soms gaat het bezoek dan na een of twee uur weer weg. Soms blijven ze langer. Dan blijven we ook langer praten. Of we gaan samen een wandeling maken, boodschappen doen, of eten maken. Dat eten dan natuurlijk ook gezamenlijk op.

We kijken ook weleens samen tv, meestal iets komisch of een mooie film. Daar lachen we dan om, vaak tegelijk.



Soms verplaatsen we het sociale gebeuren naar buiten. Dan gaan we samen koffie drinken (kan ook thee zijn) in een leuke lunchroom, of we gaan naar het park of het strand als het mooi weer is. Daar praten we ook heel veel, maar dat wisselen we dan af met in de zon liggen of foto's maken of schelpen verzamelen of pootje baden of voetballen. Maar ook tijdens die activiteiten tonen we interesse in elkaar en zijn we op ons gemak en dus lachen we ook veel.

Of we gaan samen naar de bioscoop. Dan praten we voor en na de film, maar niet tijdens. We zitten wel naast elkaar.



Als we afscheid nemen zeggen we vaak hoe leuk het was om elkaar te zien. Als iemand snel iets gaat doen wensen we diegene plezier of succes. We zeggen ook dat we elkaar gauw weer zien en spreken af. Als ze me bedanken voor het eten zeg ik graag gedaan. Dit natuurlijk alleen als ik gekookt heb. Dan zwaaien we en dan gaan ze naar huis. Ik ga dan weer naar binnen en doe de deur dicht.



Einde bezoek.
What a nuanced anxiety
Tyche: retegoeie spreekbeurt!
Tyche:

kijk dat vind ik nou een normale manier om antwoord te geven op een normale vraag.

Het zijn inderdaad de dingen die ik zelf vroeger ook deed. Praten, samen naar tv of een dvd kijken, samen eten al dan niet buiten de deur.

In de zomer naar het strand of het zwembad.

Soms samen naar de lapjesmarkt.

Wat ik ook wel eens doe is samen naar het cafe gaan, wat dan weer praten wordt bij een drankje.

Maar......dat gesprekken opnemen en intervieuwen wat ik sinds 4 jaren geleden ontdekt hebt is een nieuwe en eveneens leuke manier om wat met je vrienden te doen.

Het is als een fotoalbum van je vrienden op tape.

Je kan er niet naar kijken maar wel gezellig naar ze luisteren ook als ze al weg zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dickens schreef op 16 augustus 2011 @ 16:35:

Tyche: retegoeie spreekbeurt!

*buigt*



Toch jammer dat er geen mogelijkheid is om de bijbehorende PowerPoint-presentatie te laten zien.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren
Cynthiao: het hoort eigenlijk niet bij de beschrijving, maar als het bezoek weg is ben ik ook wel weer blij dat ik het rijk alleen heb.

Dan ga ik een boek lezen of forumen en andere dingen voor mezelf doen. Dus ik denk dat het opnemen van mijn vrienden niet iets voor mij is.

Daarnaast gruw ik van het horen van mijn eigen stem.
What a nuanced anxiety
Pff, wat een reacties.



Ik nam met mijn ex-vriend ook weleens korte sketches of liedjes op, en lol dat we hadden.

Iedereen moet toch doen wat hij/zij leuk vindt?
Alle reacties Link kopieren
quote:cynthiao schreef op 15 augustus 2011 @ 02:48:

Hebben jullie dan een training gedaan aan de toneelschool en cabaret gevolgd waardoor jullie anytime anyplace het gezellig kunnen maken?Ja, en een gedegen horeca opleiding, je kan natuurlijk niet zomaar, in het wilde weg, koffie gaan schenken enzo.
quote:batwom schreef op 16 augustus 2011 @ 23:25:

[...]

Ja, en een gedegen horeca opleiding, je kan natuurlijk niet zomaar, in het wilde weg, koffie gaan schenken enzo.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven