Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
28-10-2019 13:43
als je potter leuk vindt vind je Septimus Heap van Angie Sage misschien ook leuk. Zijn jeugdboeken, maar dat is Potter ook.
Ik zal eens kijken als ik er één in de boekhandel zie! Heb er wel eens over gehoord maar ken het verder niet.
Alle reacties Link kopieren Quote
De laatste kinderen van Tokyo - Yoko Tawada

Ergens in een nare toekomst in Japan: het milieu is ernstig vervuild, kinderen zijn ongezond en sterven vaak jong, het zijn de bejaarden die de wereld draaiend houden. Verwacht geen spannend dystopisch verhaal, het is eerder nogal vervreemdend . Komt soms ook doordat het een Japans boek is trouwens.

Ik vond het een mooi boek, geeft stof tot denken en ondanks dat de toekomst weinig rooskleurig is, is het een heel liefdevol boek over Yoshiro - de overgrootvader - die zorgt voor Mumei - zijn ziekelijke achterkleinkind.

Nu herlees ik Het boek van stof deel 1, van Philip Pullman, omdat deel 2 is verschenen. Ik heb bij volgende delen altijd de gewoonte om dan eerst het 1e deel te herlezen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben op vakantie en heb tot nu toe dit gelezen :
Vlucht naar Kos - Svea Ersson
Haaientanden - Anna Woltz
Kwade trouw - Marion vd Coolwijk

Ben eergisteren in De zeven zussen van Lucinda Riley begonnen, in het begin vond ik het helemaal niks maar vind het nu wel redelijk worden. Ben nog niet helemaal verkocht en snap de hype eigenlijk niet zo.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
04-11-2019 09:35
Ik ben op vakantie en heb tot nu toe dit gelezen :
Vlucht naar Kos - Svea Ersson
Haaientanden - Anna Woltz
Kwade trouw - Marion vd Coolwijk

Ben eergisteren in De zeven zussen van Lucinda Riley begonnen, in het begin vond ik het helemaal niks maar vind het nu wel redelijk worden. Ben nog niet helemaal verkocht en snap de hype eigenlijk niet zo.
ik snap die hype ook niet zo. heb er een stel op e reader. ben aan deel 2 begonnen, maar dat scheelt niet zoveel met deel 1, Denk datik de rest maar oversla en dan het laatste deel wel een keer lees om te zien hoe alles in elkaar zit
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
04-11-2019 11:20
ik snap die hype ook niet zo. heb er een stel op e reader. ben aan deel 2 begonnen, maar dat scheelt niet zoveel met deel 1, Denk datik de rest maar oversla en dan het laatste deel wel een keer lees om te zien hoe alles in elkaar zit
Je hebt gelijk, deel 2 is veel hetzelfde als deel 1. Nu wil ik toch wel weten hoe het allemaal zit dus lees voorlopig nog wel door maar scan ook wel veel pagina’s.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb die titel(s) ook voorbij zien komen, sprak me echt totaal niet aan ookal zijn mensen er lyrisch over.

Sapiens uiteindelijk uitgelezen, vond alleen het begin en het einde boeiend maar oorlogen boeien me dan ook echt totaal niet.

Gisteren tot diep in de nacht Dark Matter uitgelezen. Ik wilde helemaal niet zo laat naar bed maar hij moest uit, zo spannend vond ik het. Echt het allerbeste boek wat ik dit jaar gelezen heb (zoveel heb ik er niet gelezen dus het klinkt grootser dan het is, maar goed is hij wel)! Als iemand boeken weet die ook in dit straatje zitten laat me het dan vooral weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Wat ik me afvroeg: als een boek oorspronkelijk in Amerika geschreven is, wordt het in Engeland voor het uitgegeven wordt dan nog vertaald?
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
15-11-2019 20:07
Wat ik me afvroeg: als een boek oorspronkelijk in Amerika geschreven is, wordt het in Engeland voor het uitgegeven wordt dan nog vertaald?
Ik denk het niet. Net als Belgische en Nederlandse boeken.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
29-09-2019 15:06
De executie - Daniëlle Bakhuis

Goed boek. Lekker spannend - de ondertitel is 'De liveshow waarbij de bodem letterlijk onder je voeten vandaan zakt' - en leest lekker weg. Het is young adult.

Het Collectief is aan de macht, Nederland is een totalitaire staat en voor het minste of geringste krijg je de doodstraf, ook minderjarigen. Maar als tiener kun je de doodstraf ontlopen: elke week is er een liveshow op TV met 5 ter dood veroordeelde jongeren, 1 van hen krijgt een 2e kans.
Ik heb deze ook gelezen naar aanleiding van jouw post. Ik ben er nog niet echt over uit wat ik ervan vind.

Ik lees nu Find me van André Aciman, het vervolg op Noem me bij jouw naam wat echt één van mijn alltime lievelingsboeken is.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
15-11-2019 20:32
Ik denk het niet. Net als Belgische en Nederlandse boeken.
Maar wel verschillende versies vanwege verschillende spelling volgens mij.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
15-11-2019 21:09
Maar wel verschillende versies vanwege verschillende spelling volgens mij.
Dat zou wel kunnen ja .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat vroeg ik me dus af. Ik heb in Engeland wat boeken van Amerikaanse auteurs gekocht omdat ik wat in de oorspronkelijke taal wilde lezen, maar ineens vroeg ik me af hoe oorspronkelijk het nu eigenlijk is.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vandaag begonnen in Drie kleine leugens van Laura Marshall.
Heb volgens mij al eerder iets van haar gelezen, beetje dezelfde stijl al BA Paris.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
19-11-2019 22:05
Ik ben vandaag begonnen in Drie kleine leugens van Laura Marshall.
Heb volgens mij al eerder iets van haar gelezen, beetje dezelfde stijl al BA Paris.
Heb ik ook gelezen, alles van haar en ook van BA Paris. Had ik na een zwaar jaar een hele slechte concentratie dus lazen goed en makkelijk weg maar heb nu teveel van dat soort boeken achter elkaar gelezen dus na een stuk of 15/20 ben ik nu weer ander soort boeken aan het lezen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Ja dat snap ik. Ik probeer af te wisselen tussen genres maar soms heb ik ook gewoon zin in niks moeilijks.
Alle reacties Link kopieren Quote
Misschien vind je deze schrijvers dan ook leuk als je van Laura Marshall en BA Paris houdt: Peter Swanson, Greer Hendricks&Sarah Pekkanen, Christina Alger, AJ Finn Allemaal dat soort boeken en ik heb de meeste gelezen. Sommige minder goed maar leest lekker weg :)

Ik heb net Happier at home uit (hiervoor the happiness project gelezen en is soort van vervolg) en ben nu in the Girl with the dragon tattoo bezig. Heb nog veel boeken op voorraad liggen, altijd prettig om keuze te hebben!
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
03-11-2019 13:19
De laatste kinderen van Tokyo - Yoko Tawada

Ergens in een nare toekomst in Japan: het milieu is ernstig vervuild, kinderen zijn ongezond en sterven vaak jong, het zijn de bejaarden die de wereld draaiend houden. Verwacht geen spannend dystopisch verhaal, het is eerder nogal vervreemdend . Komt soms ook doordat het een Japans boek is trouwens.

Ik vond het een mooi boek, geeft stof tot denken en ondanks dat de toekomst weinig rooskleurig is, is het een heel liefdevol boek over Yoshiro - de overgrootvader - die zorgt voor Mumei - zijn ziekelijke achterkleinkind.

Nu herlees ik Het boek van stof deel 1, van Philip Pullman, omdat deel 2 is verschenen. Ik heb bij volgende delen altijd de gewoonte om dan eerst het 1e deel te herlezen.
Oh deze wil ik ook wel graag lezen, heb gekeken in de boekenwinkel hier maar ze hadden deze niet in het Engels liggen (wel vreemd want woon in Japan en meeste van dat soort boeken liggen wel vertaald in de winkel) maar ga hem dan in het Nederlands lezen denk ik.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ook Becoming van Michelle Obama uit en vond hem heel erg leuk. Ik lees niet veel biografieen maar heb er wel meer interesse in nu, iemand nog een goeie tip?
Alle reacties Link kopieren Quote
Beleza schreef:
26-11-2019 00:21
Misschien vind je deze schrijvers dan ook leuk als je van Laura Marshall en BA Paris houdt: Peter Swanson, Greer Hendricks&Sarah Pekkanen, Christina Alger, AJ Finn Allemaal dat soort boeken en ik heb de meeste gelezen. Sommige minder goed maar leest lekker weg :)
Wat gek ik ken niet een van die namen.
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
26-11-2019 07:46
Wat gek ik ken niet een van die namen.


Misschien liggen ze niet zo zichtbaar in Nederlandse boekenwinkels? Ik winkel altijd bij een Engelse boekenwinkel want woon in Japan en daar liggen ze duidelijk zichtbaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Als ik in Nederland had gewoond had je ze zo mogen hebben want heb echt nog een hele stapel liggen!
Alle reacties Link kopieren Quote
Bij mijn bieb hebben ze er een paar. Zal eens een keer kijken bij de online Bibliotheek want lees nu eigenlijk alleen op mijn ereader.
Nog maar een update

Fictie done:
- Lord of The rings (reread)
- The Hobbit (reread)
- Tales of Pell - Kill the Farmboy
- Tales of Pell - No Country for Old Gnomes
- Kingkiller Chronicles - Angst van de Wijze
- Song of Ice & Fire - Spel der tronen
- Song of Ice & Fire - Strijd der Koningen
- Song of Ice & Fire - Storm van Zwaarden - Deel 1 - Staal en Sneeuw
- Song of Ice & Fire - Storm van Zwaarden - Deel 2 - Bloed en Goud
- Monster of Elendhaven

Non-fictie done:
- Phil Knight - Shoe Dog
- Michelle Obama - Becoming
- Michael Wolff - Siege
- Ben Rhodes - The World as it is
- Steven Livitsky & Daniel Ziblatt - How Democracies Die
- Alan S Blinder - After the Music Stopped

Fictie In progress
- Stormlight Archives - Way of the Kings
- Song of Ice & Fire - Feestmaal voor Kraaien
- Joe Abercrombie - A little Hatred

Non-Fictie In progress
- Anonymous - A warning
- Simon Sinek - The Infinite Game

Fictie to do 2019:
Weinig kans dat er naast de twee kleppers die in progress zijn, nog veel tijd is voor iets anders; daarmee gaan we wellicht door tot een flink stuk in 2020. Als er tussenin nog iets anders bijkomt, dan zullen het deze zijn:
- Neil Gaiman & Terry Pratchett - Good Omens
- Samantha Shannon - Priory of the Orange Tree
- Stephen King - The Institute

Non-Fictie to do 2019:
- Barack Obama - Audacity of Hope
- Henry Paulson - Dealing with China
- Yuval Noah Harari - Sapiens
- Manjit Kumar - Quantum
- Andrew Roberts - Churchill

Dat er nog wat van de lijst overschiet op einde 2019 staat nu wel vast; even de lijst guarden nu en ervoor zorgen dat er niet meer teveel dingen binnen droppen en dadelijk mee in de in progress lijst komen :D
Alle reacties Link kopieren Quote
Je leest erg snel denk ik want dat is een hele lijst :D
Beleza schreef:
27-11-2019 06:26
Je leest erg snel denk ik want dat is een hele lijst :D
Dan staat alles er nog niet eens tussen :mrgreen:

Niet bijster snel, maar welicht ook niet traag. Anonymous - A Warning begonnen op maandag, zal uit zijn tegen vrijdag en dat zijn net geen 300 bladzijden door telkens 's avonds voor het slapen gaan wat te lezen. Op vakantie vliegt zoiets er op een dag tijd door.

Gefundenes Fressen voor wie nog wat met Trump wil lachen trouwens (yes, he is THAT bad)

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven