Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
@sasati - Is het wat, Mankell? Ik overwoog net of ik dat ook moest gaan lezen.

Gerechtigheid is verslaaaaaaavend!
quote:Fiorah schreef op 21 september 2011 @ 18:41:

@sasati - Is het wat, Mankell? Ik overwoog net of ik dat ook moest gaan lezen.

Gerechtigheid is verslaaaaaaavend!

Ik ben pas in deel 1, de mannen die vrouwen haten, ook verslaaavend!

Zelfs als je het 2 jaar geleden al eens gelezen hebt + film kent.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik vond "We moeten het even over Kevin hebben" echt een heel goed boek, heb het ruim een jaar geleden gelezen .

Het heeft echt indruk op me gemaakt.

Ben nu bezig in "De gijzeling" van Sebastian Fitzek, heb meerder boeken van hem gelezen en stuk voor stuk goed.
quote:tonkje schreef op 21 september 2011 @ 19:54:

[...]

Ik ben pas in deel 1, de mannen die vrouwen haten, ook verslaaavend!

Zelfs als je het 2 jaar geleden al eens gelezen hebt + film kent.Ja joh, ik overweeg om 1 en 2 te herlezen!
Henning Mankell is wel goed vind ik, Fiorah. Heb er een aantal gelezen, maar (helaas) niet op volgorde. Heb de laatste Wallander laatst gelezen, erg spannend. Maar nu ik weet hoe het met hem afloopt heb ik geen zin meer om de andere boeken die ik nog niet had gelezen nog te lezen. Ik raad je dus aan om ze wel op volgorde te lezen.
Okay, thanks! Als ik dat doe, begin ik gewoon vooraan.

Gerechtigheid is zo fijn, zo fijn, zo fijn...! Ik hoop dat ik 'm vandaag uit kan lezen.

Edit om 15.43 - Hij is uit! Ik heb echt schandalig lekker in de tuin zitten lezen met een kop thee... HEERLIJK! Barancaimon, ben jij er al in begonnen?
OEF ik heb Time-out (de nieuwste Judith Visser) uit!!! Wat een heftig boek! Ik wist wel dat ik iets bizars kon verwachten maar er zitten hier wel een paar hele heftige stukken in... heel bizar.

Maar wel heel spannend weer, ik kon hem niet wegleggen! Als je nog een lekker boek zoekt dat prettig leest en vol zit met onverwachte wendingen dan is Time-out echt een aanrader!
let the sun shine
Ik ben gister begonnen in de laatste liefde van mijn moeder van Dimitri Verhulst.

Leest als een trein en met erg droge typische humor.
Ik heb in het weekend Madeleine Wickham - Hou je mond uitgelezen, wel leuk

Nu lees ik Per Nilsson - Jij, jij en jij

Ik wist trouwens niet dat Mieke van Maerle al uit de jaren 80 komt!
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Ik ben bezig in Game of Thrones van George R.R. Martin, maar man oh man, dat is echt goed geschreven zeg! (fantasy)
Kaaat, ik zag dat er alweer een nieuwe van Verhulst uit is, met een prachtige titel die ik al even niet meer weet. Ik vind hem gaaf schrijven (hoewel ik over De laatste liefde van mijn moeder mindere dingen heb gelezen, maar De Helaasheid der dingen was natuurlijk zo'n doorslaand succes, probeer daar maar eens tegenop te blijven schrijven)

Ik heb 'Tis van Frank McCourt bijna uit. Prachtig verhaal van een Ierse immigrant in New York in de jaren 50. Ben bang dat ik Angela's ashes nu ook maar ns moet gaan lezen (ik heb een bijzonder snobbistische ingebouwde afkeer van boeken die ineens door iedereen helemaal te gek gevonden worden, kom ik altijd pas jaren na de hype toe, als ik ze al lees)

Eergister in een opwelling het Natuurdagboek van Nescio gekocht toen ik eigenlijk alleen een krant ging kopen, ben verder helemaal niet perse van schrijvers van voor 1950, maar ik vind Nescio altijd vreselijk ontroerend schrijven in al z'n naiviteit en verwondering. Had een stukje staan lezen in de boekhandel en kon t niet meer wegleggen. Ga ik na McCourt in beginnen denk ik, al heb ik ook nog 2 Paul Austers liggen..
@Moos, herkenbaar al die boeken om nog te lezen. Ik heb alleen het verdriet van de keeper gelezen (samen in de trein met mijn lief terwijl we hardop aan het lachen waren). Ik vind dit boek ook weer erg grappig.
quote:Captain_Obvious schreef op 28 september 2011 @ 12:31:

Ik ben bezig in Game of Thrones van George R.R. Martin, maar man oh man, dat is echt goed geschreven zeg! (fantasy)

Die ga ik onthouden, want klinkt goed. (Ook even op bol.com gespiekt.)

Maar eerst nog de millennium-boeken uitlezen. Nog ene bladzijde of 100 in deel 2, en dan nog heel deel 3.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Ik heb Isabelle gelezen. Stelt niks voor qua pagina's, je bent er binnen no time doorheen... maar wel mooi! Intrigerend onderwerp, goed gekozen.
Eind september en strandweer. Dus dat betekent lekker lezen. Vanmiddag de laatste Slaughter uitgelezen. Het concept is natuurlijk bekend, maar het blijven lekkere boeken.

Nu begonnen met het herlezen van Bal Masqué van Elia Barcelo. Had ik een paar jaar geleden gelezen en had het er laatst met iemand over. Kon het me niet meer zo goed herinneren. Het pakt me wel weer. Fijn boek.
Oh ja, die heb ik ook nog staan. Die liftte toen een beetje mee op De schaduw van de wind, toch? Zelfde soort omslag, ook een boeken-boek. Volgens mij heb ik m destijds vrij kort na De schaduw van de wind gelezen, en vond ik m niet zo heel briljant, maar wel prettig om te lezen. Schaduw van de wind wil ik wel weer ns herlezen, die vond ik erg mooi. Het tweede boek van die schrijver vond ik trouwens erg slecht, schoot alle kanten op en maakte nooit echt een punt ofzo. Typische tweede roman na een heel succesvol debuut.
Grappig, ik had precies hetzelfde met het 2e boek van Zafon. En toevallig dat je er over begint, ik moest er vanmiddag ook aan denken, toen ik dit aan het lezen was. Maar afgezien van de cover, en het feit dat de schrijvers Spaans zijn vind ik er niet zo veel overeenkomsten tussen. De Schaduw van de Wind is veel sprookjesachtiger. Toen ik het las vond ik het ook super, maar als ik er nu aan denk (en misschien ook in het licht van het 2e boek) komt het me een beetje pretentieus voor. Maar misschien moet ik het ook nog maar eens lezen. Ik vind dit best goed eigenlijk.
Gisteravond begonnen in Some day (geloof ik) van David Nichols (geloof ik). Het beschrijft een stel 20 jaar lang op dezelfde dag (dus wat doen ze op 20 juli van 1988 tot 2008). Het boek heeft lovende kritieken en ik heb gister ook iets te lang door gelezen.
Van de klassiekers die ik nog moet lezen vandaag begonnen in iets van Oscar Wilde: The Picture of Dorian Gray
Im the root of all thats evil but you can call me cookie
Paul Murray - Skippy tussen de sterren

Prachtig, hoewel ik aanvankelijk bij de titel dacht van 'hmmmm'. Echt een aanrader, boek is pas uit.

@Famke: Ik heb ook met mijn boekenclubje de Keukenmeidenroman gelezen, vond er weinig aan. Daarna had ik De 100jarige man aangedragen, maar die kwam er niet door. Heb hem zelf gelezen en vond hem geweldig :-)
Hoi allemaal, ik ben nieuw hier op het forum en ik ben gek op lezen. Heb hier al een paar nieuwe titels opgedaan die ik zeker ga proberen. Ik houd van allerlei soorten boeken. Tot mijn favorieten behoren Couperus en Haasse en op het moment lees ik alles wat los en vast zit van Nicollo Ammaniti.

Ik heb gisteren "Toen God een konijn was" van Sarah Winman in een adem uitgelezen. Geweldig boek!
Laatst gelezen boeken:

De verzekering van Joost Heyink,niet zo bijzonder.

Het spel,deel 1 van de serie De vallei van Krystyna Kuhn,een jeugdboek.

Ben nu bezig in Lentekriebels van MIlly Johnson,mwah maar leest wel lekker weg en hoef niet na te denken en dat is ook wel eens fijn.
Kááááááááááátje (niet geteld... ) heb je tip opgevolgd en De Eerste Dag uit de bieb gehaald. En verder nog Vango, een jeugdboek en De Laatste Patriarch, beiden op de gok van de tafel met nieuwe boeken. Allebei de beschrijvingen achterop spraken me wel aan.
Ik lees Het uur van de engelen. Was even inkomen, maar nu krijgt het vaart en is het verslavend!
Ik zie nu ook aankondigingen voor de film van de eerste dag, maar dit lijkt me nou typisch zo'n film die wel moet teleurstellen als je het boek hebt gelezen. Al is het wel zo'n typisch, dit boek gaat verfilmd worden boek.

Ik vond het echt een goed boek, een aanrader

Ik ben nu bezig in eekhrn zoekt eekhrn van David Sedaris, leuk en vermakelijk. Hierna twijfel ik tussen een boek van Alexander McCall Smith en een boek van Richard Russo. Maar ik zit dit weekend 4 uur in de trein en morgenochtend heb ik ook nog wat leesuurtjes voor de boeg, dus in principe moet ik in alle twee een heel eind kunnen komen (is alleen weer zo'n gesleep)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven