Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, dat kan ik me voorstellen, Cesium.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
27-12-2018 11:51
Ja, ik loop bij Kepler ook tegen die eindeloze beschrijvingen aan. Nu vond ik boek 2 een stuk minder erg dan boek 1 (en meer heb ik er nog niet gelezen) maar toch.. waarom deuren beschrijven van gebouwen waar je langsloopt op weg naar weet ik waar. IK krijg dan zoiets van "Jaja, je kent de omgeving, goed van je!" Het houdt me wel tegen om meer boeken van hen te lezen.
Ik vond het met de vorige boeken niet zo'n punt als met deze, maar misschien heb ik daar gewoon overheen gelezen. Hier echt 3 pagina's over hoe iemand een ruimte betreed waar misschien iets ernstigs aan de hand is, of hoe iemand vlucht. Manmanman.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees Mag ik even iets tegen je aanhouden van Japke.d Bouwma, korten stukjes over communicatie . Beetje als Taal is zeg maar echt mijn ding van Paulien Cornelisse.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh leuk, Dolfje. Ik las van haar 'Ga lekker zélf in je kracht staan' en heb erg gelachen.

Ben vanmorgen begonnen in Het Kippencollectief van Susan Jube en ook dat is grappig. Gaat over een jonge idealistische vrouw uit New York die net op het juiste moment een boerderij erft van een oom. In Canada. Vol goede en wilde ideeën trekt ze die kant op. Daar leeft in de vervallen boerderij een oude man, al snel komt er ook een wereldvreemde overbuurjongen bij en een meisje, dat kippen houdt.
Je leest steeds vanuit de personen. De hoofdpersoon heeft nogal wat ouderwetse naïeve ideeën over het platteland en is ervan overtuigd dat ze binnen een paar weken met een oogst op een markt kan staan, terwijl er op haar grond helemaal niets wil groeien.

Heeft een beetje de sfeer van Het Rosie Project.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een nieuwe aanrader: Neurie als je de woorden niet kent van Bianca Marais. Ik ben net begonnen maar bevalt heel goed.
Alle reacties Link kopieren Quote
Leuk topic, ik ga meeschrijven. Een boek dat ik graag wil tippen: 'In the Image of Man' van Mark Long. Zo leuk!
Ik heb even op GoodReads gekeken, Fiorah en toen bedacht ik me dat ik er nog een heel enthousiaste recensie over heb gelezen. Hij gaat op mijn fictieve stapel.

Net The Turn of the Screw van Henry James afgeluisterd. Het was wel goed, beetje in de sfeer (zelfde stijl en opzet) als Dracula, maar wat subtieler.

The Essex Serpent pakt me niet helemaal (niet verwacht... ) en ik overweeg om het voorlopig even aan de kant te schuiven. Dan kan het in de vakantie in de herkansing.

Vanmorgen ook een globale lijst gemaakt met wat ik dit jaar wil lezen. En mijn Goodreads staat weer op 50.
Als audioboek luister ik nu naar Persuasion van Jane Austen. Had al een keer naar een andere versie geluisterd, maar daar kwam het niet echt uit de verf. Of mss was ik gewoon niet in de goede stemming ervoor. Deze keer vind ik het erg fijn.

The Essex Serpent heb ik idd even geparkeerd. Ik heb het druk en ik ben een beetje gestrest en ik wil niet in een leesdip terecht komen. Ik had behoefte aan iets makkelijks en luchtigs. Dus ik ben begonnen in Holes, een jeugdboek. Ik kende de film en (zoals altijd) wist ik niet dat het een boekverfilming was. Het is heel erg leuk en ik vlieg erdoorheen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn schoonzoon-to-be heeft de 5 boeken van "Heroes of Olympus" voor me meegenomen. Vervolg op Percy Jackson.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees weer een jeugdboek , dit keer verdrinken van Marlies Slegers.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees Circe van Madeline Miller :heart:
Alle reacties Link kopieren Quote
Gelukkig nieuw leesjaar :cheer2:

Ik ben inmiddels in mijn tweede boek van dit jaar bezig, het derde deel van De Verborgen Universiteit-serie, namelijk De Stad van de Alchemist van Nathalie Koch. Het eerste deel las ik als afsluiter in 2018 en het tweede deel was het eerste boek van 2019. Ik was zondag in de trein zo verdiept in dat boek in de trein dat ik er nét te laat achterkwam dat ik al op het station van mijn bestemming was :bonk:
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh, wat een leuk topic! Hier nog een enorme boekenwurm :D

Tot nu toe twee boeken gelezen dit jaar (Sadie van Courtney Summers en gisteravond Sawkill Girls van Claire Legrand uitgelezen). Straks even een nieuw boek uitzoeken, nog geen idee wat het gaat worden. Mijn doel voor dit jaar is 60 boeken, dus ik maak volgens mij wel een goede start! :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Boeken :love: Ik lees over het algemeen alleen in het Engels en ben nu bij het derde boek van de Napolitaanse romans van Elena Ferrante. De serie (boek 1 is net uitgebracht als serie) is ook echt een aanrader.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb veel gelezen in december, heb mijn challenge van 50 boeken precies gehaald. Dit jaar ga ik voor hetzelfde aantal, maar dan zonder luisterboeken mee te tellen. Ik heb storytel opgezegd, vermaak me momenteel even met podcasts in de auto. Ik ben nu aan mijn tweede boek van het jaar bezig, Laura H. van Thomas Rueb, over een Nederlandse jonge vrouw die terugkeerde uit het kalifaat. Het boek is als een roman geschreven, leest als een trein. De bijbehorende podcast is ook een aanrader (boek en podcast kunnen los van elkaar gelezen/geluisterd worden). Eerste boek van het jaar was trouwens Trip van Judith Visser. Was wel okee, niet heel bijzonder.
Leighton schreef:
08-01-2019 20:53
Boeken :love: Ik lees over het algemeen alleen in het Engels en ben nu bij het derde boek van de Napolitaanse romans van Elena Ferrante. De serie (boek 1 is net uitgebracht als serie) is ook echt een aanrader.
Ik ben blijven hangen bij de derde :( het werd me net iets te politiek allemaal.
De luisterboeken zijn ingesproken door Dieuwertje Blok, ook een aanrader!
Alle reacties Link kopieren Quote
Gisteren begonnen in Ijsengel van Nathalie Pagie. Een thriller.
Andere boeken van haar lazen lekker weg dus dat verwacht ik van deze ook wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees The fountainhead geschreven door Ayn Rand. Schrijfster is filosofe en draagt in het boek haar filosofie uit (Objectivisme). Een wereld waarin mensen hun potentie ten maximale benutten en zich niets aantrekken van de wereld om hen heen. Zelden zo’n drammerig boek vol bordkartonnen personages gelezen. Ik vind het boek ondanks de vele filosofische beschouwingen oppervlakkig. Eerder een puberaal manifest dan een uitgewerkte filosofie. Verder lees ik Noodlot van Couperus. Veel ‘tell’ en weinig ‘show’.
Alle reacties Link kopieren Quote
The fountainhead heb ik ooit ook gelezen, nu ja, ben tot de helft gekomen geloof ik. Toen was ik het zat.

Lees nu Mythos van Stephen Fry, erg leuk! De oude Griekse mythen naverteld op een bijzonder leuke manier.
Ik heb er wel continu wikipedia bij open staan om op te zoeken wie precies wie is. Want ik ken de oude mythen best een beetje (Percy Jackson gelezen. :$ ), maar er komen zoveel namen in voor, dat ik toch wikipedia erbij houd.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, ik ben ooit begonnen met Mythos luisteren, Stephen Fry leest zelf voor!, en heb daar veel aan gehad bij Percy Jackson en nu bij Heroes of Olympus. Bij deze komen ook ineens de Romeinse goden. Manmanman, wat een hoop zijn er!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
10-01-2019 11:25
The fountainhead heb ik ooit ook gelezen, nu ja, ben tot de helft gekomen geloof ik. Toen was ik het zat.

Lees nu Mythos van Stephen Fry, erg leuk! De oude Griekse mythen naverteld op een bijzonder leuke manier.
Ik heb er wel continu wikipedia bij open staan om op te zoeken wie precies wie is. Want ik ken de oude mythen best een beetje (Percy Jackson gelezen. :$ ), maar er komen zoveel namen in voor, dat ik toch wikipedia erbij houd.
Ik heb Mythos ook klaarliggen maar ik wilde eerst Circe lezen, van Madeline Miller. Zij heeft ook één van mijn favoriete boeken geschreven, een lied voor Achilles.
Hoe abject ik Ayn Rands filosofie ook vind, ik vond the Fountainhead heel pakkend en ook wel inspirerend op een bepaalde manier. Maar goed, ik was ook nog behoorlijk jong toen ik het las.

Ik probeer Het leven van anderen van Neel Mukherjee te lezen. Familie kroniek uit India. Het begin is hartverscheurend, ik hoop dat de rest van het boek ook iets lichtigs kan brengen (zoals ik ook blij kan worden van Bollywood films).
Oh, volgens mij staan er 2 boeken van Ayn Rand op de Rory Gilmore lijst (en dus op de mijne), maar het leek me al nogal zwaar. Dus ik heb er geen op mijn lijst van dit jaar gezet. En ik moet zeggen dat het ik nu ook niet heel enthousiast wordt van wat ik hier lees. Nou ja, nog genoeg andere keuzes. Volgend jaar maar eens proberen.

Goede tip, van dat boek van Stephen Fry. Ik weet te weinig van Griekse mythologie en daar zou ik wel iets aan willen doen. Voordat ik aan die boeken van Madeline Miller begin liefst. Ik ga 'm even opzoeken. Ik wil ook de Ilias en de Odyssee lezen.

Momenteel ben ik bezig in The English Patient. Tot op heden is het globaal wel zoiets als de film, maar het gaat nu nog veel meer over de andere karakters dan over de patiënt en details zijn anders. Maar ik vind het wel boeiend, dus ik lees lekker verder.

Mijn audio boek van het moment is Pillars of the Earth van Ken Follett. En dat is echt fantastisch. Het is 40 uur, maar dat is geen straf. Ik verheug me er steeds op om verder te luisteren.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fragolisa schreef:
11-01-2019 10:56
Hoe abject ik Ayn Rands filosofie ook vind, ik vond the Fountainhead heel pakkend en ook wel inspirerend op een bepaalde manier. Maar goed, ik was ook nog behoorlijk jong toen ik het las.

Ik probeer Het leven van anderen van Neel Mukherjee te lezen. Familie kroniek uit India. Het begin is hartverscheurend, ik hoop dat de rest van het boek ook iets lichtigs kan brengen (zoals ik ook blij kan worden van Bollywood films).
Ik lees op Goodreads dat mensen The Fountainhead als tiener geweldig vonden maar dat het boek bij herlezen op latere leeftijd tegenvalt.

Ik heb ook noodlot van Couperus uit. Het is ongetwijfeld goed geschreven maar alle bijvoeglijke naamwoorden en ellenlange zinnen gaven me een wee gevoel.
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
11-01-2019 19:14

Mijn audio boek van het moment is Pillars of the Earth van Ken Follett. En dat is echt fantastisch. Het is 40 uur, maar dat is geen straf. Ik verheug me er steeds op om verder te luisteren.
Ik las Pillers of the earth vorig jaar en was onder de indruk. Hoe Ken Follet die tijd (weet niet meer precies welke eeuw 12e / 13e ?) tot leven wekt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven