Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
quote:robo schreef op 12 november 2009 @ 10:45:

I know this much is true van Wally Lamb; echt een héél goed boek.

Ik vond She's come undone van dezelfde auteur ook al zo goed.Inderdaad geweldige boeken. Zijn laatste boek, 'Vleugelslag' vond ik wat minder. Het was iets te langdradig naar mijn idee.
Miesteph, als je wilt lachten tijdens het lezen moet je De Watermethodeman van John Irving eens lezen. Sommige stukjes zijn zo hilarisch en herkenbaar, ik kwam niet meer bij.
quote:robo schreef op 12 november 2009 @ 10:45:

I know this much is true van Wally Lamb; echt een héél goed boek.

Ik vond She's come undone van dezelfde auteur ook al zo goed.

Inderdaad geweldige boeken! Wally Lamb is een van mijn favoriete schrijvers. Waar ik me alleen zo erg aan stoor (maar daar kan de beste man niks aan doen) is dat de titels in het Nederlands zo sterk verschillen van de Engelse... Het lijkt er niet eens op. En de Engelse titels zijn ook veel sterker.

Robo: Jij hebt nog een heerlijk vooruitzicht met The hour I first believed (of Vleugelslag in het Nederlands). Is een erg mooie aansluiting op I know this much is true, komen wat elementen van terug.

Veel plezier!

Dan nu mijn boek: Ik heb net 'Het spel van de engel' uit en vond het net als zijn eerste boek, erg sterk. Ik denk dat mijn volgende boek een Slauther wordt, ter afwisseling.
hoe is dit topic anders dan Hét Viva Boekentopic - deel 4 ?

OT: Misdaad & straf van dostojevski. sja. wat vind ik er van. veel bijfiguren, zit nu in deel 3, maar verhaal is nog steeds niet echt op gang.
quote:kaneelstok schreef op 12 november 2009 @ 11:08:

[...]

Inderdaad geweldige boeken. Zijn laatste boek, 'Vleugelslag' vond ik wat minder. Het was iets te langdradig naar mijn idee. die vond ik dus ook erg goed! Al is 'Vergeef me' misschien wat spannender.
"Een schitterend gebrek" van Arthur Japin, echt prachtig. Wel een boek dat je óf verschrikkelijk vindt of heel mooi.

En "Een Spaans hondje" van Rascha Peper. Ook heel mooi.
quote:Katherina schreef op 12 november 2009 @ 11:11:

Miesteph, als je wilt lachten tijdens het lezen moet je De Watermethodeman van John Irving eens lezen. Sommige stukjes zijn zo hilarisch en herkenbaar, ik kwam niet meer bij.Alle John Irvings hier bij de hand gelukkig! Ben grote fan!
keeprunning, die heb ik inderdaad al gelezen (The hour I first believed) maar ik vind I know this much is true veel en veel beter. Pakkender, om het maar even zo te zeggen.

Ik ben trouwens ook groot fan van Kate Atkinsons boeken, vooral Case Histories is echt erg sterk.
Nachttrein naar Lissabon, erg mooi en filosofisch. Lekker in bed lezen tot je ogen zwaar worden en je in slaap valt.
quote:robo schreef op 12 november 2009 @ 11:21:

keeprunning, die heb ik inderdaad al gelezen (The hour I first believed) maar ik vind I know this much is true veel en veel beter. Pakkender, om het maar even zo te zeggen.

Ik ben trouwens ook groot fan van Kate Atkinsons boeken, vooral Case Histories is echt erg sterk.Die auteur ken ik nog niet. Vergelijkbaar met Lamb?
Wat trouwens ook een fantastisch boek is: 'De halfbroer' van Lars Saabye Christensen. Een hele mooie, tragische familiegeschiedenis. Normaal ben ik niet zo van de Scandinavische schrijvers, maar dit boek springt eruit.
DJ Momo, Het Viva boekentopic? Dat kende ik helemaal niet...

En nu? Nu zijn er 2 boekentopics. Is dat erg? Wat moet ik doehoehoen?
Nee keeprunning, niet dezelfde stijl boeken, maar even meeslepend en érg goed geschreven. Ik zou beginnen met Case Histories, of Behind the scenes at the Museum.

Atkinson is Engels en ik vind haar typisch Britse taalgebruik erg prettig lezen.
The time traveller's wife, heerlijk romantisch, een echte aanrader!
Oeps, net 4 boeken gekocht....

Midzomermoord

Henning Mankell

Midwinteroffer

A. Jansson

De eenzaamheid van de priemgetallen

P. Giordano

Aardkinderen / 1 De stam van de holenbeer

J.M. Auel (deze serie heb ik ooit geleend en gelezen, maar wil m herlezen en zelf hebben.)

Ter illustratie: bij de site die ik net noemde, 4 boeken totaal 29 euro!

Heb net dezelfde titels bij bol.com ingevoerd:

dan zou ik 41 euro kwijt zijn!
Sloerie en Huppelkut, aangenaam!
quote:Katherina schreef op 12 november 2009 @ 11:32:

DJ Momo, Het Viva boekentopic? Dat kende ik helemaal niet...

En nu? Nu zijn er 2 boekentopics. Is dat erg? Wat moet ik doehoehoen?toestand, paniek. peeuw. geen idee. je kan engel vragen of het samengevoegd kan worden?
DJ, wat betekent dat onderschrift van jou eigenlijk?
ik spreek ook ijslands.
Ik ga over een half uurtje beginnen in de nieuwe Dan Brown. Ben heel benieuwd.
Net gelezen: Zielen van Stepehanie Meyer en dat is goed bevallen. Nu Twilight van zelfde schrijfster.

Schaduw van de Wind en Het spel van de Engel zijn allebei top.

Millemniumtrilogie ook.
Ja ik zou ook aan de angel vragen dit te sluiten of samen te voegen bij het boekentopic.. wel zo duidelijk
een dag niet gelachen is een dag niet geleefd
Twilight in 1 avond uitgelezen. Vond het erg mooi boek, romantisch. Nu snel Nieuwe man in de boekhandel gaan scoren...
quote:vivafreak1 schreef op 12 november 2009 @ 16:04:

Ja ik zou ook aan de angel vragen dit te sluiten of samen te voegen bij het boekentopic.. wel zo duidelijk en het is nu dus samengevoegd :-)
Uit: Joe Speedboot van Tommy Wieringa.

Nu beginnen in: Gebonden van Isabel Fonseca

De Amerikaanse Jean Hubbard is een bekende columniste, haar Engelse echtgenoot Mark een succesvolle reclameman. Het echtpaar geniet van een sabbatical op een tropisch eiland, maar als Jean een zeer pikante liefdesbrief in handen krijgt die bestemd is voor Mark, is de idylle voorbij. Op zoek naar antwoorden begint ze een heimelijke e-mailcorrespondentie met de afzender van de brief, waarbij ze zich voordoet als Mark. Ze ontdekt een nieuwe, obscene kant van zichzelf en vlucht steeds verder in haar dubbelleven. De gevolgen daarvan brengen haar in verwarring, maar doen haar ook beseffen wat ze nu echt van het leven verwacht.
quote:Miesteph schreef op 12 november 2009 @ 11:19:

[...]

Alle John Irvings hier bij de hand gelukkig! Ben grote fan! Same here!! Leuk, ken verder niemand die ook zo van John Irving houdt...

Heb deze week "Jongensjaren" van Coetzee uitgelezen. Erg boeiend en dat het zo lang duurde lag dan ook meer aan tijdgebrek dan aan mijn zin om verder te lezen.

Gisteravond in bed dan eindelijk begonnen in het eerste deel van Stieg Larsson. Ik verwachtte, mede door opmerkingen hier, dat het eerste stuk nogal saai zou zijn maar dat viel hartstikke mee. Heb nu iets van 200 pagina's gelezen en het leest heerlijk vlot weg.
anoniem_64b2e5ab4f6dd wijzigde dit bericht op 15-11-2009 13:22
Reden: tikfoutje
% gewijzigd

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven