Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
tyche schreef:
18-05-2019 18:56
Ceridwen, jij raadde mij een tijdje terug Mistborn van Jordan Sanderson aan. Heb de trilogie net uit, inderdaad er leuk! Ik moest huilen joh, die laatste paar hoofdstukken.
Wat ik heel gaafvond was hoe magie werkte in die wereld, mooi consistent uitgewerkt. En de rol van religie vond ik ook goed gedaan. Ik :heart: Sazed.
Hey, wat leuk! :-D ik vond Sazed ook heel erg leuk. Sanderson heeft een tweede trilogie geschreven van Mistborn die wat verder in de toekomst afspeelt. Ik heb hem nog niet gelezen, maar daar heb ik ook goede dingen over gehoord.

Ik ben bezig in het 6de deel van Harry Potter. De andere delen heb ik afgelopen welen gelezen, voor de miljoenste keer, haha.

Ook gelezen: City of Bones van Cassandra Clare en The Knife of Never Letting Go van Patrick Ness.
Beide zijn YA. Vooral de tweede heeft een ontzettend origineel verhaal, maar daar moest ik wel even inkomen vanwege de aparte schrijfstijl. De hoofdpersoon is namelijk analfabeet en woorden zijn geschreven letterlijk zoals hij ze uitspreekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees op dit moment Mars (The Martian) van Andy Weir. Leuk boek, leest lekker weg. Ik las in een recensie dat die persoon er veel technische details in vond zitten, dat vind ik tot nu toe (blz 70) erg meevallen. Dat ik bij de hoofdpersoon steeds Matt Damon voor me zie, maakt het boek niet minder leuk :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Afgelopen week de Divergent-trilogie herlezen. De films ervan staan op Netflix, die heb ik gekeken en dacht 'maar in het boek was het toch heel anders?' Vandaar. En ja, in de boeken zijn sommige dingen best anders.

Nu wil ik gaan beginnen in Echo, het nieuwe boek van Thomas Olde Heuvelt. Van Hex, wat ik een geweldig boek vond.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees heel suf een boek van Suzanne Vermeer, Ijskoud heet het. Was weer eens een boek van de online bibliotheek op mijn ereader aan het zetten en wilde iets snels voor tussendoor dus heb die gepakt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Echo - Thomas Olde Heuvelt

Erg goed boek! En eng!! normaal lees ik graag voor het slapengaan, maar dit boek niet. Maar misschien ben ik gewoon een overdreven teer zieltje.

Hex, eerdere horror van Olde Heuvelt, vond ik verrassend goed, want ik ben niet zo van dit genre. Echo vond ik beter: die heks was toch eigenlijk maar een lokaal opererend gevalletje. De engheid in Echo is veel grootser, en enger. Het verhaal zat ook goed doorwrocht in elkaar.

Goed boek dus. Maar nu snak ik naar een gezellige chicklit. :$
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oeh, je verkoopt 'm goed, Tonkje!
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
27-05-2019 21:15
Oeh, je verkoopt 'm goed, Tonkje!
Ik vind het echt een aanrader. En ook als je niet van de horror bent verder (zoals ik), kun je Echo proberen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
The amplified trilogy - Lauren M. Flauding

Nou ja, trilogie is een groot woord, bij elkaar zijn de 3 boeken amper 400 bladzijden op mijn e-reader.

Maar wel vermakelijk. Ik heb het met plezier gelegen ook al was het nogal over the top allemaal, het verhaal rammelde ook nogal eens, maar het gegeven dat je 'amplified' kunt zijn en dan een soort van superman/vrouw wordt, was intrigerend.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las Wilde tuinen van Katie Fforde. Het kwam me al een beetje bekend voor maar ok dat soort boeken lijken nogal op elkaar. Maar het is een boek uit 1996 zag ik. Maar ik wist niet meer hoe het afliep dus heb het gewoon uitgelezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
De vegetariër - Han Kang

Erg mooie, kleine roman (120 bladzijden, misschien is het dan een novelle?) over een Zuid-Koreaanse vrouw die ineens besluit vegetariër te worden. Dat stuit op veel onbegrip - vegetarier zijn bestaat nauwelijks in Zuid-Korea . En onbegrip is alom tegenwoordig in dit boek. Onbegrip tussen mensen onderling, tussen mens en wereld, mens en kunst. Geen vrolijk stemmend boek, maar wel heel mooi.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Borealis van Marloes Morshuis, het boek van Nederland leest junior 2019. Het is dus een jeugdboek.

En nu ga ik beginnen in Gebroken van BA Paris.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
02-06-2019 16:12
Borealis van Marloes Morshuis, het boek van Nederland leest junior 2019. Het is dus een jeugdboek.

En nu ga ik beginnen in Gebroken van BA Paris.
Ik moest even zoeken want de naam kwam me bekend voor: van Marloes Morshuis wilde ik ongeveer 1 jaar geleden naar aanleiding van een lovende recensie het boek De schaduwen van Radovar lezen. Maar helaas was het toen niet beschikbaar als e-book. Nu nog steeds niet trouwens. En papieren boeken komen mijn huis niet meer in, tenzij het een fotoboek is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
02-06-2019 16:49
Ik moest even zoeken want de naam kwam me bekend voor: van Marloes Morshuis wilde ik ongeveer 1 jaar geleden naar aanleiding van een lovende recensie het boek De schaduwen van Radovar lezen. Maar helaas was het toen niet beschikbaar als e-book. Nu nog steeds niet trouwens. En papieren boeken komen mijn huis niet meer in, tenzij het een fotoboek is.
Ik koop ook geen boeken meer maar lees het meeste uit de bieb. Ik heb De schaduwen van Radovar ook nog thuis liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
03-06-2019 14:49
Ik koop ook geen boeken meer maar lees het meeste uit de bieb. Ik heb De schaduwen van Radovar ook nog thuis liggen.
Oei, ja de bieb, die heb ik iets van 20 jaar geleden vaarwel gezegd. Te vaak dat ik een boek graag wilde lezen dat de bieb dan niet had, of continu uitgeleend. Vast zitten aan beperkte openingstijden. Boeken vergeten terug te brengen.
Volgens mij is een en ander wel flink verbeterd, online verlengen bijvoorbeeld. Dus misschien zou ik het weer eens moeten proberen. Maar ondertussen heb ik een een heerlijke e-reader en het aanbod e-books is nog steeds redelijk beperkt toch? Of gaan ze daarin wel met hun tijd mee?

Afgelopen weken de Rebound-trilogie van Willem Asman gelezen, lekker spannend!! Ik vind het een aanrader, al moet je wel tegen een hoop verhaallijnen kunnen, met telkens een kort stukje uit elk verhaal. Daar houd ik nooit zo van, maar hier stoorde het me niet. Elk verhaal was even spannend. :)

Nu maar eens Dolores Dolly Poppedijn lezen. Van Thomas Olde Heuvelt, dus vast leuk.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Rebound trilogie is fijn hè! Ik wil Echo ook lezen.

Voor de vakantie ligt klaar:

- Stad van meisjes van Elizabeth Gilbert
- Lampje van Annet Schaap
- Klein Klein Kleutertje van MJ Arlidge
- Oxen deel 1 - De Hondenmoorden
- Zilvergaren van Naomi Novik
- Het meisje in de toren van Katherine Arden
- Delta Deceptie en Juvenalis Dilemma Dan Brown
- Koorts van Deon Meyer
- De goede zoon van Rob van Essen
- De beproevingen van Apollo van Rick Riordan
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
10-06-2019 18:41
Oei, ja de bieb, die heb ik iets van 20 jaar geleden vaarwel gezegd. Te vaak dat ik een boek graag wilde lezen dat de bieb dan niet had, of continu uitgeleend. Vast zitten aan beperkte openingstijden. Boeken vergeten terug te brengen.
Volgens mij is een en ander wel flink verbeterd, online verlengen bijvoorbeeld. Dus misschien zou ik het weer eens moeten proberen. Maar ondertussen heb ik een een heerlijke e-reader en het aanbod e-books is nog steeds redelijk beperkt toch? Of gaan ze daarin wel met hun tijd mee?

Afgelopen weken de Rebound-trilogie van Willem Asman gelezen, lekker spannend!! Ik vind het een aanrader, al moet je wel tegen een hoop verhaallijnen kunnen, met telkens een kort stukje uit elk verhaal. Daar houd ik nooit zo van, maar hier stoorde het me niet. Elk verhaal was even spannend. :)

Nu maar eens Dolores Dolly Poppedijn lezen. Van Thomas Olde Heuvelt, dus vast leuk.
Als je lid bent kun je op onlinebibliotheek.nl e-books lenen. Heb ik al wel wat vandaan gehaald. Maar ze zijn nog niet zo uitgebreid als de gewone bieb of een boekenwinkel he
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh ja Rebound, volgens mij heb ik alleen het eerste deel nog van gelezen.

Bij de online bibliotheek kan je zien wat er allemaal aan ebooks te lenen valt.

Ik las Alles komt goed , altijd van Kathleen Vereecken, een jeugdboek over de eerste Wereldoorlog. Best wel mooi.
Nu lees ik Nice van Kiki van Dijk. Heb vakantie en kees nu even van de ereader. We gaan op stedentrip met een paar dagen strand aan het einde dus niet heel veel tijd om te lezen maar zal af en toe wel een momentje pakken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben begonnen in de zeven zussen serie. Deel 1 vond ik vreselijk traag en vooral ook voorspelbaar. Deel 2 zat al meer vaart in, nog steeds deels voorspelbaar. Maar nu wil ik dus wel door, want ik wil weten hoe het met ál die zussen gaat, wat het geheim van hun vader is en wat de rode draad is, tussen al die zussen. Gelukkig leest het wel snel, aan de ene kant, maar het verhaal is vaak traag..
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Deze kwam voorbij in de actieve topics lijst. Ik lees graag, dus ik zou graag mee willen schrijven.

Op het moment lees ik Sapiens van Yuval Noah Harrari. Hoewel ik sommige stukken taai vind (het hele hoofdstuk over de eenwording van de mensheid), vind ik bepaalde zaken toch wel interessant. Ik vergeet ze echter ook weer en zou echt niet kunnen navertellen wat ik gelezen heb ;)
Alle reacties Link kopieren Quote
The Book of Lost Things, John Connolly
Speelt tijdens de WO II in Engeland. De jonge David verliest zijn moeder en in zijn rouw krijgt hij ook nog last van toevallen en black-outs, waarbij hij glimpen opvangt van een andere wereld. Ook hoort hij boeken fluisteren en verschijnt er een angstaanjagende Crooked Man die hem in de gaten lijkt te houden. Na een ruzie met zijn stiefmoeder zoekt hij zijn toevlucht in de verwilderde tuin, waar een gat in de muur zit. Als er een bommenwerper neerstort in de tuin, duikt David het gat in en komt terecht in een andere wereld, waar zowel sprookjes als nachtmerries werkelijkheid zijn.
Goed geschreven, ontroerend, mysterieus, en voor een watje als ik soms te gruwelijk om 's avonds laat te lezen. En met één hoofdstuk halverwege dat qua toon totaal niet past bij de rest, een soort van jolige schuine mop-versie van Sneeuwwitje.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik wil met je mee van Jill Mansell, vond hem niet zo leuk als andere boeken van haar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dolores Dolly Poppedijn - Thomas Olde Heuvelt

Het boekenweekgeschenk van de spannende boeken weken.

Vrouw raakt na het overlijden van haar baby meer dan compleet de kluts kwijt.
Goed verhaal, maar je hebt het wel zo uit, helaas.

Ik ben nu alle 4 the 100 boeken aan het lezen van Kass Morgan.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Inmiddels weer een stapel uit. Lees wel, maar heb niet zoveel tijd als ik zou willen, dus het is allemaal een beetje voor het slapen gaan of audioboeken in de auto. En lekker naar 't strand met een boek is er ook nog niet vaak van gekomen, door het weer of door drukte, helaas.

Deze boeken heb ik onlangs gelezen:
Daisy Jones en the Six: Leuk niemendalletje, was er snel doorheen. Prima zomerboek. Maar wel iets te gehypet imo. De relatie tussen de hoofdpersonen overtuigde me niet en het was me allemaal net iets te zoetsappig. Maar al met al leuk boek.
The World According to Garp: Heftige thema's, maar qua schrijfstijl een heerlijk boek. Vond Owen Meany beter, maar toch een fijne Irving.
Never Let me Go: Niet echt mijn ding. Ik had ooit weleens met een half oog naar de film gekeken, dus ik was niet heel erg verrast door het plot. En ik vond de hoofdpersonen irritant. Ben meer benieuwd naar The Remains of the Day van Ishiguro. Die film heb ik destijds ook gezien en vond ik prachtig.
1984: Bijzonder actueel, gezien hoe oud het is. Verder blij dat ik het kan afstrepen. Dit was wel mijn laatste dystopian van dit jaar.
The Trouble with Goats & Sheep: Coming of age verhaal uit de jaren zestig. Erg fijn qua sfeer. Qua thema een beetje To Kill a Mockingbird -achtig. Wel een aanrader.
Treasure Island: Overbekend avonturen verhaal. Leuk, maar had het eigenlijk als kind moeten lezen. Toen had ik het ongetwijfeld geweldig gevonden.
Mansfield Park: Kostte me wat moeite om erin te komen. Niet mijn favoriete Austen. Vooral omdat ik de humor miste. Fanny Price is nogal een saai sok :proud: . Maar ondanks dat natuurlijk wel gewoon een goed boek.
The House on Mango Street: Nog een coming of age boek over een meisje uit een Mexicaans immigranten gezin in Chicago in de jaren zeventig. Het zijn eigenlijk meer korte verhalen. Erg poëtisch en mooi geschreven. Aanrader.
When the Crawdads Sing: Mysterie meets romantiek, meets boek over de natuur. En ook een beetje coming of age. Fijn zomerboek om bij weg te dromen. Precies waar ik zin in had.

Momenteel lees ik The Hidden Life of Trees, erg interessant. En The Bean Trees, van Barbara Kingsolver. Wederom een soort coming of age verhaal (ik bespeur een thema... ). ik vond The Poisonwood Bible van haar echt super en dit is ook erg goed tot nu toe. Mijn audioboek van het moment was Middlemarch, maar daar kwam ik niet erg in. Ga ik later opnieuw proberen. Morgen begin ik met Wind in the Willows.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben gisteren begonnen in Moordenaarsstorm van Inge Ipenburg. Eerder boek van haar las lekker weg en beviel me toen wel.
Alle reacties Link kopieren Quote
Eens even kijken wat ik allemaal gelezen heb de laatste tijd :
Costa Brava - Linda van Rijn , voorspelbaar maar dat weet ik bij zulke boeken.
Verwoest - Margje Woodrow, best ok jeugdthriller
Runaway bride en Gele koorts, Patricia Snel , korte verhalen. Niks bijzonders
21 zomers en andere verhalen - Chantal van Gastel , Ook niks bijzonders.

Ben nu begonnen in Verlaten van Jane Harper. Vond de eerder boeken heel goed en dit lijkt ook spannend te gaan worden.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven