Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kwaad Bloed is inderdaad lastig wegleggen. Ik heb nou spijt dat k in het weekend niet meer gelezen heb, want ik kom wat slaap te kort nu. Maar nog 400 pagina's was toch teveel om door te lezen.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik lees De mannen vallen van Inge Ipenburg, de actrice ja. Dit is het tweede deel van een serie over een schrijfster die op Sicilie woont en waar er mensen vermoord worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ga beginnen Zomervacht van Jaap Robben, ben benieuwd.
Alle reacties Link kopieren Quote
Zomervacht is uit. Ik vond het een mooi boek. Het gaat over een jongen die een zomer voor zijn gehandicapte broer moet zorgen. Mooi om te lezen hoe liefdevol hij met zijn broer omgaat, ook al is hij te jong voor zijn taak. Het was wel wat troosteloos en het einde was een beetje voorspelbaar.
Ik zou het toch zeker wel aanraden.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb nu een paar boeken van Karen Rose gelezen. Gelijk de rest via koboplus binnengehaald. Leest lekker weg. Thriller/spanning/detective, met een beetje romantiek. Aanrader!
Alle reacties Link kopieren Quote
Tijgerprintje2 schreef:
04-11-2020 18:19
Zomervacht is uit. Ik vond het een mooi boek. Het gaat over een jongen die een zomer voor zijn gehandicapte broer moet zorgen. Mooi om te lezen hoe liefdevol hij met zijn broer omgaat, ook al is hij te jong voor zijn taak. Het was wel wat troosteloos en het einde was een beetje voorspelbaar.
Ik zou het toch zeker wel aanraden.

Ik vond er zulke mooie zinnen in zitten. 'Er was gedweild met de geur van zwembad' staat me na 2 jaar nog steeds bij :)
(dit was 'm ongeveer)
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Dreamer schreef:
04-11-2020 19:27
Ik vond er zulke mooie zinnen in zitten. 'Er was gedweild met de geur van zwembad' staat me na 2 jaar nog steeds bij :)
(dit was 'm ongeveer)
Ja klopt, vond ik ook! "Met de geur van het buitenzwembad worden hier de vloeren gedweild." En ik vond "Langs de rand van de toiletpot kwijlt een groen wc-blokje." ook leuk.
Mijn favoriete zin is trouwens uit Het wolfgetal: "haar stem schoot omhoog als limonade door een rietje."
tijgerprintje2 wijzigde dit bericht op 04-11-2020 21:09
Reden: Aanvulling
12.02% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren Quote
Goed, mijn man vond mij een paar dagen bijzonder ongezellig, maar Kwaad Bloed is uit :yes: ;-D

Nu dus weer wachten op het volgende deel :sigh:

En wat zal ik nu eens gaan lezen, is dan altijd de vraag die daarop volgt :lol:
Later is nu
Haha, Dreamer, verslavend hè?

Ik las een bijzonder vervelend boek van de Rory Gilmore lijst. Het was veelbelovend en ik dacht de hele tijd nog dat het nog wel wat ging worden. Niet dus. Oh, het was The True and Outstanding Adventures of the Hunt Sisters. Ik kan dat boek van harte afraden.

Intussen heb ik weer een Sue Grafton boek uit. Na de Hunt sisters dreigde een leesdip, maar die serie trekt me daar altijd meteen weer uit, E is for Evidence. Ik ga denk ik meteen in F is for Fugitive beginnen. Maar met iets anders ernaast. Gather Together in My Name van Maya Angelou, deel 2 van haar serie van memoires.
Alle reacties Link kopieren Quote
o ja Sue Grafton leest ook aardig weg. Volgens mij ben ik helemaal bij met die serie. Weet iemand nog zoiets? Dus misdaad zonder allerlei psychologie.
Ik vind de politieserie van Faye Kellerman ook leuk trouwens, dus die ken ik al, graag wat nieuws
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
06-11-2020 11:18
o ja Sue Grafton leest ook aardig weg. Volgens mij ben ik helemaal bij met die serie. Weet iemand nog zoiets? Dus misdaad zonder allerlei psychologie.
Ik vind de politieserie van Faye Kellerman ook leuk trouwens, dus die ken ik al, graag wat nieuws
Ik heb de serie vroegah wel gelezen, maar toen ik moest wachten op het volgende deel ben ik het op gegeven moment vergeten. Ik ben ooit denk ik tot R of S gekomen. Dus ik ben weer opnieuw begonnen.

Voor series, ik vond de serie van Patricia Cornwell ook leuk, over patholoog-anatoom Kay Scarpetta. Dat is ook een vrij lange serie. boeken van Patricia Cornwell op volgorde
En ik las ok wel Val McDermid, dat is ook een beetje in de stijl van Sue Grafton volgens mij. Maar het is jaren geleden dat ik deze boeken heb gelezen. Als ik door het alfabet (-Z :( ) heen ben ga ik denk ik ook in Patricia Cornwell beginnen. Maar dat duurt nog wel even.
Ik zat even te kijken naar die alfabet serie en dat ziet er wel leuk uit. Alleen zijn er maar een paar beschikbaar bij de bieb. Hoe doen jullie dat met dit soort series? Kopen? Ebook? Ben benieuwd :-D
Alle reacties Link kopieren Quote
LilyAldrin schreef:
06-11-2020 12:36
Ik zat even te kijken naar die alfabet serie en dat ziet er wel leuk uit. Alleen zijn er maar een paar beschikbaar bij de bieb. Hoe doen jullie dat met dit soort series? Kopen? Ebook? Ben benieuwd :-D
even gekeken bij onze bieb, die hadden toen ik hem las de hele serie, en er kwam steeds de nieuwe bij. Nu alleen nog S T U V W X Y. En die ken ik volgens mij nog niet, dus maar reserveren voor tegen de tijd dat de bieb weer open is.
Ik reserveerde tot een tijd terug eigenlijk nooit, maar nu ben ik er achter dat sinds alle bibliotheken hier in de streek samen zijn gegaan, soms iedere vestiging een paar boeken heeft van een serie, en die reizen dan op en neer blijkbaar. Dus ik maak al een selectie van wat ik hier zie, of op de Hebban pagina. En ik lees via de online bieb
nlies wijzigde dit bericht op 06-11-2020 13:37
0.47% gewijzigd
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
LilyAldrin schreef:
06-11-2020 12:36
Ik zat even te kijken naar die alfabet serie en dat ziet er wel leuk uit. Alleen zijn er maar een paar beschikbaar bij de bieb. Hoe doen jullie dat met dit soort series? Kopen? Ebook? Ben benieuwd :-D
Ik heb ze op Kindle. Heb voor vriend ook gekeken, bieb heeft ze hier wel, om te reserveren. Maar de begin boeken zijn uit begin jaren tachtig, dus al oud en dus vaak al opgeruimd door de bieb.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
06-11-2020 11:18
o ja Sue Grafton leest ook aardig weg. Volgens mij ben ik helemaal bij met die serie. Weet iemand nog zoiets? Dus misdaad zonder allerlei psychologie.
Ik vind de politieserie van Faye Kellerman ook leuk trouwens, dus die ken ik al, graag wat nieuws
Ik kreeg n serie binnen van Melissa Skaye .zes boeken te beginnen met Virtuele tango..ik had nooit eerder iets van haar gelezen .
Maar vind ze erg spannend en erg heftig . .ze spelen zich af in Nederland in Hoorn . Ik hou toch al van thrillers die zich afspelen in Nederland .
Geef het gewoon als tip. smaken verschillen natuurlijk.
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben halverwege het eerste deel van Robert Galbraith. En ik vind Cormoran zó leuk!
Fijn geschreven en spannend.

Ik lees hier dat ik nog een hoop plezier aan de serie ga beleven!
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren Quote
chrisjoh schreef:
06-11-2020 14:54
Ik kreeg n serie binnen van Melissa Skaye .zes boeken te beginnen met Virtuele tango..ik had nooit eerder iets van haar gelezen .
Maar vind ze erg spannend en erg heftig . .ze spelen zich af in Nederland in Hoorn . Ik hou toch al van thrillers die zich afspelen in Nederland .
Geef het gewoon als tip. smaken verschillen natuurlijk.
ik heb hem op mijn lijstje "wil ik lezen" gezet. Wel handig dat dat kan bij hebban. Staan intussen ook al titels op waarvan ik niet meer weet waarom ik ze er op heb gezet. Misschien ook tips van hier, maar ze staan niemand in de weg daar ;)
En deze serie staat online, dus handig met een gesloten bieb
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Vraagje: Wat vinden jullie ervan als mensen woorden in bibliotheekboeken moeten gaan veranderen omdat ze vinden dat er aan moet staan in plaats van op.. Om maar een voorbeeld te noemen. Of zinnen onderstrepen?
ik heb daar zo'n hekel aan
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
07-11-2020 00:55
Vraagje: Wat vinden jullie ervan als mensen woorden in bibliotheekboeken moeten gaan veranderen omdat ze vinden dat er aan moet staan in plaats van op.. Om maar een voorbeeld te noemen. Of zinnen onderstrepen?
ik heb daar zo'n hekel aan
Zijn er echt mensen die dat doen?! :O Ik vind dat daar best een boete op zou mogen staan, voor zover mogelijk is om de vandalen te achterhalen.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
07-11-2020 00:55
Vraagje: Wat vinden jullie ervan als mensen woorden in bibliotheekboeken moeten gaan veranderen omdat ze vinden dat er aan moet staan in plaats van op.. Om maar een voorbeeld te noemen. Of zinnen onderstrepen?
ik heb daar zo'n hekel aan
Ik hou daar ook niet van. Waar ik nog wel overheen kan kijken zonder ergeren is als mensen een vloekwoord met potlood doorstrepen. Moet je ook niet doen, vind ik, maar dat is dan tenminste nog over iets 'persoonlijks' en niet omdat je van de taalpolitie bent.
Alle reacties Link kopieren Quote
Fiorah schreef:
07-11-2020 07:59
Ik hou daar ook niet van. Waar ik nog wel overheen kan kijken zonder ergeren is als mensen een vloekwoord met potlood doorstrepen. Moet je ook niet doen, vind ik, maar dat is dan tenminste nog over iets 'persoonlijks' en niet omdat je van de taalpolitie bent.
Oh dat vind ik eigenlijk irritanter. Moralistisch gedoe vind ik erger dan als er daadwerkelijk een taalfout staat. Maar persoonlijk zou ik het in beide gevallen niet doen.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
07-11-2020 00:55
Vraagje: Wat vinden jullie ervan als mensen woorden in bibliotheekboeken moeten gaan veranderen omdat ze vinden dat er aan moet staan in plaats van op.. Om maar een voorbeeld te noemen. Of zinnen onderstrepen?
ik heb daar zo'n hekel aan
Eigenlijk vind ik dat je natuurlijk niet in boeken schrijft die niet jouw eigendom zijn, dus best raar om in een bibliotheekboek te gaan strepen. Maar ik vind het ook fascinerend wat mensen dan onderstrepen of in de kantlijn zetten; beetje alsof je met de vorige lezer van het boek in gesprek kan gaan.
What a nuanced anxiety
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik vind het bizar dat ze dat doen. Zowel vloekwoorden doorstrepen als verbeteren. Hoewel ik 1x wel moest lachen, toen een duidelijke dt-fout verbeterd was.
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
In één van mijn eigen kinderboeken staat trouwens ook een geinige fout, vond ik als kind. In een boekje van De 5 detectives van Enid Blyton (niet de vijf, maar de 5 detectives, valt me altijd op dat minder mensen die kennen) staat dat Dick de pijp in z'n kont stak ipv in z'n mond (waar ik dan maar vanuit ga, dat dat de bedoeling was) :lol:
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
07-11-2020 00:55
Vraagje: Wat vinden jullie ervan als mensen woorden in bibliotheekboeken moeten gaan veranderen omdat ze vinden dat er aan moet staan in plaats van op.. Om maar een voorbeeld te noemen. Of zinnen onderstrepen?
ik heb daar zo'n hekel aan
Belachelijk. Zo ook met tijdschriften die mensen kunnen lenen, gaan ze met stift of pen het tijdschrift wat ze al gelezen hebben markeren.
Of de puzzels maken in de krant. Er zijn veel mensen die geen krant hebben de puzzels komen kopiëren en dan heb je van die figuren die hem dus al ingevuld hebben.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven