Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu Dans om de troon van Marianne en Theo Hoogstraaten, het is een historische roman zoals meer van hun boeken. Ik vind ze prettig lezen en daarna leuk om uit te zoeken waar het boek zich afspeelt en wat er van waar is.

Verder op mijn ipad een jeugdboek de Billenbijters van Rindert Kromhout.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dans om de troon is uit en vandaag begonnen aan Een vorm van verraad van Lieneke Dijkzeul. Onderdeel uit de Paul Vegter serie.
Kan me niet zo goed concentreren merk ik dus pak iets waarvan ik wel weet hoe het is en hoe het leest.
Heb Still Life van Louise Penny uit. Perfect boek voor nu. Ik weet niet meer wie 'm ook wilde lezen, maar ik vind het een aanrader. Cozy mysterie achtig. Leuke karakters en setting. Ik ben meteen in de volgende begonnen, Fatal Grace. En een stukje in Cold Mountain, maar dat is mss een beetje ambitieus voor nu.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben bezig in The Hunchback of the Notre-Dame. Geen idee waarom ik die in het Engels kocht. Was aan het kijken bij Engelse klassiekers, daar stond deze dus bij, maar het Engels is natuurlijk niet de originele taal.
Vandaag een hoofdstuk 'Parijs in vogelview" overgeslagen, verder wel een lekker lezend verhaal. Zeker voor een boek uit die tijd, denk ik. Ik had 'm moeilijker te lezen verwacht.

Hierna ga ik Een lied voor Achilles lezen.

Verder heb ik vorige week Mythos gekocht van Stephen Fry, dat wordt dan waarschijnlijk weer het volgende boek. Nou, dan ben ik wel weer even een tijdje zoet :D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand al ervaring met Confettiregen van Splinter Chabot?
Alle reacties Link kopieren Quote
zo ik ben aan de volgende 700 pagina's van Hamelen begonnen. vind hem leuk, maar het is af en toe wel: oeps wie is dit ook al weer, en waar zijn we nu. veel toneelwissels zogezegd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee Fiorah, die wil ik nog wel lezen.

Jeetje Nlies, zijn die boeken zo dik :O
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
07-04-2020 09:11
Nee Fiorah, die wil ik nog wel lezen.

Jeetje Nlies, zijn die boeken zo dik :O
het eerste 500 het tweede 700. Het zou eigenlijk een trilogie worden, maar volgens mij wist Harrie niet waar hij tussen deel 2 en 3 een scheiding aan moest maken
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dreamer schreef:
06-04-2020 19:14
Hierna ga ik Een lied voor Achilles lezen.

Verder heb ik vorige week Mythos gekocht van Stephen Fry, dat wordt dan waarschijnlijk weer het volgende boek. Nou, dan ben ik wel weer even een tijdje zoet :D
Dit vond ik beide echt topboeken! Achilles is heel mooi en Mythos is hilarisch - sowieso de Griekse mythologie.

Ik ben in het derde deel van Percy Jackson bezig - wat een heerlijke boeken!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heerlijk he?

Ik lees deel 3 van Magisterium, ook heel fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Joop ter Heul omnibus. :heart:

Vrolijke onzin die ik om de zoveel jaar herlees. Gisteren heerlijk in het zonnetje, jammer genoeg is het nu bewolkt.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
12-04-2020 10:45
Joop ter Heul omnibus. :heart:

Vrolijke onzin die ik om de zoveel jaar herlees. Gisteren heerlijk in het zonnetje, jammer genoeg is het nu bewolkt.
Dat is een van de weinige boeken uit mijn jeugd dat herleesbaar is, wat schrijfstijl betreft. Heb wel eens een ander geprobeerd die ik nog in de kast vond, niet door te komen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu Onderschat van Marijke Verhoeven. Beetje dezelfde stijl als Saskia Noort etc .
Alle reacties Link kopieren Quote
IK heb de Hunchback maar even aan de kant gelegd. Sowieso hoofdstukken overgeslagen (lekker belangrijk hoe Parijs er van bovenaf uitziet, beschreven in 20 pagina's..) Nu Achilles, die ik inderdaad heerlijk lezen vind.

Ik heb het eerste deel van De Grijze Jager als luisterboek bij het tuinieren. Ook lekker. (luisterboeken moeten bij mij niet al te ingewikkeld zijn)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
12-04-2020 11:00
Ik lees nu Onderschat van Marijke Verhoeven. Beetje dezelfde stijl als Saskia Noort etc .
Je bent een onbedoelde held! ;-D

Ik kon maar steeds niet op de naam van een schrijver komen, maar nu jij hier Marijke Verhoeven noemt, weet ik het weer! Marijke höweler!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
07-04-2020 09:11
Nee Fiorah, die wil ik nog wel lezen.
Ik ben nu halverwege, bevalt goed! Het boek van zijn broer heb ik ook klaarliggen.

En ik ben bezig in het luisterboek van de nieuwste Nicci French omdat ik het echt vertik om 27 euro te betalen voor een 'gewoon' boek.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha graag gedaan Tonkje .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik luister (wederom tijdens tuinieren) nu Hersenschimmen van Bernlef. En ik ben blij dat ik 'm luister, want de stem past heel goed bij de sfeer van het boek. Hierdoor zit ik veel meer in het hoofd van de verteller, voor mijn gevoel. En lezend was ik me misschien gaan vervelen, maar nu ben ik erbij aan het onkruid wieden.
Ik moet zeggen dat ik het boek ook uitkoos, omdat het maar 5,5 uur was :proud:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
06-04-2020 19:06
Heb Still Life van Louise Penny uit. Perfect boek voor nu. Ik weet niet meer wie 'm ook wilde lezen, maar ik vind het een aanrader. Cozy mysterie achtig. Leuke karakters en setting. Ik ben meteen in de volgende begonnen, Fatal Grace. En een stukje in Cold Mountain, maar dat is mss een beetje ambitieus voor nu.
Dat was ik, en ik ben hem nu ook aan het lezen. Heerlijk boek, precies de goed balans tussen interessant mysterie, pittoreske setting, en leuke personages.

Ik was bezig in The Lies of Locke Lamora, een fantasyboek over een 'gentleman thief' waar anderen erg enthousiast over zijn, maar ik kom er totaal niet in. Te veel heen en weer gespring tussen scenes terwijl ik geen beeld heb van de context en karakters. Misschien probeer ik het later nog eens.

Verder lees ik, op aanraden van mijn vriend, The Feminine Mystique van Betty Friedan. Klassieker uit de tweede feministische golf. Heel interessant, goed geschreven. Ik ga er wel langzaam doorheen maar tot nu toe is het de moeite waard.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
zo deel 2 van Hamelen is uit. Was even doorlezen,doe je niet even 5 minuten tussendoor, maar wel de moeite.
zo jammer dat de tv-serie niet bewaard is gebleven, heb jaren geleden ook de musical gezien, en later nog eens op you tube teruggekeken. Maar dat is toch anders.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Leuk Tyche, benieuwd wat jij ervan vindt verder. Ik heb deel 2 uit. Ook leuk, maar wel iets minder dan de eerste. Ik heb wel gehoord dat de serie beter wordt naarmate hij vordert. Dus ik ga gewoon door. Maar niet meteen, dan gaat het me vervelen.

We hadden vroeger een LP met liedjes van Hamelen, maar die was van mijn (veel) oudere broer. Ik weet er verder weinig van. Wist ook niet dat het boeken waren.

Ik denk dat ik verder ga in Cold Mountain. Ik heb even een kleine pauze ingelast. Ik ben wel weer aan het lezen, maar hard gaat het niet. En normaal als ik vaker in de auto zit gaat het ook harder vanwege de audioboeken. Met Brown hier komt daar ook niks van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb net Een lied voor Achilles uit. Iets meer een roman, dan ik verwacht had, maar wel een mooi verhaal.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
zo, even Familiegeluk, debuut van Barbara Sevenstern, gelezen. Boek had ik van de Hebban adventskalender.
En nu ga ik aan de Magisterium serie beginnen.

Begrijpen jullie trouwens het nut van 2 bladzijdes dankbetuigingen in een boek? wie leest die,buiten degenen die verwachten er in te staan?
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Soms nog wel meer dan 2 pagina's. En ja.. ik kan het niet laten, soms lees ik ze helemaal, meestal scan ik ze. Zelfs als ik eigenlijk moet gaan slapen. Zo raar, want je hebt er niets mee/aan.
Heb zelfs bij Achilles de hele lijst nog doorgenomen van personen, die voorkwamen in het boek. Bij een e-book kom je daar dus pas achter, dat die achterin staat, als je zover bent. Dan heeft het doornemen van die lijst niet zo'n zin meer :hihi:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Nee die dankbetuigingen lees ik ook niet en ook niet previews van nieuwe boeken of recepten( dat had ik laatst).

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven