Entertainment alle pijlers

Het viva-boekentopic - deel 6

29-08-2018 11:18 2353 berichten
Een vers boekentopic!

Afbeelding

Deel 5 is vol dus ik ben zo vrij om een nieuw topic te openen.

Voor iedereen die mee wil schrijven over boeken en alles wat er mee te maken heeft: lezen, schrijvers, genres, boekenkasten, leeslijstjes, klassiekers, strandboeken, boekenbeurzen, literatuur, non-fictie, nieuwe hypes en vergeten pareltjes... hier kunnen ze besproken, getipt, afgeraden en gerecenseerd worden.
Alle reacties Link kopieren Quote
LilyAldrin schreef:
16-02-2021 12:24
wie heeft er hier een ereader? En welk model dan? Hoe komen jullie aan de boeken die je leest?

Ik ben mij aan het oriënteren op een ereader, maar zit met een paar vragen. Nu zijn alle boeken die ik lees via de bibliotheek. Soms een ebook op mijn telefoon, meestal op papier. Ik vind op mijn telefoon vervelend lezen, is dat op een ereader beter? Ik wil liever geen losse boeken kopen, omdat ik op een tempo lees waarbij dat een persoonlijk faillissement zou betekenen (ik zit op zo'n 12 boeken per maand).
ik heb een kobo reader. Ooit aangeschaft omdat ik een bon had gewonnen van Media Markt en ik niet wist wat ik er van moest kopen. heel blij mee. Ik leesboeken van de online bieb. Daar kun je er per 3 weken 10 lenen. In het begin was het even wennen, maar nu erg prettig. Makkelijk meenemen in de trein, en buiten in de zon kun je de verlichting ook goed instellen .
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb een Kobo en via bol.com een abonnement op Kobo Plus. Vind dat echt ideaal.

Kobo Plus is een soort Netflix voor boeken: elke maand betaal je een vast bedrag en daarvoor kun je onbeperkt boeken lezen.

Hier staat een uitleg: https://www.bol.com/nl/m/kobo-plus/?Ref ... zbEALw_wcB
Alle reacties Link kopieren Quote
Ben ook nog lid van de bibliotheek en daar kan ik ook e-books lenen, maar daar denk ik niet snel aan. Leen dan eerder boeken op papier.
cookielover wijzigde dit bericht op 16-02-2021 12:40
17.80% gewijzigd
LilyAldrin schreef:
16-02-2021 12:24
wie heeft er hier een ereader? En welk model dan? Hoe komen jullie aan de boeken die je leest?

Ik ben mij aan het oriënteren op een ereader, maar zit met een paar vragen. Nu zijn alle boeken die ik lees via de bibliotheek. Soms een ebook op mijn telefoon, meestal op papier. Ik vind op mijn telefoon vervelend lezen, is dat op een ereader beter? Ik wil liever geen losse boeken kopen, omdat ik op een tempo lees waarbij dat een persoonlijk faillissement zou betekenen (ik zit op zo'n 12 boeken per maand).
Ik heb een Kobo Libra en vind het heerlijk. Het leest totaal anders dan op je telefoon. Ik lees ongeveer even veel als jij en moet hem ongeveer eens per maand/twee maanden opladen. Ik lees amper nog fysieke boeken omdat de ereader handiger is. Kleiner, lichter, er staan veel boeken op en hij heeft achtergrondverlichting. Ik kan dus altijd lezen, ook zonder extra licht. ik wil niet meer zonder. Lenen via de bieb is ook heel simpel te doen.
anoniem_387747 wijzigde dit bericht op 16-02-2021 12:42
Reden: ik vindt? echt?
0.05% gewijzigd
Cookielover schreef:
16-02-2021 12:38
Ik heb een Kobo en via bol.com een abonnement op Kobo Plus. Vind dat echt ideaal.

Kobo Plus is een soort Netflix voor boeken: elke maand betaal je een vast bedrag en daarvoor kun je onbeperkt boeken lezen.

Hier staat een uitleg: https://www.bol.com/nl/m/kobo-plus/?Ref ... zbEALw_wcB
Dit is inderdaad echt een aanrader!
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik heb Spookpokken uit. Heerlijk boek, zouden er nog meer komen? Vind ze leuker dan HP
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookielover schreef:
16-02-2021 12:39
Ben ook nog lid van de bibliotheek en daar kan ik ook e-books lenen, maar daar denk ik niet snel aan. Leen dan eerder boeken op papier.
sinds de bieb gesloten is en je alleen op bepaalde tijden gereserveerde boeken kunt ophalen waardeer ik de online bieb nog meer.
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Oh wat snel zulke positieve berichten al. Ik ga me ook even verdiepen in Kobo Plus. Ik heb nu een abbo op de bieb en storytel, maar ik zou eventueel ook storytel kunnen opzeggen en luisterboeken via de bieb luisteren.
Mevrouw_SpuitElf schreef:
16-02-2021 12:39
Ik heb een Kobo Libra en vind het heerlijk. Het leest totaal anders dan op je telefoon. Ik lees ongeveer even veel als jij en moet hem ongeveer eens per maand/twee maanden opladen. Ik lees amper nog fysieke boeken omdat de ereader handiger is. Kleiner, lichter, er staan veel boeken op en hij heeft achtergrondverlichting. Ik kan dus altijd lezen, ook zonder extra licht. ik wil niet meer zonder. Lenen via de bieb is ook heel simpel te doen.
Dit klinkt goed! Ik heb namelijk echt geen zin in elke dag moeten opladen zoals met een telefoon.
Is het zetten van boeken op je ereader makkelijk? kan je bijvoorbeeld vantevoren je ereader volzetten, zodat je dat niet nog op vakantie hoeft te doen?
LilyAldrin schreef:
16-02-2021 12:47
Is het zetten van boeken op je ereader makkelijk? kan je bijvoorbeeld vantevoren je ereader volzetten, zodat je dat niet nog op vakantie hoeft te doen?
Ja, dat is heel makkelijk! Kun je gewoon met de verkenner op je computer doen. Draadje tussen je ereader en de computer en dan slepen met de bestanden. Soms zit er beveiliging op, maar de bieb bij ons heeft een hele duidelijke omschrijving van wat je dan moet doen. Je kunt je ereader heel vol zetten (tot wel duizenden boeken), alleen kan hij dan wel iets langzamer worden. Ik heb er nu ongeveer 50 op staan, dan heb je ook keus genoeg :).
Alle reacties Link kopieren Quote
LilyAldrin schreef:
16-02-2021 12:47
Is het zetten van boeken op je ereader makkelijk? kan je bijvoorbeeld vantevoren je ereader volzetten, zodat je dat niet nog op vakantie hoeft te doen?
Boeken van de onlinebieb blijven 3 weken leesbaar. Dus daar moet je dan rekening mee houden als je ze allemaal tegelijk installeert, als je 4 weken weg zou gaan zit je de laatste week zonder
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
nlies schreef:
16-02-2021 12:59
Boeken van de onlinebieb blijven 3 weken leesbaar. Dus daar moet je dan rekening mee houden als je ze allemaal tegelijk installeert, als je 4 weken weg zou gaan zit je de laatste week zonder
Ja dat heb ik nu ook inderdaad, sowieso een belabberd systeem qua lenen. Je kan tussendoor niks terugbrengen, heel onhandig. En ook niet meer dan 10 boeken lezen per maand dacht ik. Daarom zou ik er sowieso iets naast willen, alleen de online bieb volstaat voor mij niet. Ik wil namelijk ook graag lid blijven van de gewone bieb, die support ik graag voor 70 euro per jaar.
Alle reacties Link kopieren Quote
LilyAldrin schreef:
16-02-2021 13:04
Ja dat heb ik nu ook inderdaad, sowieso een belabberd systeem qua lenen. Je kan tussendoor niks terugbrengen, heel onhandig. En ook niet meer dan 10 boeken lezen per maand dacht ik. Daarom zou ik er sowieso iets naast willen, alleen de online bieb volstaat voor mij niet. Ik wil namelijk ook graag lid blijven van de gewone bieb, die support ik graag voor 70 euro per jaar.
Als je lid bent van de bieb ben je automatisch ook lid van de onlinebieb. je moet je registreren met je pas nummer
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Ik heb ook een ereader en ik vind het de beste uitvinding ever. Ik lees meer dan voordat ik 'm had, ik sleep 'm overal mee naar toe. Eerst had ik een Kobo Glo, maar die heeft het na 4 jaar begeven. Nu heb ik een Kindle Oasis. Ik wilde niet Amazon spekken, dus ik heb 'm 2e hands gekocht. Er zijn zoveel plekken waar je eboeken gratis kunt downloaden, zeker als je veel backlist en klassiekers leest. Die zijn in het publieke domein en sowieso gratis. Ik zet ze op mijn ereader via Calibre, dus het bestandsformaat maakt dan niet zoveel uit, kun je gewoon omzetten.
nlies schreef:
16-02-2021 13:18
Als je lid bent van de bieb ben je automatisch ook lid van de onlinebieb. je moet je registreren met je pas nummer
Klopt, dat ben ik nu ook. Ik lees nu boeken van de online bieb op mijn telefoon
GeorgieBrown schreef:
16-02-2021 13:21
Ik heb ook een ereader en ik vind het de beste uitvinding ever. Ik lees meer dan voordat ik 'm had, ik sleep 'm overal mee naar toe. Eerst had ik een Kobo Glo, maar die heeft het na 4 jaar begeven. Nu heb ik een Kindle Oasis. Ik wilde niet Amazon spekken, dus ik heb 'm 2e hands gekocht. Er zijn zoveel plekken waar je eboeken gratis kunt downloaden, zeker als je veel backlist en klassiekers leest. Die zijn in het publieke domein en sowieso gratis. Ik zet ze op mijn ereader via Calibre, dus het bestandsformaat maakt dan niet zoveel uit, kun je gewoon omzetten.
Misschien een beetje suf, maar ik wil graag voor de boeken die ik lees betalen. Ik weet namelijk niet goed hij het zit met het belonen van de auteur als ik een boek gratis download. Dat terwijl ik het belangrijk vind dat een auteur beloond wordt voor het geleverde werk
Alle reacties Link kopieren Quote
LilyAldrin schreef:
16-02-2021 13:04
Ja dat heb ik nu ook inderdaad, sowieso een belabberd systeem qua lenen. Je kan tussendoor niks terugbrengen, heel onhandig. En ook niet meer dan 10 boeken lezen per maand dacht ik. Daarom zou ik er sowieso iets naast willen, alleen de online bieb volstaat voor mij niet. Ik wil namelijk ook graag lid blijven van de gewone bieb, die support ik graag voor 70 euro per jaar.
Ik vind dat ook stom want net als bij een echt boek kan het tegenvallen en dan kan je hem niet verwijderen. Het aantal vind ik verder wel prima maar niet als er bij wijze van spreken 5 boeken tegenvallen.

Ff off-topic maar wat een verschil in prijs zit er tussen bibliotheken onderling. Hier kost een abonnement rond de 45€ en een groot abonnement €62 oid.
LilyAldrin schreef:
16-02-2021 16:19
Misschien een beetje suf, maar ik wil graag voor de boeken die ik lees betalen. Ik weet namelijk niet goed hij het zit met het belonen van de auteur als ik een boek gratis download. Dat terwijl ik het belangrijk vind dat een auteur beloond wordt voor het geleverde werk
Op boeken in het publieke domein zitten geen rechten meer. Die kun je gewoon gratis downloaden. Het gaat dan om boeken van schrijvers als Jane Austen, Robert Lewis Stevenson, Henry James, etc. En verder bedoel ik ook over officiële sites die gratis boeken aanbieden, niet illegaal downloaden.
anoniem_64cf6f24eb981 wijzigde dit bericht op 16-02-2021 19:02
18.35% gewijzigd
dolfje schreef:
16-02-2021 16:30
Ik vind dat ook stom want net als bij een echt boek kan het tegenvallen en dan kan je hem niet verwijderen. Het aantal vind ik verder wel prima maar niet als er bij wijze van spreken 5 boeken tegenvallen.

Ff off-topic maar wat een verschil in prijs zit er tussen bibliotheken onderling. Hier kost een abonnement rond de 45€ en een groot abonnement €62 oid.
Ja precies!

Ik zie dat ik heb overdreven, een online abonnement is hier 42 euro, een normaal abonnement 50 euro (125 boeken per jaar) en een groot abonnement 61 euro per jaar
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben ook dol op m’n reader. Stom genoeg ben ik wel lid van de online bieb, maar gebruik ik die alleen nog maar voor luisterboeken. Eboeken koop ik vaak in aanbiedingen voor een paar euro.

Ik neem op vakantie altijd m’n laptop mee, dus kan ook daar een eboek kopen. Binnen een minuut binnen, zo fijn!

Van de week dacht ik dus voor het eerst aan de online bieb voor een eboek, hadden ze m niet 🙄

Afijn
Ik heb net De moordclub (op donderdag) uitgelezen. Wat een heerlijk boek. Luchtig en grappig. Vooral als je van Hendrik Groen houdt een aanrader
Later is nu
Alle reacties Link kopieren Quote
Net Jaag je ploeg over de botten van de doden uit. Ik vond het een verfrissend boek met een erg leuke hoofdpersoon. Al waren de vele astrologische verwijzingen niet aan me besteed.

Vlucht uit het paradijs, een boek van een Rwandese vrouw die aan de genocide ontsnapt met haar kind was heftig maar interessant.

Als luisterboek wilde ik Shuggie Bain gaan luisteren, maar ik werd misselijk van de voorleester. Extreem vervelende stem, in mijn ogen (of oren eigenlijk). Gelukkig was er ook een Engelse versie, dus die ga ik nu luisteren.

Ik moet nog kiezen wat ik ga lezen, ik heb nog wel het een en ander liggen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Cookielover schreef:
16-02-2021 12:38
Ik heb een Kobo en via bol.com een abonnement op Kobo Plus. Vind dat echt ideaal.

Kobo Plus is een soort Netflix voor boeken: elke maand betaal je een vast bedrag en daarvoor kun je onbeperkt boeken lezen.

Hier staat een uitleg: https://www.bol.com/nl/m/kobo-plus/?Ref ... zbEALw_wcB
Hier net zo.
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Alle reacties Link kopieren Quote
nlies schreef:
16-02-2021 12:40
Ik heb Spookpokken uit. Heerlijk boek, zouden er nog meer komen? Vind ze leuker dan HP
Ligt hier ook klaar 😬

Anders dan HP
De term: "help" in caps-lock als topic-titel is over het algemeen omgekeerd evenredig aan de ernst van het betreffende probleem.
Ik was begonnen met het leven van Zondagsleven van Judith Visser, maar ik kwam er maar niet doorheen. Jammer, want het leek me echt een interessant boek.
TOT ik het besloot te gaan luisteren!! En dat was een schot in de roos, het is een heerlijk boek. Maar ik kon het dus niet lezen, gek he.
Nu is het bijna uit.. dan kiezen tussen Een zondagskind van Tata French of Dodelijk dichtbij van Jonas Moström. Of Stille schreeuw van Angela Marsons.

Keuzes, keuzes, keuzes!

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven