Entertainment alle pijlers

Hoe zijn de staanplaatsen in de Ziggo dome?

20-10-2019 15:21 42 berichten
Ben a even niet meer bij een concert geweest en al helemaal nooit in de ziggo dome.

Nou kan ik staanplaatsen overnemen en wat kan ik me hierbij voorstellen?
Het is een uitverkocht concert.
Ben vrij klein van stuk, is er mogenlijkheid om naar voren te wurmen of krijg je daar problemen mee bv en moet ik dat maar vergeten?
En is het een duw en trek gedoe etc?
Zitplaatsen ook nog via, via te kopen maar volgens mij achteraan ergens.

Jaren geleden vaker in de Heineken music hall, de melkweg en Paradiso en dergelijken geweest en op eoa manier kwam ik altijd wel vooraan terecht om alles goed te kunnen zien.
Alle reacties Link kopieren
Ligt eraan hoe vroeg je er bent + welk concert. Ik kan me meestal wel redelijk naar voren wurmen, meestal laten mensen me wel voor vanwege m'n lengte ;-D Het ligt er maar net aan welke mensen je aanspreekt.
¡Apagando las luces!
Alle reacties Link kopieren
Als het echt slecht was zou niemand meer gaan toch?
Kun je niet op de site kijken waar je dan staat e.d.? Of aan degene vragen van wie je ze overneemt?
Ik ben dit jaar naar the Eagles geweest in Ziggodome en wij hadden ook staanplaatsen.Wij waren vrij vroeg en konden vrij dicht bij het podium staan. Ik ben ook klein , 1.57 en heb vooral op de grote schermen gekeken. Het was zo druk en als je eenmaal een staanplaats hebt dan is het moeilijk om door de menigte heen te gaan. Wij hadden veel munten gekocht om bier te halen maar dat hebben we 1 keer gedaan want het was niet om te doen om weer terug op je plaats te komen.
Alle reacties Link kopieren
justagirly schreef:
20-10-2019 15:33
Als het echt slecht was zou niemand meer gaan toch?
Kun je niet op de site kijken waar je dan staat e.d.? Of aan degene vragen van wie je ze overneemt?
Er is maar één plek voor staanplaatsen. Je hebt geen vaste plek. Als je dat wil, moet je zitplaatsen kopen.
¡Apagando las luces!
justagirly schreef:
20-10-2019 15:33
Als het echt slecht was zou niemand meer gaan toch?
Kun je niet op de site kijken waar je dan staat e.d.? Of aan degene vragen van wie je ze overneemt?
Bij staanplaatsen heb je geen vaste plaats. Wie het eerst komt heeft het beste plek.
Alle reacties Link kopieren
Nou als iedereen zich naar voren wil wurmen wordt het trekken en duwen ja. Dus beter ga je gewoon vroeg.
.
Ik vind er niks aan, staanplaatsen, ook omdat ik klein ben.

Wat voor concert is het en hoe graag wil je er naartoe?
Ik zorg ervoor dat ik als één van de eersten binnen ben en ren dan naar voor.
Volgens mij de enige manier om je te voorzien van een plekje aan de stage.
Dus vroeg gaan.
En bedoelen jullie dan bv 2 uur vooraf of véél eerder?
Prima plaatsen. Ondanks uitverkocht toch ruimte om lekker mee te dansen als je wil.

En idd, hoe eerder je er bent hoe meer keuzemogelijkheid je voor jezelf creëert.
Ik stond dus vrij ver vooraan maar omdat ik klein ben zag ik niet veel. Er stond een lange man voor mij en als hij naar rechts danste zag ik even wat en naar links niet. Het gaat ook om de sfeer en de live muziek die je hoort. Echt geweldig. Ik heb al weer kaarten voor volgend jaar juni naar Eric Clapton.
Donna1971 schreef:
20-10-2019 15:39
Dus vroeg gaan.
En bedoelen jullie dan bv 2 uur vooraf of véél eerder?
Nee, de zaal gaat niet 2 uur van te voren open.
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
20-10-2019 15:39
Dus vroeg gaan.
En bedoelen jullie dan bv 2 uur vooraf of véél eerder?
Ligt eraan welk concert. Met Twenty One Pilots stonden mensen al vanaf 's ochtends vroeg te wachten. Ik kom zelf meestal een uur/anderhalf uur voordat de deuren open gaan, dan sta ik nog steeds redelijk ver naar voren.
¡Apagando las luces!
Een staanplek is gewoon gewoon staan waar je wil op vloer. Meer niet.
Ttroeteltje schreef:
20-10-2019 15:41
Prima plaatsen. Ondanks uitverkocht toch ruimte om lekker mee te dansen als je wil.

En idd, hoe eerder je er bent hoe meer keuzemogelijkheid je voor jezelf creëert.
Dus het is niet hutje mutje zeg maar volgepropt?
Alle reacties Link kopieren
Donna1971 schreef:
20-10-2019 15:46
Dus het is niet hutje mutje zeg maar volgepropt?
Nee, al lijkt dat wel zo hoe verder je naar voren gaat ;-D
¡Apagando las luces!
Blondie456 schreef:
20-10-2019 15:42
Nee, de zaal gaat niet 2 uur van te voren open.
Oke duidelijk :-)
Ik ga heel vaak naar concerten. Ook in Ziggodome maar daar heb ik alleen maar zitplekken gehad tot nu toe.

Andere wat grotere zalen zoals Afas of Ahoy, ik ga dan altijd ergens aan de zijkant staan. Vaak genoeg meegemaakt dat ik dan uiteindelijk helemaal vooraan bij de hekken kon staan. Je hebt verschillende ingangen.

In kleinere zalen zoals Melkweg sta ik vaak boven.

Het hangt ook een beetje van t soort concert af. Ik ga veel naar metal concerten en mijn moshpit jaren zijn wel voorbij :-D
Alle reacties Link kopieren
Naar voren wurmen zijn veel mensen niet van gediend en terecht ook, dus dat hoef je al niet te proberen. Als je vooraan wil komen is de enige optie vroeg komen. Weet niet naar welk concert je gaat? Sommige fans liggen er al ‘s morgens vroeg en die zijn dan bijna verzekerd van een front row plaats. Anders een sprintje trekken om te kijken hoe ver je naar voren kunt komen op een eerlijke manier.
Alle reacties Link kopieren
Als je aan de rand van het veld staat hoor je heel erg het gepraat van de tribunes boven je.
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
ik stond aan de zijkant van het podium in juni EN zicht (ben alleen niet heel klein) EN mogelijkheid om je naar de deur te begeven voor drinken/wc etc. Vond het wel een goede plek maar ik ga dan ook zelden naar concerten dus snel tevreden misschien.
don't worry about getting older... you'll still do enough stupid things... only slower...
Alle reacties Link kopieren
Ik stond in mei aan de rechterkant bij de bar (en de deur). Ik hing lekker op de bar en kon het prima zien. Nu ben ik niet klein, maar ik hou er niet van om hutje mutje te staan en hier viel dat wel mee. Natuurlijk kun je je naar voren wurmen als je dat wil, maar als je je idool geen hand wil geven, dan zijn er prima staanplaatsen waarbij je niet vooraan hoeft te staan.
Alle reacties Link kopieren
moonenz schreef:
20-10-2019 16:37
ik stond aan de zijkant van het podium in juni EN zicht (ben alleen niet heel klein) EN mogelijkheid om je naar de deur te begeven voor drinken/wc etc. Vond het wel een goede plek maar ik ga dan ook zelden naar concerten dus snel tevreden misschien.
Ik denk dat wij ongeveer op dezelfde plaatsen stonden. Ideale plek inderdaad. In de pauze kon ik snel naar de wc, ik was snel buiten en drinken binnen handbereik ;-)
Ik heb ook klei en sta meestal gewoon wat links of rechts voor en dan niet vooraan.
Vooraan zie ik ook niks en helemaal vooraan vind ik te benauwd en vervelende mensen vaak ook, dringerig en heel erg gericht op vooraan staan en aandacht van de artiest proberen te trekken op irritante manieren.
Het gaat mij niet om waar in sta, meer om wat kunnen zien.
Je hebt wat mij betreft de beste plekken, ik vind de zitplekken toch wat minder sfeervol en je mag niet dansen, sommige mensen zitten niet voor hun lol en daar moet je dan ook rekening mee houden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven