Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
tonkje schreef:
08-10-2020 15:25
Weinig romantiek, weinig thriller, meer SF. En het is echt een literaire roman.
Aha, van wat ik me kan herinneren van de middelbare school zijn literaire romans wel taaie kost vaak. Dan schuift ie toch wat lager op mijn TBR haha.
Alle reacties Link kopieren Quote
Boek van vergeten woorden is uit. Nu dus Lisa Gardner, spaar het meisje. Had ik al n maand of 4 geleden gereserveerd, hoop dat het het wachten waard is
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
15-10-2020 16:35
Boek van vergeten woorden is uit. Nu dus Lisa Gardner, spaar het meisje. Had ik al n maand of 4 geleden gereserveerd, hoop dat het het wachten waard is
Het heeft me dus mijn halve nachtrust gekost, want ik wilde weten hoe het nu zat.
was spannend
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
bij het bladeren in de online bieb kwam ik Mevrouw Agatha Christie tegen. Even niks geen psychologisch gedoe; gewoon het rijke naïeve meisje, hoewel iets minder naïef dan haar voogd, want natuurlijk zijn de ouders uit beeld, dacht. De knappe maar slechte jongeman. de kanunnik, in bijna ieder verhaal met miss Marple loopt er wel een rond, en natuurlijk miss Marple zelf. En de niet al te snuggere politie.
Het spel kan beginnen.

Als jullie wel eens Agatha gelezen hebben is het jullie dan ook opgevallen dat de mannen nooit al te slim zijn, beetje wereldvreemd niet snugger. De vrouwen regelen het wel achter de schermen. Poirot is dan wel slim maar wordt nogal afgeschilderd als een arrogant figuur, ook niet echt positief dus
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik denk dat het 30 jaar geleden is dat ik iets van Agatha Christie gelezen heb, vraag me af of ik dat nu nog leuk zou vinden of dat het net is als met oude films en series.

Ik las Zenles in een wereld vol lawaai van Charly Lownoise en moet nog een klein stukje in Donker water van Robert Bryndza en heb alweer een stapel uit de bieb liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben juist een paar jaar terug pas met Christies begonnen. Ik vind de ontknoping altijd wel ingenieus. Ben daarnaast af en toe verbaasd wat er in die tijd wel en niet was. En hoe het leven eruit zag.

In haar boeken zijn de meisjes ook niet altijd even snugger, trouwens.

Ik ben gisteren begonnen in Mythos van Stephen Fry. Gelukkig staat er wel en stamboom voorin.
Later is nu
Ik lees nu de Lunar-series.

Lekker weg te lezen. Even fijn.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees nu Angstige Mensen, van een Zweedse schrijven waarvan ik de naam niet heb onthouden.
Ik ben op een kwart en heb al twee keer gehuild :$ Maar het is ook heel humoristisch.
Het is wel een schrijfstijl waar je van moet houden, de verteller is nogal nadrukkelijk aanwezig.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ugli schreef:
14-10-2020 17:51
Aha, van wat ik me kan herinneren van de middelbare school zijn literaire romans wel taaie kost vaak. Dan schuift ie toch wat lager op mijn TBR haha.
Oh nee, het is echt veel makkelijker te lezen dan Knielen op een bed violen of Publieke werken oid.
Ik vond het helemaal niet taai of ingewikkeld.
Alle reacties Link kopieren Quote
nu "In haar naam" van Lisa Gardner gelezen. De situaties worden steeds enger in ieder boek
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Iemand haar had het een aantal pagina’s geleden over Gillian Flynn. Wat een goede tip zeg! Echt een spannende en goede geschreven thriller
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijgerprintje2 schreef:
23-10-2020 08:27
Oh nee, het is echt veel makkelijker te lezen dan Knielen op een bed violen of Publieke werken oid.
Ik vond het helemaal niet taai of ingewikkeld.
Oh oké, dan kruipt-ie weer terug omhoog haha.

Ik heb Aarde donker, zonder sterren van Stephen King uit. Tegenvaller vond ik, want ik ben normaal fan van de korte verhalenreeksen. 1e verhaal over een man die zijn vrouw vermoordt was geneig, het verhaal over een vrouw die verkracht wordt en man die een ziekte krijgt zwaar matig, het laatste verhaal over een goed huwelijk was wel leuk. Niet persé een aanrader maar ook geen afrader.

Nu ga ik Dark Matter van Blake Crouch herlezen voor de 1e keer, die had ik vorig jaar in 1 adem uitgelezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben vanmiddag in Tropenbruid van Susan Smit begonnen. Heb geloof ik nog nooit iets van haar gelezen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik begin zometeen in Kwaad bloed van Robert Galbraith. Ben erg benieuwd :lol:

Mythos vond ik erg makkelijk weglezen, trouwens. En aan de meeste verhalen blijkt een geile god, voornamelijk Zeus, ten grondslag te liggen :hihi:
Later is nu
Dreamer schreef:
27-10-2020 21:44
Ik begin zometeen in Kwaad bloed van Robert Galbraith. Ben erg benieuwd :lol:
Heb 'm net gisteren uitgelezen. Hij is echt top!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zo, nétjes!

Ik ben er toch nog niet in begonnen. Heb een abonnement genomen op het tijdschrift Onze Taal en daar lees ik nu in, 's avonds voor het slapen gaan (ipv een nieuw boek te beginnen. Als ik al in een boek bezig ben, dan ga ik daarin verder, uiteraard)

En ik zie toch stiekem op tegen die bijna 1000 pagina's :hihi: Gelukkig staat ie op de e-reader
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben aan De Toverberg van Thomas Mann begonnen. benieuwd of ik hem uitlees, want het is wel een dikke.
Heb intussen ook nog De torens van Februari, van Tonke Dragt gelezen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dreamer schreef:
28-10-2020 09:02
Zo, nétjes!

Ik ben er toch nog niet in begonnen. Heb een abonnement genomen op het tijdschrift Onze Taal en daar lees ik nu in, 's avonds voor het slapen gaan (ipv een nieuw boek te beginnen. Als ik al in een boek bezig ben, dan ga ik daarin verder, uiteraard)

En ik zie toch stiekem op tegen die bijna 1000 pagina's :hihi: Gelukkig staat ie op de e-reader
Objectief gezien hadden ze er best wat uit kunnen editen denk ik. Maar ik wilde niet dat het afliep, dus voor mij was het perfect zo. Ik heb 'm in een week gelezen. Ik vloog er doorheen, ik had niet het gevoel dat het 1000 pagina's was. Ik heb 'm ook op mijn e-reader.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nog nooit iets van Robert Galbraith gelezen. Neem me het elke keer voor maar het komt er niet van. Moet het eens opzoeken welke volgorde het is en eens gaan doen. Marja zoveel boeken zo weinig tijd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb vandaag op advies van de mevrouw van de lokale ruilbieb De stad der blinden geleend.
Omdat ik Koorts van Deon Meyer zag staan, en dat vind ik zo'n corona boek met een pandemie als basis.

Bizarre eerste hoofdstukken dat van die blinden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is inderdaad een apart boek. Ik las het in het begin van de pandemie en lockdown. :)
Ik had wat moeite met de manier van het weergeven van conversatie/dialoog.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
GeorgieBrown schreef:
28-10-2020 12:19
Objectief gezien hadden ze er best wat uit kunnen editen denk ik. Maar ik wilde niet dat het afliep, dus voor mij was het perfect zo. Ik heb 'm in een week gelezen. Ik vloog er doorheen, ik had niet het gevoel dat het 1000 pagina's was. Ik heb 'm ook op mijn e-reader.
Ik wilde mijn verjaardag van volgende week afwachten maar na deze post wilde ik het boek NU hebben 😂. Dus nu heb ik het.
Alle reacties Link kopieren Quote
Melissa Skaye.heb ik n serie boeken van gekregen .
Ben nu in het eerste boek en ik vind m erg spannend .
Het speelt zich allemaal af in Hoorn.en ik hou van thrillers die zich in Nederland afspelen.
De eerste leest dus prima. Hoop dat de anderen net zo goed bevallen .
Kom ik hoop ik deze saaie tijd wel mee door. Plus dat ik nog de serie van Corinne Boman heb.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Fiorah schreef:
29-10-2020 19:08
Ik wilde mijn verjaardag van volgende week afwachten maar na deze post wilde ik het boek NU hebben 😂. Dus nu heb ik het.
Enjoy!
Alle reacties Link kopieren Quote
Zonder angst, van Lisa gardner.
Denk dat ik nu ter afwisseling maar een simpele: de butler/tuinman heeft het gedaan moet doen
De Toverberg is ook nog niet uit trouwens
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven