Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Ik bleek gister ineens 1,5 uur over te hebben terwijl ik in de stad was rond lunch tijd. Ben dus eerst snel de boekwinkel in gerend en heb 3 boeken gekocht en ben toen lekker gaan lunchen bij een fijne tent en aldaar fijn begonnen in de boeken.

Maar voorlopig heb ik dit jaar wel weer genoeg boeken gekocht dus hopen dat ik verder uit de boekwinkel kan blijven en alleen voor Sinterklaas nog een keer een boek krijg.
Johan Harstad - Darlah 172 uur op de maan.

De 1e helft van het boek (voor ze op de maan zijn) vond ik knap waardeloos, de 2e helft is superspannend.

Drie jongeren winnen een reis naar de maan, maar voor ze daar naartoe gaan wijdt Harstad een half boek uit over hun leven en dat doet er allemaal niet toe. Ontzettend saai en zonder enige spanningsboog die met die maanreis te maken heeft. Terwijl je al wel weet dat het op die maan absoluut niet pluis is en dat het misschien wel niet zo'n goed idee is om er heen te gaan.

In het 2e deel zitten ze op de maan en is het daar inderdaad verre van pluis. En dan wordt het dus erg spannend!

Tip: niet lezen voor het slapengaan!

Als het boek uit is, blijven er nog maanraadsels over. Daar moet je wel van houden. Maar je blijft er daardoor nog wel even over nadenken. (tip2: niet doen voor het slapengaan!)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Iemand vond in een ander topic Meesters der eenzaamheid een meer dan geweldig boek, maar mij kon het niet boeien. Ik kwam totaal niet in het verhaal en heb het boek bij bladzijde 143 weggelegd.

Nu ben ik De vliegeraar aan het lezen. Stukken beter!!
De vliegeraar vond ik ook mooi!

Ik lees nu Moordernaar zonder gezicht van Mankell.
Ik heb nu het boek kind wat heb ik je aangedaan gelezen. zon mooi boek gaat over een vrouw van 19die zwanger raakt en het aan niemand wil vertellen zelfs aan haar vrien niet. ze gaat naar een clinic waar mensen haar willen helpen met adoptie geen idee dat ze niet errlijk handelen. haar moeder weet het wel. Als de baby geboren wordt lisa heet ze wordt ze naar haar adoptieouders gebracht,michelle de moeder denkt dat ze bij een lievdevol gezin terechtkomt niets is minder waar. als lisa 6jaar is wordt ze vermoord door haar adoptieouders. het is een waargebeurd verhaal uit amerika rond 1987 geschreven door michelle launders
Waah! Mijn zus en ik zijn soms best eng. Ik heb net A game of thrones gekocht, wat ik wil gaan lezen als De vliegeraar uit is. Ik zit nu bij mijn zus - avondje oppassen - en wat ligt er aan haar kant van het bed? Dat boek dus, ze is op bladzijde 44.
Grappig Tonkje. Mijn zus en ik zijn heel verschillend, maar wat lezen betreft hebben we heel erg dezelfde smaak, dus ons overkomt zoiets ook.
Ik ben de Hongerspelen globaal aan het herlezen. En verder lees ik De Wand. Aanrader!
Ik lees momenteel veel minder dan me lief is. Was begonnen in Ludmilla's Broken Englisch van DBC Pierce, maar ik ga overstappen naar een ander boek, want blijkbaar kan deze me niet genoeg boeien (ook vrij moeilijk Engels, dat helpt ook niet)
Voorlopig kan ik vooruit: A game of thrones vind ik geweldig en ik ben pas op bladzijde 134 van de 807. En hierna volgen nog 3 van dat soort kloeke delen.
Wilde toch nog proberen in Ludmilla's broken English lezen, maar geef het bij deze op. Ik ga zo voor de boekenkast staan en iets anders uitzoeken!
Ik ben bezig in kind 44 van Tom Rob Smith. Goed boek!!
Ik ben nu de eenzame polygamist aan het lezen. Leuk boek.
quote:tonkje schreef op 26 oktober 2011 @ 20:33:

Voorlopig kan ik vooruit: A game of thrones vind ik geweldig en ik ben pas op bladzijde 134 van de 807. En hierna volgen nog 3 van dat soort kloeke delen.

Kom er net achter dat er niet 4 maar 7 kloeke delen zijn/nog komen...

Ik denk niet dat ik dat volhoud, 7x een bladzijde of 800. In ieder geval niet allemaal achter elkaar.
Hier nog iemand bezig in Spel der Tronen... Ik werd nieuwsgierig omdat veel mensen lyrisch zijn over de serie, en ik wel weer eens zin had in een goed fantasyboek. Maar man man man, het is veeeeeeeel beter dan verwacht! Ik ben pas op bladzijde 50 maar zit er al helemaal in!

En idd tonkje, er staan nog heel veel delen te wachten, haha. Ach, heb ik wat om op mn sinterklaaslijstje te zetten. Vind het al zo lastig!
Ik begin nu in Bonita Avenue
Ik ben gisteravond ook begonnen in Bonita Avenue.

Heb De Vliegenvanger van Ravelli en de trilogie van Stieg Larsson nog liggen, op de een of andere manier kan ik er nog niet aan toe komen..

Heb vandaag De hemel bestaat niet van Jannetje Koelewijn besteld, zag er gisteren iets over op tv, ben benieuwd...
Ik gebruik dit topic al tijden om inspiratie op te doen, maar zal nu ook mijn eigen vondsten eens neerpennen:

Net gelezen:

- Spaar het meisje van Lisa Gardner (thriller)

- Kijk niet om van Elin Hilderbrand (in het engels: The castaways, wat eigenlijk een veel betere titel is)

- Toen god een konijn was van Sarah Winman

Alledrie goedleesbare boeken.

Ik ben nu nog bezig in De erfenis van de Boleyns

Wel aardig, maar het kan me niet zo boeien als de eerste twee boeken die ik van Philippa Gregory gelezen heb (De zusjes Boleyn en Hannah's gave).

En daarna zijn aan de beurt:

- Naar huis zwemmen van Rolf Lappert

- Weg der geesten-trilogie van Pat Barker
Leuk dat je ook mee komt praten, Tinkerbellen!

Ik ben even een een leesvrije fase, iets te veel bezig met andere dingen. Maar probeer wel de Wand uit te lezen... Is een mooi boek!
Het is hier wel heel erg rustig .. zijn we niet meer aan het lezen.

Ik ben nu schaduw van de wind aan het lezen ... ik vind hem vooral apart maar heel fijn lezen. Nog zo'n 100 pagina's te gaan dus dat moet dit weekend wel lukken. En dan een volgend boek kiezen uit de nog veel ongelezen boeken die er staan... altijd leuk. Denk de volgende van Karin Slaughter ... is weer ff geleden... en eerst reeks was uit dus op naar de volgende fase.
Ik ben dan ook een heel dik boek aan het lezen ;)

Ben wel tussendoor aan het lezen in "huh, ja maar" een boek over creatief problemen oplossen, verschrikkelijk slecht geschreven, maar wel informatief.
Heb afgelopen week Weg van Lila en Vaderstad van Patrick van Rhijn gelezen. Makkelijk te lezen. Beetje zoals Kluun vind ik.

Nu begonnen in wij zijn ons brein van Swaab....
quote:soonie schreef op 11 november 2011 @ 12:07:

Het is hier wel heel erg rustig .. zijn we niet meer aan het lezen.

Ik zit nog steeds in A game of thrones van 800 bladzijden. Het is nu bijna uit, maar daarna vrolijk verder in het volgende deel. Dat minstens zo dik is. Dus ik heb voorlopig niet zoveel te melden.
Ik lees ook weer! Beatrice en Vergilius van Yann Martel, gaaf boek, bijna uit.
Ik ben de ontvoering van Heineken aan het lezen van Peter R de Vries en Inheritance van Christopher Paolini.

Dat is het laatste deel over de drakenrijder Eragon en zijn draak. Tot nu toe midden in allerlei vechtscenes gekomen

Ik was nog begonnen in het lot van de familie Meijer maar dat vond ik redelijk saai. Wordt dat nog beter?

Schaduw van de wind vond ik ook niet doorheen te komen
Het Viva forum is papaja.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven