Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Dat vroeg ik Fiorah. Ik zet hem op mijn lijst. Ik zit alleen voorlopige nog van aan The Concept of Law, dus hierna is het weer tijd voor leuke boeken :-D
Ik zag laatst iemand een recensie geven van een boek van Sue Grafton. Ik heb die serie ook gelezen tot de R denk ik. Op gegeven moment moest ik wachten tot er weer 1 uit kwam raakte ik er een beetje uit. Maar ik vond het altijd erg leuk, dus ik heb besloten de serie weer opnieuw te lezen vanaf de A. En ik was benieuwd of ik het na 30 (slik.... :$ ) nog/weer leuk zou vinden. Ik heb A is for Alibi gelezen en ik vond het erg leuk. Lekker vakantieboek.

En daarna wilde ik niet meteen in de B beginnen, dus ik was begonnen in City of Girls van Elizabeth Gilbert. Speciaal voor mijn vakantie bewaard en ik was er zeker van dat ik het leuk zou vinden. Zo zeker dat ik even vergat dat ik er ook mee kon stoppen. Wat ik heb gedaan. Want ik vond het echt helemaal niks. Ik ben tot ongeveer ⅓ gekomen. Het was saai. Vlakke karikaturale karakters, en er gebeurde niets. De setting (een verlopen theater in New York in 1940) had een super achtergrond voor het verhaal kunnen zijn, maar ik kreeg helemaal niets van die sfeer mee. Kortom het was crap.

Nu ben ik bezig in Little Fires Everywhere van Celeste Ng. ik vind het tot nu toe wel leuk, maar ik denk wel dat ik hierna iets van een niet Amerikaanse schrijver wil lezen. Behoefte aan een andere sfeer en cultuur.
Alle reacties Link kopieren Quote
IBIopviva schreef:
12-09-2020 22:58
Ik was zo onder de indruk van "Alles op het spel" van Tamara Haagmans dat ik contact heb gezocht met de schrijfster en ook reactie kreeg.

Wat leuk!

Ik ben bezig in Lockdown van Peter May. Hij schreef het boek in 2005 en kreeg het toen niet uitgegeven, omdat men een lockdown bij een pandemie vergezocht vond. Dus begin maart heeft dhr. May het stof eens van z'n manuscript geblazen, het aangeboden aan een uitgever en het is een beststeller, want hoezo 'vergezocht'. In heb begin had ik wat moeite met zinsopbouw, kan zijn dat er in de gauwigheid slechte redactie overheen gegaan is. Nu gaat het beter. Het is wel 'gewoon' een moordmysterie, maar in de setting van een afgesloten Londen. Heel erg afgesloten. Erger dan we het tot nu toe gezien hebben.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees Gifspoor van Jet van Vuuren ( wat een pseudoniem is) heb meer van haar gelezen maar in dit boek erger ik me echt aan sommige personages maar ik wil wel weten hoe het zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
Karin Fossum: Eva's oog, gelezen. Denk dat ik het volgende deel ook wel n keer ga lezen, maar niet zo dat dat onmiddellijk hoeft
Levana , deel uit de Lunar Chronicles, niet zo goed als de rest van de serie
en De schaduw van Elvira, van Sietske Scholten. Was een gratis boek, maar ikd enk niet dat ik er nog meer van ga lezen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
De onvolmaakten - Ewoud Kieft

Fascinerend en intrigerend. Erg goed boek.

Nederland ergens in de toekomst, waar we allemaal zeewierburgers eten en verder ook zoveel mogelijk verantwoord bezig zijn met dank aan Gena een superalgoritme waarmee je verbonden bent en die zoiets is als je geweten of innerlijke stem die je bijstaat om goede keuzes te maken, die je aanspoort om vooral wat meer te sporten, minder te verkeren in de virtuele werkelijkheid of die je voorstelt aan een aantal passende dates als je daar behoefte aan hebt. Maar voor de hoofdpersoon begint het wat te wringen. Helpt Gena je werkelijk of is het een controlemiddel om iedereen onder de duim te houden?

Het zou makkelijk een YA-trilogie kunnen zijn:

Deel 1 = De hoofdpersoon (vrouwelijke tiener) doet braaf mee met het systeem, want iedereen doet dat en iedereen is gelukkig. Maar dan realiseert ze zich dat ze vrij wil zijn van Gena, meer haar eigen keuzes wil maken, komt in aanraking met een groep tegenstanders.
Deel 2 = De opstand.
Deel 3 = De overwinning.

Maar het is geen YA-trilogie, maar literaire science fiction. Bestaat dat eigenlijk? Je hebt literaire thrillers - die ik overigens vaak zo plat als een dubbeltje vind en erg weinig literair - maar heb je ook literaire science fiction als genre? Want anders dan dat kan ik dit boek niet omschrijven.

Het boek is geschreven als verslag van Gena aan een noem het welstandscommissie over hoe de hoofdpersoon (lamlendige 32-jarige man) ontspoort en welke maatregelen genomen moeten worden. Ik moest er echt even inkomen omdat dus Gena, het superalgoritme of AI de verteller is, maar er wordt een super fascinerende wereld neergezet waar mensen meer verbonden zijn met Gena dan met andere mensen. En hoe subtiel Gena moet opereren zodat mensen de raadgevingen opvolgen zonder het gevoel te krijgen dat hun leven gedicteerd wordt, zonder een dictatuur van Gena. Het boek zette me echt aan het denken.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijgerprintje2 schreef:
12-09-2020 23:26
Dat vroeg ik Fiorah. Ik zet hem op mijn lijst. Ik zit alleen voorlopige nog van aan The Concept of Law, dus hierna is het weer tijd voor leuke boeken :-D
Oef... dat doe ik maar even niet na.
Wat een leuke review Tonkje, je hebt me helemaal nieuwsgierig gemaakt. Hij staat voor me gereserveerd bij de bieb.
Zelf ben ik begonnen met de boeken van Karin Slaughter in de juiste volgorde, ik heb ongeveer de helft al gelezen maar dan random door elkaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben nu begonnen in de boeken van de Nederlandse thriller schrijfster ,
Angelique Haak, Het eerste boek van de serie van drie is spannend

1 n Nieuw begin.
2 Uitgeschakeld .ben ik nu aan het lezen . Tot nu toe mooier dan deel 1 .
3 Zwarte ziel . moet ik dus nog lezen .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag boeken van Arjan Lubach gekocht. Al een tijd nieuwsgierig naar. Eerst Lockdown uitlezen, dan eens in IV beginnen.
Ik kocht niet z'n nieuwste, ben ik óók nieuwsgierig naar, maar zo was het eerst wel genoeg ;-D
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
ben vanmiddag naar de bieb geweest, heb dus weer een stapeltje liggen Ben begonnen met Winter, laatste deel van de Lunar Chronicles.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
chrisjoh schreef:
14-09-2020 19:51
Ben nu begonnen in de boeken van de Nederlandse thriller schrijfster ,
Angelique Haak, Het eerste boek van de serie van drie is spannend

1 n Nieuw begin.
2 Uitgeschakeld .ben ik nu aan het lezen . Tot nu toe mooier dan deel 1 .
3 Zwarte ziel . moet ik dus nog lezen .
Oh die ken ik niet, heb ze bij mijn bieb op mijn verlanglijstje gezet. Oh zie dat ze ook bij de online bieb staan.
Alle reacties Link kopieren Quote
Luna Caged: Behind the wall - Margaret McHeyzer

Luna (15) woont achter de muur in een soort sekte, buiten de muur heerst ziekte en dood is haar verteld. Ondertussen maken een stel polygame en nogal sadistische mannen binnen de muren de dienst uit, vrouwen zijn er slechts om te dienen en te gehoorzamen. Zo niet, dan volgen zweepslagen en erger. Luna is nogal opstandig, wil weten wat er buiten de muur is en wil vooral ontsnappen, want ze moet trouwen met de meest erge kerel.

Leest als een trein, heel erg oppervlakkig en heeft verder weinig om het lijf. Volgens mij heb ik het gratis gedownload via bookhub. En gratis betekent dan altijd dat het een deel 1 is, zodat je vervolgens het vervolg wil gaan kopen. Heb ik weleens gedaan, in dit geval niet.
Al wil ik best weten hoe het verder gaat met Luna, maar dan liever in een samenvatting. Van 2 regels.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Oh dat klinkt boeiend Tonkje, ik ga hem reserveren!
Alle reacties Link kopieren Quote
Heeft iemand al eens boeken van Charlotte Link gelezen? Is het wat?
The mind, once stretched by a new idea, never returns to its original dimensions
tonkje schreef:
15-09-2020 15:12
Luna Caged: Behind the wall - Margaret McHeyzer

Luna (15) woont achter de muur in een soort sekte, buiten de muur heerst ziekte en dood is haar verteld. Ondertussen maken een stel polygame en nogal sadistische mannen binnen de muren de dienst uit, vrouwen zijn er slechts om te dienen en te gehoorzamen. Zo niet, dan volgen zweepslagen en erger. Luna is nogal opstandig, wil weten wat er buiten de muur is en wil vooral ontsnappen, want ze moet trouwen met de meest erge kerel.

Leest als een trein, heel erg oppervlakkig en heeft verder weinig om het lijf. Volgens mij heb ik het gratis gedownload via bookhub. En gratis betekent dan altijd dat het een deel 1 is, zodat je vervolgens het vervolg wil gaan kopen. Heb ik weleens gedaan, in dit geval niet.
Al wil ik best weten hoe het verder gaat met Luna, maar dan liever in een samenvatting. Van 2 regels.
...
Tijgerprintje2 schreef:
15-09-2020 15:19
Oh dat klinkt boeiend Tonkje, ik ga hem reserveren!
:rofl:
Alle reacties Link kopieren Quote
snipsnaps schreef:
15-09-2020 15:20
Heeft iemand al eens boeken van Charlotte Link gelezen? Is het wat?
Ik vind ze prachtig .heb er geloof ik n stuk of 10 van haar gelezen. Zoek ook steeds naar nieuwe boeken van haar.
Maar hoorde dat ze niet meer in het Nederlands vertaald worden.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik las Lockdown uit van Peter May
Een detective/thriller tegen de achtergrond van een Lockdown, wegens een besmettelijke ziekte. Soms wel enigszins voorspelbaar, maar las na een hortend begin lekker weg. Ik las 'm in het Engels en de zinsbouw was in de eerste hoofdstukken anders dan anders? Ik weet het niet. Moest vaak zinnen 2-3x lezen.

Nu begonnen in IV van Lubach
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
18-09-2020 07:41


Nu begonnen in IV van Lubach
Die vond ik leuk!

Ik las Strandslag van Linda van Rijn. Speelt op Texel en daar kom ik natuurlijk net vandaan. Typisch zo'n boek wat ik zo weer vergeet.
Alle reacties Link kopieren Quote
Altijd leuk om een boek te lezen op de plek waar het boek zich afspeelt :)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Winter, het laatste deel van de Lunar serie uit. Boek leek niet zo dik, maar ik vond de bladzijden opvallend dun. Toen ik ging controleren bleek het boek ruim 800 pagina's te hebben.
Weet nog niet wat het volgende boek is, heb er nog wat liggen maar geen idee meer welke
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
15-09-2020 18:07
...



:rofl:
Ja best wel ;-D, maar misschien reageerde ze op mijn bericht ervoor over de Onvolmaakten?

Ondertussen heb ik Een van ons - Christine Otten gelezen, wat ik een goed boek(je) vond. Schrijfster gaat schrijflessen geven in een gevangenis (mannen) en waar de onvolmaakten geen spannende YA was, was dit geen chicklit dus nee, geen verliefdheid tussen die schrijfster en een gevangene. Meer een hoe bloot geef ik mezelf, van beide kanten. Zowel de schrijfster worstelt ermee, ook omdat ze met een writers block zit, maar ook 1 van de gevangenen. Mooi boek.

Nu herlees ik Knielen op een bed violen. Jaren geleden gelezen en ik wist er niet veel meer van, behalve dat ik het een goed boek vond. Het herlezen wel waard. Eigenlijk wilde ik iets van bookchoice lezen - Een van ons is een bookchoice boek - maar wat ze verder uitgekozen hadden kon me niet zo boeien.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga maar eens aan De vlinderkamer van Lucinda Riley beginnen.

Heeft er iemand hier een kobo aura HD? Sinds de laatste update is het bladeren door mijn boeken meer scrollen geworden en ik vind dat niet fijn en ik weet niet hoe ik het terug moet zetten.
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je de handleiding niet meer?.kun je anders van internet halen. .
Je schiet hier weinig mee op 😅 ik weet het nl. ook niet
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven