Entertainment alle pijlers

Hét Viva Boekentopic - deel 4

07-08-2009 22:45 3004 berichten
Alle reacties Link kopieren
De opvolger van Hét Viva Boekentopic van Trenchtown.

Wat ben je nu aan het lezen? Welke boeken raad je aan? Welke raad je af? Thrillers, romans, non-fictie, fantasy enz, gaat het om boeken dan zit je hier goed.

Klik hier voor het vorige topic.

If at first you do not succeed, try doing it the way your wife told you.
Percy Jackson and the lightning thief geschreven door Rick Riordan.

De titel vind ik stom, de voorkant van het boek nog stommer en het lag in de verste hoek van de ramsj engelse boekenwinkel op de Kalverstraat. Maar het is een erg leuk boek!

Percy (eigenlijk Perseus) is de zoon van een Griekse god en dat klinkt stukken leuker dan het is. Veel godenkinderen halen hun 12e niet (vermoord door een mythologisch monster), maar Percy redt het wel en zit nu op een soort van school voor half-goden. Ik ben pas op bladzijde 100 en tot nu toe is het een erg leuk boek. Verse pot thee en weer lekker verder lezen!
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
dostojevski geloosd, was té saai. nu in stieg larsson 1. beter! spannend hoor, ben nu op blz 60 ofzo.
quote:Teigera schreef op 14 november 2009 @ 19:38:

[...]

Same here!! Leuk, ken verder niemand die ook zo van John Irving houdt...

Heb deze week "Jongensjaren" van Coetzee uitgelezen. Erg boeiend en dat het zo lang duurde lag dan ook meer aan tijdgebrek dan aan mijn zin om verder te lezen. hier nog een groot liefhebber van John Irving. Heb bijna alles van hem in de kast. Houd ook van Coetzee. In ongenade vind ik zijn beste boek.
Heerlijk, al die boeken die ik hier voorbij zie komen.

Heb zelf ook Joe speedboot en Ceasearion van Wieringa gelezen, vond ze allebei erg de moeite waard.

Ook 'Het spel van de engel' en 'Nachttrein naar Lissabon' vond ik geweldig.

Verder ben ik ook een groot René Appel fan!

Waar ik nu helemaal fan van ben zijn de boeken van Haruki Murakami...Japanse schrijver met boeken zoals 'Spoetnikliefde', 'Ten zuiden van de grens'.

Het laatste boek dat ik gelezen heb was Kleine bij van Chris Cleave, echt een aanrader:

Op een mooi strand wacht een verhaal op een verteller. Het verhaal maakt je aan het lachen. Het ontroert je, het schokt je en het vervult je met afschuw. Maar steeds weer zul je terugkeren naar dat strand. Keer op keer.

We willen je eigenlijk niet vertellen waar dit boek over gaat. Het is een uiterst bijzonder verhaal en we willen je leesplezier niet verpesten. Maar toch moet je genoeg weten om het boek te kunnen kopen, en daarom vertellen we je dit:

Dit is een verhaal over twee vrouwen. Ze hebben elkaar ontmoet op een paradijselijk Afrikaans strand, en een van hen heeft een verschrikkelijke keuze moeten maken. Twee jaar later ontmoeten ze elkaar opnieuw, en dat is waar het verhaal begint.
quote:Elynn schreef op 15 november 2009 @ 18:21:

[...]

hier nog een groot liefhebber van John Irving. Heb bijna alles van hem in de kast. Houd ook van Coetzee. In ongenade vind ik zijn beste boek. Coetzee heb ik pas kort geleden ontdekt, nu alleen "In ongenade" en "Jongensjaren" in de kast staan en gelezen. Maar ik spaar gestaag verder, tot nu toe bevallen zijn boeken erg goed!

Inmiddels al op pagina 350 van het eerste deel van Stieg Larsson... ik vlieg er doorheen!
[quote]Zazana1985 schreef op 15 november 2009 @ 21:41:

Het laatste boek dat ik gelezen heb was Kleine bij van Chris Cleave, echt een aanrader:

Dit boek heb ik gisteren uitgelezen! Waarom een aanrader? Ik weet nog niet zo goed wat ik er van vind namelijk ;).
Fortis et liber
quote:DJ Momo schreef op 15 november 2009 @ 16:55:

dostojevski geloosd, was té saai. nu in stieg larsson 1. beter! spannend hoor, ben nu op blz 60 ofzo.

Goed is hij he??? ik had wel met de eerste 50/60 blz. moeite om erin te komen(alle 3 de delen)maar daarna,super spannend. Heb ze dan ook alle 3 in een keer uitgelezen.

Ook de film gezien maar moet zeggen het boek is vele maten beter.
boekentopic!! Heb ik dat nou al die tijd gemist??? Leuk leuk leuk! Ik spring er in hoor:

Murakimi is geweldig! Vooral Norwegian wood is echt prachtig!

Ik moet dringend weer eens emeer van hem gaan lezen!

Stieg Larsson is niet zo aan mij besteed geloof ik. Heb t bij deel 1 gelaten.

Coetzee en Irving moet ik denk ikook eens aan beginnen :-)

Heb net Zoete Mond gelezen van Thomas Rooseboom. Was leuk om te lezen, maar ik vond t wel erg geenesceneerd allemaal. En n beetje veel syboliek (geloof ik, al heb ik dat niet altijd door)

Ben nu Koude aarde aan t lezen van Sarah Moss. Lijkt wel veelbelovend.
Kapers op de kust is nu halfweg. Denk dat de volgende het eerste deel van Stieg Larsson gaat worden.
quote:bettyboob schreef op 17 november 2009 @ 22:58:

[...]

Goed is hij he??? ik had wel met de eerste 50/60 blz. moeite om erin te komen(alle 3 de delen)maar daarna,super spannend. Heb ze dan ook alle 3 in een keer uitgelezen.

Ook de film gezien maar moet zeggen het boek is vele maten beter.ah, daar had ik geen last van geloof ik. nu op blz 115, ga niet heel snel, veel weggeweest 's avonds
Moet nog 30 pag Jill Mansell lezen en dan begin ik in Larsson, ben eens benieuwd.
Larsson stel ik even uit. Ga nu 'zondaarskind' van Marion Pauw lezen.

Iemand dit al gelezen? Zo ja, wat vond je ervan?
quote:tonkje schreef op 15 november 2009 @ 13:01:

Percy Jackson and the lightning thief geschreven door Rick Riordan.

De titel vind ik stom, de voorkant van het boek nog stommer en het lag in de verste hoek van de ramsj engelse boekenwinkel op de Kalverstraat. Maar het is een erg leuk boek!

Percy (eigenlijk Perseus) is de zoon van een Griekse god en dat klinkt stukken leuker dan het is. Veel godenkinderen halen hun 12e niet (vermoord door een mythologisch monster), maar Percy redt het wel en zit nu op een soort van school voor half-goden. Ik ben pas op bladzijde 100 en tot nu toe is het een erg leuk boek. Verse pot thee en weer lekker verder lezen!

Inmiddels zijn deel 1 tot en met 3 uit.

En nu wil ik deel 4 (en 5 en 6), want het is een serie.

Het heeft wel wat van Harry Potter (uiteraard): geen tovenaars maar goden, in plaats van Voldemort is er Kronos (een 'foute god') en van Percy vreest men dat ie wel eens zou kunnen overlopen naar die stouterik.

De boeken lezen als een trein. Het zijn kinderboeken vanaf een jaar of 9. Met veel humor ook.
quote:Witchke55 schreef op 24 november 2009 @ 20:13:

Larsson stel ik even uit. Ga nu 'zondaarskind' van Marion Pauw lezen.

Iemand dit al gelezen? Zo ja, wat vond je ervan?Ja, ik heb het gelezen. Vond het een lekker weglees boek. Niets bijzonders, gewoon fijn om tussendoor te lezen.
Fortis et liber

Ken jij de Nederlandse titels? Kan ze wel in het Engels vinden, maar liever NL.
Fortis et liber
Koude Aarde heb ik uit. vind t wel een aanrader. lekker spannend!

Gaat over een groepjonge archeologen die een opgraving doen op groenland. Ze raken hun internetverbinding kwijt en een van hen raakt in een soort psychose. Wat je leest zijn de afscheidebrieven en dagboekfragmenten van elk van de archeologen. Op die manier zie je alles steeds vanuit een ander gezichtspunt.
quote:thaisweetchili schreef op 25 november 2009 @ 11:17:

[...]

Ja, ik heb het gelezen. Vond het een lekker weglees boek. Niets bijzonders, gewoon fijn om tussendoor te lezen.Ik ben er nu in bezig in Zondaarskind,vind het wel leuk.
Klinkt goed, Tonkje! Ik zal eens op onderzoek uitgaan!
quote:thaisweetchili schreef op 25 november 2009 @ 11:20:

Ken jij de Nederlandse titels? Kan ze wel in het Engels vinden, maar liever NL.

Volgens mij zijn (nog) niet alle delen vertaald.

Ik kan alleen deel 1 vinden (bol.com):

Percy Jackson en de Olympiers - De bliksemdief.

Het Engels is goed te doen hoor.
Uit: Het zijn net mensen - Robert Vuijsje

Nu: Haar naam was Sarah - Tatiana de Rosnay
Sowhee, heb net Tokio van Mo Hayder uit.

Tjee, ik kon t niet meer wegleggen.
Zondaarskind van Pauw leest wel erg lekker weg, normaal lees ik maar een 30 pagina's op een dag en nu zijn het er 50 op een dag. Zit nu dus al meer dan over de helft in het tweede deel 'amalia'
Nog mensen die naar het boekenfestijn gaan in A'dam? Is nog dit weekend, dus wie nog zin heeft :-) Ik heb er 4 leuke boeken gekocht voor 5 a 7 euro per stuk. En 1 gratis boek (als je je aanmeld op de site kan je een bon printen en daarvoor krijg je 1 gratis boek). www.boekenfestijn.nl

Had ook All-inclusive gekocht van Suzanne Vermeer... kijk ik op bol en dat boek krijgt toch slechte recensies! Haha, had beter niet kunnen kijken! Maar ga m wel lezen!
Hopelijk beleef je toch plezier aan All inclusive. Ik vind alle boeken van Suzanne Vermeer eigenlijk prut. Ze zijn zo ontzettend simpel, ik heb altijd het idee een kleuterboek te lezen.
Fortis et liber
Ik heb toch maar Verlovingstijd gekocht van Maarten 't Hart.

Ik heb mezelf iets gegund waar ik nu ook weer mee op moet houden. Ik werk in een boekhandel en ik heb 1malig iets op rekening gekocht. Dat gaat dus van mijn loon af. 1 keer, om te vieren dat ik heel leuk werk heb .

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven