Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nu bezig aan Weduwe voor een jaar. Vond ik boven in de kast, ooit meegenomen van de boekenmarkt. Weet nog niet wat ik er van vind
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
charlotte86 schreef:
12-07-2020 21:31
Hier bezig in de nieuwe van Saskia Noort. Hoewel de achterflap mij niet zo aansprak leest het boek toch weer lekker weg. Vanouds spannend! Hierna ga ik denk ik beginnen aan Volle bloei van Holly Kleinloog, een roman over een clubje oudere dames. Geen idee waarom maar ik lees graag over oudere, zo vind ik de boeken van Hendrik Groen ook top!

Ijzige verloofde twijfel ik over, maar is dus wel de moeite?
Je moet ervan houden. Ik vind het leuk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
12-07-2020 22:35
Je moet ervan houden. Ik vind het leuk.
Ik heb het inmiddels lang en breed uit en vond het super ontzettend leuk! En baal nu vreselijk dat mijn Frans verre van goed genoeg is om verder te lezen in de oorspronkelijke taal. In het Frans zijn de 4 delen er al, maar alleen het 1e deel is al vertaald naar het Nederlands. :'(
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las dus Victor, best heftig boek.
Toen Gozert, een jeugdboek over een jongetje met een denkbeeldig vriendje.
En nu Tarifa van Kiki van Dijk.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
14-07-2020 21:13
Ik heb het inmiddels lang en breed uit en vond het super ontzettend leuk! En baal nu vreselijk dat mijn Frans verre van goed genoeg is om verder te lezen in de oorspronkelijke taal. In het Frans zijn de 4 delen er al, maar alleen het 1e deel is al vertaald naar het Nederlands. :'(

Ja, balen is dat!
Ik heb 'm nog niet uit, maar hij is inderdaad erg leuk. Weer hele leuke nieuwe fantastische verzinsels, zoals die sjaal. Heerlijk.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik kom even binnen gestuiterd na het uitlezen van The Mist van Stephen King. Ik dacht dat hij voorspelbaar zou zijn omdat ik de film heb gezien, maar hij verliep heel anders. Dikke aanrader! Nu maar even mijn hersenen temmen voor ik naar bed ga haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Haha, Ugli, nog geslapen?
Ik heb de film nooit gezien en heb geen idee meer hoe het boek eindigt. Misschien weer eens herlezen.

Tonkje, het is een hele serie! Ik wist dat niet (beetje dom, ik weet het) zit er nu over te denken om Frans te gaan leren. Zou dat sneller gaan dan op de vertalingen wachten? Is hij nog niet in het Engels? Ik vond het echt naar het eind toe steeds leuker worden, en toen was ie uit :'(
Later is nu
Wauw, een taal leren voor een boek(enreeks), dat is nog eens enthousiasme.

Ik ben nu in 'de ballade van slangen en zangvogels' bezig.

Ik was er erg huiverig om, maar ik vermaak mij prima.
Goed geschreven, pakkende draad. Top...
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb in het verleden al eenvoudige boeken in het Frans gelezen, dus daarom. Maar met fantasy vind ik dat lastiger. Omdat er niet bestaande dingen omschreven worden.

De ballade kan ik niet. Ik ben begonnen in Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht van Mark Haddon

Het winkeltje in Cockleberry Bay ben ik gisteren begonnen te luisteren.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
15-07-2020 21:21
Haha, Ugli, nog geslapen?
Ik heb de film nooit gezien en heb geen idee meer hoe het boek eindigt. Misschien weer eens herlezen.

Tonkje, het is een hele serie! Ik wist dat niet (beetje dom, ik weet het) zit er nu over te denken om Frans te gaan leren. Zou dat sneller gaan dan op de vertalingen wachten? Is hij nog niet in het Engels? Ik vond het echt naar het eind toe steeds leuker worden, en toen was ie uit :'(
Jawel, ik heb de laatste 150 pagina's ofzo in 1 ruk uitgelezen en het was spannend dus dan moet ik even mijn brein kalmeren, anders lig ik in bed te stuiteren. Daarna slaap ik als een roosje haha.

De film had een min of meer gesloten einde, het boek had een volledig open einde. Het film is alleen al voor het einde leuk om te zien want die is wel de moeite waard vind ik.

Frans leren voor een boek. o_o Wat een ballen. Ik heb weleens wetenschappelijke Duitse papers moeten lezen met mijn 3 Havo Duits en dat vond ik al kut zat, Frans lijkt me he-le-maal drama.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
08-07-2020 11:25
Oh gelukkig, op Goodreads staan zoveel lovende verhalen. Men geeft het boek 5 sterren of 1, niks er tussen in lijkt wel haha.

Ik word blij van een boeiend einde, mag zowel open als gesloten maar open vind ik vaak leuker denk ik. Dan denk ik van "neeeeee wacht I need moooooore". De eindes van Stephen King vind ik vaak wel leuk gedaan. Helemaal in de korte verhaaltjes waarbij je soms echt een cluster fuck einde hebt die de hele clue van het verhaaltje blijkt te zijn (die ene met het zand waarin je kon schrijven bijvoorbeeld, of Room 1402).
De film Room 1402 heb ik twee keer gezien en beide keren vond ik 't zó heftig! Is het boek als de film?
Alle reacties Link kopieren Quote
MientjeHapgraag schreef:
16-07-2020 12:37
De film Room 1402 heb ik twee keer gezien en beide keren vond ik 't zó heftig! Is het boek als de film?
Ja die film. WAT EEN VRESELIJKE FILM. In de trand van vreselijk eng goed. Engste film die ik ooit heb gezien. Het principe is hetzelfde maar het loopt wel net even anders. Gewoon belachelijk eng.
Alle reacties Link kopieren Quote
The midnight hour - Benjamin Read & Laura Trinder

Ik moet nog beginnen, maar het lijkt me erg leuk! Het werd in het kort besproken op de boekenpagina van het Parool van vandaag. In de kantlijnrubriek waar elk boek een paar regeltjes krijgt, maar met de titel - De brief om middernacht in het Nederlands - was ik eigenlijk al verkocht. En iets met een wezen uit een nachtmerrie klonk nog beter. Dus ik gelijk naar bol.com en daar werd het aangeraden voor fans van Nevermoor! :jump:

Ik verwacht nu dus wel een geweldig leuk superboek.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las Tarifa van Kiki van Dijk. Al die boeken lopen min of meer hetzelfde maar het is net zoiets als kijken naar Trash tv ofzo. Ff verstand op 0.

Weet nu even niet wat te gaan lezen. Heb Bonuskind van Saskia Noort maar de mensen die ik daarover gesproken heb zijn helemaal niet enthousiast.
Verder heb ik nog wat jeugdboeken liggen van de bieb en een ereader vol.
Alle reacties Link kopieren Quote
ha Dolfje dat heb ik soms ook. reader vol, net naar de bieb geweest en nog een stel boeken van mezelf die ik nog niet gelezen heb, en nergens zin in hebben.
Gisteren begonnen aan Zwanendrift van ik geloof Gerard Nanne. Vond het niet goed geschreven en nogal voorspelbaar . Toen ben ik eens bij Hebban gaan kijken hoe er daar over gedacht werd. 2 recensies 1 van 2 sterren en 1 van 5 sterren. Die van 5 vond het ontzettend goed geschreven, ik was het met de ander eens, slecht geschreven geen leuk verhaal.
Nu de laatste magiër , eens zien of dat lukt
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga toch maar aan Bonuskind beginnen. Ben benieuwd of ik er hetzelfde over denk als mijn vriendinnen. Wel jammer dat ze dat gezegd hebben want nu heb ik er al een bepaalde verwachting van.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vrij snel na elkaar De Nachtegaal van Kristin Hannah en Inge en Mira van Marianne Frederiksson gelezen en ben onder de indruk van wat vrouwen meemaken in oorlogen en de kracht die deze vrouwen moeten hebben om door te gaan. Zij zijn volgens mij de eigenlijke helden, want zonder hen zou er nooit meer een maatschappij opgebouwd zijn.
Natuurlijk wist ik wel eea, maar als je het zo leest komt het toch wel binnen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
dolfje schreef:
19-07-2020 14:57
Ik ga toch maar aan Bonuskind beginnen. Ben benieuwd of ik er hetzelfde over denk als mijn vriendinnen. Wel jammer dat ze dat gezegd hebben want nu heb ik er al een bepaalde verwachting van.
Jammer hè! Ik vind dat ook nooit leuk. Als iemand een boek niks vindt, wil ik het niet weten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begin in de nieuwe Stephen King (Als het bloedt) Hier is iedereen heel enthousiast over en dan durf ik eigenlijk niet. Wat als het mij tegenvalt :P
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
16-07-2020 12:42
Ja die film. WAT EEN VRESELIJKE FILM. In de trand van vreselijk eng goed. Engste film die ik ooit heb gezien. Het principe is hetzelfde maar het loopt wel net even anders. Gewoon belachelijk eng.
Hahaha ja precies, vreselijk eng goed. Man. What a ride!
Boek een aanrader, toch nog?
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
18-07-2020 15:53
The midnight hour - Benjamin Read & Laura Trinder


Ik verwacht nu dus wel een geweldig leuk superboek.
Het was een geweldig leuk superboek! :jump: :jump: :jump:

Deel 2 komt 10 november uit.

Dus nu heb ik 3 superleuke series, maar voor alle drie nog wachten op het volgende deel:

* Nevermoor / Morrigan Crow: 15 oktober
* De spiegelpassante deel 2: 4 januari 2021 (nee, ik ga niet mijn Frans drastisch verbeteren om het in het Frans verder te kunnen lezen)
* en dus deze: 10 november

Pffff. :(

Christina Dalcher (van Vox, vrouwenonderdrukking a la Handmaid's Tale) heeft een nieuw boek geschreven wat goed klinkt. Dus dat zou ik kunnen gaan lezen, maar eigenlijk moet ik ook nodig een bookchoice boek proberen. Want ik kon de verleiding niet weerstaan en heb nu een abonnement voor 1,99 per maand, maar nog geen boek gelezen van de afgelopen 2 maanden.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is het niet meer van hetzelfde, Tonkje? Ik twijfel bij dit soort boeken vaak omdat ik er na de Hungergames en Divergent en The Mazerunner en zo echt wel een beetje klaar mee was. Dit klinkt ook wel weer als meer in hetzelfde thema.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vond Vox beter geschreven dan die handmaid's tale
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees op dit moment Deception Point van Dan Brown. Voor de vierde keer inmiddels en het valt me ineens op dat ik het helemaal geen goed boek vind! Het was me nog nooit opgevallen. Hij moet vanwege het plot veel te veel beschrijven en daar vind ik geen doorkomen aan.
Hebben jullie dat wel eens, dat je een boek vaker leest en dan ineens denkt van 'gatver'? Ik vind het een hele aparte gewaarwording.
Hoe kan het dat zoveel mensen ontevreden zijn over hun lijf en zo weinig mensen tevreden zijn over hun verstand? - EB
Alle reacties Link kopieren Quote
MientjeHapgraag schreef:
19-07-2020 18:08
Hahaha ja precies, vreselijk eng goed. Man. What a ride!
Boek een aanrader, toch nog?
Sowieso, het is een King. Die zijn altijd vermakelijk (oké, bijna altijd).

Ik lees nu Turn Of The Key van Ruth...Ware heette ze? Een thriller over een nanny die in de cel zit omdat ze een kind vermoord zou hebben en het gaat dan over hoe het gebeurd is volgens haar, want ze is onschuldig. Ik weet nog niet of het nou een horror is, er zitten potentiële horror elementen in maarhet ligt nog erg open. Dikke aanrader alvast, echt leuk geschreven.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven